-
Tytuł:
Standardy etykiety i dyplomacji
- Kategoria: Inne
- Cena: 1 580 PLN Teraz: 1 580 PLN
- Termin: 2009-11-26 - 2009-11-27
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: Global Business Center Sp. z o.o.
Cel i korzyści udziału w szkoleniu warsztatowym:
Utrzymując bieżące relacje z przedstawicielami biznesu, dyplomacji i administracji państwowej oraz dążąc do ustanowienia wzajemnie korzystnych stosunków, niezbędna jest znajomość zasad dobrych obyczajów, obowiązujących w kontaktach zawodowo-towarzyskich.
Wiele układów i porozumień nie dochodzi do skutku z powodu braku umiejętności odpowiedniego zachowania się i dobrych manier jednego z partnerów. Czy chcesz ryzykować?
Dzięki udziałowi w zajęciach dowiedzą się Państwo:
- jakie znaczenie ma kultura słowa i gestu w kontaktach służbowych i towarzyskich
- jak zmniejszyć prawdopodobieństwo popełnienia faux pas w towarzystwie, na przyjęciach i spotkaniach
- jakie są sposoby kreowania swojego wizerunku zgodnie ze współczesną etykietą oraz międzynarodowymi normami
Metodologia szkolenia:
Szkolenie ma charakter warsztatów popartych krótkimi wykładami, licznymi ćwiczeniami oraz dyskusją. W pierwszym dniu zajęć zorganizowany zostanie LUNCH SZKOLENIOWY, podczas którego omówione zostaną, jak również zastosowane w praktyce zachowania obowiązujące w trakcie służbowych spotkań „przy stole”.
Osoby prowadzące:
IRENA LICHNEROWICZ - AUGUSTYN - Kierownik Zespołu ds. Protokolarnych w Protokole Dyplomatycznym Ministerstwa Spraw Zagranicznych. Odpowiedzialna m.in. za oprawę protokolarną przyjęć wydawanych na najwyższym szczeblu państwowym i uroczystości z udziałem korpusu dyplomatycznego oraz za sprawy ceremoniału i precedencji.
PIOTR RUTA - Trener w zakresie procesów komunikacji, umiejętności interpersonalnych, aktywnego tworzenia wizerunku podmiotów, firm, produktu i osób. Specjalista z zakresu autoprezentacji i wystąpień publicznych oraz narzędzi wykorzystywanych w trakcie powyższych działań.
Program:
1. POWITANIA, POŻEGNANIA, PREZENTACJE - KULTURA DNIA CODZIENNEGO
- Znaczenie pierwszego wrażenia w kontaktach z innymi
- Wizyty oficjalne i nieoficjalne w firmie, instytucji lub urzędzie
- Zasady właściwego oraz eleganckiego powitania i pożegnania gościa
- sposoby witania, podanie ręki - zasady pierwszeństwa
- Jak należy powitać, podjąć i pożegnać gościa honorowego?
- Kłopotliwy „gość” w firmie, instytucji lub urzędzie
- Sposoby prezentacji - zasady i wyjątki
- Przechodzenie na „Ty”
- Zasady używania biletów wizytowych
- korespondencja za pomocą wizytówek
- wizytówki w kwiatach i upominkach
- Tytuły kurtuazyjne, naukowe, służbowe, honorowe
2. KORESPONDENCJA - CZY NA PEWNO WIEMY WSZYSTKO?
- Zasady i formy pisania listów
- Podstawowe zasady korespondencji
- Zasadnicze części listu oficjalnego, służbowego i prywatnego - układ listu
- Wstępne i końcowe zwroty grzecznościowe
- Fax i poczta elektroniczna (netiquette)
3. PRZYJĘCIA I SPOTKANIA DYPLOMATYCZNE, SŁUŻBOWE I TOWARZYSKIE
- Zasady organizacji przyjęć
- Rodzaje przyjęć i ich znaczenie dla budowania dobrych relacji
- Zasady zajmowania miejsc na przyjęciu
4. ETYKIETA PRZY STOLE
- Sztuka jedzenia i picia - jak poprawnie i elegancko jeść?
- Jak poradzić sobie z „trudnymi” potrawami?
- Zasady serwowania napojów - kawa, herbata, trunki
- Sztuka wznoszenia toastów
5. Przerwa na obiad - LUNCH SZKOLENIOWY - STÓŁ I NAKRYCIA – INSTRUKCJA OBSŁUGI
6. ELEGANCJA W UBIORZE - CO I KIEDY NOSIĆ?
- Typy strojów i zasady ich doboru - wskazania elegancji
- Wskazówki na zaproszeniu dotyczące stroju
- Strój nieformalny a ubranie wizytowe
- Strój koktajlowy, strój formalny, strój wieczorowy, strój narodowy
- Określenia typu strojów w biznesie: business dress, business casual
- Fryzura, makijaż, biżuteria i dodatki
- Podstawowe uchybienia w wyglądzie kobiety i mężczyzny
7. KULTURA SŁOWA - KOMUNIKACJA WERBALNA
- Rozmowa w relacji zwierzchnik - podwładny
- Kultura dyskusji, wypowiedzi
- język rozmówcy
- wykorzystanie walorów językowych: tempo, intonacja, siła i akcentowanie
- Jak reagować na gafy, wpadki i przejęzyczenia?
- Sztuka aktywnego słuchania
- Rozmowy telefoniczne - telefoniczny savoir-vivre
- Kiedy prawdomówność oznacza brak taktu?
- Jak prawić i przyjmować komplementy?
8. KULTURA GESTU - KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
- Strefy odległości w kontaktach interpersonalnych
- Typy uścisków dłoni i ich znaczenie
- Jak uniknąć gafy?
- cmok nonsens i gesty kulturowe
- Znaczenie kontaktu wzrokowego w różnych kręgach i kulturach
- Gesty i ich znaczenie w innych krajach
9. PROTOKÓŁ DYPLOMATYCZNY W KONTAKTACH MIĘDZYNARODOWYCH
- Przygotowanie do rozmów i negocjacji międzynarodowych
- Zasada dostosowania w kontaktach międzynarodowych
- Precedencja (precedencja państwowa, precedencja w dyplomacji i biznesie, flagi, zasada alternatu, zajmowanie miejsc w samochodzie)
10. RÓŻNICE KULTUROWE A ZASADY SAVOIR - VIVRE
- Rozmowy z partnerami z Unii Europejskiej
- Etykieta po amerykańsku
- Współpraca z krajami dalekiego wschodu
- Kontakty biznesowe i urzędowe z przedstawicielami krajów islamskich
- Rozmowy z sąsiadami zza wschodniej granicy
11. JAK ZMNIEJSZYĆ PRAWDOPODOBIEŃSTWO POPEŁNIENIA FAUX PAS? – jak uniknąć najczęściej popełnianych gaf i uchybień
Koszt szkolenia dla jednej osoby: 1580.00 zł brutto.
za zgłoszenie do dnia 2009-11-05 otrzymuje się 10.0% rabatu
za zgłoszenie więcej niż jednej osoby otrzymuje się 5.0% rabatu.
Szczegółowe informacje:
Global Business Center Sp. z o.o.
Tel.: 022 830 05 91
Fax: (22) 830 05 04