eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkoleniaZarządzanie wierzytelnościami

W programie m.in:

  • Co wpływa na podniesienie skuteczności windykacji – analiza otoczenia społecznego dłużnika
  • Zarządzanie wierzytelnościami pod wpływem emocji – praktyczne metody wzmacniania swojej pozycji negocjacyjnej
  • Jak prowadzić efektywną rozmowę windykacyjną
  • Aspekty prawne w korespondencji windykacyjnej, czyli jak wzmocnić oddziaływanie wysyłanych pism
  • Podejmowanie decyzji windykacyjnych w warunkach ograniczonej informacji – sprawdzone techniki

Dlaczego warto wziąć udział:

  • Skoncentrują się Państwo wyłącznie na praktycznych aspektach zarządzania wierzytelnościami
  • Poznacie Państwo skuteczne metody radzenia sobie z próbami manipulacji ze strony dłużnika
  • Udoskonalicie Państwo swoje umiejętności w zakresie prowadzenia efektywnej i zgodnej z przepisami prawnymi korespondencji windykacyjnej
  • Nauczycie się Państwo, jak nie dopuścić do postępowania sądowego, poprzez prowadzenie skutecznych rozmów windykacyjnych
  • Spotkacie się Państwo z ekspertem z zakresu zarządzania windykacjami, który odpowie na liczne pytania i rozwieje wszelkie wątpliwości, związane z windykacją należności

Kto powinien wziąć udział:

  • Dyrektorzy Działu Windykacji i/lub Należności
  • Kierownicy Działu Windykacji i/lub Należności
  • Managerowie ds. wierzytelności
  • Specjaliści ds. windykacji
  • Reprezentanci firm windykacyjnych
  • Wszystkie osoby, zainteresowane psychologicznym aspektem zarządzania wierzytelnościami

Program:

16.09.2008, WTOREK

Przerwy kawowe w czasie dogodnym dla uczestników szkolenia

9.30-10.00 Rejestracja i przywitanie

10.00-13.00 MODUŁ I

ANALIZA OTOCZENIA DŁUŻNIKA, CZYLI CO WPŁYWA NA PODNIESIENIE SKUTECZNOŚCI WINDYKACJI

  • Dłużnik – wierzyciel vs. wierzyciel-dłużnik. Na czym polega specyfika obu relacji
  • Brain storming: Role społeczne, jakie pełnią dłużnik i wierzyciel
  • Najistotniejsze prawa i obowiązki dłużnika oraz wierzyciela
  • Otoczenie społeczne – wpływ na interakcje z wierzycielami, dłużnikami, współpracownikami oraz członkami rodziny
  • Wpływ otoczenia medialnego na postrzeganie wierzycieli, dłużników, długów i windykacji
  • Analiza przypadków: Modyfikacje opinii społecznej pod wpływem przekazów medialnych
  • Kontekst językowy a skuteczność windykacji, jak dobierać słowa odpowiednio zabarwione emocjonalnie
  • Wpływ czynników kulturowych – konsekwencja zmian dla firmy

MODUŁ II

WYKORZYSTANIE EMOCJI W EFEKTYWNYM ZARZĄDZANIU WIERZYTELNOŚCIAMI

  • Zachowanie dłużnika i wierzyciela – wpływ emocji na proces windykacji
  • Jak skutecznie opanować wpływ emocji na zmiany własnej postawy
  • Jak emocje determinują podejmowanie decyzji płatniczych
  • Możliwości sterowania emocjami w relacjach dłużnik – wierzyciel
  • Praca projektowa w grupach: Metody obrony przed stanami emocjonalnymi

13.00-14.00 Lunch

14.00-17.00 MODUŁ III – ĆWICZENIA

DŁUŻNIK VS. WIERZYCIEL – WINDYKACJA NALEŻNOŚCI W PRAKTYCE – ĆWICZENIA

  • CASE STUDY: Czynniki, które sprzyjają zachowaniu stanowczej postawy w kontakcie z dłużnikiem
  • Różnice w oczekiwaniach dłużnika i wierzyciela – jak je przekuć na sukces windykacyjny
  • Wpływ znajomości potrzeb dłużnika na efektywność procesu odzyskiwania należności
  • Wpływ wektora oddziaływania na zachowanie dłużnika, czyli jak w praktyce wykorzystać teorię wzmocnienia
  • Praca projektowa w grupach: Metody zmiany wektora i jego siły
  • CASE STUDY: Jak odzyskać należności – przekładanie potrzeb i oczekiwań obu stron na sukces windykacyjny

17.00 Zakończenie

17.09.2008, ŚRODA

Przerwy kawowe w czasie dogodnym dla uczestników szkolenia

9.45-10.00 Rejestracja i przywitanie

10.00-13.00 MODUŁ I

JAK SKUTECZNIE KOMUNIKOWAĆ SIĘ Z DŁUŻNIKIEM – NAJWAŻNIEJSZE ZASADY

  • Istota i cele komunikatów w relacjach z dłużnikiem – na co zwracać uwagę
  • Praca projektowa w grupach: Zasady tworzenia komunikatu, który prowadzi do celu
  • W jaki sposób skutecznie wzmacniać istotne treści
  • Jak prowadzić spotkanie z dłużnikiem – najistotniejsze elementy przekazu werbalnego i niewerbalnego
  • Niekonwencjonalne metody wzmocnienia komunikatu ładunkami emocjonalnymi – praktyczne przykłady

MODUŁ II

  • ZASADY EFEKTYWNEJ ROZMOWY WINDYKACYJNEJ Najważniejsze zasady konstrukcji skutecznej rozmowy windykacyjnej
  • Jak stworzyć i utrzymać najkorzystniejszą relację wierzyciel-dłużnik i dłużnik-wierzyciel
  • Dyskusja grupowa: Analiza skuteczności rozmowy telefonicznej, osobistej i wideokonferencji w kontekście uzyskania zakładanych celów
  • Pułapki rozmowy z punktu widzenia windykatora
  • Najczęściej popełniane błędy przez dłużnika
  • Jak utrzymać stanowczą postawę w relacji z dłużnikiem
  • Sztuka stosowania i wykrywania elementów manipulacji w rozmowach windykacyjnych

13.00-14.00 Lunch

14.00-17.00 MODUŁ III

NAJISTOTNIEJSZE KWESTIE KOMUNIKACJI PISEMNEJ W ZARZĄDZANIU WIERZYTELNOŚCIAMI

  • Tradycja vs. nowoczesność – kiedy stosować komunikację papierową a kiedy elektroniczną
  • Wpływ długości przekazu na rozumienie treści
  • Praca grupowa: Jak stworzyć tytuł dokumentu, kierowanego do dłużnika – czynniki, które warto wziąć pod uwagę
  • Wpływ formy graficznej na siłę oddziaływania przekazu
  • Jak uzyskać efekt synergii w windykacji – praktyczne wykorzystanie zależności między formą, treścią i odbiorem komunikatu
  • Wykorzystanie zdań-kluczy w dokumentach – sprawdzone przykłady

MODUŁ IV

  • SKUTECZNA WINDYKACJA – ĆWICZENIA Skuteczne i zgodne z przepisami prawnymi pismo windykacyjne – cechy charakterystyczne
  • Zasady efektywnej korespondencji elektronicznej
  • Sprawdzone sposoby wzmacniania pisemnego przekazu windykacyjnego
  • Podejmowanie decyzji windykacyjnych na podstawie ograniczonej ilości informacji – role playing

17.00 Zakończenie - wręczenie certyfikatów


Koszt uczestnictwa jednej osoby w Warsztacie wynosi:
3295 PLN + 22%VAT przy rejestracji do 22 sierpnia 2008r.
3795 PLN + 22%VAT przy rejestracji po 22 sierpnia 2008r.
Cena obejmuje prelekcje, materiały, przerwy kawowe oraz lunch.

Szczegółowe informacje:
Iwona Kubica - Project Manager
tel.(12) 350 54 00