-
Tytuł:
Wskaźniki marketingowe
- Kategoria: Marketing i Sprzedaż
- Cena: 3 495 + VAT PLN Teraz: 2 995 + VAT PLN
- Termin: 2008-12-15 - 2008-12-16
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: ECU Marketing
Badania pokazują, że podstawowym problemem większości marketerów jest udowodnienie efektów podejmowanych przez nich działań. Wskaźniki marketingowe są narzędziem pozwalającym oceniać skuteczność i uwiarygodniać marketerów jako ludzi biznesu. Tak jak zmienia się marketing, tak samo zmieniają się metody pomiaru efektów działań. Dlatego podczas tego warsztatu skoncentrujemy się na sprawdzonych miarach marketingu, zarówno fundamentalnych jak i nowych. Ze względu na ciągły wzrost znaczenia internetu, szczególne miejsce poświęcimy wskaźnikom tego narzędzia komunikacji.
W programie m.in :
- Jak badać efektywność działań marketingowych – sprawdzone narzędzia (Net Promoter Score, Stopa konwersji, RFM, Model SUCCES, Lean solutions)
- Co warunkuje skuteczną komunikację marketingową – wskaźniki dotarcia do konsumenta
- Modele pomiaru działań marketingowych w Internecie – który wybrać i dlaczego (Stickiness Formula, Bounce rate i abandonment rate, Task Completion Rate, Browse-to-buy, Social Media Index)
Warto wziąć udział, aby:
- poznać najskuteczniejsze metody pomiaru efektów działań marketingowych i przekonać się, które z nich najlepiej sprawdzą sie w Twojej pracy
- wykorzystać potencjał wskaźników marketingowych i osiągnąć przewagę konkurencyjną na rynku dzięki podjęciu skutecznych działań
- sprawdzić dlaczego niektóre działania komunikacyjne nie przynoszą oczekiwanych efektów
- dowiedzieć się, jakie metody analizy atrakcyjności serwisu www warto wykorzystać w swoich działaniache
Kto powinien wziąć udział:
Wszyscy, którzy zajmują się analizą działań marketingowych i raportowaniem efektów tych działań, a przede wszystkim:
- Dyrektor Marketingu
- Kierownik ds. marketingu
- Kierownik ds. komunikacji
- Product Manager
- Brand Manager
- Specjalista ds. marketingu
Program szkolenia:
15 grudnia 2008
Przerwy kawowe w czasie dogodnym dla uczestników szkolenia
9.30-10.00 Rejestracja i przywitanie
10.00-13.00 Najważniejsze wskaźniki marketingowe – jak je umiejętnie wykorzystać
część 1
- Net Promoter Score – na ile nasze działania wywołują chęć polecenia naszej marki – jak dokonywać pomiaru poziomu rekomendacji marki
- Brand Development Index – jaki potencjał rozwoju ma nasza marka w porównaniu do całego rynku – jak dokonywać pomiaru potencjału marki na danym obszarze terytorialnym
- Model SUCCES – jak określić potencjał komunikacyjny i perswazyjny komunikatu marketingowego – 6 kryteriów skuteczności komunikatu reklamowego lub PR-owego
ćwiczenie: zastosowanie modelu SUCCES do wybranych reklam
13.00-14.00 Lunch
14.00-17.00 Najważniejsze wskaźniki marketingowe – jak je umiejętnie wykorzystać
część 2
- Lean solutions – 7 kryteriów skutecznego zaspokajania potrzeb odbiorców – spojrzenie na naszą ofertę z punktu widzenia odbiorcy i ocena poziomu zaspokojenia jego potrzeb
- Stopa konwersji – na ile nasze działania skłaniają odbiorców do zakupu – jak mierzyć efekty działań marketingu bezpośredniego
ćwiczenie: ocena wybranych przykładów według modelu Lean Solutions - Wskaźniki mierzące kluczowe zmienne związane z czasem procesu np. czasem obsługi klienta – jak zoptymalizować procesy, które wpływają na poziom wartości oferty i doświadczenia odbiorcy
- RFM (Recency, Frequency, Monetary) – miara sprzedażowej efektywności działań marketingowych – ocena skuteczności ostatnich działań i porównanie jej ze skutecznością działań konkurencji
ćwiczenie: wyliczanie i interpretacja wskaźnika RFM - Wskaźnik satysfakcji klienta – klasyczny KPI marketingowy
- Intencja zakupu – kilka poziomów pomiaru intencji zakupu – spontaniczna, wspomagana, określana przez obserwację
case study: przykłady różnych sytuacji związanych z satysfakcją klienta i intencją zakupu
17.00 Zakończenie
16 grudnia 2008
Przerwy kawowe w czasie dogodnym dla uczestników szkolenia
9.30-10.00 Rejestracja i przywitanie
10.00-13.00 Skuteczne wskaźniki internetowe – jak i kiedy je stosować
część 1
- Stickiness Formula – wskaźnik atrakcyjności serwisu www – co decyduje o tym, że nasza strona przyciąga internautów
- Bounce rate i abandonment rate – jak zmierzyć skalę odchodzenia internautów od naszego serwisu
case study: zastosowanie stickiness formula do wybranych stron www - Task Completion Rate – przydatność strony www w rozwiązywaniu problemów internautów – w jakim stopniu nasz serwis dostarcza użytecznych treści
- Browse-to-buy – miara skuteczności sprzedażowej informacji o produktach umieszczanych na stronach www – jak zmierzyć stopę konwersji w Internecie
- Visitor Investment Index – jak zmierzyć zaangażowanie internautów w treści prezentowane w Internecie
case study: przykłady stron generujących wysokie zaangażowanie odbiorców
13.00-14.00 Lunch
14.00-16.00 Skuteczne wskaźniki internetowe – jak i kiedy je stosować
część 2
- Procentowy UGC (User Generated Content) – jak zmierzyć zaangażowanie internautów we współtworzenie treści w Internecie
- Social Media Index (SMI) – pomiar komunikacji społecznościowej w sieci – jak zmierzyć poziom aktywności użytkowników
- Content Group Duration – miara atrakcyjności obszarów serwisu www – które obszary danego serwisu www przyciągają najwięcej internautów
case study: przykłady działań generujących wysokie wskaźniki UGC, SMI i CGD - pomiar nastawienia internautów do marek, produktów, treści serwisów www – jak zmierzyć nie tylko zachowanie, ale i nastawienie internautów do zawartości stron
- wskaźniki mierzące skłonność internautów do dzielenia się informacjami zdobytymi w sieci – jaka jest skuteczność komunikacji w Internecie w generowaniu efektów wirusowych
16.00 Zakończenie - wręczenie certyfikatów
Koszt uczestnictwa jednej osoby w warsztatach wynosi:
2995 PLN + 22%VAT do 21 listopada 2008r.
3495 PLN + 22%VAT po 21 listopada 2008r.
Cena obejmuje prelekcje, materiały oraz lunch.
Szczegółowe informacje:
Monika Czyż - Project Manager
tel.(12) 350 54 00
tel.(12) 350 54 01