eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkoleniaWindykacja i zabezpieczenie wierzytelności w dobie kryzysu - aspekty prawne, skuteczne negocjacje
  • Tytuł:

    Windykacja i zabezpieczenie wierzytelności w dobie kryzysu - aspekty prawne, skuteczne negocjacje

  • Kategoria: Prawo
  • Cena: 1 480 PLN Teraz: 1 480 PLN
  • Termin: 2009-06-01 - 2009-06-02
  • Miejsce: / mazowieckie
  • Organizator: Eurofinance

W dobie kryzysu brak odpowiednich zabezpieczeń i instrumentów usprawniających windykację wiąże się ze zwiększonym ryzykiem utraty należności z powodu upadłości czy niewypłacalności kontrahenta. Spowolnienie gospodarcze niewątpliwie utrudni ściągalność długów, co stanowić będzie przeszkodę w realizacji planów finansowych firmy i terminowym wykonywaniu zawartych kontraktów.

Podczas szkolenia przedstawimy m.in.:

  • praktyczne zastosowanie Kodeksu postępowania cywilnego, w zakresie postępowania sądowego, zabezpieczającego i egzekucyjnego
  • źródła informacji majątkowych wobec kontrahentów – nowe możliwości po zmianach w Kodeksie postępowania cywilnego
  • zasady zawierania i konstruowania umów - postanowienia umowne zapewniające ochronę przed niewiarygodnym kontrahentem
  • zalety i wady poszczególnych rodzajów zabezpieczania wierzytelności
  • zakres odpowiedzialności za zaciągnięte zobowiązania – odpowiedzialność spółki, wspólników i członków zarządu
  • metody dochodzenia roszczeń w postępowaniu cywilnym, gospodarczym i upadłościowym

Odpowiemy m.in. na pytania:

  • jak odczytywać pierwsze symptomy wskazujące na konieczność przyjęcia działań windykujących należności pieniężne?
  • jak zwiększyć skuteczność w odzyskiwaniu należności i zabezpieczyć się przed ryzykiem niewypłacalności partnerów biznesowych?
  • jak sprawdzić czy nowy klient jest wiarygodnym kontrahentem?
  • jak zabezpieczyć się przed bezskuteczną egzekucją?
  • jak dobrać zabezpieczenia przy różnych rodzajach transakcji?
  • jakie są sposoby zaspokajania wierzycieli w opcji likwidacyjnej i układowej?
  • kiedy podjąć współpracę z kancelariami windykacyjnymi i wywiadowniami gospodarczymi?
  • jak odzyskać pieniądze nie tracąc klienta?
  • jak profesjonalnie przeprowadzić rozmowę z dłużnikiem?
  • jakie strategie i techniki stosować w negocjacjach windykacyjnych?

Na szkolenie zapraszamy:

  • księgowych, prawników, prokurentów, radców prawnych;
  • osoby zajmujące się negocjowaniem spłat należności od dłużników; telefoniczną i osobistą windykacją należności; współpracą z działami prawnymi i kancelariami; kierowaniem działem finansowym; zarządzaniem należnościami;
  • wszystkich, którzy chcą poznać zasady zabezpieczenia i dochodzenia należności
  • Szkolenia poprowadzą doświadczeni specjaliści – praktycy, do których należą:

MARCIN KRAWCZYK - Sędzia Sądu Rejonowego , Przewodniczący X Wydziału Gospodarczego dla spraw upadłościowych i naprawczych Sądu Rejonowego dla m.st. Warszawy w Warszawie, wykładowca na szkoleniach dla sędziów, asystentów sędziów, referendarzy sądowych oraz rzeczoznawców majątkowych.

AGNIESZKA LISAK - Radca prawny w firmie windykacyjnej. Zajmuje się prowadzeniem szkoleń dla firm z zakresu prawa gospodarczego, w tym z windykacji wierzytelności. Od 2004 roku obsługuje podmioty gospodarcze w ramach prowadzonej przez siebie kancelarii prawnej. Autorka licznych artykułów z windykacji należności.

DR RADOSŁAW L. KWAŚNICKI - Radca Prawny, Of counsel w wiodącej warszawskiej kancelarii, doradca prawny w zakresie prywatyzacji, połączeń i przejęć (M&A), uczestnik wielu sporów korporacyjnych i związanych z nimi postępowań. Członek Europejskiego Kolegium Doktoranckiego (Heidelberg, Kraków, Moguncja), arbiter Sądu Arbitrażowego przy Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan.

BARTOSZ JAKUBOWSKI - Prawnik, Kierownik Działu Windykacji wywiadowni gospodarczej Creditreform Polska. Praktyk, współpracuje w zakresie windykacji z kancelariami prawnymi w Polsce i za granicą.

KAZIMIERZ NALEPA - Certyfikowany trener i szkoleniowiec. Specjalista w zakresie konsultingu, szkoleń oraz treningów w obszarach: zarządzania, gospodarowania potencjałem ludzkim, sprzedaży, marketingu, komunikacji w strukturach społecznych

Program:

1. OCENA WIARYGODNOŚCI KONTRAHENTA

  • źródła informacji majątkowych wobec kontrahentów – nowe możliwości po zmianach w Kodeksie Postępowania Cywilnego
  • Krajowy Rejestr Sądowy, Ewidencja Działalności Gospodarczej, badanie akt rejestrowych spółki
  • Rejestr Dłużników Niewypłacalnych oraz Krajowy Rejestr Dłużników – zasady funkcjonowania
  • kapitał zakładowy a rzeczywisty majątek spółki
  • poprawne zawieranie umów - wymaganie podstawowych danych dotyczących przedsiębiorców oraz dokumentów potwierdzających ich wiarygodność
  • ĆWICZENIA: ANALIZA ODPISU Z KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO

2. ZABEZPIECZENIA WIERZYTELNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW W DOBIE KRYZYSU

  • rodzaje zabezpieczeń wierzytelności - jak właściwie dobrać zabezpieczenie do rodzaju transakcji
  • wartość zobowiązania a rodzaj zabezpieczenia
  • sądowe zabezpieczenia wierzytelności – nowe przepisy
  • wybór rodzaju zabezpieczeń w zależności od kontrahenta
  • skuteczność zabezpieczenia wobec postępowań egzekucyjnych, układowych i upadłości

3. OSOBISTE I RZECZOWE FORMY ZABEZPIECZENIA WIERZYTELNOŚCI - ZALETY I WADY

  • zabezpieczenia rzeczowe: przewłaszczenie na zabezpieczenie; zastrzeżenie własności rzeczy sprzedanej; hipoteka; zastaw
  • zabezpieczenia osobiste: weksel; poręczenie wg norm prawa cywilnego; gwarancja bankowa; akt notarialny, w którym dłużnik poddaje się egzekucji; przelew egzekucji

4. ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA ZACIĄGNIĘTE ZOBOWIĄZANIA

  • odpowiedzialność poszczególnych rodzajów spółek za zaciągnięte zobowiązania
  • odpowiedzialność wspólników, członków zarządu

5. PRZEDSĄDOWE DOCHODZENIE NALEŻNOŚCI W OBROCIE GOSPODARCZY
– JAK SKUTECZNIE WINDYKOWAĆ W OBECNEJ SYTUACJI GOSPODARCZEJ?

  • wezwanie do zapłaty
  • rozłożenie należności na raty
  • ugoda sądowa, ugoda przed mediatorem

6. ZASADY DOCHODZENIA ROSZCZEŃ W POSTĘPOWANIU CYWILNYM I GOSPODARCZYM – CZYLI BEZSKUTECZNA EGZEKUCJA I CO DALEJ?

  • szczególne obowiązki i uprawnienia przedsiębiorcy jako uczestnika postępowania sądowego w świetle nowelizacji Kodeksu postępowania cywilnego i Ustawy o kosztach sądowych
    • prekluzja dowodowa: prekluzja dowodowa w poszczególnych kategoriach spraw/obowiązki procesowe przedsiębiorców
  • czynności zmierzające do szybkiego i skutecznego zakończenia postępowania sądowego

7. OGÓLNE REGUŁY DOCHODZENIA ROSZCZEŃ W POSTĘPOWANIU UPADŁOŚCIOWYM – NOWE PRAWO UPADŁOŚCIOWE I NAPRAWCZE

  • upadłość sposobem na dłużnika, sankcje za nie zgłoszenie wniosku
  • zgłoszenie wierzytelności, lista wierzytelności, plan
  • skutki ogłoszenia upadłości w stosunku do wierzyciela i dłużników oraz majątku upadłego
  • sposób zaspokojenia wierzycieli w opcji likwidacyjnej i układowej

8. WINDYKACJA JAKO SYTUACJA KONFLIKTOWA

  • sposoby rozwiązywania konfliktów na tle płatności
  • poziom ekskalacji konfliktów
  • racjonalne i nieracjonalne zachowanie w konflikcie
  • style negocjacji - od konfrontacji do współpracy
  • sterowanie konfliktem w skutecznej windykacji

9. PODSTAWY SKUTECZNYCH, RACJONALNYCH NEGOCJACJI WINDYKACYJNYCH

  • strategie i techniki w negocjacjach windykacyjnych
  • typowe „wymówki”, gry manipulacyjne dłużnika - sposoby przeciwdziałania

10. PROFIL SKUTECZNEGO WINDYKATORA

  • cechy osobowości
  • umiejętność regeneracji
  • komunikaty werbalne i niewerbalne - CASE STUDY
  • arsenał technik wywierania wpływu

11. PSYCHOLOGIA ZACHOWAŃ DŁUŻNIKA

  • typy dłużników – jak z nimi pracować?
  • zachowania ludzi w stresie
  • konsekwencje dla rozmów windykacyjnych

12. SKUTECZNA KOMUNIKACJA W SYTUACJACH WINDYKACYJNYCH - ĆWICZENIA

  • spotkanie dwóch różnych /sprzecznych podejść
  • jak zwiększyć siłę oddziaływania windykacyjnego?
  • precyzja dotarcia oddziaływań windykacyjnych
  • jak odzyskać pieniądze nie tracąc klienta?

13. JAK PROFESJONALNIE PRZEPROWADZIĆ ROZMOWĘ Z DŁUŻNIKIEM?

  • jak wybrać miejsce rozmowy - u klienta czy na neutralnym gruncie?
  • forma i treść przywitania
  • wyjaśnienie intencji rozmowy
  • jak nie wystraszyć dłużnika na początku - jak rozpocząć rozmowę?
  • umiejętność panowania nad emocjami dłużnika
  • sposób mówienia - emisja głosu, modulowanie głosem
  • umiejętność słuchania
  • słowa, zwroty, które przynoszę zamierzony efekt
  • najczęstsze argumenty dłużników - jak na nie odpowiadać?
  • kiedy przerwać lub zakończyć rozmowę windykacyjną?
  • ustalenie terminów kolejnych kontaktów
  • największe błędy windykatora

14. WINDYKACYJNA ROZMOWA TELEFONICZNA - CASE STUDY

  • planowanie rozmowy telefonicznej
  • dostosowanie głosu i formy wypowiedzi
  • dobre maniery w rozmowach telefonicznych - jak tworzyć miłą atmosferę?
  • pytania prowadzące rozmowę windykacyjną


Koszt szkolenia dla jednej osoby: 1480.00 zł brutto.
za zgłoszenie do dnia 2009-05-11 otrzymuje się 10.0% rabatu
za zgłoszenie więcej niż jednej osoby otrzymuje się 5.0% rabatu.

5% rabat przy zgłoszeniu na szkolenie i DZIEŃ SPECJALNY

Szczegółowe informacje:
Eurofinance Training
tel.: +48 22 830 13 10
fax: +48 22 830 00 90