-
Tytuł:
System ocen pracowniczych w administracji publicznej
- Kategoria: Prawo
- Cena: 1 260 PLN Teraz: 1 260 PLN
- Termin: 2010-03-29 - 2010-03-30
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: OCESiA Sp. z o.o.
System ocen pracowniczych należy rozumieć jako zaplanowane, sformalizowane i bardzo ważne narzędzie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji. Ocena pracowników jest jedną z metod, która pomaga sprawdzić efektywność działań naszych pracowników. Podczas szkolenia przekażemy Państwu praktyczną wiedzę z zakresu wdrażania systemu w firmie, wskażemy, jakich błędów należy unikać oraz jak uzyskać zamierzone efekty.
ODPOWIEMY M.IN. NA PYTANIA:
- czym jest system ocen pracowniczych i jakie korzyści związane są z jego wprowadzeniem w firmie?
- jak oceniać, aby system był efektywny?
- jak tworzyć arkusze i zaprojektować regulamin oceny?
- jak przeprowadzić kompetentną i motywującą rozmowę z ocenianymi pracownikami?
- jak wykorzystać wyniki oceny okresowej do rozwoju firmy i kompetencji pracowników?
- jakich błędów unikać podczas projektowania i wdrażania systemu ocen pracowniczych?
SZKOLENIE POPROWADZĄ EKSPERCI Z WW. ZAKRESU, DO KTÓRYCH NALEŻĄ:
GRAŻYNA RAJCZYK – Konsultantka w sektorze mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw w zakresie projektowania rozwoju firm. Wieloletni trener warsztatów poświęconych „kluczowym umiejętnościom” w zarządzaniu zespołem, socjologii pracy, doradztwa zawodowego i personalnego.
KAZIMIERZ F. NALEPA - Doradca i certyfikowany trener z 20 - letnim stażem w pracach dla biznesu i administracji publicznej. Specjalista w zakresie konsultingu, szkoleń oraz treningów w obszarach: negocjacje, zarządzanie, gospodarowanie potencjałem ludzkim, sprzedaży, marketingu, komunikacji w strukturach społecznych. Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu projektów rozwoju kompetencji zawodowych.
PROGRAM
PIERWSZY DZIEŃ SZKOLENIA
1. SYSTEM OCEN PRACOWNICZYCH JAKO ELEMENT WSPIERAJACY ROZWÓJ ZASOBÓW LUDZKICH W ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ
- czym jest system ocen pracowniczych?
- cele i korzyści z wprowadzenia SOP
- możliwe zagrożenia - przykłady najczęstszych błędów we wprowadzaniu
- i stosowaniu systemu
2. CYKL OCENY PRACOWNICZEJ
- planowanie
- ustalenie celów i zadań, standardów, kryteriów oceny, ustalenie procedur
- przeszkolenie oceniających i ocenianych: przedstawienie kryteriów oceniania pracownikom
- kryteria oceniania pracowników
- metody systematycznego zbierania danych
- komunikowanie
- rozmowa
- omówienie wyników oceny, wyciągnięcie wniosków
3. METODY OCENY PRACOWNICZEJ
- style oceny:
- ocena absolutna
- ocena opisowa
- punktowa skala ocen, skale ważone
- testowa metoda oceny, metody zdarzeń krytycznych
- skale behawioralne (BARS)
- zarządzanie przez cele (SMART)
- centrum oceny
- ocena relatywna
- ranking
- porównywanie parami
- rozkład normalny (rangowanie grupowe)
- potencjalne problemy związane z przeprowadzeniem oceny
4. EFEKTYWNA ROZMOWA OCENIAJĄCA - WARSZTATY
- scenariusz rozmowy – o czym informować?
- nastawienie pracownika i jego wpływ na rozmowę
- techniki wykorzystywane w trakcie rozmowy – zasady udzielania informacji zwrotnej
- dialog w trakcie rozmowy
- wykorzystywanie pytań w trakcie rozmowy
- asertywność podczas rozmowy
- problemy pojawiające się podczas rozmowy – docieranie do przyczyn i ich rozwiązywanie
- opór i jego przyczyny
5. NAJCZĘSTSZE BŁĘDY W OCENIANIU I W ROZMOWIE OCENIAJĄCEJ
DRUGI DZIEŃ SZKOLENIA
6. ZAPROJEKTOWANIE NARZĘDZIA (ARKUSZA) OCENY
- tworzenie arkuszy służących do okresowej oceny pracownika
- cechy konstrukcyjne
- prezentacja przykładowych arkuszy ocen
- błędy popełniane w konstrukcji arkuszy
- dostrajanie systemu ocen do potrzeb
- warunki poprawnego działania systemu ocen pracowniczych
7. ZAPROJEKTOWANIE REGULAMNU OCENY W JEDNOSTCE ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ
- analiza przykładowych regulaminów w kontekście efektywności i adekwatności dla danej organizacji i zespołu pracowniczego
8. PRZYSTĄPIENIE DO WDRAŻANIA OCEN PRACOWNICZYCH
- etapy wdrażania
- zaangażowanie kadry kierowniczej i pracowników
- szkolenia
- cykl oceny pracownika – kryteria oceny, zbieranie informacji, badanie reakcji pracowników na system ocen
- warsztaty z zakresu praktycznego stosowania arkuszy ocen połączone z treningiem interpersonalnym
9. PRZESZKOLENIE PRACOWNIKÓW W ZAKRESIE STOSOWANIA SYSTEMU OCEN
- funkcje oceniania pracowników
- istota oceniania a warunki skutecznego systemu
10. JAK OPTYMALNIE ZARZĄDZAĆ WYNAGRODZENIAMI?
- wynagrodzenia a kompetencje pracowników
- system premiowania
- świadczenia pozapłacowe
11. EFEKTY OCENIANIA A ROZWÓJ FIRMY I KOMPETENCJI JEJ PRACOWNIKÓW
- coaching
- mentoring
- counselling
- audyt personalny
- cele audytu personalnego
- metody audytu
- efekty przeprowadzenia audytu personalnego
12. PODSUMOWANIE
- wymiana doświadczeń, wnioski, literatura
Czas trwania:
16 godzin, czyli 2 dni szkoleniowe
Koszt szkolenia:
1260 PLN minus rabaty
Rabaty:
za zgłoszenie do dnia 2010-03-06 otrzymuje się 10.0% rabatu
za zgłoszenie więcej niż jednej osoby otrzymuje się 5.0% rabatu.
Osoba kontaktowa:
Katarzyna Piwowarczyk
tel.: /0-22/ 830 04 39
fax: /0-22/ 830 00 90
e-mail:
Więcej informacji: