eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkoleniaSponsoring, sprzedaż premiowa, reprezentacja i reklama

1. Sponsoring oraz udział w targach i imprezach reklamowych:

  • Zasady dokumentowania i zaliczania wydatków na fundowanie nagród przez sponsorów do kosztów uzyskania przychodów.
  • Opodatkowanie podatkiem dochodowym podmiotów organizujących konkursy lub turnieje.
  • Rozliczanie sponsoringu na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług.
  • Środki trwałe i wyposażenie przekazane nieodpłatnie nabywcom towarów bądź usług - skutki podatkowe.
  • Udział w targach i imprezach reklamowych - zasady rozliczeń podatkowych.

2. Sprzedaż promocyjna w aspekcie podatków dochodowych, podatku od towarów i usług oraz ustawy o grach losowych i zakładach wzajemnych:

  • Upominki premiowe, nagrody w organizowanych przez sprzedawcę bądź producenta konkursach i losowaniach - zasady zaliczania poniesionych wydatków do kosztów uzyskania przychodów.
  • Zasady opodatkowania podatkiem dochodowym zwycięzców konkursów i promocji otrzymujących nagrody związane ze sprzedażą premiową, zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych.
  • Przypadki, w których organizator sprzedaży premiowej pełni funkcję płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych.
  • Zasady rozliczania sprzedaży premiowej na gruncie VAT (możliwość potrącenia podatku naliczonego, przypadki gdy nie powstaje obowiązek uiszczenia podatku należnego itp.).
  • Rabaty naturalne - zasady rozliczeń na gruncie podatków dochodowych i podatku od towarów i usług.
  • Sprzedaż premiowa - skutki na gruncie ustawy o grach losowych i zakładach wzajemnych.

3. Przypadki, w których powstaje obowiązek składania informacji PIT - 8C.

4. Definicja reprezentacji i reklamy, rozróżnienie reklamy publicznej i niepublicznej,

5. Zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków na reprezentację np.:

  • upominki dla kontrahentów,
  • wyżywienie w trakcie konferencji i szkoleń,
  • poczęstunki dla kontrahentów,
  • organizowanie imprez artystycznych i sportowo rekreacyjnych itp.

6. Zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków na reklamę niepubliczną i reklamę publiczną np.:

  • organizacja szkoleń o charakterze reklamowym i instrukcyjnym - różnice w rozliczeniach podatkowych,
  • reklama a marketing - skutki podatkowe,
  • tablice reklamowe, degustacje, upominki reklamowe, plakaty, udział w targach i konferencjach itp. - zasady rozliczeń podatkowych,
  • intertemporalne zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków na reklamę i reprezentację,
  • wysyłanie materiałów reklamowych do osób przypadkowo wybranych np. z książki telefonicznej itp.
  • VAT należny a limit wydatków na reprezentację i reklamę niepubliczną.

7. Dopuszczalne prawnie metody zmiany charakteru dokonywanych czynności z reklamy niepublicznej na publiczną.

8. Reklama a oferta sprzedaży - skutki podatkowe rozróżnienia.

9. Świadczenie usług oraz przekazanie i zużycie towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy w aspekcie podatku od towarów i usług np.:

  • zasady rozliczania VAT w przypadku świadczenia usług oraz przekazania lub zużycia towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy,
  • wydatki na reprezentacje i reklamę nie powodujące konieczności zapłaty podatku VAT,
  • zakup usług obcych na potrzeby reprezentacji i reklamy - najkorzystniejsze metody rozliczeń podatkowych,
  • przekazanie a zużycie towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy - różnice w rozliczeniach podatkowych,
  • poczęstunki dla kontrahentów (posiłki, napoje itp.),
  • użyczenie składników majątku kontrahentom – zasady rozliczeń podatkowych,
  • import i eksport usług reklamowych,
  • import oraz wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów o charakterze reklamowym, towarów otrzymanych w drodze darowizny itp.,
  • przekazywanie nieodpłatnie towarów poza granice RP - kontrahentom z krajów UE i z krajów trzecich,
  • "refakturowanie".

10. Podatek należny i naliczony zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów.

11. Zasady potrącania podatku naliczonego, w przypadku świadczenia usług oraz przekazania lub zużycia towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy.

12. Prezenty o małej wartości, próbki oraz drukowane materiały reklamowe i informacyjne – zasady rozliczeń na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług.

13. Świadczenia na rzecz pracowników a koszty uzyskania przychodów u pracodawcy np.:

  • wydatki pracodawcy na: prezenty, nagrody, paczki świąteczne, bony towarowe, bony obiadowe, posiłki i napoje dla pracowników, spotkania integracyjne, opiekę medyczną, zakup ubrań dla pracowników, zapomogi pieniężne i rzeczowe, fundowanie wycieczek, wynajem lokali mieszkalnych, używanie telefonów komórkowych przez pracowników itp. - możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów i zasady dokumentowania,
  • wydatki sfinansowane ze środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
  • wydatki pracodawcy na działalność socjalną sfinansowane z innych źródeł, niż ZFŚS,
  • świadczenia urlopowe,
  • odpisy na ZFŚS - możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów odpisów ustalonych w układach zbiorowych pracy w dowolnej wysokości,
  • wydatki, które nie mogą być finansowane ze środków ZFŚS.

14. Wydatki pracodawcy na: dofinansowanie urlopów pracowniczych, prezenty, nagrody, paczki świąteczne, bony towarowe, bony obiadowe, posiłki i napoje dla pracowników, spotkania integracyjne, opiekę medyczną, zakup ubrań dla pracowników, zapomogi pieniężne i rzeczowe, fundowanie wycieczek, wynajem lokali mieszkalnych itp. - ustalanie przychodów pracowników, zasady stosowania zwolnień z podatku dochodowego od osób fizycznych.

15. Świadczenia na rzecz pracowników w aspekcie podatku od towarów i usług np.:

  • czynności podlegające opodatkowaniu VAT,
  • zasady ustalania podstawy opodatkowania,
  • moment powstania obowiązku podatkowego,
  • zasady dokumentowania świadczenia usług oraz przekazania towarów na potrzeby osobiste pracowników,\
  • świadczenia sfinansowane ze środków ZFŚS,
  • świadczenia wynikające z przepisów BHP (środki higieny osobistej, odzież robocza i ochronna, napoje : kawa, herbata , soki itp.),
  • posiłki dla pracowników - zasady opodatkowania,
  • zasady potrącania podatku naliczonego w przypadku dokonywania świadczeń na rzecz pracowników.

16. Przypadki, w których świadczenia na rzecz pracowników są czynnościami niepodlegającymi opodatkowaniu podatkiem VAT.


Terminy:
Poznań, 23.03.2005,
Warszawa, 24.03.2006,
Katowice, 13.04.2006,
Warszawa, 24.04.2006

Kontakt:
Norbert Saks
tel. 022 543 17 00


Krzysztof Kadlec
tel. 022 543 17 04


Szczegółowe informacje na stronie Organizatora: