-
Tytuł:
Skuteczna perswazja i techniki wywierania wpływu
- Kategoria: Marketing i Sprzedaż
- Cena: 1 580 PLN Teraz: 1 580 PLN
- Termin: 2009-11-23 - 2009-11-24
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: Global Business Center Sp. z o.o.
Celem warsztatów jest wykształcenie umiejętności pozytywnego oddziaływania oraz poznanie narzędzi psychologicznych wykorzystywanych w kontaktach biznesowych. Warsztaty adresujemy do osób, których sukces zawodowy zależy od siły perswazji, mocy przekonywania i wywierania wpływu! Podczas warsztatów pokażemy:
- jak efektywnie i z sukcesem przeprowadzić proces sprzedaży i negocjacji
- modele językowe stosowane w prezentacji oraz techniki przedstawiania produktu, usługi lub własnych pomysłów, tak aby przyciągnąć uwagę klienta i osiągnąć założone cele
- metody rozpoznawania i obrony przed manipulacją innych
Szkolenie ma charakter warsztatów popartych krótkimi wykładami, licznymi ćwiczeniami, dyskusją oraz analizą przypadków, dzięki czemu będą mogli Państwo przedyskutować problemy pojawiające się podczas procesu sprzedaży i negocjacji, a także wypracować oraz rozwinąć indywidualne umiejętności i strategie.
Osoby prowadzące:
JANUSZ BUZEK – Specjalista w zakresie zarządzania zespołami pracowniczymi, metodologii zmian organizacyjnych, komunikacji w organizacjach przemysłowych oraz technik twórczego rozwiązywania problemów. Kierownik licznych projektów doradczych. Z wykształcenia psycholog i ekonomista.
PIOTR RUTA – Trener w zakresie komunikacji, umiejętności interpersonalnych, marketingu, aktywnego tworzenia wizerunku firm, produktu i osób. Specjalista zagadnień związanych z wystąpieniami publicznymi oraz narzędziami wykorzystywanymi w trakcie powyższych działań. Konsultant narzędzi psychometrycznych. Zajmuje się także problematyką innowacyjności i leadership. Zaangażowany w tworzenie zintegrowanych projektów szkoleniowo-eventowych.
Program:
1. WYWIERANIE WPŁYWU W PROCESACH KOMUNIKACJI
- komunikacja a wywieranie wpływu
- jak nas widzą, czyli aparycja a wywieranie wpływu
- co wnosi starożytność w nasze czasy, czyli praktyczne zastosowania wynikające z erystyki i retoryki
- werbalne i niewerbalne elementy perswazji w komunikacji
- sygnały dominacji i podporządkowania, sygnały pozytywnego i negatywnego nastawienia odbiorcy do nadawcy
- typy odbiorcy informacji i dobór stylu komunikacji a skuteczność wpływu - systemy reprezentacji: słuchowcy, wzrokowcy i kinestetycy
2. PERSWAZJA, MANIPULACJA I WPŁYW
- skuteczność i strategie wpływu na innych
- gdzie siedzimy, czyli pozycja przy stole a techniki wywierania wpływu
- test stylu negocjacyjnego
- zasady wywierania wpływu w oparciu o współpracę
- porównanie stylów technik wywierania wpływu i negocjacji
- podstawowe techniki manipulacji
- sterowanie rozmową w kontaktach biznesowych: zasady mówienia i słuchania w trakcie rozmowy handlowej
- techniki zadawania pytań i aktywne słuchanie
- model rozmowy handlowej - wzbudzanie potrzeb: zadawanie pytań sugerujących i znaczenie parafrazowania
3. PIERWSZE WRAŻENIE I BUDOWANIE WIARYGODNOŚCI
- strategie przełamywania lodów
- do kogo mówimy, czyli analiza partnerów
- zwiększane wiarygodności
- wzbudzanie sympatii: technika współpracy, wyrażanie zainteresowania, technika podobieństwa, stosowanie komplementów i przejawianie sympatii
4. PERSWAZJA W TRAKCIE PREZENTACJI HANDLOWEJ
- czynniki zwiększające skuteczność perswazji
- zasady prezentacji w trakcie rozmowy handlowej
- język korzyści i język zmysłów
- rodzaje argumentów perswazyjnych - gesty wzmacniające i sugerujące
- komunikacja perswazyjna
- środki wizualne i pozostałe metody podnoszenia atrakcyjności prezentacji
- metody radzenia sobie z obiekcjami rozmówców
- 7 trików skutecznej perswazji
5. PERSWAZJA A NEGOCJACJE WEWNĄTRZ FIRMY I Z PARTNERAMI ZEWNĘTRZNYMI
- 12 zasad twardych negocjacji: mierz wysoko, okazuj zaskoczenie z propozycji drugiej strony, ustępuj z trudem i powoli, żądaj czegoś w zamian, ustępuj tam, gdzie niewiele Cię to kosztuje
- 3 zasady prezentowania ceny
- zarządzanie ustępstwami
- radzenie sobie ze strategiami silniejszego oraz ultimatum drugiej strony
- zasada imadła
- zasada wyższej instancji oraz złego i dobrego policjanta
6. JĘZYK PERSWAZJI W MATERIAŁACH PROMOCYJNYCH
- reguła wzajemności, reguła zaangażowania, reguła kontrastu
- zasady pisania korespondencji handlowych a wywieranie wpływu
- warunki poprawnej składni zdań
- magia słowa - jak naprawdę działają słowa?
- sporządzanie ofert i materiałów reklamowych
- prezentacja ceny
7. MANIPULACJE W NEGOCJACJACH – ROZPOZNAWANIE I PRZECIWDZIAŁANIE
- techniki manipulacji: ataki, bloki, triki
- radzenie sobie z degradującymi atakami
- przełamywanie bloków i impasów
- przeciwdziałanie 13 trikom
- obrona satysfakcjonującego poziomu rentowności
8. PERSWAZYJNE METODY PRZEZWYCIĘŻANIA OBIEKCJI
- procedura radzenia sobie z obiekcjami i sprzeciwem
- siedem sposobów radzenia sobie z obiekcjami względem cech produktów oraz ceny
- co zrobić kiedy porównują nas z konkurencją?
- informowanie klientów o słabych cechach produktu
9. ASERTYWNOŚĆ KONTRA MANIPULACJA
- manipulacje
- asertywna odmowa
- podtrzymanie relacji
- techniki wzmacniania asertywnej odmowy
Koszt szkolenia dla jednej osoby: 1580.00 zł brutto.
za zgłoszenie do dnia 2009-11-02 otrzymuje się 200.0zł rabatu
za zgłoszenie więcej niż jednej osoby otrzymuje się 5.0% rabatu.
Szczegółowe informacje:
Global Business Center Sp. z o.o.
Tel.: 022 830 05 91
Fax: (22) 830 05 04