-
Tytuł:
Windykacja i zabezpieczenie wierzytelności w dobie kryzysu - aspekty prawne, skuteczne negocjacje
- Kategoria: Prawo
- Cena: 1 480 PLN Teraz: 1 480 PLN
- Termin: 2009-06-01 - 2009-06-02
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: Eurofinance
W dobie kryzysu brak odpowiednich zabezpieczeń i instrumentów usprawniających windykację wiąże się ze zwiększonym ryzykiem utraty należności z powodu upadłości czy niewypłacalności kontrahenta. Spowolnienie gospodarcze niewątpliwie utrudni ściągalność długów, co stanowić będzie przeszkodę w realizacji planów finansowych firmy i terminowym wykonywaniu zawartych kontraktów.
Podczas szkolenia przedstawimy m.in.:
- praktyczne zastosowanie Kodeksu postępowania cywilnego, w zakresie postępowania sądowego, zabezpieczającego i egzekucyjnego
- źródła informacji majątkowych wobec kontrahentów – nowe możliwości po zmianach w Kodeksie postępowania cywilnego
- zasady zawierania i konstruowania umów - postanowienia umowne zapewniające ochronę przed niewiarygodnym kontrahentem
- zalety i wady poszczególnych rodzajów zabezpieczania wierzytelności
- zakres odpowiedzialności za zaciągnięte zobowiązania – odpowiedzialność spółki, wspólników i członków zarządu
- metody dochodzenia roszczeń w postępowaniu cywilnym, gospodarczym i upadłościowym
Odpowiemy m.in. na pytania:
- jak odczytywać pierwsze symptomy wskazujące na konieczność przyjęcia działań windykujących należności pieniężne?
- jak zwiększyć skuteczność w odzyskiwaniu należności i zabezpieczyć się przed ryzykiem niewypłacalności partnerów biznesowych?
- jak sprawdzić czy nowy klient jest wiarygodnym kontrahentem?
- jak zabezpieczyć się przed bezskuteczną egzekucją?
- jak dobrać zabezpieczenia przy różnych rodzajach transakcji?
- jakie są sposoby zaspokajania wierzycieli w opcji likwidacyjnej i układowej?
- kiedy podjąć współpracę z kancelariami windykacyjnymi i wywiadowniami gospodarczymi?
- jak odzyskać pieniądze nie tracąc klienta?
- jak profesjonalnie przeprowadzić rozmowę z dłużnikiem?
- jakie strategie i techniki stosować w negocjacjach windykacyjnych?
Na szkolenie zapraszamy:
- księgowych, prawników, prokurentów, radców prawnych;
- osoby zajmujące się negocjowaniem spłat należności od dłużników; telefoniczną i osobistą windykacją należności; współpracą z działami prawnymi i kancelariami; kierowaniem działem finansowym; zarządzaniem należnościami;
- wszystkich, którzy chcą poznać zasady zabezpieczenia i dochodzenia należności
- Szkolenia poprowadzą doświadczeni specjaliści – praktycy, do których należą:
MARCIN KRAWCZYK - Sędzia Sądu Rejonowego , Przewodniczący X Wydziału Gospodarczego dla spraw upadłościowych i naprawczych Sądu Rejonowego dla m.st. Warszawy w Warszawie, wykładowca na szkoleniach dla sędziów, asystentów sędziów, referendarzy sądowych oraz rzeczoznawców majątkowych.
AGNIESZKA LISAK - Radca prawny w firmie windykacyjnej. Zajmuje się prowadzeniem szkoleń dla firm z zakresu prawa gospodarczego, w tym z windykacji wierzytelności. Od 2004 roku obsługuje podmioty gospodarcze w ramach prowadzonej przez siebie kancelarii prawnej. Autorka licznych artykułów z windykacji należności.
DR RADOSŁAW L. KWAŚNICKI - Radca Prawny, Of counsel w wiodącej warszawskiej kancelarii, doradca prawny w zakresie prywatyzacji, połączeń i przejęć (M&A), uczestnik wielu sporów korporacyjnych i związanych z nimi postępowań. Członek Europejskiego Kolegium Doktoranckiego (Heidelberg, Kraków, Moguncja), arbiter Sądu Arbitrażowego przy Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan.
BARTOSZ JAKUBOWSKI - Prawnik, Kierownik Działu Windykacji wywiadowni gospodarczej Creditreform Polska. Praktyk, współpracuje w zakresie windykacji z kancelariami prawnymi w Polsce i za granicą.
KAZIMIERZ NALEPA - Certyfikowany trener i szkoleniowiec. Specjalista w zakresie konsultingu, szkoleń oraz treningów w obszarach: zarządzania, gospodarowania potencjałem ludzkim, sprzedaży, marketingu, komunikacji w strukturach społecznych
Program:
1. OCENA WIARYGODNOŚCI KONTRAHENTA
- źródła informacji majątkowych wobec kontrahentów – nowe możliwości po zmianach w Kodeksie Postępowania Cywilnego
- Krajowy Rejestr Sądowy, Ewidencja Działalności Gospodarczej, badanie akt rejestrowych spółki
- Rejestr Dłużników Niewypłacalnych oraz Krajowy Rejestr Dłużników – zasady funkcjonowania
- kapitał zakładowy a rzeczywisty majątek spółki
- poprawne zawieranie umów - wymaganie podstawowych danych dotyczących przedsiębiorców oraz dokumentów potwierdzających ich wiarygodność
- ĆWICZENIA: ANALIZA ODPISU Z KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
2. ZABEZPIECZENIA WIERZYTELNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW W DOBIE KRYZYSU
- rodzaje zabezpieczeń wierzytelności - jak właściwie dobrać zabezpieczenie do rodzaju transakcji
- wartość zobowiązania a rodzaj zabezpieczenia
- sądowe zabezpieczenia wierzytelności – nowe przepisy
- wybór rodzaju zabezpieczeń w zależności od kontrahenta
- skuteczność zabezpieczenia wobec postępowań egzekucyjnych, układowych i upadłości
3. OSOBISTE I RZECZOWE FORMY ZABEZPIECZENIA WIERZYTELNOŚCI - ZALETY I WADY
- zabezpieczenia rzeczowe: przewłaszczenie na zabezpieczenie; zastrzeżenie własności rzeczy sprzedanej; hipoteka; zastaw
- zabezpieczenia osobiste: weksel; poręczenie wg norm prawa cywilnego; gwarancja bankowa; akt notarialny, w którym dłużnik poddaje się egzekucji; przelew egzekucji
4. ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA ZACIĄGNIĘTE ZOBOWIĄZANIA
- odpowiedzialność poszczególnych rodzajów spółek za zaciągnięte zobowiązania
- odpowiedzialność wspólników, członków zarządu
5. PRZEDSĄDOWE DOCHODZENIE NALEŻNOŚCI W OBROCIE GOSPODARCZY
– JAK SKUTECZNIE WINDYKOWAĆ W OBECNEJ SYTUACJI GOSPODARCZEJ?
- wezwanie do zapłaty
- rozłożenie należności na raty
- ugoda sądowa, ugoda przed mediatorem
6. ZASADY DOCHODZENIA ROSZCZEŃ W POSTĘPOWANIU CYWILNYM I GOSPODARCZYM – CZYLI BEZSKUTECZNA EGZEKUCJA I CO DALEJ?
- szczególne obowiązki i uprawnienia przedsiębiorcy jako uczestnika postępowania sądowego w świetle nowelizacji Kodeksu postępowania cywilnego i Ustawy o kosztach sądowych
- prekluzja dowodowa: prekluzja dowodowa w poszczególnych kategoriach spraw/obowiązki procesowe przedsiębiorców
- czynności zmierzające do szybkiego i skutecznego zakończenia postępowania sądowego
7. OGÓLNE REGUŁY DOCHODZENIA ROSZCZEŃ W POSTĘPOWANIU UPADŁOŚCIOWYM – NOWE PRAWO UPADŁOŚCIOWE I NAPRAWCZE
- upadłość sposobem na dłużnika, sankcje za nie zgłoszenie wniosku
- zgłoszenie wierzytelności, lista wierzytelności, plan
- skutki ogłoszenia upadłości w stosunku do wierzyciela i dłużników oraz majątku upadłego
- sposób zaspokojenia wierzycieli w opcji likwidacyjnej i układowej
8. WINDYKACJA JAKO SYTUACJA KONFLIKTOWA
- sposoby rozwiązywania konfliktów na tle płatności
- poziom ekskalacji konfliktów
- racjonalne i nieracjonalne zachowanie w konflikcie
- style negocjacji - od konfrontacji do współpracy
- sterowanie konfliktem w skutecznej windykacji
9. PODSTAWY SKUTECZNYCH, RACJONALNYCH NEGOCJACJI WINDYKACYJNYCH
- strategie i techniki w negocjacjach windykacyjnych
- typowe „wymówki”, gry manipulacyjne dłużnika - sposoby przeciwdziałania
10. PROFIL SKUTECZNEGO WINDYKATORA
- cechy osobowości
- umiejętność regeneracji
- komunikaty werbalne i niewerbalne - CASE STUDY
- arsenał technik wywierania wpływu
11. PSYCHOLOGIA ZACHOWAŃ DŁUŻNIKA
- typy dłużników – jak z nimi pracować?
- zachowania ludzi w stresie
- konsekwencje dla rozmów windykacyjnych
12. SKUTECZNA KOMUNIKACJA W SYTUACJACH WINDYKACYJNYCH - ĆWICZENIA
- spotkanie dwóch różnych /sprzecznych podejść
- jak zwiększyć siłę oddziaływania windykacyjnego?
- precyzja dotarcia oddziaływań windykacyjnych
- jak odzyskać pieniądze nie tracąc klienta?
13. JAK PROFESJONALNIE PRZEPROWADZIĆ ROZMOWĘ Z DŁUŻNIKIEM?
- jak wybrać miejsce rozmowy - u klienta czy na neutralnym gruncie?
- forma i treść przywitania
- wyjaśnienie intencji rozmowy
- jak nie wystraszyć dłużnika na początku - jak rozpocząć rozmowę?
- umiejętność panowania nad emocjami dłużnika
- sposób mówienia - emisja głosu, modulowanie głosem
- umiejętność słuchania
- słowa, zwroty, które przynoszę zamierzony efekt
- najczęstsze argumenty dłużników - jak na nie odpowiadać?
- kiedy przerwać lub zakończyć rozmowę windykacyjną?
- ustalenie terminów kolejnych kontaktów
- największe błędy windykatora
14. WINDYKACYJNA ROZMOWA TELEFONICZNA - CASE STUDY
- planowanie rozmowy telefonicznej
- dostosowanie głosu i formy wypowiedzi
- dobre maniery w rozmowach telefonicznych - jak tworzyć miłą atmosferę?
- pytania prowadzące rozmowę windykacyjną
Koszt szkolenia dla jednej osoby: 1480.00 zł brutto.
za zgłoszenie do dnia 2009-05-11 otrzymuje się 10.0% rabatu
za zgłoszenie więcej niż jednej osoby otrzymuje się 5.0% rabatu.
5% rabat przy zgłoszeniu na szkolenie i DZIEŃ SPECJALNY
Szczegółowe informacje:
Eurofinance Training
tel.: +48 22 830 13 10
fax: +48 22 830 00 90