-
Tytuł:
System ocen pracowniczych - budowa modeli kompetencyjnych oraz zarządzanie talentami
- Kategoria: Inne
- Cena: 1 580 PLN Teraz: 1 580 PLN
- Termin: 2009-11-23 - 2009-11-24
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: Global Business Center Sp. z o.o.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się:
- czym jest system ocen pracowniczych i jakie korzyści wiążą się z jego wykorzystaniem?
- jak projektować oraz tworzyć system ocen aby dopasować go do specyfiki firmy?
- jak definiować kompetencje i tworzyć wskaźniki wykorzystywane w procesie oceny?
- jak wykorzystać wyniki oceny okresowej do rozwoju firmy i kompetencji pracowników?
- jak opracować profile kompetencyjne dla grup pracowniczych i indywidualnych pracowników?
- jakie narzędzia i techniki wykorzystać do pozyskiwania i diagnozowania pracowników o najwyższym potencjale?
UWAGA!!!!!
W trakcie warsztatów zapraszamy Państwa na prezentację elektronicznej wersji arkuszy oceniania SOPRA (system oceny pracowniczej), który umożliwia przeprowadzanie zaplanowanego, sformalizowanego i odbywającego się okresowo procesu samooceny oraz oceny pracownika przez jego przełożonego i podwładnych. Podczas prezentacji wśród uczestników odbędzie się losowanie elektronicznej wersji programu SOPRA o wartości 19 500,00 PLN netto. Dla pozostałych uczestników na zakup programu oferujemy 35% rabat.
Warsztaty poprowadzą doświadczeni eksperci:
Janusz Buzek - Z wykształcenia psycholog i ekonomista. Partner zarządzający firmy doradczej, członek Śląskiego Stowarzyszenia Firm Konsultingowych. Specjalista w zakresie zarządzania zespołami pracowniczymi, metodologii zmian organizacyjnych, komunikacji w organizacjach przemysłowych oraz technik twórczego rozwiązywania problemów. Kierownik licznych projektów doradczych.
Grażyna Rajczyk - Wieloletni wykładowca i trener szkoleń warsztatowych z zakresu: autoprezentacji zawodowej, treningów interpersonalnych dla różnych grup zawodowych, kursów dotyczących jakości i psychologii obsługi klienta oraz „kluczowych umiejętności” w zarządzaniu zespołem, inspiracji, motywacji i skutecznego oddziaływania społecznego. Jako socjolog z doświadczeniem wykładowcy akademickiego oraz specjalista ds.poradnictwa zawodowego i pośrednictwa pracy - posiada także przygotowanie do szerokiej gamy autorskich zajęć z zakresu socjologii pracy, psychologii społecznej, pedagogiki, doradztwa zawodowego i personalnego. Aktualnie także konsultantka w sektorze mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw w zakresie projektowania rozwoju firm.
Program:
1. CELE OCEN PRACOWNICZYCH
- System ocen a podejmowanie decyzji personalnych
- Programowanie rozwoju pracowników
- Doskonalenie organizacji
- System ocen pracowniczych w kontekście przyjęć do pracy
- Awanse pracowników
- System ocen a polityka wynagrodzeń
2. POJĘCIE EFEKTYWNOŚCI PRACY
- Kryteria i mierniki oceny efektywności pracy w przedsiębiorstwie
- Czynniki wpływające na efektywność pracy
3. PROCEDURA OPRACOWANIA SYSTEMU OCEN
- Wybór typu ocen
- Ustalenie schematu ocen
- Wybór techniki oceny
- Arkusze ocen oraz instrukcje interpretacji
- Procedura przeprowadzenia badania
- Oceny próbne
4. OCENY OSOBOWOŚCIOWE, BEHAWIORALNE ORAZ WYNIKÓW (EFEKTÓW) PRACY – OMÓWIENIE I PORÓWNANIE TYPÓW OCENY
5. PREZENTACJA ELEKTRONICZNEJ WERSJI ARKUSZY OCENIANIA SOPRA ORAZ LOSOWANIE PROGRAMU WŚRÓD UCZESTNIKÓW
6. TECHNIKI OCENY
- Skale kwalifikacyjne
- Metoda wymuszonego rozkładu
- Zgrupowana lista wypowiedzi z przymusem wyboru
- Metoda zdarzeń krytycznych
- Techniki rankingowe
- Techniki zorientowane na zachowania pracownicze
- Techniki zorientowane na wyniki pracy
7. SYSTEM OCEN PRACOWNIKÓW A ROZWIJANIE KOMPETENCJI PRACOWNIKÓW I ROZWÓJ FIRMY
- Coaching
- Mentoring
- Counselling
- Audyt Personalny
8. MODELE KOMPETENCYJNE W SYSTEMACH OCEN
- Kompetencje pracownicze - jak je oceniać?
- Definicja kompetencji - sposoby definiowania kompetencji
- Wskaźniki behawioralne kompetencji - ĆWICZENIA
- Ocena efektywności z zastosowaniem profili kompetencji
- Granice definicji kompetencji
9. PROFILE KOMPETENCYJNE
- Analiza poszczególnych kompetencji
- Wyłonienie kluczowych kompetencji
- Opracowanie karty kompetencyjnej dla poszczególnych grup pracowniczych
- Stworzenie macierzy kompetencji - WARSZTATY
- Badanie kompetencji
- Opracowanie indywidualnych profili kompetencyjnych
- Określenie luk kompetencyjnych
10. NARZĘDZIA I TECHNIKI POZYSKIWANIA I DIAGNOZOWANIA PRACOWNIKÓW
O NAJWYŻSZYM POTENCJALE – ZARZĄDZANIE TALENTAMI
- Najważniejsze zagadnienia zarządzania talentami
- pojęcia talentu i zarządzania talentami
- cele wprowadzenia i zasady działania programu TopTalents w organizacji
- główne czynniki sukcesu i typowe błędy w zarządzaniu talentami
- Dobre praktyki i najlepsze wzorce w zarządzaniu talentami - CASE STUDY
- Metody diagnozowania potencjału pracowników w organizacji
- Ocena 360 stopni
- Development Centre
- Budowanie indywidualnych ścieżek rozwoju
- Projektowanie i wdrażanie indywidualnych ścieżek rozwoju i kariery kluczowych pracowników
- Motywowanie i zatrzymywanie pracowników TopTalents w organizacji - specyficzne potrzeby i oczekiwania pracowników o najwyższym potencjale
Koszt szkolenia dla jednej osoby: 1580.00 zł brutto.
za zgłoszenie do dnia 2009-11-02 otrzymuje się 10.0% rabatu
za zgłoszenie więcej niż jednej osoby otrzymuje się 5.0% rabatu.
Szczegółowe informacje:
Global Business Center Sp. z o.o.
Tel.: 022 830 05 91
Fax: (22) 830 05 04