-
Tytuł:
Warsztaty Kadrowo-Płacowe 2010
- Kategoria: Finanse i Rachunkowość
- Cena: 3 295 + VAT PLN Teraz: 2 995 + VAT PLN
- Termin: 2010-03-11 - 2010-03-12
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: Institute for International Research
Z ogromną przyjemnością zapraszam Państwa na drugą edycję „Warsztatów kadrowo-płacowych 2010”, które odbędą się w dniach 11-12 marca 2010 r. w Warszawie. Warsztaty poświęcone będą między innymi aspektom efektywnego zarządzania wynagrodzeniami w świetle zmian ekonomicznych, systemów motywacyjnych i świadczeń pracowniczych, kontroli przestrzegania przepisów o czasie pracy oraz wypłat wynagrodzeń za pracę.
Ponadto omówione zostaną działania pracodawców w kontekście prawa pracy po 24 miesiącach od ustania Ustawy z dnia 1 lipca 2009 o łagodzeniu skutków kryzysu ekonomicznego dla pracowników i przedsiębiorców.
Eksperci wskażą, jak kompetencje psychologiczne i społeczne menedżera wpływają na zarządzanie przedsiębiorstwem oraz omówią aspekty psychologiczne zachowań pracownika w organizacji w okresie wzrostu i kryzysu. Praktycy przedstawią problematykę HR jako partnera biznesowego wpływającego również na wyróżnianie się biznesu wśród konkurencji.
Kluczowe zagadnienia warsztatów:
- Efektywne zarządzanie wynagrodzeniami w świetle zmian ekonomicznych
- Modelowanie kompetencji i wdrażanie w organizacji
- Świadczenia pracownicze
- Prawo pracy po 24 miesiącach od ustania Ustawy dnia 1 lipca 2009 o łagodzeni skutków kryzysu ekonomicznego dla pracowników i przedsiębiorców
- Kontrola przestrzegania przepisów o czasie pracy i wypłaty wynagrodzeń za pracę
- Optymalizacja kosztów pracy i zatrudnienia
- Szkolenia dla pracowników- koszty a skuteczność
- Aspekty prawne zawierania i rozwiązywania umów
- Efektywność polityki personalnej
- Pomiar funkcji personalnej
- Controlling personalny a strategia organizacji
- Kompetencje psychologiczne i społeczne w zarządzaniu
- Psychologia zachowań pracownika w organizacji w okresie wzrostu i kryzysu
- HR jako partner biznesowy
- Jak dział HR wpływa na wyróżnianie się biznesu wśród konkurencji
Kogo spotkają Państwo podczas warsztatów:
- Dyrektorów ds. Zarządzania Zasobami Ludzkimi
- Dyrektorów Personalnych
- Kierowników Działów Systemów Wynagrodzeń
- Kierowników Działów Kadr i Płac
- Koordynatorów Działów Płac i Motywacji
- Kierowników Działów Wynagrodzeń i Administrowania Personelem
- Compensation & Benefits Analysts
- Specjalistów ds. Analiz Płacowych
Program:
Dzień I, 11 marca 2010
9:30 Zarządzanie wynagrodzeniami Warsztat
- Priorytety strategiczne przedsiębiorstwa w okresie zmian
- Trendy zmian w systemach motywacyjnych w 2010
- Główne elementy systemu motywacyjnego wspierającego nowa strategię
- Studium przypadku - system motywacyjny a zaangażowanie pracowników
10:45 Przerwa na kawę
11:00 Budowanie modeli kompetencji i adaptacja modelu kompetencji do zmiennych warunków otoczenia biznesowego Warsztat
- Typowe trudności przy doborze zespołu projektowego
- Wybór modelu i standardu opisu kompetencji w kontekście kultury organizacyjnej firmy
- Zaawansowane techniki pracy nad opisem kompetencji
- Wykorzystanie modelu kompetencji do tworzenia profili stanowisk i ścieżek karier
- Wykorzystanie modelu kompetencji w systemie ocen
- Wykorzystanie modelu kompetencji w szkoleniach
- Wpływ zmian w otoczeniu biznesowym i zmian wewnętrznych na modyfikacje modelu kompetencji
- Problemy związane z wdrażaniem modelu kompetencji w organizacji
- Zastosowanie modelowania kompetencji i wpływ na zyski firmy
Prowadzące: Barbara Żurek, Project Manager Advisory Group TEST Human Resources
12:30 Obiad
13:30 Świadczenia pracownicze a składki ZUS
- Zasady ustalania podstawy wymiaru składek dla pracowników i zleceniobiorców,
- Wyłączenia z podstawy wymiaru składek,
- Składki od świadczeń finansowanych ze środków pracodawcy np.;
- wynajem mieszkań
- samochody służbowe i telefony używane do celów prywatnych
- bony i inne upominki
- świadczenia medyczne dla pracowników
- inne świadczenia
14:30 Kontrola przepisów o czasie pracy z uwzględnieniem przepisów ustawy z dnia 1 lipca 2009 o łagodzeniu skutków kryzysu ekonomicznego dla pracowników i przedsiębiorców
- Zasady planowania czasu pracy w kryzysie ( budowanie harmonogramów czasu pracy)
- Zasady rozliczania czasu pracy w kryzysie (sporządzanie ewidencji czasu pracy)
- Zasady przeprowadzania czynności kontrolnych czasu pracy przez inspektora pracy
16:00 Optymalizacja kosztów pracy i zatrudnienia Warsztat
Studium przypadku – „Narzędzia restrukturyzacji zatrudnienia i wynagrodzeń w sytuacji kryzysowej”
- Przegląd możliwych narzędzi zmierzających do optymalizacji zatrudnienia oraz zasady ich doboru w procesach restrukturyzacyjnych
- Przegląd możliwych rozwiązań wpływających na optymalizację kosztów wynagrodzeń stałych i zmiennych (analiza pod kątem efektywności, czasochłonności i prawa pracy)
- Strategie wprowadzania zmian restrukturyzacyjnych w obszarze HR
- Proces komunikacji zmian i jego wpływ na powodzenie programów naprawczych
17:00 Zakończenie I dnia warsztatów
Dzień II, 12 marca 2010
9.00 Aspekty prawne zawierania i rozwiązywania umów
- Umowy na czas określony w ustawie antykryzysowej
- Jak bezpiecznie zawierać umowy na czas określony do 31 grudnia 2011 r. i działania po ustaniu 24-miesięcznego okresu pakietowego
- Najczęstsze błędy przy wypowiadaniu umów o pracę i dyscyplinarnym zwalnianiu pracowników
- Co warto wiedzieć i o czym pamiętać przy rozstaniu się z pracownikiem
- Porozumienie stron - najskuteczniejszy sposób rozstania się z pracownikiem
10.30 Przerwa na kawę
10:45 Efektywność polityki personalnej Warsztat
- Strategia firmy i jej znaczenie w działalności personalnej
- Skuteczność jako miara efektywności
- Wskaźniki efektywności w obszarze HR, metody ich wyznaczania i pomiaru
- Pomiar "miękkiego HR"
- KPI w polityce personalnej
11:45 Controlling personalny a strategia organizacji Warsztat
- Podstawowe zasady budowy strategii personalnej przedsiębiorstwa
- Polityka personalna na mapie strategii według koncepcji BSC
- Wpływ zarządzania zasobami ludzkimi na kondycję finansową organizacji - analiza kosztów fluktuacji pracowników
12.45 Obiad
13.45 Kompetencje społeczne w zarządzaniu- wyzwania kryzysu Warsztat
- Konstruktywna i destruktywna ambicja w biznesie
- ambicja a wynagrodzenie - czy istnieje motywacja finansowa?
- typy postaw wobec pracy – zasady indywidualizacji systemów motywacyjnych
- bezdroża ambicji w biznesie: psychopatia organizacyjna, zachowania „psychpatopodobne” i „palantyzm”
- zachowania organizacyjne w okresie wzrostu i kryzysu
- elementy psychologii „rynku pracownika”
- trudne przejście od „rynku pracownika” do rynku „pracodawcy” – typowe reakcje menedżerów i pracowników
- gdy kryzys się pogłębia – zadania specjalistów HR
- redukcje jako źródło stresu pourazowego – wpływ redukcji na pracowników
- optymalne zachowania organizacyjne (kadry zarządzającej i pracowników) w czasie kryzysu – tak , by być gotowym na czas wzrostu
Prowadzący: dr Tomasz Ochinowski, adiunkt w Zakładzie Socjologii Organizacji Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego
15:15 HR jako partner biznesowy - sesja i panel dyskusyjny
- Mechanizmy działania biznesu a psychologia zachowań ludzkich
- Oczekiwania Zarządów wobec HR w kontekście wyniku finansowego firm
- Restrukturyzacja przedsiębiorstwa - jako najważniejszy i wymierny biznesowo aspekt działalności działu HR
17:00 Zakończenie II dnia warsztatów
Koszty udziału:
Dwa dni warsztatów - koszt uczestnictwa uzależniony jest od daty zgłoszenia. Przy zgłoszeniu:
od 08-01-2010 do 07-02-2010 - 2995 PLN + 22% VAT
od 08-02-2010 do 12-03-2010 - 3295 PLN + 22% VAT
Jeden dzień warsztatów - koszt uczestnictwa uzależniony jest od daty zgłoszenia. Przy zgłoszeniu:
od 08-01-2010 do 07-02-2010 - 1795 PLN + 22% VAT
od 08-02-2010 do 12-03-2010 - 1995 PLN + 22% VAT
Szczegółowe informacje:
Katarzyna Gadzało - kierownik projektu
tel.: 022 420 55 30
faks: 022 420 55 01