-
Tytuł:
Skuteczne techniki sprzedaży - w poszukiwaniu innowacyjnych rozwiązań
- Kategoria: Marketing i Sprzedaż
- Cena: 1 580 PLN Teraz: 1 380 PLN
- Termin: 2009-06-01 - 2009-06-02
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: Global Business Center Sp. z o.o.
Podczas warsztatów odpowiemy m.in. na pytania:
- jak zbudować długotrwałe relacje z klientami czyli jak zarządzać kontaktami biznesowymi, jako procesem a nie jednorazowym wydarzeniem?
- w jakich obszarach powinno się dokonać zmian aby pozostać atrakcyjnym i przyciągać uwagę odbiorców, szczególnie w trudnych czasach rynkowych?
- jak skutecznie sprzedawać bez zbędnego obniżania cen?
Dzięki udziałowi w zajęciach uczestnicy:
- dowiedzą się jak diagnozować złożone potrzeby klientów oraz kreować ich potencjał zakupowy
- zdobędą praktyczne umiejętności skutecznej sprzedaży
- poznają techniki atrakcyjnego prowadzenia prezentacji produktu i usług
Metodyka zajęć:
Zajęcia prowadzone będą w formie interaktywnych mini-wykładów znajdujących odzwierciedlenie i rozwinięcie w wielu ćwiczeniach praktycznych, analizach przypadków oraz symulacjach wydarzeń handlowych. W pierwszym dniu szkolenia odbędzie się warsztat rozpoznawania potrzeb klienta, dzięki któremu uczestnicy nauczą się identyfikować oraz stosować w praktyce strategie motywacyjne i decyzyjne Klienta. W drugim dniu rozegrana zostanie gra strategiczno-symulacyjna, która będzie maksymalnie uwzględniała i symulowała realia pracy oraz problemów, z jakimi na co dzień spotykają się sprzedawcy. Dodatkowo w ramach udziału w warsztatach każdy uczestnik otrzyma książkę poruszającą aspekty skutecznych technik sprzedaży.
Osoby prowadzące:
KAZIMIERZ F. NALEPA - Doradca, trener i coach z ponad 20-letnim stażem w pracach dla biznesu. Specjalista zakresie konsultingu, szkoleń oraz treningów w obszarach; zarządzania, sprzedaży, negocjacji oraz komunikacji w strukturach społecznych.
MAREK WOJCIECHOWSKI - Trener i psycholog biznesu. Posiada ponad 15-letnie praktyczne doświadczenie szkoleniowe oraz zawodowe w zarządzaniu sprzedażą, obsłudze klienta, a także w marketingowych działaniach wspierających sprzedaż.
1. OBSZARY POTENCJALNYCH ZMIAN - INNOWACJE W PROCESIE SPRZEDAŻY
- Aktywne poszukiwanie informacji o klientach - diagnoza aktualnej sytuacji
- Zasady skutecznego poszukiwania potencjalnych klientów na rynku i wzbudzania zainteresowania ich naszą ofertą - ofensywny prospekting
- Profil współczesnego sprzedawcy
- Dopasowanie oferty do potrzeb na rynku - atrakcyjność, jakość i cena
2. SKUTECZNY SPRZEDAWCA - PROFIL I FORMUŁOWANIE CELÓW
- Rola sprzedawcy w odniesieniu do siebie, firmy i klienta
- Prawdziwe rozumienie cech i umiejętności sprzedawcy - predyspozycje osobiste
- Formułowanie celów
- Zarządzanie relacjami
- Psychika nastawiona na sukces: sześć filarów sukcesu sprzedawcy; dlaczego sprzedawcy tracą formę i jak temu przeciwdziałać?; myślenie, które sprzedaje i takie które niszczy sprzedaż; emocjonalny aspekt sprzedaży
3. JAK UŻYWAĆ EMOCJI W SPRZEDAŻY I JAK WPŁYWAĆ NA DECYZJE KLIENTA? - WARSZTAT
4. KIM SĄ NASI KLIENCI?
- Określanie grupy odbiorców docelowych
- Określanie potrzeb - podstawowe potrzeby konsumentów
- Preferencje klientów - aspekty psychologiczne
- co, jak i dlaczego klient kupuje? - oczekiwania klienta i docieranie do jego odczuć
- w jaki sposób klient dokonuje wyboru oferty? - zrozumieć tok myślenia klienta
- co motywuje klienta do podejmowania decyzji?
- co może hamować klienta? - obawy i niepokoje klientów
- Budowanie zaufania klienta od pierwszego kontaktu
- wyjście do klienta - profesjonalne przedstawienie siebie i swojej firmy
- pierwszy kontakt z klientem - jak wykorzystać efekt pierwszego wrażenia?
