eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkoleniaSkuteczna windykacja należności - aspekt negocjacyjny i prawny
  • Tytuł:

    Skuteczna windykacja należności - aspekt negocjacyjny i prawny

  • Kategoria: Inne
  • Cena: 990 PLN Teraz: 990 PLN
  • Termin: 2009-11-26 - 2009-11-27
  • Miejsce: / śląskie
  • Organizator: BDO Solutions sp z o.o.

Cel:
Zwiększenie skuteczności uczestników w prowadzeniu windykacji a także przybliżenie:

  • Najważniejszych reguł, które mają wpływ na powodzenie lub porażkę postępowania windykacyjnego
  • Zasad skutecznej rozmowy z dłużnikiem
  • Psychologii zachowań dłużnika oraz właściwych reakcji na działania dłużnika
  • Definicji, pojęć i instytucji prawnych wykorzystywanych w windykacji
  • Procedur sądowych stosowanych do odzyskiwania należności
  • Zasad postępowania egzekucyjnego

Szkolenie jest skierowane do pracowników zajmujących się:

  • negocjowaniem spłat należności,
  • telefoniczną i osobistą windykacją należności,
  • współpracą z działami prawnymi lub kancelariami prawnymi
  • innych pracowników zajmujących się windykacją

Program:


Dzień I

1. Ogólne zasady skutecznej windykacji (Windykacja jako proces, właściwe przygotowanie procesu windykacji, formalizm jako element niezbędny w windykacji, szybkości reakcji wierzyciela, konsekwencja jako klucz do sukcesu, zasada poszanowania praw i osoby dłużnika)

2. Ogólne zagadnienia z prawnych podstaw windykacji (dochodzenie należności przed sądem - elementarne zagadnienia, które powinien znać każdy windykator, prawidłowa reprezentacja przy zawarciu umowy, przedawnienie nalezności, postępowania sądowe nakazowe/upominawcze/uproszczone, podstawowe zasady egzekucji, odpowiedzialność za długi - kto, kiedy i za co odpowiada?, uznanie roszczenia przez dłużnika, odsetki za zwłokę)

3. Zabezpieczanie należności jako sposób na zminimalizowanie ryzyka windykacyjnego w przedsiębiorstwie (zagadnienia wstępne - zabezpieczenia osobowe i rzeczowe, weksel in blanco i poręczenie wekslowe, poręczenie cywilne, zastaw i zastaw rejestrowy, hipoteka, dobrowolne poddanie się egzekucji w akcie notarialnym)

4. Prawno-karne aspekty windykacji należności (Przestępstwa popełniane przeciwko wierzycielom, Kierowanie postępowania karnego przeciwko dłużnikowi, skuteczne zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa, windykacja zgodna z prawem, czyli jak samemu nie pójść za kratki)

5. Dług jako przyczyna konfliktu (Konflikt jako samodzielne zjawisko, jak powstaje konflikt, niespłacony dług jako przyczyna potencjalnego konfliktu, efektywne komunikowanie się w sytuacjach konfliktowych, zapobieganie eskalacji konfliktu, kontrola własnych emocji w konflikcie i kontrolowanie emocji dłużnika, odpieranie ataków personalnych.)

6. Style i szkoły negocjacji (Negocjacje partnerskie - jak nie stracić klienta, negocjacje pozycyjne - przetarg windykacyjny, inne style i szkoły negocjacji, gry negocjacyjne)

7. Cechy osobowości pomocne w windykacji

Dzień II

1. Przyczyny zatorów płatniczych - jak reagować w konkretnej sytuacji (Przyczyny natury obiektywnej, przyczyny natury subiektywnej - wymówki, taktyki dłużników, gry negocjacyjne - wymówki)

2. Dokumenty w windykacji (ratalne plany spłat, zabezpieczenia, porozumienia i ugody, dlaczego są one potrzebne wierzycielowi)

3. Windykacja należności w aspekcie ochrony danych osobowych oraz ustawy o udostępnianiu informacji gospodarczych (przekazywanie danych firmom zewnętrznym, sprzedaż wierzytelności, przekazywanie danych do BIG)

4. Windykacja w kontekście prawa podatkowego (optymalizacja windykacji należności pod kątem prawa podatkowego, możliwość zaliczenia wydatków na windykację do kosztów podatkowych, wierzytelności nieściągalne jako koszt podatkowy)

5. Zbieranie i pozyskiwanie danych o dłużniku (sprawdzanie kontrahenta - wywiad, KRS, EG, BIG, dane własne

6. Typologia dłużników (z kim mamy i możemy mieć do czynienia? profile psychologiczne i metaprogramy).

7. Jak przekonać dłużnika do swoich racji (perswazja i manipulacja, mocne karty na stół - jak informować dłużników o negatywnych konsekwencjach nie używając gróźb, gry negocjacyjne)

8. Brudne chwyty w negocjacjach jak je stosować i jak się ich ustrzec

9. Formy i zasady podtrzymywania kontaktu (Rozmowa telefoniczna, wizyta osobista/teren, korespondencja z dłużnikiem - list, fax, email)

10. Jak prowadzić rozmowę telefoniczną z dłużnikiem (zasady, język i intonacja, etapy rozmowy)

11. Sposoby docierania do osób decyzyjnych

12. Niestandardowe sposoby prowadzenia windykacji

13. Pytania, dyskusja, konsultacje

Prowadzący:
Kamil Szymański - prawnik - absolwent Uniwersytetu Warszawskiego, aplikant radcowski, w latach 1999-2000 pracował jako windykator w General Banking Services sp. z o.o., prowadząc windykację należności bankowych (karty kredytowe, kredyty) dla jednego z największych krajowych banków detalicznych. Od 2000 do 2005 r. r. zatrudniony w NASK jako specjalista ds. windykacji, gdzie zajmował się wszystkimi etapami windykacji - w tym windykacją telefoniczną, bezpośrednią i sądową. W zespole windykacji brał aktywny udział w tworzeniu procedur windykacyjnych, organizowaniu działań windykacyjnych, jak również koordynacją pracy i szkoleniem pracowników zespołu windykacji telefonicznej. W roku 2003 ukończył Podyplomowe Studia Rachunkowości i Finansów Przedsiębiorstwa w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego. Jest również absolwentem podyplomowych studiów z dziedziny negocjacji i mediacji w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Jest także wpisany na listę stałych mediatorów prowadzoną przez Ośrodek Mediacji przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie. W 2008 r. ukończył Szkołę Trenerów organizowaną przez Stowarzyszenie Trenerów Organizacji Pozarządowych. Autor wielu publikacji fachowych m.in. Wolters Kluwer Polska sp. z o.o. i Rzeczpospolita. Od 2004 roku współpracuje z firmami szkoleniowymi jako trener. Szkolił min. takie firmy jak Poczta Polska czy TK Telekom


Koszt uczestnictwa:
- dla jednej osoby 990 zł,
- dla 2 lub więcej osób 890 zł

Wszystkie terminy szkolenia:
Warszawa, 24-25.09.09
Poznań, 22-23.10.09
Katowice, 26-27.11.09

Szczegółowe informacje:
Marta Tomalak
tel: 022 543 16 97,
fax: 022 543 16 01,

Anita Dydak
tel: 022 543 17 75,
fax: 022 543 16 01,