eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkoleniaSkuteczna windykacja należności - aspekt negocjacyjny i prawny

Cel
Zwiększenie skuteczności uczestników w prowadzeniu windykacji a także przybliżenie:

  • najważniejszych reguł, które mają wpływ na powodzenie lub porażkę postępowania windykacyjnego
  • zasad skutecznej rozmowy z dłużnikiem
  • psychologii zachowań dłużnika oraz właściwych reakcji na działania dłużnika
  • definicji, pojęć i instytucji prawnych wykorzystywanych w windykacji
  • procedur sądowych stosowanych do odzyskiwania należności
  • zasad postępowania egzekucyjnego


Szkolenie jest skierowane do pracowników zajmujących się:

  • negocjowaniem spłat należności,
  • telefoniczną i osobistą windykacją należności,
  • współpracą z działami prawnymi lub kancelariami prawnymi
  • innych pracowników zajmujących się windykacją

Program

  • Reguły skutecznego windykowania, które wpływają na powodzenie procesu windykacji (właściwa organizacja postępowania windykacyjnego, procedura windykacyjna, szybkie reagowanie, konsekwencja wierzyciela).
  • Niezbędne zagadnienia, instytucje i narzędzia prawne pozwalające na skuteczniejsze windykowanie (skutki niewykonania umowy, odsetki ustawowe i maksymalne, czy przedawnienie uniemożliwia windykację, uznanie długu, terminy w transakcjach handlowych, inne niż zapłata sposoby wygaszania zobowiązań, podstawowe zasady egzekucji, odpowiedzialność za długi - kto, kiedy i za co odpowiada?).
  • Informacje o dłużniku - windykacja należności w zgodzie z ustawą o ochronie danych osobowych. Przekazywanie danych innym podmiotom (firmy windykacyjne, sprzedaż wierzytelności, przekazywanie danych na podstawie ustawy o udostępnianiu informacji gospodarczych).
  • Przygotowanie sprawy i dokumentów do sądu oraz postępowania sądowe wykorzystywane w windykacji należności (postępowanie nakazowe i upominawcze, postępowanie zabezpieczające, procedury upadłościowe).
  • Postępowanie egzekucyjne w praktyce (sposoby prowadzenia egzekucji, prawidłowy wniosek o egzekucję, egzekucja od osób pozostających w związkach małżeńskich, członków zarządu i wspólników).
  • Psychologia dłużnika (analiza racjonalnych i nieracjonalnych zachowań dłużników, klasyfikacja dłużników, poszukiwanie dłużnika, który unika wierzyciela, weryfikacja informacji przekazywanych, przez dłużnika).
  • Miękka windykacja alternatywą dla postępowania sądowego (skuteczne komunikowanie się w konflikcie dłużnik/wierzyciel, techniki negocjacyjne, skuteczne chwyty negocjacyjne, docieranie do odpowiedniej osoby, sposoby kontaktu: telefon, spotkanie osobiste, korespondencja, planowanie rozmowy z dłużnikiem i jej etapy, strategie i techniki rozmowy).
  • Warsztat windykacyjny (trudni dłużnicy - jak z nimi rozmawiać, jak nie prowokować dłużnika, kontrolowanie emocji, formułowanie komunikatów i bezkonfliktowe ostrzeganie dłużnika).

Prowadzący

Kamil Szymański - Prawnik - absolwent Uniwersytetu Warszawskiego, aplikant radcowski, w latach 1999-2000 pracował jako windykator w General Banking Services sp. z o.o., prowadząc windykację należności bankowych (karty kredytowe, kredyty) dla jednego z największych krajowych banków detalicznych. Od 2000 do 2005 r. r. zatrudniony w NASK jako specjalista ds. windykacji, gdzie zajmował się wszystkimi etapami windykacji - w tym windykacją telefoniczną, bezpośrednią i sądową. W zespole windykacji brał aktywny udział w tworzeniu procedur windykacyjnych, organizowaniu działań windykacyjnych, jak również koordynacją pracy i szkoleniem pracowników zespołu windykacji telefonicznej. W roku 2003 ukończył Podyplomowe Studia Rachunkowości i Finansów Przedsiębiorstwa w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego. Jest również absolwentem podyplomowych studiów z dziedziny negocjacji i mediacji w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Jest także wpisany na listę stałych mediatorów prowadzoną przez Ośrodek Mediacji przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie. W 2008 r. ukończył Szkołę Trenerów organizowaną przez Stowarzyszenie Trenerów Organizacji Pozarządowych. Autor wielu publikacji fachowych m.in. Wolters Kluwer Polska sp. z o.o. i Rzeczpospolita. Od 2004 roku współpracuje z firmami szkoleniowymi jako trener. Szkolił min. takie firmy jak Poczta Polska czy TK Telekom


Koszt uczestnictwa:
- dla jednej osoby 650 zł,

Wszystkie terminy szkolenia:
27.03.09 Warszawa
24.04.09 Poznań
19.06.09 Katowice

Szczegółowe informacje:
Marta Tomalak
tel: 022 543 16 97,
fax: 022 543 16 01,

Anita Dydak
tel: 022 543 17 75,
fax: 022 543 16 01,

Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: