-
Tytuł:
Trade Marketing - czyli jak skutecznie budować pozycję firmy w kanałach sprzedaży i u partnerów handlowych
- Kategoria: Marketing i Sprzedaż
- Cena: 1 480 + VAT PLN Teraz: 1 480 + VAT PLN
- Termin: 2012-02-23 - 2012-02-24
- Miejsce: / małopolskie
- Organizator: AVENHANSEN Sp. z o.o.
Celem warsztatu jest wyposażenie uczestników w wiedzę i narzędzia niezbędne do stworzenia lub optymalizacji sposobu działania Trade Marketingu w firmie. Warsztat odnosi się do kontekstu zewnętrznego i wewnętrznego, w którym Trade Marketing funkcjonuje oraz do sposobów skutecznego wypełniania jego zadań tak, aby maksymalizować pozycję firmy w kanałach sprzedaży oraz u poszczególnych partnerów handlowych.
Szkolenie prowadzi:
Michał Dziekoński - Trener - praktyk, czynny zawodowo, od kilkunastu lat kierujący marketingiem strategicznym w jednej z firm Grupy Siemens. Twórca autorskich, symulacyjnych gier strategicznych, z których prowadzi m.in. moduł Business Games na anglojęzycznych studiach Global MBA w Uniwersytecie Warszawskim. Jest również dyrektorem merytorycznym programów the Chartered Institute of Marketing (CIM) w Grupie Questus. Pasjonat praktycznych metod szkoleniowych, z dużą energią, specjalizujący się przede wszystkim w zarządzaniu strategicznym, marketingu oraz strategiach sprzedaży.
Ten interaktywny warsztat prowadzony jest z perspektywy konsumentów i nabywców, którzy na różne sposoby odbierają bodźce, mające wpływać na ich decyzje zakupowe i zachowania konsumpcyjne. Sposób działania firmy – a w szczególności Trade Marketingu – jest pokazany „oczami” odbiorcy i oceniany w sposób „zdroworozsądkowy” pod kątem skuteczności. Wnioski z analizy przypadków służą stworzeniu takiego Trade Marketingu w firmie, który w skuteczny sposób potrafi wpłynąć na rozwój sprzedaży i udziałów rynkowych poprzez przygotowanie i efektywne wdrożenie planów działania, odpowiadających na potrzeby nabywców i partnerów handlowych. Poruszane kwestie będą także uzupełniane prezentacją praktycznych narzędzi, usprawniających operacyjne funkcjonowanie Trade Marketingu.
Korzyści dla uczestników
Po warsztacie uczestnicy będą w stanie:
- Zrozumieć złożoność kontekstu zewnętrznego (nabywcy, kanały sprzedaży i partnerzy handlowi), w którym funkcjonuje Trade Marketing.
- Zrozumieć rolę i zależności, w których Trade Marketing funkcjonuje w samej firmie.
- Skutecznie zaprojektować najbardziej optymalny sposób pracy oraz strukturę Trade Marketingu w swojej firmie.
- Dostosować i wdrożyć praktyczne narzędzia, usprawniające pracę Trade Marketingu oraz jego współpracę z innymi działami firmy oraz partnerami handlowymi.
Szkolenia polecamy dla
Warsztat adresowany jest do pracowników działów marketingu, trade marketingu i sprzedaży, chcących poznać sposoby tworzenia i działania efektywnej funkcji Trade Marketingu w firmie.
Program szkolenia
I dzień - SYMULACYJNA GRA STRATEGICZNA „Trade Marketing”
1. Wprowadzenie do warsztatów i gry
2. Realizacja pierwszego roku gry TRADE MARKETING
3. Realizacja drugiego roku gry TRADE MARKETING
4. Realizacja trzeciego roku gry TRADE MARKETING
II dzień - TRADE MARKETING W PRAKTYCE
1. Wyniki gry TRADE MARKETING w ujęciu przekrojowym
2. Definicja nowoczesnego Trade Marketingu
- Badania zachowań nabywców na współczesnym rynku
- Typy nabywców i ich zachowania zakupowe
- Jak zintegrować interesy firmy, konsumenta i partnera handlowego?
- Budowanie wartości kategorii a budowanie udziałów rynkowych.
3. Narzędzia trade marketingu w praktyce:
- Trade Marketing jako ambasador działu Sprzedaży w Marketingu i odwrotnie.
- Trade Marketing jako aktywny partner strategicznego planowania firmy.
- Strategie produktowe, kanałowe i promocyjne.
- Plany trade marketingowe – planowanie i egzekucja aktywności kanałowych i klienckich.
- Komunikacja z działem Marketingu.
- Komunikacja z działem Sprzedaży.
- Wspieranie komunikacji w partnerami handlowymi.
- Zarządzanie kategorią (Catman).
4. Organizacja Trade Marketingu w praktyce:
- Marketing i Sprzedaż jako klienci wewnętrzni Trade Marketingu.
- Aspekty finansowe działań Trade Marketingu.
- Aspekty logistyczne działań Trade Marketingu.
- Czy potrzebny jest osobny dział Trade Marketingu?
- Kompetencje marketingowe i sprzedażowe pracowników Trade Marketingu.
- Które podejście jest bardziej strategiczne: z perspektywy kanałów i partnerów handlowych czy z perspektywy marek i kategorii produktów?
- Struktura organizacyjna Trade Marketingu.
- Zarządzanie złożonością matrycy wielu kanałów i klientów oraz wielu marek i kategorii produktów.
Koszt uczestnictwa: 1480 zł + VAT
Rabat za dwie osoby: 200 zł, za trzy: 400 zł (przy udziale w szkoleniu osób z jednej firmy).
Rabat za wpłatę do 4 tygodni przed datą szkolenia: dodatkowe 100 zł od osoby.
Szczegółowe informacje:
Katarzyna Szypowska -
Specjalista ds. Organizacji Szkoleń
tel: 515 212 450
Więcej na: