-
Tytuł:
Skuteczne negocjacje biznesowe dla zaawansowanych
- Kategoria: Inne
- Cena: 3 795 + VAT PLN Teraz: 3 295 + VAT PLN
- Termin: 2008-05-13 - 2008-05-14
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: Institute for International Research
Najważniejsze zagadnienia
- Psychologiczne aspekty kontaktu z klientem
- Jak reagować na presję ze strony klienta
- Jak zdobyć przewagę w rozmowie z partnerem negocjacyjnym
- Sposoby na przełamanie impasu w negocjacjach
- Sukces negocjacji ze słabszej pozycji
- Swobodne „żonglowanie” różnorodnymi elementami negocjacji jak np.: cena, opcje, etc.
- Jak uniknąć manipulacji ze strony partnera w negocjacjach
- Techniki ustępstw cenowych – jak pozostać w zgodzie z założoną strategią negocjacji
- Kontrakty międzynarodowe – jak profesjonalnie przygotować się i poprowadzić negocjacje z cudzoziemcami z różnych obszarów kulturowych
- Doskonalenie własnego warsztatu jako managera – negocjatora
Celem warsztatów jest:
- doskonalenie umiejętności niezbędnych w skutecznym negocjowaniu, w tym głównie pogłębienie wiedzy na temat potencjału i wyboru strategii negocjacyjnych oraz taktyk negocjacji biznesowych, również w kontekście międzykulturowym
- Aby zaspokoić wzrastające wymagania klientów lub kluczowych partnerów firmy przy zachowaniu własnej polityki i korzyści, należy ciągle udoskonalać umiejętności negocjacyjne. Wchodzenie firm na nowe rynki wymaga również umiejętności negocjacyjnych szczególnie z klientami z innych kultur.
Dlaczego warto wziąć udział:
- Uczestnicy będą mogli lepiej negocjować cenę i pozostać w zgodzie z założoną strategią negocjacji.
- Dzięki udziałowi w warsztatach uczestnicy będą mogli lepiej reagować na presję ze strony klienta i bronić się przed manipulacją z korzyścią dla firmy.
- Wzrośnie skuteczność negocjatorów/managerów podwyższając jakość ostatecznych warunków i zobowiązań w negocjowanych kontraktach.
- Przygotujemy uczestników do prowadzenia profesjonalnych negocjacji z klientem międzykulturowym co jest niezbędne przy podpisywaniu kontraktów międzynarodowych w firmie.
Program seminarium:
Co kształtuje zachowanie klienta
- Rodzaje klientów
- Sposoby ułatwiające komunikację z różnymi typami klienta Efekt: stworzenie typologii klientów na bazie doświadczeń uczestników i zbudowanie sposobów ułatwiających komunikację z nimi
Komunikacja w negocjacjach z „trudnymi” klientami
- Elementy komunikacyjne, które mogą być elementem przewagi w rozmowie
- Aktywne słuchanie jako przewaga i baza zadawanych pytań w procesie negocjacji
- Zadawanie pytań i słuchanie (synteza, analiza) jako baza do budowy spójnej argumentacji
- Przygotowanie wypowiedzi – wypowiadanie pełnych komunikatów w różnych sytuacjach negocjacyjnych
- Wybrane techniki argumentacji używane w negocjacjach oparte na retoryce
Ćwiczenia: test na umiejętność słuchania i reagowania na poszczególne wypowiedzi, ćwiczenie na słuchanie, analizowanie i syntezę „Siła argumentacji” – pary lub małe grupy (w zależności od liczebności grupy warsztatowej) lub opcjonalnie ćwiczenie na szybką orientację i wykorzystywanie więzi zespołowych (w przypadku większej ilości uczestników)
Etapy negocjacji
- Przypomnienie metodologii przygotowania się do negocjacji
- Proces negocjacji – charakterystyka poszczególnych elementów składowych procesu
- Przygotowanie procesu negocjacji (reguły, warunki, klimat)
- Wiedza o problemie a cele negocjacji
- Czym jest tzw. "pakiet wyjściowy" negocjatora i jaką rolę odgrywają w nim pytania?
- Ustalenie wstępnych warunków kontraktu (oczekiwany rezultat)
- Inicjowanie kontraktu (otwarcie rozmów) i prowadzenie negocjacji w zespole
Ćwiczenia: krótkie ćwiczenie w parach, małych grupach podkreślające poszczególne elementy procesu negocjacji, a zwłaszcza etap przygotowania do negocjacji – „Nasza przewaga”
Strategie i taktyki negocjacyjne
- Identyfikacja właściwej strategii do danej sytuacji i stylu prowadzenia negocjacji
- Umiejętne reagowanie na zastosowane rodzaje gier psychologicznych
- Pogłębienie wiedzy na temat potencjału i wyboru strategii negocjacyjnych
- Zaznajomienie ze sposobami ograniczania negatywnych efektów stosowania technik negocjacyjnych ze strony partnera
- Strategia a przewaga w negocjacjach – skrypty w zachowaniach negocjatorów
- Kiedy partner chce „grać do jednej bramki” – taktyki poszukiwania punktów wspólnych
- Strategia i taktyki typu „wygrana-wygrana”
- Jak prowokować zaprzestanie gry opóźniającej lub uniemożliwiającej dochodzenie do porozumienia
Przejęcie kontroli nad przebiegiem negocjacji
- Umiejętności doprowadzania do końca negocjacji przy realizacji założonego celu lub przeorientowanie celu i zachowań w przypadku braku sukcesu w negocjacjach
- Doskonalenie umiejętności prowadzenia negocjacji
- Posiadanie informacji
- Formy nacisku
- Reguły gry w udanych negocjacjach – otwarcie, rozwinięcie i rozgrywki końcowe
- Techniki finalizacji negocjacji
- Plany awaryjne – co robić jeśli negocjacje się nie powiodą
Ćwiczenia: prześledzenie etapów i efektów: zachowań partnerskich negocjatorów i gry psychologicznej, odgrywanie ról i analiza zachowań. Ćwiczenie znajdowania szybkich rozwiązań w różnych sytuacjach – nagrywane na kamerę i odtwarzanie
Cena w procesie negocjacji
- Możliwości partnerów w zakresie ustępstw cenowych i przyjęta strategia a wstępna oferta cenowa
- ,,Krakowskim targiem" i inne schematy w negocjacjach cenowych
- Technika ustępstw cenowych
- Obrona ceny w trudnych sytuacjach
- Co robić kiedy wg klienta cena jest za wysoka
Ćwiczenie: „Bitwa cenowa” – gra na bazie negocjacji cenowych przy jednoczesnym wykorzystaniu poszukiwań rozwiązania „wygrana – wygrana”
Manipulacje w negocjacjach
- Doskonalenie umiejętności identyfikowania i przeciwdziałania praktykom manipulacji stosowanym w procesie negocjacji: obietnice, groźby, taktyki zobowiązania, gra na czas
- Sposoby na przełamanie impasu
- Sposoby na budowę porozumienia
- Sposoby na uniknięcie fiaska
- Negocjowanie ze słabszej pozycji
Ćwiczenie: ćwiczenia sytuacyjne związane z wypracowaniem nawyku badania i poszukiwania rzeczywistego celu partnera i oceny sytuacji na każdym etapie procesu negocjacyjnego „Mogę wszystko”
Relacje międzykulturowe
- Pojęcie różnic międzykulturowych i co z tego wynika
- Kryteria charakterystyki kultury narodowej
Zasady przygotowania negocjacji z partnerami z różnych obszarów kulturowych - Zebranie informacji na następujące tematy
- jak postrzegane są negocjacje
- jakimi kwalifikacjami charakteryzują się negocjatorzy
- jak postrzegana jest formalna strona negocjacji
- kwestia języka negocjacji
- kwestia wzajemnego zaufania partnerów
- skłonność do podejmowania ryzyka
- system podejmowania decyzji wewnątrz organizacji
- w jakiej formie osiąga się porozumienie
Ćwiczenie: dwa krótkie ćwiczenia polegające na analizie możliwych zachowań partnera „Kontrahenci zagraniczni”
Koszt uczestnictwa uzależniony jest od daty zgłoszenia. Przy zgłoszeniu:
od 11-02-2008 do 07-03-2008 - 3295 PLN + 22% VAT
od 08-03-2008 do 02-05-2008 - 3495 PLN + 22% VAT
od 03-05-2008 do 13-05-2008 - 3795 PLN + 22% VAT
Szczegółowe informacje:
Anna Borkowska - kierownik projektu
tel.: 22 420 55 23
fax: 22 420 55 01