-
Tytuł:
Skuteczna windykacja należności - aspekt negocjacyjny i prawny
- Kategoria: Finanse i Rachunkowość
- Cena: 650 PLN Teraz: 650 PLN
- Termin: 2009-06-19 - 2009-06-19
- Miejsce: / śląskie
- Organizator: BDO Solutions sp z o.o.
Cel
Zwiększenie skuteczności uczestników w prowadzeniu windykacji a także przybliżenie:
- najważniejszych reguł, które mają wpływ na powodzenie lub porażkę postępowania windykacyjnego
- zasad skutecznej rozmowy z dłużnikiem
- psychologii zachowań dłużnika oraz właściwych reakcji na działania dłużnika
- definicji, pojęć i instytucji prawnych wykorzystywanych w windykacji
- procedur sądowych stosowanych do odzyskiwania należności
- zasad postępowania egzekucyjnego
Szkolenie jest skierowane do pracowników zajmujących się:
- negocjowaniem spłat należności,
- telefoniczną i osobistą windykacją należności,
- współpracą z działami prawnymi lub kancelariami prawnymi
- innych pracowników zajmujących się windykacją
Program
- Reguły skutecznego windykowania, które wpływają na powodzenie procesu windykacji (właściwa organizacja postępowania windykacyjnego, procedura windykacyjna, szybkie reagowanie, konsekwencja wierzyciela).
- Niezbędne zagadnienia, instytucje i narzędzia prawne pozwalające na skuteczniejsze windykowanie (skutki niewykonania umowy, odsetki ustawowe i maksymalne, czy przedawnienie uniemożliwia windykację, uznanie długu, terminy w transakcjach handlowych, inne niż zapłata sposoby wygaszania zobowiązań, podstawowe zasady egzekucji, odpowiedzialność za długi - kto, kiedy i za co odpowiada?).
- Informacje o dłużniku - windykacja należności w zgodzie z ustawą o ochronie danych osobowych. Przekazywanie danych innym podmiotom (firmy windykacyjne, sprzedaż wierzytelności, przekazywanie danych na podstawie ustawy o udostępnianiu informacji gospodarczych).
- Przygotowanie sprawy i dokumentów do sądu oraz postępowania sądowe wykorzystywane w windykacji należności (postępowanie nakazowe i upominawcze, postępowanie zabezpieczające, procedury upadłościowe).
- Postępowanie egzekucyjne w praktyce (sposoby prowadzenia egzekucji, prawidłowy wniosek o egzekucję, egzekucja od osób pozostających w związkach małżeńskich, członków zarządu i wspólników).
- Psychologia dłużnika (analiza racjonalnych i nieracjonalnych zachowań dłużników, klasyfikacja dłużników, poszukiwanie dłużnika, który unika wierzyciela, weryfikacja informacji przekazywanych, przez dłużnika).
- Miękka windykacja alternatywą dla postępowania sądowego (skuteczne komunikowanie się w konflikcie dłużnik/wierzyciel, techniki negocjacyjne, skuteczne chwyty negocjacyjne, docieranie do odpowiedniej osoby, sposoby kontaktu: telefon, spotkanie osobiste, korespondencja, planowanie rozmowy z dłużnikiem i jej etapy, strategie i techniki rozmowy).
- Warsztat windykacyjny (trudni dłużnicy - jak z nimi rozmawiać, jak nie prowokować dłużnika, kontrolowanie emocji, formułowanie komunikatów i bezkonfliktowe ostrzeganie dłużnika).
Prowadzący
Kamil Szymański - Prawnik - absolwent Uniwersytetu Warszawskiego, aplikant radcowski, w latach 1999-2000 pracował jako windykator w General Banking Services sp. z o.o., prowadząc windykację należności bankowych (karty kredytowe, kredyty) dla jednego z największych krajowych banków detalicznych. Od 2000 do 2005 r. r. zatrudniony w NASK jako specjalista ds. windykacji, gdzie zajmował się wszystkimi etapami windykacji - w tym windykacją telefoniczną, bezpośrednią i sądową. W zespole windykacji brał aktywny udział w tworzeniu procedur windykacyjnych, organizowaniu działań windykacyjnych, jak również koordynacją pracy i szkoleniem pracowników zespołu windykacji telefonicznej. W roku 2003 ukończył Podyplomowe Studia Rachunkowości i Finansów Przedsiębiorstwa w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego. Jest również absolwentem podyplomowych studiów z dziedziny negocjacji i mediacji w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Jest także wpisany na listę stałych mediatorów prowadzoną przez Ośrodek Mediacji przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie. W 2008 r. ukończył Szkołę Trenerów organizowaną przez Stowarzyszenie Trenerów Organizacji Pozarządowych. Autor wielu publikacji fachowych m.in. Wolters Kluwer Polska sp. z o.o. i Rzeczpospolita. Od 2004 roku współpracuje z firmami szkoleniowymi jako trener. Szkolił min. takie firmy jak Poczta Polska czy TK Telekom
Koszt uczestnictwa:
- dla jednej osoby 650 zł,
Wszystkie terminy szkolenia:
27.03.09 Warszawa
24.04.09 Poznań
19.06.09 Katowice
Szczegółowe informacje:
Marta Tomalak
tel: 022 543 16 97,
fax: 022 543 16 01,
Anita Dydak
tel: 022 543 17 75,
fax: 022 543 16 01,