- czego unikać? - słowa i zdania utrudniające budowanie relacji z klientem
- Diagnozowanie złożonych potrzeb klienta
- stworzenie planu nawiązania relacji - zebranie informacji strategicznych
- zrozumienie logiki klienta - możliwości i ryzyko z punktu widzenia klienta
5. ROZPOZNAWANIE POTRZEB KLIENTA- WARSZTATY
6. PROFESJONALNE PROWADZENIE ROZMOWY HANDLOWEJ ORAZ PREZENTACJA OFERTY
- Cele i przebieg rozmowy handlowej
- Przygotowanie spotkania i opracowanie własnej koncepcji sprzedaży
- Odczytywanie sygnałów kupna i uzyskiwanie zobowiązań od klienta
- Budowanie satysfakcji klienta w poszczególnych etapach rozmowy
- Podstawy negocjacji w relacji b2b oraz b2c
- Produkt i jego cechy unikalne - o czym mówić klientowi?
- tworzenie skutecznych przekazów sprzedażowych; prezentowanie produktu/usługi firmy
7. GRA STRATEGICZNO-SYMULACYJNA ROZGRYWANA PODCZAS CAŁEGO DNIA SZKOLENIOWEGO
8. PRAKTYCZNE ASPEKTY SKUTECZNEJ SPRZEDAŻY
- Jak osiągnąć założone cele w poszczególnych etapach sprzedaży?
- dziesięć etapów sprzedaży
- charakterystyka i użyteczność każdego z etapów
- korzyści i zagrożenia etapów - najczęstsze błędy
- Jak pozyskiwać klientów konkurencji?
- Perswazyjna sprzedaż
- Jak osiągać założone cele? - metody generowania pożądanych działań klienta
- słowa, zdania i zachowania wskazujące na niechęć ze strony klienta
9. KOMUNIKACJA JAKO NIEZBĘDNE NARZĘDZIE W PROCESIE SPRZEDAŻY
- Pytania otwarte, zamknięte i zamknięte sugerujące
- Umiejętność słuchania
- Wzrok jako narzędzie komunikacji
10. SZTUKA KREOWANIA TRWAŁYCH I EFEKTYWNYCH RELACJI W SPRZEDAŻY - PRAKTYCZNE ĆWICZENIA, AKTYWNA ANALIZA PRZYPADKÓW
- Sprzedaż jako proces a nie jednorazowe wydarzenie handlowe
- Budowa długotrwałych relacji z klientem
- Reguła koła Clientingu
- Zasada 7 kroków - efektywna reguła dobrej sprzedaży i kreowania relacji biznesowych
- Jak zapewnić ponowny kontrakt?
- Skuteczne metody docierania do klienta z wykorzystaniem e-narzędzi (permission marketing)
- Współpraca ze stałymi klientami - ciągłe doskonalenie usług
- korzyści płynące ze współpracy ze stałymi klientami
- czego oczekują stali klienci?
- zmniejszanie poczucia ryzyka u klienta
11. FINALIZOWANIE SPRZEDAŻY CZYLI DOPROWADZENIE DO KONKRETNEGO ZAMKNIĘCIA SPRZEDAŻY
- Likwidacja dysonansu pozakupowego
- Zarządzanie potencjałem klienta
- Reklamacja jako zjawisko służące kreowaniu a nie zerwaniu relacji z klientem
- Jak zapewnić ponowny kontrakt?
12. DOSKONALENIE WŁASNEJ SKUTECZNOŚCI - PRACA NAD AKTYWIZACJĄ I EFEKTYWNOŚCIĄ PROCESU SPRZEDAŻY - INDYWIDUALNE SESJE KONSULTACYJNE Z UCZESTNIKAMI WARSZTATÓW
- Doskonalenie indywidualnych umiejętności i predyspozycji
- Moje silne i słabe strony - co warto jeszcze poprawić?
- Techniki radzenia sobie ze stresem i emocjami
- Jak się samemu dalej doskonalić? - automotywacja i samodyscyplina
- Skuteczne działanie - planowanie pracy i zarządzanie sobą w czasie
Koszt szkolenia dla jednej osoby: 1580.00 zł brutto.
za zgłoszenie do dnia 2009-05-11 otrzymuje się 200.0zł rabatu
za zgłoszenie więcej niż jednej osoby otrzymuje się 5.0% rabatu.
Szczegółowe informacje:
Global Business Center Sp. z o.o.
Tel.: (22) 830 05 91
Fax: (22) 830 05 04