-
Tytuł:
Sponsoring: sportowy, muzyczny, rzeczowy, usługowy, filmowy
- Kategoria: Marketing i Sprzedaż
- Cena: 3 395 + VAT PLN Teraz: 3 395 + VAT PLN
- Termin: 2011-11-08 - 2011-11-09
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: Puls Biznesu - Bonnier Business (Polska) Sp. z o.o
W programie m.in:
- Jak odnieść sukces w sponsoringu - Case studies Orange, PZU, Castrol, Comarch, Sport Management Polska
- Jak dostosować działania sponsoringowe do nowych regulacji prawnych
- Podatkowe konsekwencje działań sponsoringowych
- Praktyczne wskaźniki stosowane w pomiarze działań sponsoringowych
Przyjdź i dowiedz się:
- Jakie są 4 poziomy błędów sponsoringowych i jak ich unikać - zdobądź wiedzę w oparciu o analizę 25 case studies
- Jakie są podatkowe konsekwencje działań sponsoringowych w oparciu o najnowsze tendencje w zakresie interpretacji
- Sponsoring produktu czy sponsoring kibica - w co warto inwestować, żeby osiągnąć zamierzony cel
- Jak dzięki skutecznemu sponsoringowi kształtować wizerunek firmy
- Jak prowadzić niestandardowe projekty korzystając z doświadczeń: PZU, Castrol, Orange, Comarch
- Jak interpretować i wykorzystać wskaźniki w pomiarze skuteczności działań sponsoringowych
Kto najwięcej skorzysta z doświadczeń prelegentów:
Warsztat skierowany jest do Dyrektorów, Managerów i Specjalistów, którzy odpowiadają za następujące obszary:
- Sponsoring
- Public Relations
- Promocja
- Działalność społeczna i CSR
- Marketing
- Reklama
- Brand management
- oraz agencje marketingowe i PR
PROGRAM:
08 listopada 2011
09:30 Rejestracja, poranna kawa i powitanie uczestników
10:00
Sponsoring w prawie i praktyce
Małgorzata Zielińska, Adwokat, Starszy Prawnik, FKA Furtek Komosa Aleksandrowicz
- Sponsoring a reklama
- Sponsoring a lokowanie produktu – różnice i podobieństwa
- Możliwe formy działań sponsoringowych - sponsoring rzeczowy i finansowy
- Kluczowe zagadnienia umów w zakresie sponsoringu
11:30 Przerwa na kawę
11:45
Sponsoring jako skuteczny instrument kształtowania wizerunku firmy
Karolina Zaleska, P.O. Kierownika Działu Sponsoringu Muzyki i Filmu Grupy TP
case studies - Orange Warsaw Festival oraz Środy z Orange
- Definicja sponsoringu
- Rodzaje projektów sponsoringowych
- Cele działań sponsoringowych
- Ogólne zasady przygotowania, realizacji i oceny projektów sponsoringowych
- Przykłady projektów sponsoringowych - Środy z Orange oraz Orange Warsaw Festival
13:00 Lunch
14:00
"Sponsoring Euro 2012 - więcej niż "zwykły" sponsoring Case study
Sławomir Radoń, Marketing Manager Central Europe, Castrol
case study Castrol
- Formy i narzędzia aktywacji
- Rola kraju organizującego wydarzenie
- Współpraca z organizacjami rządowymi i UEFA"
15:00
Jak odnieść sukces w marketingu sportowym. Skuteczne działania sponsoringowe
Grzegorz Kita, Prezes Zarządu, Sport Management Polska
25 case studies
- Główne etapy programu sponsoringowego
- 4 poziomy błędów sponsoringowych wg. SMP
- Zbieżność atrybutów w działaniach sponsoringowych
- Marketing zwodniczy
- Sponsoring mainstreamowy
- Znaczenie PR-u w sukcesie sponsoringowym
- Sponsoring produktu sportowego czy sponsoring kibica
16:30 Poczęstunek, zakończenie pierwszego dnia Warsztatów
09 listopada 2011
09:30 Rejestracja, poranna kawa i powitanie uczestników
10:00
Wskaźniki stosowane w pomiarze skuteczności działań marketingowych
Adam Czarnecki, Wiceprezes , Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia
- Jakie są rodzaje wskaźników określających skuteczność działań sponsoringowych
- Badania i źródła danych do wyliczenia wskaźników
- Jak interpretować i wykorzystać wskaźniki skuteczności
11:30 Przerwa na kawę
11:45
Tradycyjna firma a nowoczesny sponsoring. Jak zastosować niestandardowe działania sponsoringowe na miarę XXI wieku w firmie o ponad 200 letniej tradycji
Piotr Glen, Kierownik Zespołu Sponsoringu, Prewencji i CSR w Grupie PZU
Case studies PZU
- Jak w ponad 200 letniej organizacji działać nowocześnie w obszarze sponsoringu
- Nowoczesny sponsoring to… nie tylko sponsoring
- Sponsorujesz? Nie zapomnij o komunikacji!
- Sponsor, sponsorowany – partnerzy na dobre i na złe
- Nowoczesny branding – zapomnij o bannerach!
- Rentowny sponsoring? Tak, to możliwe!
- Case studies: Zamek Królewski w Warszawie i Muzeum Narodowe w Krakowie – tradycja i nowoczesność
13:00 Lunch
14:00
Sponsoring, filantropia czy CSR
Paweł Kozyra, Dyrektor Komunikacji Grupy Kapitałowej, Comarch
Case studies: Cracovia i Wojtaszek Comarch Team
- Kiedy warto wejść w projekt
- Jak egzekwować świadczenia
- Sponsor a decyzje zarządcze sponsorowanego
- Polski biznesmen sponsorem niemieckiej drużyny „monachijskich lwów”
14:30
Podatkowe aspekty sponsoringu
Marta Ignasiak, Doradca Podatkowy, Prawnik, FKA Furtek Komosa Aleksandrowicz
- Podatki w działalności przedsiębiorcy
- Podatkowe konsekwencje działań sponsorskich, takich jak:
- sponsoring finansowy
- sponsoring użyczeniowy
- sponsoring rzeczowy
- sponsoring usługowy
- product placement
- ambasador marki
- Reklama zakazana a koszty podatkowe
- Najnowsze tendencje i bieżące orzecznictwo dotyczące opodatkowania działań sponsorskich
16:00 Poczęstunek, zakończenie Warsztatów i wręczenie certyfikatów
Koszt uczestnictwa:
2895 PLN (od 20 września 2011 do 14 października 2011)
3395 PLN (od 15 października 2011 do 9 listopada 2011)
Szczegółowe informacje:
tel.: (22) 333 97 77
fax: (22) 333 97 78
e-mail:
Więcej informacji na stronie organizatora: