-
Tytuł:
Zarządzanie wierzytelnościami
- Kategoria: Finanse i Rachunkowość
- Cena: 3 795 + VAT PLN Teraz: 3 295 + VAT PLN
- Termin: 2008-09-16 - 2008-09-17
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: Puls Biznesu - Bonnier Business (Polska) Sp. z o.o
W programie m.in:
- Co wpływa na podniesienie skuteczności windykacji – analiza otoczenia społecznego dłużnika
- Zarządzanie wierzytelnościami pod wpływem emocji – praktyczne metody wzmacniania swojej pozycji negocjacyjnej
- Jak prowadzić efektywną rozmowę windykacyjną
- Aspekty prawne w korespondencji windykacyjnej, czyli jak wzmocnić oddziaływanie wysyłanych pism
- Podejmowanie decyzji windykacyjnych w warunkach ograniczonej informacji – sprawdzone techniki
Dlaczego warto wziąć udział:
- Skoncentrują się Państwo wyłącznie na praktycznych aspektach zarządzania wierzytelnościami
- Poznacie Państwo skuteczne metody radzenia sobie z próbami manipulacji ze strony dłużnika
- Udoskonalicie Państwo swoje umiejętności w zakresie prowadzenia efektywnej i zgodnej z przepisami prawnymi korespondencji windykacyjnej
- Nauczycie się Państwo, jak nie dopuścić do postępowania sądowego, poprzez prowadzenie skutecznych rozmów windykacyjnych
- Spotkacie się Państwo z ekspertem z zakresu zarządzania windykacjami, który odpowie na liczne pytania i rozwieje wszelkie wątpliwości, związane z windykacją należności
Kto powinien wziąć udział:
- Dyrektorzy Działu Windykacji i/lub Należności
- Kierownicy Działu Windykacji i/lub Należności
- Managerowie ds. wierzytelności
- Specjaliści ds. windykacji
- Reprezentanci firm windykacyjnych
- Wszystkie osoby, zainteresowane psychologicznym aspektem zarządzania wierzytelnościami
Program:
16.09.2008, WTOREK
Przerwy kawowe w czasie dogodnym dla uczestników szkolenia
9.30-10.00 Rejestracja i przywitanie
10.00-13.00 MODUŁ I
ANALIZA OTOCZENIA DŁUŻNIKA, CZYLI CO WPŁYWA NA PODNIESIENIE SKUTECZNOŚCI WINDYKACJI
- Dłużnik – wierzyciel vs. wierzyciel-dłużnik. Na czym polega specyfika obu relacji
- Brain storming: Role społeczne, jakie pełnią dłużnik i wierzyciel
- Najistotniejsze prawa i obowiązki dłużnika oraz wierzyciela
- Otoczenie społeczne – wpływ na interakcje z wierzycielami, dłużnikami, współpracownikami oraz członkami rodziny
- Wpływ otoczenia medialnego na postrzeganie wierzycieli, dłużników, długów i windykacji
- Analiza przypadków: Modyfikacje opinii społecznej pod wpływem przekazów medialnych
- Kontekst językowy a skuteczność windykacji, jak dobierać słowa odpowiednio zabarwione emocjonalnie
- Wpływ czynników kulturowych – konsekwencja zmian dla firmy
MODUŁ II
WYKORZYSTANIE EMOCJI W EFEKTYWNYM ZARZĄDZANIU WIERZYTELNOŚCIAMI
- Zachowanie dłużnika i wierzyciela – wpływ emocji na proces windykacji
- Jak skutecznie opanować wpływ emocji na zmiany własnej postawy
- Jak emocje determinują podejmowanie decyzji płatniczych
- Możliwości sterowania emocjami w relacjach dłużnik – wierzyciel
- Praca projektowa w grupach: Metody obrony przed stanami emocjonalnymi
13.00-14.00 Lunch
14.00-17.00 MODUŁ III – ĆWICZENIA
DŁUŻNIK VS. WIERZYCIEL – WINDYKACJA NALEŻNOŚCI W PRAKTYCE – ĆWICZENIA
- CASE STUDY: Czynniki, które sprzyjają zachowaniu stanowczej postawy w kontakcie z dłużnikiem
- Różnice w oczekiwaniach dłużnika i wierzyciela – jak je przekuć na sukces windykacyjny
- Wpływ znajomości potrzeb dłużnika na efektywność procesu odzyskiwania należności
- Wpływ wektora oddziaływania na zachowanie dłużnika, czyli jak w praktyce wykorzystać teorię wzmocnienia
- Praca projektowa w grupach: Metody zmiany wektora i jego siły
- CASE STUDY: Jak odzyskać należności – przekładanie potrzeb i oczekiwań obu stron na sukces windykacyjny
17.00 Zakończenie
17.09.2008, ŚRODA
Przerwy kawowe w czasie dogodnym dla uczestników szkolenia
9.45-10.00 Rejestracja i przywitanie
10.00-13.00 MODUŁ I
JAK SKUTECZNIE KOMUNIKOWAĆ SIĘ Z DŁUŻNIKIEM – NAJWAŻNIEJSZE ZASADY
- Istota i cele komunikatów w relacjach z dłużnikiem – na co zwracać uwagę
- Praca projektowa w grupach: Zasady tworzenia komunikatu, który prowadzi do celu
- W jaki sposób skutecznie wzmacniać istotne treści
- Jak prowadzić spotkanie z dłużnikiem – najistotniejsze elementy przekazu werbalnego i niewerbalnego
- Niekonwencjonalne metody wzmocnienia komunikatu ładunkami emocjonalnymi – praktyczne przykłady
MODUŁ II
- ZASADY EFEKTYWNEJ ROZMOWY WINDYKACYJNEJ Najważniejsze zasady konstrukcji skutecznej rozmowy windykacyjnej
- Jak stworzyć i utrzymać najkorzystniejszą relację wierzyciel-dłużnik i dłużnik-wierzyciel
- Dyskusja grupowa: Analiza skuteczności rozmowy telefonicznej, osobistej i wideokonferencji w kontekście uzyskania zakładanych celów
- Pułapki rozmowy z punktu widzenia windykatora
- Najczęściej popełniane błędy przez dłużnika
- Jak utrzymać stanowczą postawę w relacji z dłużnikiem
- Sztuka stosowania i wykrywania elementów manipulacji w rozmowach windykacyjnych
13.00-14.00 Lunch
14.00-17.00 MODUŁ III
NAJISTOTNIEJSZE KWESTIE KOMUNIKACJI PISEMNEJ W ZARZĄDZANIU WIERZYTELNOŚCIAMI
- Tradycja vs. nowoczesność – kiedy stosować komunikację papierową a kiedy elektroniczną
- Wpływ długości przekazu na rozumienie treści
- Praca grupowa: Jak stworzyć tytuł dokumentu, kierowanego do dłużnika – czynniki, które warto wziąć pod uwagę
- Wpływ formy graficznej na siłę oddziaływania przekazu
- Jak uzyskać efekt synergii w windykacji – praktyczne wykorzystanie zależności między formą, treścią i odbiorem komunikatu
- Wykorzystanie zdań-kluczy w dokumentach – sprawdzone przykłady
MODUŁ IV
- SKUTECZNA WINDYKACJA – ĆWICZENIA Skuteczne i zgodne z przepisami prawnymi pismo windykacyjne – cechy charakterystyczne
- Zasady efektywnej korespondencji elektronicznej
- Sprawdzone sposoby wzmacniania pisemnego przekazu windykacyjnego
- Podejmowanie decyzji windykacyjnych na podstawie ograniczonej ilości informacji – role playing
17.00 Zakończenie - wręczenie certyfikatów
Koszt uczestnictwa jednej osoby w Warsztacie wynosi:
3295 PLN + 22%VAT przy rejestracji do 22 sierpnia 2008r.
3795 PLN + 22%VAT przy rejestracji po 22 sierpnia 2008r.
Cena obejmuje prelekcje, materiały, przerwy kawowe oraz lunch.
Szczegółowe informacje:
Iwona Kubica - Project Manager
tel.(12) 350 54 00