-
Tytuł:
Sponsoring, sprzedaż premiowa, reprezentacja i reklama
- Kategoria: Finanse i Rachunkowość
- Cena: 500 PLN Teraz: 500 PLN
- Termin: 2006-03-24 - 2006-03-24
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: BDO Solutions sp z o.o.
1. Sponsoring oraz udział w targach i imprezach reklamowych:
- Zasady dokumentowania i zaliczania wydatków na fundowanie nagród przez sponsorów do kosztów uzyskania przychodów.
- Opodatkowanie podatkiem dochodowym podmiotów organizujących konkursy lub turnieje.
- Rozliczanie sponsoringu na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług.
- Środki trwałe i wyposażenie przekazane nieodpłatnie nabywcom towarów bądź usług - skutki podatkowe.
- Udział w targach i imprezach reklamowych - zasady rozliczeń podatkowych.
2. Sprzedaż promocyjna w aspekcie podatków dochodowych, podatku od towarów i usług oraz ustawy o grach losowych i zakładach wzajemnych:
- Upominki premiowe, nagrody w organizowanych przez sprzedawcę bądź producenta konkursach i losowaniach - zasady zaliczania poniesionych wydatków do kosztów uzyskania przychodów.
- Zasady opodatkowania podatkiem dochodowym zwycięzców konkursów i promocji otrzymujących nagrody związane ze sprzedażą premiową, zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych.
- Przypadki, w których organizator sprzedaży premiowej pełni funkcję płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych.
- Zasady rozliczania sprzedaży premiowej na gruncie VAT (możliwość potrącenia podatku naliczonego, przypadki gdy nie powstaje obowiązek uiszczenia podatku należnego itp.).
- Rabaty naturalne - zasady rozliczeń na gruncie podatków dochodowych i podatku od towarów i usług.
- Sprzedaż premiowa - skutki na gruncie ustawy o grach losowych i zakładach wzajemnych.
3. Przypadki, w których powstaje obowiązek składania informacji PIT - 8C.
4. Definicja reprezentacji i reklamy, rozróżnienie reklamy publicznej i niepublicznej,
5. Zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków na reprezentację np.:
- upominki dla kontrahentów,
- wyżywienie w trakcie konferencji i szkoleń,
- poczęstunki dla kontrahentów,
- organizowanie imprez artystycznych i sportowo rekreacyjnych itp.
6. Zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków na reklamę niepubliczną i reklamę publiczną np.:
- organizacja szkoleń o charakterze reklamowym i instrukcyjnym - różnice w rozliczeniach podatkowych,
- reklama a marketing - skutki podatkowe,
- tablice reklamowe, degustacje, upominki reklamowe, plakaty, udział w targach i konferencjach itp. - zasady rozliczeń podatkowych,
- intertemporalne zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków na reklamę i reprezentację,
- wysyłanie materiałów reklamowych do osób przypadkowo wybranych np. z książki telefonicznej itp.
- VAT należny a limit wydatków na reprezentację i reklamę niepubliczną.
7. Dopuszczalne prawnie metody zmiany charakteru dokonywanych czynności z reklamy niepublicznej na publiczną.
8. Reklama a oferta sprzedaży - skutki podatkowe rozróżnienia.
9. Świadczenie usług oraz przekazanie i zużycie towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy w aspekcie podatku od towarów i usług np.:
- zasady rozliczania VAT w przypadku świadczenia usług oraz przekazania lub zużycia towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy,
- wydatki na reprezentacje i reklamę nie powodujące konieczności zapłaty podatku VAT,
- zakup usług obcych na potrzeby reprezentacji i reklamy - najkorzystniejsze metody rozliczeń podatkowych,
- przekazanie a zużycie towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy - różnice w rozliczeniach podatkowych,
- poczęstunki dla kontrahentów (posiłki, napoje itp.),
- użyczenie składników majątku kontrahentom – zasady rozliczeń podatkowych,
- import i eksport usług reklamowych,
- import oraz wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów o charakterze reklamowym, towarów otrzymanych w drodze darowizny itp.,
- przekazywanie nieodpłatnie towarów poza granice RP - kontrahentom z krajów UE i z krajów trzecich,
- "refakturowanie".
10. Podatek należny i naliczony zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów.
11. Zasady potrącania podatku naliczonego, w przypadku świadczenia usług oraz przekazania lub zużycia towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy.
12. Prezenty o małej wartości, próbki oraz drukowane materiały reklamowe i informacyjne – zasady rozliczeń na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług.
13. Świadczenia na rzecz pracowników a koszty uzyskania przychodów u pracodawcy np.:
- wydatki pracodawcy na: prezenty, nagrody, paczki świąteczne, bony towarowe, bony obiadowe, posiłki i napoje dla pracowników, spotkania integracyjne, opiekę medyczną, zakup ubrań dla pracowników, zapomogi pieniężne i rzeczowe, fundowanie wycieczek, wynajem lokali mieszkalnych, używanie telefonów komórkowych przez pracowników itp. - możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów i zasady dokumentowania,
- wydatki sfinansowane ze środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
- wydatki pracodawcy na działalność socjalną sfinansowane z innych źródeł, niż ZFŚS,
- świadczenia urlopowe,
- odpisy na ZFŚS - możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów odpisów ustalonych w układach zbiorowych pracy w dowolnej wysokości,
- wydatki, które nie mogą być finansowane ze środków ZFŚS.
14. Wydatki pracodawcy na: dofinansowanie urlopów pracowniczych, prezenty, nagrody, paczki świąteczne, bony towarowe, bony obiadowe, posiłki i napoje dla pracowników, spotkania integracyjne, opiekę medyczną, zakup ubrań dla pracowników, zapomogi pieniężne i rzeczowe, fundowanie wycieczek, wynajem lokali mieszkalnych itp. - ustalanie przychodów pracowników, zasady stosowania zwolnień z podatku dochodowego od osób fizycznych.
15. Świadczenia na rzecz pracowników w aspekcie podatku od towarów i usług np.:
- czynności podlegające opodatkowaniu VAT,
- zasady ustalania podstawy opodatkowania,
- moment powstania obowiązku podatkowego,
- zasady dokumentowania świadczenia usług oraz przekazania towarów na potrzeby osobiste pracowników,\
- świadczenia sfinansowane ze środków ZFŚS,
- świadczenia wynikające z przepisów BHP (środki higieny osobistej, odzież robocza i ochronna, napoje : kawa, herbata , soki itp.),
- posiłki dla pracowników - zasady opodatkowania,
- zasady potrącania podatku naliczonego w przypadku dokonywania świadczeń na rzecz pracowników.
16. Przypadki, w których świadczenia na rzecz pracowników są czynnościami niepodlegającymi opodatkowaniu podatkiem VAT.
Terminy:
Poznań, 23.03.2005,
Warszawa, 24.03.2006,
Katowice, 13.04.2006,
Warszawa, 24.04.2006
Kontakt:
Norbert Saks
tel. 022 543 17 00
Krzysztof Kadlec
tel. 022 543 17 04
Szczegółowe informacje na stronie Organizatora: