eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkoleniaRozwijanie kompetencji pracowników poprzez coaching i delegowanie zadań
  • Tytuł:

    Rozwijanie kompetencji pracowników poprzez coaching i delegowanie zadań

  • Kategoria: Inne
  • Cena: 1 280 + VAT PLN Teraz: 1 280 + VAT PLN
  • Termin: 2012-03-05 - 2012-03-06
  • Miejsce: / małopolskie
  • Organizator: AVENHANSEN Sp. z o.o.

W najnowszych trendach zarządzania liczy się nie tylko zarządzanie przez cele ale przede wszystkim umiejętność rozwijania własnych pracowników i tak zwane "miękkie" podejście. Podczas szkolenia pokażemy w jaki sposób kształtować pracowników i odkrywać ich talenty i możliwości, a także w jaki sposób umożliwiać im rozwój (a przy tym rozwój firmy) przez powierzanie im odpowiedzialnych zadań.

Szkolenie prowadzi: Aleksandra Chrapko

Doświadczony specjalista HR, ekspert w dziedzinie zarządzania ludźmi i umiejętności "miękkich", konsultant stanowisk kierowniczych wielu firm i instytucji. Pasjonat, w "lekki" sposób mówiący o nie zawsze "lekkich" sprawach.

Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom wiedzy związanej ze skutecznym coachingiem, a także przećwiczenie praktycznych umiejętności niezbędnych podczas przekazywania zadań podwładnym i współpracownikom. Podczas szkolenia poruszane będą zagadnienia dotyczące zasad i reguł obowiązujących w procesie coachingu, komunikacji podczas przekazywania zadań, a także przezwyciężania oporów w procesie delegowania, pojawiających się po stronie delegujących i pracowników.

Korzyści dla uczestników

Po szkoleniu uczestnicy będą w stanie:

  • Rozpoznać sytuację coachingu
  • Umiejętnie przeprowadzić coaching, stosując obowiązujące zasady
  • Efektywnie pracować nad własna postawą w trakcie pełnienia roli coacha
  • Dopasować do potrzeb organizacji rodzaj coachingu
  • Stosować w praktyce elementy komunikacyjne związane z przekazywaniem wiedzy
  • Przeprowadzić profesjonalna procedurę delegowania zadań
  • Przezwyciężyć opory w delegowaniu u siebie i swoich podwładnych
  • Uniknąć błędów komunikacyjnych na etapie przekazywania zadania
  • Rozpoznać zadania, które można delegować
  • Usprawnić proces przepływu informacji we własnej organizacji

Szkolenia polecamy dla

Szkolenie skierowane jest do osób zarządzających, przede wszystkim do menedżerów, kierowników, liderów projektów, a także do wszystkich, którzy chcą efektywnie wykorzystywać zasady coachingu i delegowania zadań.

Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia

Wśród technik aktywizujących uczestników pojawią się m.in.

  • dyskusje
  • studium przypadku
  • ćwiczenia indywidualne i grupowe
  • kwestionariusze i testy zachowań
  • odgrywanie scenek/ról
  • praca z kamerą video
  • gry symulacyjne
  • burze mózgów

Program szkolenia

1. Coaching

  • Czym jest coaching?
  • Kto to jest coach? - rola i zadania
  • Korzyści coachingu
  • Kiedy stosować coaching
  • Rodzaje coachingów i dopasowanie ich do wymagań organizacji

2. Etapy prowadzenia coachingu

3. Modele rozmowy coachingowej

4. Skuteczność komunikacji coachingowej

5. Umiejętności coacha

  • Aktywne słuchanie jako podstawowy element coachingu
  • „Pozycje terapeutyczne”
  • Przezwyciężanie barier komunikacyjnych
  • Budowanie relacji coachingowej
  • Uzasadnianie swoich poglądów – argumentacja
  • Obserwacja – co jest ważne i na co zwracać uwagę

6. Praktyka prowadzenia coachingu

  • Trudności i zagrożenia podczas spotkania
  • Różnorodność zachowań ludzkich

7. Planowanie i wyznaczanie celów i ścieżek rozwoju

8. Coaching i inne metody pracy – mentoring, konsulting

9. Delegowanie zadań

  • Co delegować?
  • Kiedy delegować?
  • Komu delegować?
  • Jak delegować?
  • Po co delegować?

10. Proces delegowania i jego procedura

11. Czynniki sukcesu w delegowaniu

  • Komunikacja w procesie delegowania
  • Krąg reguł, które obowiązują w delegowaniu
  • Monitoring i kontrola
  • Przekazanie odpowiedzialności
  • Udzielanie informacji zwrotnej
  • Wyznaczanie i uzgadnianie celów

12. Przywództwo sytuacyjne a delegowanie

13. Trudności delegowania zadań

  • Granice delegowania
  • Opory przeciwko delegowaniu
  • Błędy w delegowaniu i sposoby ich przezwyciężania
  • Wzbudzanie samodzielności u pracownika


Koszt uczestnictwa: 1280 zł + VAT
Rabat za dwie osoby: 200 zł, za trzy: 400 zł (przy udziale w szkoleniu osób z jednej firmy).
Rabat za wpłatę do 4 tygodni przed datą szkolenia: dodatkowe 100 zł od osoby.

Szczegółowe informacje:
AVENHANSEN Sp. z o.o.
tel. 12 399 41 90
fax 12 383 23 45

Więcej na: