-
Tytuł:
Public Relations w administracji - skuteczne budowanie wizerunku instytucji publicznej
- Kategoria: Zarządzanie
- Cena: 1 260 PLN Teraz: 1 260 PLN
- Termin: 2010-04-12 - 2010-04-13
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: OCESiA Sp. z o.o.
CEL SZKOLENIA:
Szkolenie skierowane jest do pracowników administracji publicznej, którzy chcą nabyć nowe umiejętności niezbędne w opracowywaniu strategii public relations oraz chcą poszerzyć swoja wiedzę na temat organizacji działań PR w instytucji publicznej.
PODCZAS SZKOLENIA SZCZEGÓŁOWO OMÓWIMY:
- w jaki sposób budować i realizować strategię public relations?
- jakie znaczenie mają badania marketingowe w administracji publicznej?
- jak przeciwdziałać i zarządzać sytuacją kryzysową?
- jak przygotować profesjonalną prezentację oraz wystąpienie publiczne?
Szkolenie prowadzone będzie w formie warsztatowej, co zapewni indywidualne podejście do uczestników, kompleksowe wsparcie oraz pełną informację zwrotną. Liczne ćwiczenia, praca z kamerą gwarantują aktywne zaangażowanie uczestników warsztatów i pełne opanowanie prezentowanych zagadnień.
SZKOLENIE POPROWADZĄ EKSPERCI - PRAKTYCY Z W/W ZAKRESU, DO KTÓRYCH NALEŻĄ:
DR TOMASZ HERMANIUK
Posiada wieloletnie doświadczenie konsultingowo-szkoleniowe zdobyte podczas współpracy z przedsiębiorstwami wielu branż. Jest cenionym trenerem, prowadzącym szkolenia na zlecenie prywatnych przedsiębiorstw, instytucji oraz organizacji publicznych. Specjalizuje się m.in. w następujących obszarach tematycznych: marketing i analiza rynku, techniki sprzedaży, profesjonalna obsługa klienta, negocjacje handlowe, komunikacja społeczna, autoprezentacja, asertywność, zarządzanie czasem, zarządzanie zespołem, telemarketing. Autor licznych publikacji naukowych dotyczących dziedziny marketingu, analizy rynku i zarządzania jakością (m.in. podręcznik pt. „Podstawy badań marketingowych”). Pracownik naukowo-dydaktyczny w Katedrze Marketingu Uniwersytetu Rzeszowskiego. Doktor nauk ekonomicznych (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie).
PIOTR T. RUTA
Marketing Manager w Talents Focus, Communication Manager Komitetu CIM Poland, konsultant narzędzi psychometrycznych. Absolwent programu the Advanced Certificate in Marketing. Od kilkunastu lat doradza i szkoli jako niezależny konsultant ds. komunikacji marketingowej oraz trener miękkich umiejętności menedżerskich. Ma duże doświadczenie szkoleniowe przygotowując i doskonaląc warsztat zawodowy nie tylko przedstawicieli środowiska biznesowego, ale i osoby publiczne związane z działalnością polityczną. Jako moderator prowadzi także cykliczne spotkania biznesowe grupujące elitę gospodarczą z całej Polski.
PROGRAM
1. CZYM SIĘ ZAJMUJE PUBLIC RELATIONS?
- istota public relations
- etyka public relations
- znaczenie etyki w administracji
- zasady i postulaty dla etyki w służbie publicznej
- najważniejsze teorie komunikacyjne od 20-tych do 90-tych XX w.
- rola public relations w kształtowaniu wizerunku urzędu
- narzędzia public relations
2. KONCEPCJA MISJI ADMINISTRACJI
- po co kształtujemy wizerunek urzędu?
- wizja i misja administracji publicznej
- wpływ urzędnika na wizerunek administracji
3. PLANOWANIE STRATEGII PUBLIC RELATIONS
- budowanie i realizacja strategii oraz planów bieżących działań
- analiza potrzeb i możliwości partnerów zewnętrznych oraz wewnętrznych
- zasady wdrożenia
- opracowanie programu
- harmonogram działań
- kryteria oceny
- przygotowanie budżetu
4. BADANIA MARKETINGOWE W ADMINISTRACJI
- znaczenie badań dla budowy wizerunku
- typy badań marketingowych
- opinie o urzędnikach państwowych
5. DZIAŁANIA PROMOCYJNE
- biura promocji w procesie komunikacji
6. KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA JAKO NARZĘDZIE PUBLIC RELATIONS
- komunikacja wewnątrz organizacji
- cele i metody oddziaływania na pracowników
- tworzenie strategii wewnętrznego public relations
- kontrola wyników
7. PUBLIC RELATIONS A SYTUACJA KRYZYSOWA
- opracowywanie metod dzięki którym można przeciwdziałać w sytuacjach kryzysowych
- sposoby reakcji w sytuacji zaistniałego kryzysu
- źródła i dynamika kryzysu
- crisis management – zarządzanie informacją w sytuacji kryzysowej
DRUGI DZIEŃ SZKOLENIA
8:15- 8:30 Rejestracja, wprowadzenie
13 kwietnia 2010 r.
16:00- 16:15 Sesja pytań, zakończenie
8. WSPÓŁPRACA Z MEDIAMI - ISTOTA PUBLIC RELATIONS
- media jako narzędzie do budowania wizerunku urzędu
- współpraca z prasą, radiem i telewizją
- jak poprawnie redagować komunikaty dla prasy?
- jak budować dobre relacje z dziennikarzami?
- Internet – nowe możliwości public relations
- wykorzystanie Internetu i nowoczesnych technologii w kampaniach
- techniki perswazyjne
9. WZBUDZANIE I PODTRZYMYWANIE ZAINTERESOWANIA POPRZEZ INFORMACJE PRASOWE
- rodzaje informacji prasowych
- charakterystyka informacji prasowych
10. PROFESJONALNE PRZYGOTOWANIE IMPREZY
- diagnoza otoczenia i określenie efektów (potrzeby, zainteresowania)
- rodzaje imprez: seminaria, konferencje, wystawy, targi – kogo zaprosić, jak zaplanować i przygotować wydarzenia?
- miejsce - rzecz gustu czy przypadku?
- przygotowanie budżetu imprezy
- sponsoring
- reklama
11. „PROFESJONALNE WYSTĄPIENIA PUBLICZNE”- PRACA Z KAMERĄ
12. „PRÓBA KONFERENCJI”- PRACA Z KAMERĄ
13. IDEALNA PREZENTACJA I WYSTĄPIENIE MEDIALNE
- fundamentalne zasady prezentacji i autoprezentacji
- rola prezentera, jego przekonania i umiejętności
- psychologiczny efekt początku i końca
- świadomy i nieświadomy poziom autoprezentacji
- spójność – zgodność tego, co mówimy z tym jak mówimy
- strategia zachowań wzmacniających uwagę i budujących dobry kontakt
- świadome wprowadzenie elementów wspomagających wystąpienia publiczne
- kontakt z publicznością
- czynniki zapewniające uwagę, zainteresowanie i zrozumienie
- techniki mówienia i słuchania podczas prezentacji
- konferencje prasowe
- jak zorganizować doskonałą konferencję prasową?
- określenie powodów organizacji i wytyczenie celów
- zaplanowanie budżetu
- opracowanie materiałów prasowych
- przebieg konferencji
Czas trwania:
16 godzin, czyli 2 dni szkoleniowe
Koszt szkolenia:
1260 PLN minus rabaty
Rabaty:
za zgłoszenie do dnia 2010-03-22 otrzymuje się 5.0% rabatu
za zgłoszenie więcej niż jednej osoby otrzymuje się 5.0% rabatu.
Osoba kontaktowa:
Katarzyna Piwowarczyk
tel.: /0-22/ 830 04 39
fax: /0-22/ 830 00 90
e-mail:
Więcej informacji: