-
Tytuł:
Zarządzanie Danymi I Wiedzą O Kliencie W Programie Lojalnościowym
- Kategoria: Marketing i Sprzedaż
- Cena: 3 495 + VAT PLN Teraz: 2 995 + VAT PLN
- Termin: 2008-11-06 - 2008-11-07
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: ECU Marketing
Skuteczność programu lojalnościowego jest efektem wydobycia i właściwego wykorzystania danych o klientach, które nasz program generuje. Analiza profilu klienta i jego zachowań zakupowych leży u podstaw strategii każdej firmy, dlatego wiekszość z nich przywiązuje dużą wagę do zarządzania danymi i wiedzą o swoich klientach. Sztuka polega na tym, żeby robić to bezbłędnie.
Nasi eksperci, specjalizujący się w podnoszeniu atrakcyjności programu lojalnościowego, analizowaniu i wykorzystywaniu danych, przygotowali praktyczne spotkanie, na którym nauczą Państwa wydobywać i analizować dane, a co za tym idzie rozwijać swój program. Od tej pory przygotowanie akcji marketingowej, która będzie odpowiadała trendom i upodobaniom klientów nie będzie już problemem.
W programie m.in :
- Wskaźniki i pomiar lojalności w programie – jakich błędów unikać
- Jak utrzymać atrakcyjność programu – gra marketingowa
- Zastosowanie controllingu marketingowego w praktyce
- Jak wykorzystać dane o kliencie jako źródło informacji o konkurencji
- Pomiar sukcesu akcji lojalnościowych, testowanie i prognozowanie wyników
Dlaczego warto wziąć udział:
- pokażemy, jak zarządzać danymi o kliencie i wykorzystywać je w działaniach marketingowych firmy
- wypróbujemy narzędzie do pomiaru analizy danych oraz wypracujemy metody kreatywnego rozwoju programu
- omawiając zarządzanie wiedzą o kliencie posłużymy się doświadczeniami największych światowych firm, takich jak: Mercedes, Virgin, Tesco, Wal-Mart, Barnes & Noble
- zaprezentujemy najważniejsze kwestie prawne, związane z przetwarzaniem i udostępnianiem danych z programów lojalnościowych z różnych branż
Kto powinien wziąć udział:
Wszyscy, odpowiedzialni za rozwój i analizę działań lojalnościowych oraz za działania marketingowe i zarządzanie relacjami z klientem, a przede wszystkim:
- Dyrektorzy, Kierownicy programów lojalnościowych
- Dyrektorzy marketingu i sprzedaży
- Marketing, Brand, Product Menedżerowie
- Business Menedżerowie
- Account Menedżerowie
Program szkolenia:
6 listopada 2008, Czwartek
9.30-10.00 Rejestracja i przywitanie
10.00-11.30 PROGRAMY LOJALNOŚCIOWE – REALIA RYNKOWE
Piotr Kwiatek (Akademia Ekonomiczna)
- Programy lojalnościowe na świecie – perspektywy rozwoju w Polsce – dyskusja
- Zarządzanie wiedzą o kliencie w najbardziej popularnych programach na rynku
- Największe wyzwania dla managerów – kluczowe czynniki sukcesu w dojrzałych programach
- Czym i jak zaskoczyć klienta – źródła inspiracji
- Case study nie tylko Tesco może mieć dobry program
11.30-11.45 Przerwa na kawę
11.45-13.15 IDENTYFIKACJA CZYNNIKÓW WZMACNIAJĄCYCH LOJALNOŚĆ
Piotr Kwiatek (Akademia Ekonomiczna)
- Lekcje Carlson Marketing, czyli co wpływa na lojalność w różnych branżach
- Case study branż: FMCG i finanse
- Jak identyfikować czynniki wpływające na lojalność – przykłady
- Ćwiczenie warsztatowe – gra: zarządzanie atrakcyjnością programu
13.15-14.15 Lunch
14.15-15.30 WSKAŹNIKI I POMIAR LOJALNOŚCI W PROGRAMIE
Piotr Kwiatek (Akademia Ekonomiczna)
- Udział w sercu czy udział w portfelu – zastosowanie controllingu marketingowego w programie lojalnościowym – przykłady
- Jak wykorzystywać dane o kliencie jako źródło informacji o konkurencji
- Case study Capital One (bank) i Mercedes
- Case study: czego można nauczyć się od Virgin
15.30-15.45 Przerwa na kawę
15.45-17.15 PRAWNE ASPEKTY PROGRAMÓW LOJALNOŚCIOWYCH
Krzysztof Siewicz (Kancelaria Prawna Grynhoff Woźny Maliński)
- Ochrona i przetwarzanie danych osobowych w programach lojalnościowych – najważniejsze aspekty
- Przesyłanie informacji handlowych – warunki zgodności z prawem
- Ochrona baz danych – nabywanie i licencjonowanie baz z danymi, gromadzonymi w programach lojalnościowych
17.15 Zakończenie
7 listopada 2008, Piątek
9.30-10.00 Rejestracja i przywitanie
10.00-11.30 META-ANALIZA DANYCH – CO WIEMY, CZEGO NIE WIEMY, A CO NAM SIĘ TYLKO WYDAJE
Marek Turlejski (DataWise)
- Standardowy układ danych w programie lojalnościowym – możliwości wykorzystania
- Ocena zawartości bazy – ile rzeczywiście wiemy o klientach?
- Ćwiczenie: na próbce danych przeanalizujemy zawartość oraz kompletność danych klientów
- Sposoby wzbogacania oraz poprawy jakości danych
- Jak motywować klientów i pracowników, aby zapewnić wysoką jakość danych
- Jak wzbogacić bazę danych w oparciu o źródła zewnętrzne
11.30-11.45 Przerwa na kawę
11.45-13.15 SKUTECZNE NARZĘDZIA DO ZARZĄDZANIA WIEDZĄ O KLIENCIE
Marek Turlejski (DataWise)
- Czym się różni raportowanie od analiz i co tak naprawdę jest nam potrzebne
- Główne typy analiz stosowane w programach lojalnościowych – przykłady
- Projekt bazy danych jako podstawowe narzędzie analityczne
- Typy narzędzi analitycznych
- Zanim wydasz pieniądze: co można zrobić na zwykłym PC-ecie
- Profilowanie klientów – jak opisać klienta i rozpoznać kluczowe cechy
- Ćwiczenie: analiza profilu klientów PL i ocena wpływu cech uczestników na skuteczność akcji
13.15-14.15 Lunch
14.15-15.15 SEGMENTACJE i PROFILOWANIE – ZASADY I ĆWICZENIA
Marek Turlejski (DataWise)
- Różnice w segmentacjach, jak dobrać segmentację do danych – przykłady
- Zasady dobrze przygotowanej segmentacji – jakich błędów unikać
- Skuteczne wykorzystanie segmentacji i w zarządzaniu ofertami dla segmentów
- Kiedy, jak i dlaczego opłaca się korzystać z pomocy firm badawczych
- Ćwiczenie: budowa prostej segmentacji RFM (Recency, Frequency, Monetary)
15.15-15.30 Przerwa na kawę
15.30-16.30 WYKORZYSTANIE DANYCH W AKCJACH MARKETINGOWYCH
Marek Turlejski (DataWise)
- Dobieranie adresatów do akcji marketingowych
- Dane i akcje klienta jako pretekst do ciągłej komunikacji i sposób na utrzymanie atrakcyjności programu
- Testowanie i prognozowanie wyników akcji – znaczenie wyników
- Ćwiczenie: uczestnicy na podstawie podanej metody ocenią istotność wyników testu
- Pomiar sukcesu akcji
16.30 Zakończenie - wręczenie certyfikatów
Koszt uczestnictwa jednej osoby w warsztatach wynosi:
2995 PLN + 22%VAT przy rejestracji do 17 października 2008 r.
3495 PLN + 22%VAT przy rejestracji po 17 października 2008 r.
Cena obejmuje prelekcje, materiały oraz lunch.
Szczegółowe informacje:
Katarzyna Klimkiewicz - Project Manager
tel.(12) 350 54 00
tel.(12) 350 54 01