eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkoleniaTrade Marketing – czyli jak skutecznie budować pozycję firmy w kanałach sprzedaży i u partnerów handlowych
  • Tytuł:

    Trade Marketing – czyli jak skutecznie budować pozycję firmy w kanałach sprzedaży i u partnerów handlowych

  • Kategoria: Marketing i Sprzedaż
  • Cena: 1 480 + VAT PLN Teraz: 1 480 + VAT PLN
  • Termin: 2011-12-05 - 2011-12-06
  • Miejsce: / małopolskie
  • Organizator: AVENHANSEN Sp. z o.o.

Celem warsztatu jest wyposażenie uczestników w wiedzę i narzędzia niezbędne do stworzenia lub optymalizacji sposobu działania Trade Marketingu w firmie. Warsztat odnosi się do kontekstu zewnętrznego i wewnętrznego, w którym Trade Marketing funkcjonuje oraz do sposobów skutecznego wypełniania jego zadań tak, aby maksymalizować pozycję firmy w kanałach sprzedaży oraz u poszczególnych partnerów handlowych.

Szkolenie prowadzi:

Marcin Rzucidło
Praktyk marketingu z ponad piętnastoletnim doświadczeniem w międzynarodowych firmach produkcyjno-handlowych. Zajmował się również zarządzaniem organizacją, zasobami ludzkimi oraz produkcją. Wybitna osobowość i umiejętności przekazywania wiedzy na najwyższym poziomie.

Ten interaktywny warsztat prowadzony jest z perspektywy konsumentów i nabywców, którzy na różne sposoby odbierają bodźce, mające wpływać na ich decyzje zakupowe i zachowania konsumpcyjne. Sposób działania firmy – a w szczególności Trade Marketingu – jest pokazany „oczami” odbiorcy i oceniany w sposób „zdroworozsądkowy” pod kątem skuteczności. Wnioski z analizy przypadków służą stworzeniu takiego Trade Marketingu w firmie, który w skuteczny sposób potrafi wpłynąć na rozwój sprzedaży i udziałów rynkowych poprzez przygotowanie i efektywne wdrożenie planów działania, odpowiadających na potrzeby nabywców i partnerów handlowych. Poruszane kwestie będą także uzupełniane prezentacją praktycznych narzędzi, usprawniających operacyjne funkcjonowanie Trade Marketingu.

Korzyści dla uczestników

Po warsztacie uczestnicy będą w stanie:

  • Zrozumieć złożoność kontekstu zewnętrznego (nabywcy, kanały sprzedaży i partnerzy handlowi), w którym funkcjonuje Trade Marketing.
  • Zrozumieć rolę i zależności, w których Trade Marketing funkcjonuje w samej firmie.
  • Skutecznie zaprojektować najbardziej optymalny sposób pracy oraz strukturę Trade Marketingu w swojej firmie.
  • Dostosować i wdrożyć praktyczne narzędzia, usprawniające pracę Trade Marketingu oraz jego współpracę z innymi działami firmy oraz partnerami handlowymi.

Szkolenia polecamy dla

Warsztat adresowany jest do pracowników działów marketingu, trade marketingu i sprzedaży, chcących poznać sposoby tworzenia i działania efektywnej funkcji Trade Marketingu w firmie.

Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia
Miniwykłady wprowadzające temat danego modułu, które będą uzupełnione praktycznymi ćwiczeniami ukierunkowanymi na przyswojenie i utrwalenie wiedzy oraz narzędzia: dyskusje, studia przypadków, ćwiczenia indywidualne i grupowe.

Program szkolenia

1. Definicja nowoczesnego Trade Marketingu:

  • Nabywca (shopper) – alter ego konsumenta?
  • Badania zachowań nabywców.
  • Typy nabywców i misje zakupowe.
  • Wiedza kanałowa i kliencka.
  • Jak zgrać interesy firmy, konsumenta i partnera handlowego?
  • Budowanie wartości kategorii a budowanie udziałów rynkowych.

2. Kluczowe obszary działania i narzędzia Trade Marketingu:

  • Trade Marketing jako ambasador działu Sprzedaży w Marketingu i odwrotnie.
  • Trade Marketing jako aktywny partner strategicznego planowania firmy.
  • Strategie produktowe, kanałowe i promocyjne.
  • Plany trade marketingowe – planowanie i egzekucja aktywności kanałowych i klienckich.
  • Komunikacja z działem Marketingu.
  • Komunikacja z działem Sprzedaży.
  • Wspieranie komunikacji w partnerami handlowymi.
  • Zarządzanie kategorią (Catman).

3. Współpraca Trade Marketingu z innymi działami w firmie:

  • Marketing i Sprzedaż jako klienci wewnętrzni Trade Marketingu.
  • Aspekty finansowe działań Trade Marketingu.
  • Aspekty logistyczne działań Trade Marketingu.
  • Mapowanie i optymalizacja procesów międzydziałowych.
  • Definiowanie ról i odpowiedzialności w ramach działań trade marketingowych.

4. Organizacja pracy Trade Marketingu:

  • Czy potrzebny jest osobny dział Trade Marketingu?
  • Kompetencje marketingowe i sprzedażowe pracowników Trade Marketingu.
  • Które podejście jest bardziej strategiczne: z perspektywy kanałów i partnerów handlowych czy z perspektywy marek i kategorii produktów?
  • Struktura organizacyjna Trade Marketingu.
  • Cykl pracy Trade Marketingu.
  • Zarządzanie złożonością matrycy wielu kanałów i klientów oraz wielu marek i kategorii produktów.


Koszt uczestnictwa: 1480 zł + VAT
Rabat za dwie osoby: 200 zł, za trzy: 400 zł (przy udziale w szkoleniu osób z jednej firmy).
Rabat za wpłatę do 4 tygodni przed datą szkolenia: dodatkowe 100 zł od osoby.

Szczegółowe informacje:
AVENHANSEN Sp. z o.o.
tel. 12 399 41 90
fax 12 383 23 45

Więcej na:

Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: