eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkoleniaSkuteczna strategia marketingowa

Cel i korzyści udziału w warsztatach:
Zaplanowanie strategii marketingowej polega na najkorzystniejszym doborze zasobów i kadry do realizacji celów przedsiębiorstwa, wykorzystaniu nadarzających się okazji oraz ograniczeniu ryzyka. Podczas szkolenia przedstawimy najbardziej użyteczne modele oraz narzędzia analityczno-diagnostyczne, w tym zweryfikowane empirycznie, nowoczesne koncepcje prowadzenia skutecznej działalności marketingowej w warunkach intensywnej konkurencji rynkowej oraz nasilającej się globalizacji./p>

Uczestnicy warsztatów nabędą umiejętności m.in. w zakresie:

  • diagnozowania sytuacji firmy oraz wyboru optymalnej strategii rynkowej
  • oceny atrakcyjności rynku i pozycji konkurencyjnej firmy
  • projektowania atrakcyjnych ofert rynkowych
  • przygotowywania skutecznych operacyjnych programów marketingowych wspomagających działalność rynkową firmy

Metodologia szkolenia:
Szkolenie ma charakter warsztatów popartych krótkimi wykładami, licznymi ćwiczeniami, burzą mózgów, pracą zespołów zadaniowych oraz analizą przypadków, dzięki czemu będą mogli Państwo przedyskutować problemy pojawiające się podczas tworzenia strategii marketingowej, budowania planów marketingów, jak również przygotowywania analiz rynku oraz prognoz popytu i sprzedaży.

Osoby prowadzące:
DR KRZYSZTOF CYBULSKI - Doktor Ekonomii i Zarządzania ze specjalizacją marketing, badania rynkowe, zarządzanie służbami sprzedażowymi firmy oraz public participation. Praktyk w zakresie przygotowywania strategii marketingowej, biznes i marketing planów oraz zarządzania służbami sprzedaży firmy.

MACIEJ MISZTAK - Doktorant Wydziału Zarządzania UW w obszarze zarządzania personelem sprzedaży. Posiada wieloletnie doświadczenie praktyczne w działach marketingu w Polsce jak i Federacji Rosyjskiej. W ramach japońskiej firmy farmaceutycznej ROHTO nadzoruje rynki Europy Centralnej i Wspólnoty Niepodległych Państw. Aktualnie Dyrektor Marketingu firmy Mentholatum na kraje Europy Środkowo-Wschodniej.

Program

1. ISTOTA I ZNACZENIE STRATEGII MARKETINGOWEJ

  • Kryteria oceny skuteczności i efektywności strategii marketingowej
  • Zależność pomiędzy strategią firmy, strategią marketingową a strategią sprzedaży
  • Podstawowe rodzaje strategii marketingowych

2. OFENSYWNE I DEFENSYWNE STRATEGIE MARKETINGOWE

  • Strategie ze względu na sposób konkurowania
  • Strategie ze względu na pozycję rynkową firmy

WARSZTATY MENEDŻERSKIE: Wybór optymalnej strategii marketingowej firmy

3. STRATEGIA MARKETINGOWA A PLAN MARKETINGOWY

  • Plan marketingowy i jego funkcje
  • Znaczenie planu marketingowego dla działalności marketingowej firmy
  • Główne komponenty planu marketingowego firmy
  • Obowiązkowe elementy planu
  • Sporządzanie i zatwierdzanie projektu planu
  • Rodzaje planów marketingowych i ich zadania

4. FUNDAMENTY PLANU MARKETINGOWEGO

  • Istota planowania strategicznego
  • Planowanie na poziomie firmy
  • Planowanie na poziomie tzw. jednostek strategicznych
  • Ocena dotychczasowej działalności rynkowej firmy
    analiza sprzedaży produktów
    analiza sprzedaży usług firmy
    analiza dotychczasowej strategii
    analiza dotychczasowej oferty rynkowej
    wyznaczniki pozycji rynkowej firmy
    atrakcyjność rynku produktowego i jej symptomu
    pozycja konkurencyjna firmy na rynku geograficzno-produktowym

WARSZTATY MENEDŻERSKIE: Ocena atrakcyjności rynku i pozycji konkurencyjnej firmy

5. CHARAKTERYSTYKA I ANALIZA OTOCZENIA MARKETINGOWEGO FIRMY

  • Charakterystyka, analiza i ocena nabywców - analiza jakościowa i ilościowa nabywców
  • Konkurencja jej charakterystyka, analiza i ocena

  • identyfikacja oraz wstępna ocena rywali rynkowych
    analiza struktury podmiotowej rynku
    wyznaczenie obszarów rywalizacji konkurencyjnej, analiza intensywności konkurowania oraz ocena porównawcza konkurentów

WARSZTATY MENEDŻERSKIE: Analiza i ocena konkurencji

6. CHARAKTERYSTYKA I ANALIZA OTOCZENIA MARKETINGOWEGO FIRMY CD.

  • Analiza systemu dystrybucji i zaopatrzenia firmy
    ogólny obraz systemu dystrybucji produktów firmy
    charakterystyka, analiza i ocena głównych pośredników dystrybucyjnych
    tendencje występujące w zakresie dystrybucji
  • Analiza i ocena głównych dostawców - tendencje występujące w zakresie zaopatrzenia
  • Główne trendy występujące w mikro oraz makro otoczeniu marketingowym firmy

WARSZTATY MENEDŻERSKIE: Analiza SWOT

7. STRATEGIA MARKETINGOWA FIRMY I WYNIKAJĄCE Z NIEJ ZADANIA RYNKOWE

  • Wewnętrzne i zewnętrzne uwarunkowania strategii marketingowej firmy
  • Główne komponenty strategii marketingowej
    cele firmy na danym rynku produktowo-geograficznym
    segmentacja rynku i decyzje odnośnie pozycjonowania
    zadania instrumentalne - projekt oferty rynkowej
    wielowariantowa prognoza sprzedaży
  • WARSZTATY MENEDŻERSKIE: Projekt oferty rynkowej
  • Realizacja strategii (planu marketigowego)
    plan sprzedaży oraz jego składowe
    programy operacyjne wspierające wysiłek sprzedażowy firmy i rola działu marketingu i innych funkcjonalnych komórek
  • WARSZTATY MENEDŻERSKIE: Projekt wybranego programu operacyjnego firmy
    system motywowania menedżerów i pracowników wykonawczych , plan awaryjny
  • Finansowe aspekty planu marketingowego
    prognoza przychodów, kosztów, zysku i przepływów gotówkowych
    budżet marketingowy, jego znaczenie i struktura
    główne czynniki ryzyka, ich ocena oraz analiza wrażliwości
  • Kontrola realizacji planu marketingowego – główne cele, przekroje i narzędzia kontroli
    analiza sprzedaży, wydatków marketingowych, analiza udziału w rynku, analiza rentowności
    ocena efektywności marketingowej oraz pomiar i ocena zadowolenia i lojalności nabywców


Koszt uczestnictwa:

Koszt szkolenia dla jednej osoby: 1580.00 zł brutto.
za zgłoszenie do dnia 2008-01-05 otrzymuje się 10.0% rabatu
za zgłoszenie więcej niż jednej osoby otrzymuje się 5.0% rabatu.

Szczegółowe informacje: