eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkoleniaStandardy etykiety i dyplomacji

Cel i korzyści udziału w szkoleniu warsztatowym:
Utrzymując bieżące relacje z przedstawicielami biznesu, dyplomacji i administracji państwowej oraz dążąc do ustanowienia wzajemnie korzystnych stosunków, niezbędna jest znajomość zasad dobrych obyczajów, obowiązujących w kontaktach zawodowo-towarzyskich.

Wiele układów i porozumień nie dochodzi do skutku z powodu braku umiejętności odpowiedniego zachowania się i dobrych manier jednego z partnerów. Czy chcesz ryzykować?

Dzięki udziałowi w zajęciach dowiedzą się Państwo:

  • jakie znaczenie ma kultura słowa i gestu w kontaktach służbowych i towarzyskich
  • jak zmniejszyć prawdopodobieństwo popełnienia faux pas w towarzystwie, na przyjęciach i spotkaniach
  • jakie są sposoby kreowania swojego wizerunku zgodnie ze współczesną etykietą oraz międzynarodowymi normami

Metodologia szkolenia:
Szkolenie ma charakter warsztatów popartych krótkimi wykładami, licznymi ćwiczeniami oraz dyskusją. W pierwszym dniu zajęć zorganizowany zostanie LUNCH SZKOLENIOWY, podczas którego omówione zostaną, jak również zastosowane w praktyce zachowania obowiązujące w trakcie służbowych spotkań „przy stole”.

Osoby prowadzące:

IRENA LICHNEROWICZ - AUGUSTYN - Kierownik Zespołu ds. Protokolarnych w Protokole Dyplomatycznym Ministerstwa Spraw Zagranicznych. Odpowiedzialna m.in. za oprawę protokolarną przyjęć wydawanych na najwyższym szczeblu państwowym i uroczystości z udziałem korpusu dyplomatycznego oraz za sprawy ceremoniału i precedencji.

PIOTR RUTA - Trener w zakresie procesów komunikacji, umiejętności interpersonalnych, aktywnego tworzenia wizerunku podmiotów, firm, produktu i osób. Specjalista z zakresu autoprezentacji i wystąpień publicznych oraz narzędzi wykorzystywanych w trakcie powyższych działań.

Program:


1. POWITANIA, POŻEGNANIA, PREZENTACJE - KULTURA DNIA CODZIENNEGO

  • Znaczenie pierwszego wrażenia w kontaktach z innymi
  • Wizyty oficjalne i nieoficjalne w firmie, instytucji lub urzędzie
  • Zasady właściwego oraz eleganckiego powitania i pożegnania gościa
    • sposoby witania, podanie ręki - zasady pierwszeństwa
  • Jak należy powitać, podjąć i pożegnać gościa honorowego?
  • Kłopotliwy „gość” w firmie, instytucji lub urzędzie
  • Sposoby prezentacji - zasady i wyjątki
  • Przechodzenie na „Ty”
  • Zasady używania biletów wizytowych
    • korespondencja za pomocą wizytówek
    • wizytówki w kwiatach i upominkach
  • Tytuły kurtuazyjne, naukowe, służbowe, honorowe

2. KORESPONDENCJA - CZY NA PEWNO WIEMY WSZYSTKO?

  • Zasady i formy pisania listów
  • Podstawowe zasady korespondencji
  • Zasadnicze części listu oficjalnego, służbowego i prywatnego - układ listu
  • Wstępne i końcowe zwroty grzecznościowe
  • Fax i poczta elektroniczna (netiquette)

3. PRZYJĘCIA I SPOTKANIA DYPLOMATYCZNE, SŁUŻBOWE I TOWARZYSKIE

  • Zasady organizacji przyjęć
  • Rodzaje przyjęć i ich znaczenie dla budowania dobrych relacji
  • Zasady zajmowania miejsc na przyjęciu

4. ETYKIETA PRZY STOLE

  • Sztuka jedzenia i picia - jak poprawnie i elegancko jeść?
  • Jak poradzić sobie z „trudnymi” potrawami?
  • Zasady serwowania napojów - kawa, herbata, trunki
  • Sztuka wznoszenia toastów

5. Przerwa na obiad - LUNCH SZKOLENIOWY - STÓŁ I NAKRYCIA – INSTRUKCJA OBSŁUGI

6. ELEGANCJA W UBIORZE - CO I KIEDY NOSIĆ?

  • Typy strojów i zasady ich doboru - wskazania elegancji
  • Wskazówki na zaproszeniu dotyczące stroju
  • Strój nieformalny a ubranie wizytowe
  • Strój koktajlowy, strój formalny, strój wieczorowy, strój narodowy
  • Określenia typu strojów w biznesie: business dress, business casual
  • Fryzura, makijaż, biżuteria i dodatki
  • Podstawowe uchybienia w wyglądzie kobiety i mężczyzny

7. KULTURA SŁOWA - KOMUNIKACJA WERBALNA

  • Rozmowa w relacji zwierzchnik - podwładny
  • Kultura dyskusji, wypowiedzi
    • język rozmówcy
    • wykorzystanie walorów językowych: tempo, intonacja, siła i akcentowanie
  • Jak reagować na gafy, wpadki i przejęzyczenia?
  • Sztuka aktywnego słuchania
  • Rozmowy telefoniczne - telefoniczny savoir-vivre
  • Kiedy prawdomówność oznacza brak taktu?
  • Jak prawić i przyjmować komplementy?
ĆWICZENIE – „Jak taktownie odmawiać?”


8. KULTURA GESTU - KOMUNIKACJA NIEWERBALNA

  • Strefy odległości w kontaktach interpersonalnych
  • Typy uścisków dłoni i ich znaczenie
  • Jak uniknąć gafy?
    • cmok nonsens i gesty kulturowe
  • Znaczenie kontaktu wzrokowego w różnych kręgach i kulturach
  • Gesty i ich znaczenie w innych krajach
ĆWICZENIE – „Spójność przekazu werbalnego i niewerbalnego”


9. PROTOKÓŁ DYPLOMATYCZNY W KONTAKTACH MIĘDZYNARODOWYCH

  • Przygotowanie do rozmów i negocjacji międzynarodowych
  • Zasada dostosowania w kontaktach międzynarodowych
  • Precedencja (precedencja państwowa, precedencja w dyplomacji i biznesie, flagi, zasada alternatu, zajmowanie miejsc w samochodzie)

10. RÓŻNICE KULTUROWE A ZASADY SAVOIR - VIVRE

  • Rozmowy z partnerami z Unii Europejskiej
  • Etykieta po amerykańsku
  • Współpraca z krajami dalekiego wschodu
  • Kontakty biznesowe i urzędowe z przedstawicielami krajów islamskich
  • Rozmowy z sąsiadami zza wschodniej granicy

11. JAK ZMNIEJSZYĆ PRAWDOPODOBIEŃSTWO POPEŁNIENIA FAUX PAS? – jak uniknąć najczęściej popełnianych gaf i uchybień


Koszt szkolenia dla jednej osoby: 1580.00 zł brutto.
za zgłoszenie do dnia 2009-11-05 otrzymuje się 10.0% rabatu
za zgłoszenie więcej niż jednej osoby otrzymuje się 5.0% rabatu.

Szczegółowe informacje:
Global Business Center Sp. z o.o.
Tel.: 022 830 05 91
Fax: (22) 830 05 04