09:30 Rejestracja uczestników, poranna kawa, powitanie
10:00 Opracowywanie procedur reklamacyjnych - ograniczenia prawne
- Niedozwolone postanowienia w umowach, regulaminach, kartach gwarancyjnych
- Obowiązki informacyjne przedsiębiorcy
- Przykłady nieuczciwych praktyk rynkowych
- Odpowiedzialność za naruszenia w procedurach (kontrole, usunięcie skutków naruszeń, kary)
Dawid Sierżant, Prawnik, Kancelaria LDS Łazewski, Depo i Wspólnicy sp.k.
11:30 Przerwa kawowa
11:45 Reklamacja czy informacja od klienta
Definiowanie reklamacji w firmie
- Definicja reklamacji
- Przedmiot reklamacji
Zewnętrzne i wewnętrzne przyczyny reklamacji
- Konflikt interesów między klientem a sprzedawcą jakoprzyczyna reklamacji
- Organizacyjne powody reklamacji
- Psychologiczne powody reklamacji
- Reklamacje wynikające z niewłaściwego modelu dostarczania towaru lub realizacji usług
Wybór mierników procesu obsługi reklamacji
- Identyfikacja źródeł reklamacji
- Określenie dopuszczalnego poziomu reklamacji ( liczby i koszty )
Przetwarzanie i analiza informacji o reklamacjach
- Najprostsze metody gromadzenia informacji o reklamacjach
- Przetwarzanie informacji w systemach CRM ( szanse i zagrożenia )
Maciej Schab, Doradca, Trener Biznesowy, Właściciel Firmy Doradczej Factotum
13:30 Lunch
14:30 Błędy w postępowaniu reklamacyjnym – jak ich unikać, case study
- Rola i zadania pracowników odpowiedzialnych za obsługę reklamacji
- Wpływ jakości i treści udzielanych wyjaśnień na zadowolenie Klienta (ograniczanie ponownych zapytań i reklamacji )
- Jak powinna wyglądać komunikacja z klientem podczas obsługi reklamacyjnej, e-mail, telefon, korespondencja, czyli jak umiejętnie formułować przekaz:
- skuteczne zarządzanie emocjami,
- jak zawrócić reklamującego Klienta na poziom rzeczowy.
Joanna Koczur, Kierownik Departamentu Zarządzania Jakością, Deutsche Bank PBC S.A.
15:45 Zakończenie pierwszego dnia wartsztatów
21 maja 2013
09:30 Rejestracja uczestników, poranna kawa, powitanie
10:00 Reklamacja czy informacja od klienta - definiowanie reklamacji w firmie, case study
- Reklamacja w kanałach mobilnych – jak szybko i sprawnie reagować
- Rola pracownika zespołu reklamacji w budowaniu lojalnej społeczności konsumenckiej
Konrad Zelcer, Dyrektor Departamentu Rozwoju i Wsparcia Sieci, Bank Pocztowy S.A.
11:00 Media społecznościowe nowym działem reklamacji. Jak zapanować nad nieograniczoną siłą rażenia klienta w sieci
Hubert Tworkowski, Head of Sales, Sotrender
12:00 Przerwa kawowa
12:15 Zarządzanie strategiczne w obsłudze reklamacji, workshop
- Zarządzanie reklamacjami – „dylemat woźnicy”
- Etapy zarządzania reklamacjami
- Wybrane analizy systemu zarządzania reklamacjami
- Wybór strategii obsługi reklamacji
- Kontrola realizacji strategii obsługi reklamacji
Andrzej Piróg, Trener Biznesu/Doradca, Grupa Szkoleniowo-Doradcza "Trzymaj klasę" i Portal ObslugaReklamacji.pl
13:45 Lunch
14:45 Zarządzanie reklamacjami i jej wpływ na budowę kultury organizacji zorientowanej na wyniki, workshop
- Czym jest kultura organizacji
- Wykorzystanie reklamacji w procesie ciągłego
doskonalenia organizacji - Świadomość reklamacyjna w przedsiębiorstwie
Marcin Mińkowski, Procurement and Process Manager, Meble Vox
15:45 Zakończenie warsztatów, rozdanie certyfikatów