-
Tytuł:
Reklamacje, skargi, odwołania w sektorze finansowym
- Kategoria: Finanse i Rachunkowość
- Cena: 1 495 + VAT PLN
- Termin: 2015-02-12 - 2015-02-12
- Miejsce: Warszawa / mazowieckie
- Organizator: Puls Biznesu - Bonnier Business (Polska) Sp. z o.o
Zarządzanie procesem reklamacji w branży finansowej jest niezwykle ważnym elementem budowania wizerunku banku czy ubezpieczyciela. Szybkie i efektywne rozpatrzenie reklamacji przekłada się nie tylko na wizerunek, który odgrywa szczególną rolę w przypadku instytucji finansowych, ale także bezpośrednio na zadowolenie klientów, a co za tym idzie ich przywiązanie i lojalność w stosunku do marki.
Jak zatem usprawnić proces reklamacji i sprawić, że stanie się on wyznacznikiem wysokiej jakości obsługi klienta? Jakie umiejętności powinni posiadać nasi pracownicy, by mogli w każdej, nawet najtrudniejszej sytuacji przyjąć i rozpatrzeć reklamację, tak aby zadowolić klienta.
Przyjdź i wraz z najlepszymi ekspertami odkryj wszystkie praktyczne aspekty reklamacji, skarg i odwołań, przekonaj się, że efektywne rozpatrzenie reklamacji, skarg i odwołań może być Twoją najważniejszą wizytówką na rynku!
Warsztaty zostały stworzone z myślą o przedstawicielach sektora finansowego, przede wszystkim pracownikach działów reklamacji, obsługi klienta, jakości, zarządzania oraz badania doświadczeń, opinii i satysfakcji klientów.
PROGRAM:
09:00 Rejestracja, poranna kawa i powitanie uczestników
09:30 Komunikacja z klientem - wymogi formalne i ich wpływ na obsługę klienta
Maciej Schab, Doradca, Trener Biznesowy, Właściciel firmy doradczej Factotum
- Obszary regulacji prawnych mający wpływ na obsługę klienta. Podstawowe zasady cywilnoprawne przy zawieraniu umów z klientami
- Regulacje prawne dotyczące sektora finansowego związane z obsługą reklamacji:
- ochrona danych osobowych
- ustawa o prawach konsumenta i umowy o usługi finansowe zawierane na odległość - uwzględnione w przepisach obowiązujących od 25.12.2014 - Dokumentacja reklamacyjna - najważniejsze dokumenty, zapisy które warto zamieścić
- Proces reklamacyjny - praktyczne umiejętności
10:20 Spory z klientami i reakcje na trudne sytuacje w kontekście formalnoprawnym
Maciej Schab, Doradca, Trener Biznesowy, Właściciel firmy doradczej Factotum
- Roszczenia klientów zgłaszane telefonicznie i rozmowy telefoniczne
- Roszczenia klientów zgłaszane pisemnie i odpowiedzi
- Sytuacje na które należy zwracać szczególną uwagę z uwagi na zagrożoną reputację firmy
- Klient informuje, że zgłosi sprawę właściwej instytucji
- Klient informuje, że skieruje sprawę do sądu
- Klient informuje, że poinformuje o sprawie media
- Klient informuje, że zamieści informacje o złej obsłudze w internecie
11:10 Przerwa na kawę
11:25 Reakcja na sytuacje kryzysowe
Maciej Schab, Doradca, Trener Biznesowy, Właściciel firmy doradczej Factotum
- Identyfikacja sytuacji kryzysowych związanych z obsługą klienta
- Zasady postępowania w sytuacjach kryzysowych - rozwiązania organizacyjne i proceduralne
- Błędy w trakcie rozpatrywania reklamacji - jak ich unikać - praktyczne przykłady
- Informacje jawne - czyli jakie informacje o pracownikach banku lub instytucji (telefon, mail, adres placówki,...) muszą być dostępne a jakie nie
- Doradcy prawni działający w imieniu Klienta - jak z nimi postępować
12:15 Skargi klientów w sektorze ubezpieczeniowym oraz procedury rozstrzygania sporów
Magdalena Kudlak, Naczelnik Wydziału Skarg i Interwencji, Biuro Rzecznika Ubezpieczonych
- Formy bezpośredniej pomocy Rzecznika Ubezpieczonych świadczone na rzecz konsumentów i innych podmiotów
- Rozpatrywanie pisemnych skarg w indywidualnych sprawach
- Dyżury telefoniczne
- Listy napływające drogą elektroniczną (e-maile)
- Przedstawienie sądowi istotnego poglądu dla sprawy - Rozpatrywanie skarg z zakresu ubezpieczeń gospodarczych kierowanych do Rzecznika Ubezpieczonych
- Tematyka skarg
- Zarzuty zawarte w skargach
- Tryb rozpatrywania skarg i wyniki interwencji
- Liczba skarg kierowanych na poszczególne zakłady ubezpieczeń
13:00 Lunch
13:50 Efekt WOW w procesie reklamacji
Mariusz Kłosowski, Kierownik Zespołu Obsługi Reklamacji i Odwołań, Gothaer Towarzystwo Ubezpieczeń SA
14:35 Satysfakcja klienta z obsługi reklamacji
Adam Prusaczyk, Manager Wydziału Zarządzania Procesami, ING Bank Śląski S.A.
- Net Promoter Score – jedna z metod badania lojalności klientów – wyjaśnienie wskaźnika NPS.
- Badanie polskich klientów na skali od 0 do 10 - jak sprawdza się w praktyce, gdy przyzwyczajeni jesteśmy do 5 stopniowej skali.
- Ankieta - kiedy pytamy i jakie zadajemy pytania.
- Analiza wyników - czy wynik NPS dla klientów składających reklamacje musi być ujemy? Co w trakcie obsługi reklamacji ma największy wpływ na rekomendację banku.
15:25 Jak wykorzystać reklamacje Klientów do usprawniania procesów?
Michał Przybylski, Dyrektor Biura Jakości i Reklamacji PLUS BANK S.A.
16:15 Poczęstunek, zakończenie Warsztatów, wręczenie certyfikatów
Koszt uczestnictwa netto
1495.00 PLN (od 24 stycznia 2015 do 12 lutego 2015)
Szczegółowe informacje:
Renata Grzeszczak
T 22 333 97 77
F 22 333 97 78
Więcej na stronie: