eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkoleniaReprezentacja, reklama, sponsoring, sprzedaż premiowa oraz świadczenia na rzecz pracowników

Cel

Prowadzący
Tomasz Wojewoda
były wieloletni pracownik Ministerstwa Finansów. Wybitny wykładowca, autor ponad 200 publikacji i artykułów. W swojej dotychczasowej karierze przeprowadził blisko 1000 wykładów z zakresu podatku dochodowego oraz podatku od towarów i usług.

Program:

Definicja reprezentacji i reklamy – elementy rozróżniające reklamę od reprezentacji,

Zasady rozliczeń podatkowych wydatków na reprezentację np.:

  • upominki dla kontrahentów,
  • wyżywienie w trakcie konferencji i szkoleń,
  • poczęstunki dla kontrahentów,
  • organizowanie imprez artystycznych i sportowo rekreacyjnych.

Zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków na reklamę np.:

  • organizacja konferencji i szkoleń o charakterze reklamowym i instrukcyjnym,
  • reklama a marketing - skutki podatkowe,
  • tablice reklamowe, degustacje, upominki reklamowe, plakaty, udział w targach i konferencjach itp. - zasady rozliczeń podatkowych,
  • wysyłanie materiałów reklamowych do kontrahentów i osób przypadkowo wybranych np. z książki telefonicznej,
  • reklama publiczna i niepubliczna – jednolite traktowanie na gruncie podatkowym itp.

Sponsoring oraz udział w targach i imprezach reklamowych:

  • zasady dokumentowania i zaliczania wydatków na fundowanie nagród przez sponsorów do kosztów uzyskania przychodów.
  • opodatkowanie podatkiem dochodowym podmiotów organizujących konkursy lub turnieje.
  • rozliczanie sponsoringu na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług.
  • środki trwałe i wyposażenie przekazane nieodpłatnie nabywcom towarów bądź usług - skutki podatkowe.
  • udział w targach i imprezach reklamowych – zasady rozliczeń podatkowych.

Sprzedaż promocyjna w aspekcie podatków dochodowych, podatku od towarów i usług oraz ustawy o grach losowych i zakładach wzajemnych:

  • upominki premiowe, nagrody w organizowanych przez sprzedawcę bądź producenta konkursach i losowaniach - zasady zaliczania poniesionych wydatków do kosztów uzyskania przychodów.
  • zasady opodatkowania podatkiem dochodowym zwycięzców konkursów i promocji otrzymujących nagrody związane ze sprzedażą premiową, zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych.
  • przypadki, w których organizator sprzedaży premiowej pełni funkcję płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych.
  • zasady rozliczania sprzedaży premiowej na gruncie VAT (możliwość potrącenia podatku naliczonego, przypadki gdy nie powstaje obowiązek uiszczenia podatku należnego itp.).
  • rabaty naturalne – zasady rozliczeń na gruncie podatków dochodowych i podatku od towarów i usług.
  • sprzedaż premiowa – skutki na gruncie ustawy o grach losowych i zakładach wzajemnych.

Przypadki, w których powstaje obowiązek składania informacji PIT – 8C.

Świadczenie usług oraz przekazanie i zużycie towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy w aspekcie podatku od towarów i usług np.:

  • zasady rozliczania VAT w przypadku świadczenia usług oraz przekazania lub zużycia towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy,
  • wydatki na reprezentację i reklamę nie powodujące konieczności zapłaty podatku VAT,
  • zakup usług obcych na potrzeby reprezentacji i reklamy - najkorzystniejsze metody rozliczeń podatkowych,
  • przekazanie a zużycie towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy - różnice w rozliczeniach podatkowych,
  • „refakturowanie”.

Faktury wewnętrzne, zasady wystawiania, elementy obligatoryjne, brak wymaganych danych w fakturze wewnętrznej - skutki podatkowe i karno – skarbowe.

Podatek należny i naliczony zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów.

Zasady potrącania podatku naliczonego, w przypadku świadczenia usług oraz przekazania lub zużycia towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy.

Prezenty o małej wartości, próbki oraz drukowane materiały reklamowe i informacyjne – zasady rozliczeń na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług.

Świadczenia na rzecz pracowników w aspekcie podatku od towarów i usług np.:

  • czynności podlegające opodatkowaniu VAT,
  • zasady ustalania podstawy opodatkowania,
  • moment powstania obowiązku podatkowego,
  • zasady dokumentowania świadczenia usług oraz przekazania towarów na potrzeby osobiste pracowników,
  • świadczenia sfinansowane ze środków ZFŚS.

Przypadki, w których świadczenia na rzecz pracowników są czynnościami niepodlegającymi opodatkowaniu podatkiem VAT.

Świadczenia na rzecz pracowników a koszty uzyskania przychodów u pracodawcy np.:

  • wydatki pracodawcy na: prezenty, nagrody, bony towarowe, bony obiadowe itp. - możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów i zasady dokumentowania,
  • wydatki sfinansowane ze środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
  • świadczenia urlopowe,
  • wydatki, które nie mogą być finansowane ze środków ZFŚS.

Wydatki pracodawcy na: dofinansowanie urlopów pracowniczych, prezenty, nagrody, paczki świąteczne, bony towarowe, bony obiadowe, posiłki i napoje dla pracowników, spotkania integracyjne, opiekę medyczną, zakup ubrań dla pracowników, zapomogi pieniężne i rzeczowe, fundowanie wycieczek, wynajem lokali mieszkalnych itp. - ustalanie przychodów pracowników, zasady stosowania zwolnień z podatku dochodowego od osób fizycznych i ZUS.


Koszt uczestnictwa:
Koszt uczestnictwa: - jednej osoby 650 zł,
Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe i lunch.

Dostępne terminy tego szkolenia
Gdańsk, 26.05.2008,
Bydgoszcz, 27.05.2008,
Warszawa, 30.05.2008,
Poznań, 16.06.2008,
Katowice, 17.06.2008
Wrocław, 20.06.2008

Szczegółowe informacje:
Małgorzata Lachowska
tel. (0-22)543 16 97
fax (0-22)543 16 01


Paweł Kasiński
tel. (0-22)543 17 60
fax (0-22)543 16 01