-
Tytuł:
Zarządzanie reklamacjami
- Kategoria: Zarządzanie
- Cena: 3 595 + VAT PLN Teraz: 2 995 + VAT PLN
- Termin: 2011-12-01 - 2011-12-02
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: Puls Biznesu - Bonnier Business (Polska) Sp. z o.o
W programie m.in.:
- Prawne aspekty zarządzania reklamacjami - na co zwracać uwagę
- Jak zaplanować budżet na reklamacje
- Jak przez reklamację zdobyć lojalność
- Błędy w postępowaniu reklamacyjnym - jak ich unikać
- Wpływ motywacji pracowników na efektywność procesów reklamacyjnych
Efektywne zarządzanie procesem reklamacji to niezwykle ważny element wizerunku nowoczesnej firmy, który przyczynia się do budowania dobrych i trwałych kontaktów z klientem. Jak przeprowadzić proces reklamacji aby klient był zadowolony?
Przyjdź i dowiedz się, jak:
- usprawnić proces reklamacji w firmie
- pracować z konsultantami zajmującymi się reklamacjami
- oceniać system obsługi reklamacji w przedsiębiorstwie
- wybrać kanały komunikacji z klientem (telefon, e-mail, poczta tradycyjna)
- jakość procesu dostarczania produktu lub usługi wpływa na ryzyko reklamacj
- być etycznym sprzedawcą, jak skutecznie doradzać
- skutecznie planować budżet dla procesu reklamacji
- proces reklamacji może stać się nieuczciwą praktyką rynkową
Kto powinien wziąć udział w Warsztatach:
Osoby zainteresowane profesjonalną obsługą reklamacji, m.in. pracownicy i kierownictwo działów: reklamacji, jakości, serwisu, obsługi klienta; osób pracujących w biurze obsługi klienta, infolinii.
PROGRAM:
01 grudnia 2011
09:30 Rejestracja, poranna kawa i powitanie uczestników
10:00
Aspekty prawne związane z procesem reklamacji
Marcin Kolasiński, Radca Prawny, Baker & McKenzie Gruszczyński i Wspólnicy Kancelaria Prawna s.k.
- Przedsiębiorca winien znać przepisy prawa – najczęstsze błędy procedury reklamacyjnej
- Kiedy proces reklamacji stać się może nieuczciwą praktyką rynkową, lub praktyką naruszającą zbiorowe interesy konsumentów
11:00 Przerwa na kawę
11:15
Widok 360 3D na klienta metodą ma efektywne zarządzanie reklamacjami
Maciej Pogoda, CEE Industry Architect, Microsoft Services HQ; Jakub Rutkowski, Architekt Rozwiązań CRM na Region CEE, Microsoft
12:00
Jak zaplanować budżet na reklamacje rynku masowego
Anna Bieńkowska, Dyrektor Departamentu Procesu Reklamacji i Skarg Klientów Indywidualnych, Telekomunikacja Polska
case study Grupa TP
- Kodowanie reklamacji
- Odpowiedzialność procesowa w Organizacji
- SLA z właścicielami procesów
- Monitoring zadań
- Analiza trendów
- Planowanie budżetu dla procesu reklamacji
13:30 Lunch
14:30
Wpływ motywacji pracowników na efektywność procesów reklamacyjnych
Joanna Kowalska-Rak, Dyrektor Departamentu Reklamacji, Polkomtel S.A.; Piotr Woźnica, Kierownik Działu Korespondencji Rynku Biznesu, Polkomtel S.A.
case study Polkomtel
- Emocje w procesie reklamacyjnym
- Mierniki procesu
- Jak pracować z konsultantami zajmującymi się reklamacjami
- Błędy w postępowaniu z reklamacjami
16:00 Poczęstunek, zakończenie pierwszego dnia Warsztatów
02 grudnia 2011
10:00
Budowanie lojalności klientów poprzez skuteczne rozwiązywanie reklamacji
Ludmiła Rychter, Manager Wydziału Zarządzania Reklamacjami, ING Bank Śląski
case study ING Bank Śląski
- „Podwójny zawód” – usterka w produkcie i nieskuteczna próba naprawy - czyli jak stracić zaufanie klientów
- Czego oczekują klienci w procesie obsługi reklamacji
- Jakie mierniki wykorzystywać w monitorowaniu procesu reklamacyjnego
- Czy uznanie reklamacji jest warunkiem satysfakcji klienta
- Zawiedziony klient - najcenniejszy konsultant
11:00 Przerwa na kawę
11:15
Centralizacja procesów reklamacyjnych
Katarzyna Szulc, Dyrektor Departamentu Obsługi Klientów Biznesowych, Kredyt Bank S.A.
case study Kredyt Bank
- Dlaczego warto zcentralizować proces reklamacyjny - na przykładzie Kredyt Banku
- Centralizacja reklamacji - czynnik wzrostu jakości
- Działanie zgodnie z zasadą "feedback is a gift" - efektywne zarządzanie informacją
- Automatyzacja i leanowanie procesu reklamacyjnego
12:15
Identyfikacja przyczyn reklamacji w procesie sprzedaży i obsługi klienta
Maciej Schab, Doradca, Trener Biznesowy, Właściciel Firmy Doradczej Factotum
- Reklamacja jako następstwo procesu sprzedaży i obsługi klienta
- Reklamacja jako konflikt interesów sprzedawcy i kupującego
- Jak jakość procesu dostarczania produktu lub usługi wpływa na ryzyko reklamacji
- Reklamacja jako efekt złego doradztwa i agresywnej polityki sprzedażowej
- Jak być etycznym sprzedawcą? Jak skutecznie doradzać
- Jak oceniać system obsługi reklamacji w przedsiębiorstwie
13:45 Lunch
14:45
Interakcje z klientami w procesie obsługi reklamacji
Maciej Schab, Doradca, Trener Biznesowy, Właściciel Firmy Doradczej Factotum
- Specyfika procesu komunikowania się z klientami w procesie obsługi reklamacji
- Najczęstsze błędy popełniane przez przedsiębiorstwa i pracowników w procesie obsługi reklamacji
- Kanały komunikacji z klientami (telefon, e-mail, poczta tradycyjna)
- Aspekty formalnoprawne komunikowania się z klientami w trakcie obsługi reklamacji
- Trening planowania procesu obsługi reklamacji - warsztat
15:45 Poczęstunek, zakończenie drugiego dnia Warsztatów wręczenie certyfikatów
Koszt uczestnictwa:
2995 PLN (od 17 października 2011 do 18 listopada 2011)
3595 PLN (od 19 listopada 2011 do 2 grudnia 2011)
(ceny netto należy powiększyć o należny podatek VAT 23%)
Cena obejmuje prelekcje, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch.
Szczegółowe informacje:
Renata Grzeszczak - Project Manager
tel.: (22) 333 97 77
fax: (22) 333 97 78
e-mail:
Więcej informacji na stronie organizatora: