eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkoleniaSystem ocen pracowniczych w administracji publicznej
  • Tytuł:

    System ocen pracowniczych w administracji publicznej

  • Kategoria: Prawo
  • Cena: 1 260 PLN Teraz: 1 260 PLN
  • Termin: 2010-03-29 - 2010-03-30
  • Miejsce: / mazowieckie
  • Organizator: OCESiA Sp. z o.o.

System ocen pracowniczych należy rozumieć jako zaplanowane, sformalizowane i bardzo ważne narzędzie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji. Ocena pracowników jest jedną z metod, która pomaga sprawdzić efektywność działań naszych pracowników. Podczas szkolenia przekażemy Państwu praktyczną wiedzę z zakresu wdrażania systemu w firmie, wskażemy, jakich błędów należy unikać oraz jak uzyskać zamierzone efekty.

ODPOWIEMY M.IN. NA PYTANIA:

  • czym jest system ocen pracowniczych i jakie korzyści związane są z jego wprowadzeniem w firmie?
  • jak oceniać, aby system był efektywny?
  • jak tworzyć arkusze i zaprojektować regulamin oceny?
  • jak przeprowadzić kompetentną i motywującą rozmowę z ocenianymi pracownikami?
  • jak wykorzystać wyniki oceny okresowej do rozwoju firmy i kompetencji pracowników?
  • jakich błędów unikać podczas projektowania i wdrażania systemu ocen pracowniczych?

SZKOLENIE POPROWADZĄ EKSPERCI Z WW. ZAKRESU, DO KTÓRYCH NALEŻĄ:

GRAŻYNA RAJCZYK – Konsultantka w sektorze mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw w zakresie projektowania rozwoju firm. Wieloletni trener warsztatów poświęconych „kluczowym umiejętnościom” w zarządzaniu zespołem, socjologii pracy, doradztwa zawodowego i personalnego.

KAZIMIERZ F. NALEPA - Doradca i certyfikowany trener z 20 - letnim stażem w pracach dla biznesu i administracji publicznej. Specjalista w zakresie konsultingu, szkoleń oraz treningów w obszarach: negocjacje, zarządzanie, gospodarowanie potencjałem ludzkim, sprzedaży, marketingu, komunikacji w strukturach społecznych. Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu projektów rozwoju kompetencji zawodowych.

PROGRAM

PIERWSZY DZIEŃ SZKOLENIA

1. SYSTEM OCEN PRACOWNICZYCH JAKO ELEMENT WSPIERAJACY ROZWÓJ ZASOBÓW LUDZKICH W ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ

  • czym jest system ocen pracowniczych?
  • cele i korzyści z wprowadzenia SOP
  • możliwe zagrożenia - przykłady najczęstszych błędów we wprowadzaniu
  • i stosowaniu systemu

2. CYKL OCENY PRACOWNICZEJ

  • planowanie
  • ustalenie celów i zadań, standardów, kryteriów oceny, ustalenie procedur
  • przeszkolenie oceniających i ocenianych: przedstawienie kryteriów oceniania pracownikom
  • kryteria oceniania pracowników
  • metody systematycznego zbierania danych
  • komunikowanie
  • rozmowa
  • omówienie wyników oceny, wyciągnięcie wniosków

3. METODY OCENY PRACOWNICZEJ

  • style oceny:
  • ocena absolutna
  • ocena opisowa
  • punktowa skala ocen, skale ważone
  • testowa metoda oceny, metody zdarzeń krytycznych
  • skale behawioralne (BARS)
  • zarządzanie przez cele (SMART)
  • centrum oceny
  • ocena relatywna
  • ranking
  • porównywanie parami
  • rozkład normalny (rangowanie grupowe)
  • potencjalne problemy związane z przeprowadzeniem oceny

4. EFEKTYWNA ROZMOWA OCENIAJĄCA - WARSZTATY

  • scenariusz rozmowy – o czym informować?
  • nastawienie pracownika i jego wpływ na rozmowę
  • techniki wykorzystywane w trakcie rozmowy – zasady udzielania informacji zwrotnej
  • dialog w trakcie rozmowy
  • wykorzystywanie pytań w trakcie rozmowy
  • asertywność podczas rozmowy
  • problemy pojawiające się podczas rozmowy – docieranie do przyczyn i ich rozwiązywanie
  • opór i jego przyczyny

5. NAJCZĘSTSZE BŁĘDY W OCENIANIU I W ROZMOWIE OCENIAJĄCEJ

DRUGI DZIEŃ SZKOLENIA

6. ZAPROJEKTOWANIE NARZĘDZIA (ARKUSZA) OCENY

  • tworzenie arkuszy służących do okresowej oceny pracownika
  • cechy konstrukcyjne
  • prezentacja przykładowych arkuszy ocen
  • błędy popełniane w konstrukcji arkuszy
  • dostrajanie systemu ocen do potrzeb
  • warunki poprawnego działania systemu ocen pracowniczych

7. ZAPROJEKTOWANIE REGULAMNU OCENY W JEDNOSTCE ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ

  • analiza przykładowych regulaminów w kontekście efektywności i adekwatności dla danej organizacji i zespołu pracowniczego

8. PRZYSTĄPIENIE DO WDRAŻANIA OCEN PRACOWNICZYCH

  • etapy wdrażania
  • zaangażowanie kadry kierowniczej i pracowników
  • szkolenia
  • cykl oceny pracownika – kryteria oceny, zbieranie informacji, badanie reakcji pracowników na system ocen
  • warsztaty z zakresu praktycznego stosowania arkuszy ocen połączone z treningiem interpersonalnym

9. PRZESZKOLENIE PRACOWNIKÓW W ZAKRESIE STOSOWANIA SYSTEMU OCEN

  • funkcje oceniania pracowników
  • istota oceniania a warunki skutecznego systemu

10. JAK OPTYMALNIE ZARZĄDZAĆ WYNAGRODZENIAMI?

  • wynagrodzenia a kompetencje pracowników
  • system premiowania
  • świadczenia pozapłacowe

11. EFEKTY OCENIANIA A ROZWÓJ FIRMY I KOMPETENCJI JEJ PRACOWNIKÓW

  • coaching
  • mentoring
  • counselling
  • audyt personalny
  • cele audytu personalnego
  • metody audytu
  • efekty przeprowadzenia audytu personalnego

12. PODSUMOWANIE

  • wymiana doświadczeń, wnioski, literatura


Czas trwania:
16 godzin, czyli 2 dni szkoleniowe

Koszt szkolenia:
1260 PLN minus rabaty

Rabaty:
za zgłoszenie do dnia 2010-03-06 otrzymuje się 10.0% rabatu
za zgłoszenie więcej niż jednej osoby otrzymuje się 5.0% rabatu.

Osoba kontaktowa:
Katarzyna Piwowarczyk
tel.: /0-22/ 830 04 39
fax: /0-22/ 830 00 90
e-mail:

Więcej informacji: