eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkoleniaZarządzanie Danymi I Wiedzą O Kliencie W Programie Lojalnościowym
  • Tytuł:

    Zarządzanie Danymi I Wiedzą O Kliencie W Programie Lojalnościowym

  • Kategoria: Marketing i Sprzedaż
  • Cena: 3 495 + VAT PLN Teraz: 2 995 + VAT PLN
  • Termin: 2008-11-06 - 2008-11-07
  • Miejsce: / mazowieckie
  • Organizator: ECU Marketing

Skuteczność programu lojalnościowego jest efektem wydobycia i właściwego wykorzystania danych o klientach, które nasz program generuje. Analiza profilu klienta i jego zachowań zakupowych leży u podstaw strategii każdej firmy, dlatego wiekszość z nich przywiązuje dużą wagę do zarządzania danymi i wiedzą o swoich klientach. Sztuka polega na tym, żeby robić to bezbłędnie.
Nasi eksperci, specjalizujący się w podnoszeniu atrakcyjności programu lojalnościowego, analizowaniu i wykorzystywaniu danych, przygotowali praktyczne spotkanie, na którym nauczą Państwa wydobywać i analizować dane, a co za tym idzie rozwijać swój program. Od tej pory przygotowanie akcji marketingowej, która będzie odpowiadała trendom i upodobaniom klientów nie będzie już problemem.

W programie m.in :

  • Wskaźniki i pomiar lojalności w programie – jakich błędów unikać
  • Jak utrzymać atrakcyjność programu – gra marketingowa
  • Zastosowanie controllingu marketingowego w praktyce
  • Jak wykorzystać dane o kliencie jako źródło informacji o konkurencji
  • Pomiar sukcesu akcji lojalnościowych, testowanie i prognozowanie wyników

Dlaczego warto wziąć udział:

  • pokażemy, jak zarządzać danymi o kliencie i wykorzystywać je w działaniach marketingowych firmy
  • wypróbujemy narzędzie do pomiaru analizy danych oraz wypracujemy metody kreatywnego rozwoju programu
  • omawiając zarządzanie wiedzą o kliencie posłużymy się doświadczeniami największych światowych firm, takich jak: Mercedes, Virgin, Tesco, Wal-Mart, Barnes & Noble
  • zaprezentujemy najważniejsze kwestie prawne, związane z przetwarzaniem i udostępnianiem danych z programów lojalnościowych z różnych branż

Kto powinien wziąć udział:
Wszyscy, odpowiedzialni za rozwój i analizę działań lojalnościowych oraz za działania marketingowe i zarządzanie relacjami z klientem, a przede wszystkim:

  • Dyrektorzy, Kierownicy programów lojalnościowych
  • Dyrektorzy marketingu i sprzedaży
  • Marketing, Brand, Product Menedżerowie
  • Business Menedżerowie
  • Account Menedżerowie

Program szkolenia:

6 listopada 2008, Czwartek

9.30-10.00 Rejestracja i przywitanie

10.00-11.30 PROGRAMY LOJALNOŚCIOWE – REALIA RYNKOWE

Piotr Kwiatek (Akademia Ekonomiczna)

  • Programy lojalnościowe na świecie – perspektywy rozwoju w Polsce – dyskusja
  • Zarządzanie wiedzą o kliencie w najbardziej popularnych programach na rynku
  • Największe wyzwania dla managerów – kluczowe czynniki sukcesu w dojrzałych programach
  • Czym i jak zaskoczyć klienta – źródła inspiracji
  • Case study nie tylko Tesco może mieć dobry program

11.30-11.45 Przerwa na kawę

11.45-13.15 IDENTYFIKACJA CZYNNIKÓW WZMACNIAJĄCYCH LOJALNOŚĆ

Piotr Kwiatek (Akademia Ekonomiczna)

  • Lekcje Carlson Marketing, czyli co wpływa na lojalność w różnych branżach
  • Case study branż: FMCG i finanse
  • Jak identyfikować czynniki wpływające na lojalność – przykłady
  • Ćwiczenie warsztatowe – gra: zarządzanie atrakcyjnością programu

13.15-14.15 Lunch

14.15-15.30 WSKAŹNIKI I POMIAR LOJALNOŚCI W PROGRAMIE

Piotr Kwiatek (Akademia Ekonomiczna)

  • Udział w sercu czy udział w portfelu – zastosowanie controllingu marketingowego w programie lojalnościowym – przykłady
  • Jak wykorzystywać dane o kliencie jako źródło informacji o konkurencji
  • Case study Capital One (bank) i Mercedes
  • Case study: czego można nauczyć się od Virgin

15.30-15.45 Przerwa na kawę

15.45-17.15 PRAWNE ASPEKTY PROGRAMÓW LOJALNOŚCIOWYCH

Krzysztof Siewicz (Kancelaria Prawna Grynhoff Woźny Maliński)

  • Ochrona i przetwarzanie danych osobowych w programach lojalnościowych – najważniejsze aspekty
  • Przesyłanie informacji handlowych – warunki zgodności z prawem
  • Ochrona baz danych – nabywanie i licencjonowanie baz z danymi, gromadzonymi w programach lojalnościowych

17.15 Zakończenie

7 listopada 2008, Piątek

9.30-10.00 Rejestracja i przywitanie

10.00-11.30 META-ANALIZA DANYCH – CO WIEMY, CZEGO NIE WIEMY, A CO NAM SIĘ TYLKO WYDAJE

Marek Turlejski (DataWise)

  • Standardowy układ danych w programie lojalnościowym – możliwości wykorzystania
  • Ocena zawartości bazy – ile rzeczywiście wiemy o klientach?
  • Ćwiczenie: na próbce danych przeanalizujemy zawartość oraz kompletność danych klientów
  • Sposoby wzbogacania oraz poprawy jakości danych
  • Jak motywować klientów i pracowników, aby zapewnić wysoką jakość danych
  • Jak wzbogacić bazę danych w oparciu o źródła zewnętrzne

11.30-11.45 Przerwa na kawę

11.45-13.15 SKUTECZNE NARZĘDZIA DO ZARZĄDZANIA WIEDZĄ O KLIENCIE

Marek Turlejski (DataWise)

  • Czym się różni raportowanie od analiz i co tak naprawdę jest nam potrzebne
  • Główne typy analiz stosowane w programach lojalnościowych – przykłady
  • Projekt bazy danych jako podstawowe narzędzie analityczne
  • Typy narzędzi analitycznych
  • Zanim wydasz pieniądze: co można zrobić na zwykłym PC-ecie
  • Profilowanie klientów – jak opisać klienta i rozpoznać kluczowe cechy
  • Ćwiczenie: analiza profilu klientów PL i ocena wpływu cech uczestników na skuteczność akcji

13.15-14.15 Lunch

14.15-15.15 SEGMENTACJE i PROFILOWANIE – ZASADY I ĆWICZENIA

Marek Turlejski (DataWise)

  • Różnice w segmentacjach, jak dobrać segmentację do danych – przykłady
  • Zasady dobrze przygotowanej segmentacji – jakich błędów unikać
  • Skuteczne wykorzystanie segmentacji i w zarządzaniu ofertami dla segmentów
  • Kiedy, jak i dlaczego opłaca się korzystać z pomocy firm badawczych
  • Ćwiczenie: budowa prostej segmentacji RFM (Recency, Frequency, Monetary)

15.15-15.30 Przerwa na kawę

15.30-16.30 WYKORZYSTANIE DANYCH W AKCJACH MARKETINGOWYCH

Marek Turlejski (DataWise)

  • Dobieranie adresatów do akcji marketingowych
  • Dane i akcje klienta jako pretekst do ciągłej komunikacji i sposób na utrzymanie atrakcyjności programu
  • Testowanie i prognozowanie wyników akcji – znaczenie wyników
  • Ćwiczenie: uczestnicy na podstawie podanej metody ocenią istotność wyników testu
  • Pomiar sukcesu akcji

16.30 Zakończenie - wręczenie certyfikatów


Koszt uczestnictwa jednej osoby w warsztatach wynosi:
2995 PLN + 22%VAT przy rejestracji do 17 października 2008 r.
3495 PLN + 22%VAT przy rejestracji po 17 października 2008 r.
Cena obejmuje prelekcje, materiały oraz lunch.

Szczegółowe informacje:
Katarzyna Klimkiewicz - Project Manager
tel.(12) 350 54 00
tel.(12) 350 54 01