eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkoleniaReklama - Jak badać skuteczność działań

W programie m.in :

  • Dlaczego tylko niektóre reklamy są skuteczne – determinanty skuteczności reklamy
  • Jak dobrze przygotować się do kampanii reklamowej – w czym pomogą nam badania
  • Reguły którymi rządzą się jakościowe i ilościowe pretesty reklam
  • JaJak właściwie zaplanować strategię badań w zależności od potrzeb oraz dostępnego budżetu

Warto wziąc udział aby:

  • poznać zasady prowadzenia badań na wszystkich etapach powstawania reklam
  • z sukcesem zaplanować strategię badań, dopasować metody do określonych celów oraz przeprowadzić właściwą analizę i interpretację wyników badań marketingowych
  • zapoznać się z wybranymi metodami i technikami zbierania informacji – od etapu szukania pomysłów, poprzez przewidywanie skuteczności (pretesty jakościowe i ilościowe) na metodach oceny skuteczności podjętych działań skończywszy
  • dowiedzieć się, jakie są metody testowania efektywności reklam
  • poznać wybrane mechanizmy determinujące skuteczność reklamy i dowiedzieć się, jak je wykorzystać przy planowaniu i analizie wyników badań

Szkolenie adresujemy do:
Wszystkich osób odpowiedzialnych za strategię promocji i komunikacji marki, szczególnie polecamy dla:

  • Dyrektorów Marketingu i Sprzedaży
  • Dyrektorów Reklamy
  • Dyrektorów działu badań i analiz marketingu
  • Dyrektorów ds. strategii i rozwoju
  • Specjalistów ds. marketingu, marki i promocji

Program szkolenia:

DZIEŃ 1

9.45-10.00 Rejestracja i przywitanie

10.00-11.30 Co i kiedy badać – czyli wprowadzenie do procesu badań reklamy

  • najważniejsze determinanty skuteczności reklamy
  • główne obszary badań reklamy
  • jakie materiały można badać
  • cele reklamy a cele badań reklamy
  • ćwiczenie: case-studies – dlaczego tylko niektóre reklamy są skuteczne

11.30-11.45 Przerwa na kawę

11.45-13.15 Jak badania pomagają przygotować się do kampanii reklamowej

  • skąd czerpać informacje o grupie docelowej
  • skąd wiedzieć, gdzie umieszczać reklamy
  • jak sformułować cel badań i od czego to zależy
  • jak poznać i zrozumieć konsumenta (badania jakościowe, badania etnograficzne)
  • jak zmierzyć powszechność zjawisk wzorców zachowań (U&A, badania segmentacyjne, badania omnibusowe)
  • trudności i ograniczenia związane ze złożonością oddziaływania reklamy
  • case studies – przykłady wybranych kampanii reklamowych

13.15-14.15 Lunch

14.15-16.00 Pretesty reklam – jakościowe

  • jak wyjść poza same deklaracje – cele badania, pytania i narzędzia badawcze, sposób prowadzenia wywiadu, komunikacja niewerbalna
  • w jakiej postaci badać materiały reklamowe
  • co można badać jakościowo
  • jak dobrać metody jakościowe (fokusy czy IDIe)
  • jak dobrać próbę
  • jak sobie radzić z trudnościami metodologicznymi (np. wpływ kontekstu, kolejności treści w wywiadzie, ilość reklam, kolejność prezentacji materiałów)
  • ćwiczenie: jakie cele zrealizujemy w badaniach jakościowych, a jakich nie. Przykłady wykorzystania badań w różnych kampaniach reklamowych

16.00-16.15 Przerwa na kawę

16.15-17.45 Pretesty reklam – ilościowe

  • jakimi regułami rządzą się ilościowe pretesty reklam
  • jak wybierać efektywne rozwiązania badawcze
    - low-involved vs. jawne pre-testy reklam
    - benchmarki vs. grupy kontrolne
    - egzekucja (“jakość rekalmy”) vs. perswazyjność („attitude shift”)
  • jakie metody pomiaru wybrać do testowania reklam
  • czy metoda testu powinna się różnic w zależności od testowanego nośnika? (TV, print, Web, billboard itp.)
  • jak prowadzić pre-testy kampanii wykorzystujących różne media
  • ćwiczenie: przykład pre-testu kampanii reklamowej komunikowanej w TV, prasie i Internecie. Praktyczne korzyści wynikające z ilościowych pre-testów reklamy w sytuacji kampanii wielokanałowych.

17.45 Zakończenie

DZIEŃ 2

9.45-10.00 Rejestracja i przywitanie

10.00-11.30 Analizy znajomości reklamy, oceny reklamy, atrybucja reklam

  • istota znajomość reklamy i marki
  • jakie wymiary należy brać pod uwagę oceniając reklamę
  • czy zawsze atrakcyjność reklamy przekłada się na sprzedaż produktu lub usługi
  • atrybucja, czyli co właściwie było reklamowane i dlaczego niektóre spoty podobają się nam tak bardzo, że nie pamiętamy co właściwie reklamowały
  • ćwiczenie: kiedy wskaźniki znajomości i oceny reklam stają się istotne statystycznie – praktyczne wskazówki, jak właściwie interpretować wyniki ilościowych badań reklamy

11.30-11.45 Przerwa na kawę

11.45-13.15 Analizy wizerunku marki, zmiana preferencji i zachowań rynkowych

  • co tak naprawdę buduje sprzedaż – produkt, cena, dystrybucja, czy wizerunek?
  • nowe oblicze badań wizerunku marki: jak przełożyć wizerunek na efekty sprzedażowe
  • jak zarządzać wizerunkiem aby budować siłę mojej marki a nie całej kategorii

13.15-14.15 Lunch

14.15-15.15 Reklama to nie tylko ATL ! eye-tracking i NPVO* w służbie reklamy i merchandisingu

  • badania efektywności komunikacji marketingowej w punktach sprzedaży
  • reklama w gazetkach handlowych: wykorzystanie eye-trackingu i geomarketingu
  • reklama internetowa i testy użyteczności stron WWW
  • opakowanie jako forma reklamy – jak to testować
  • ćwiczenie: praktyczny test wykorzystania technologii eye-tracking do testowania efektywności komunikacji reklamowej w punkcie sprzedaży
  • (non-participant video observation)

15.15-15.30 Przerwa na kawę

15.30-17.00 Jak zaplanować strategię badań

  • przykłady wykorzystania badań w różnych kampaniach reklamowych
  • case-study – czyli jak opracować strategię badań dla marki przy określonych pytaniach badawczych i przy określonym budżecie i możliwościach czasowych zleceniodawcy

17.00 Zakończenie - wręczenie certyfikatów


Koszt uczestnictwa:
Koszt uczestnictwa jednej osoby w warsztatach wynosi
2995 PLN + 22%VAT przy rejestracji do 5 września 2008 r.
3495 PLN + 22%VAT przy rejestracji po 5 września 2008 r.
Cena obejmuje prelekcje, materiały oraz lunch.

Szczegółowe informacje:
Monika Czyż - Project Manager
tel.(12) 350 54 00

Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: