-
Tytuł:
Profesjonalne relacje z trudnym klientem
- Kategoria: Inne
- Cena: 3 795 + VAT PLN Teraz: 3 495 + VAT PLN
- Termin: 2007-07-02 - 2007-07-03
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: Institute for International Research
Umiejętności, które będziecie Państwo doskonalić w czasie zajęć:
- Poznacie Państwo typowe przykłady zachowań trudnych klientów i ich interpretację psychologiczną
- Dowiecie się Państwo jak argumentować i wywierać wpływ na rozmówców i partnerów w negocjacjach
- Nauczycie się Państwo jak przygotować siebie do walki z manipulacją
- Nauczycie się Państwo rozwiązywać sytuacje konfliktowe z trudnymi partnerami i klientami
- Zapoznacie się Państwo ze efektywnymi sposobami prowadzenia negocjacji aby zmniejszyć ustępliwość w negocjacjach z kluczowymi klientami
Warsztaty interaktywne:
Weźmiecie Państwo udział w zajęciach opartych w 60% na interaktywnych ćwiczeniach
Części prezentacyjnej towarzyszyć będą:
- Ćwiczenia indywidualne
- Praca w grupach
- Dyskusje
- Odgrywanie scenek i ról
PROGRAM SEMINARIUM:
Relacje z klientem
- Rola postaw, nawyków i przyzwyczajeń w decyzjach podejmowanych przez klientów
- Jak przełamywać opór klienta
- Budowanie lojalności klienta względem firmy
Dlaczego klient przejawia opór - Analiza przyczyn oporu rozmówcy
- Przeżywa negatywne emocje
- Ma pewne nawyki negocjacyjne
- Przejawia sceptycyzm
- Ma poczucie przewagi nad sprzedawcą
- Nie odpowiadają mu nasze reakcje (postawy, poglądy, styl negocjowania)
Jak rozpoznać stan emocjonalny, postawy wobec ludzi i siebie u klienta - Komunikacja niewerbalna
- Co mówi nam klient poza słowami
- Poznanie własnych słabych i mocnych stron w zakresie komunikacji niewerbalnej
- Komunikacja werbalna
- Najbardziej skuteczne techniki komunikowania się
- Jak posługiwać się preferowanym przez klienta kanałem komunikacyjnym
Sztuka wywierania wpływu
- Rola rozmowy telefonicznej w przekonywaniu - słowa klucze
- Zalety bezpośredniego spotkania z klientem
- Złote reguły wywierania wpływu
Skuteczne przekonywanie - pokonywanie oporu u klienta
- Jak konstruować sugestywne wypowiedzi
- Argumenty - kiedy i jakie stosować
Negocjacje z trudnym klientem, partnerem, dostawcą
Negocjacje - istota problemu
- Argumentacja za i przeciw jako sposób przekonywania klienta korzystającego z usług konkurencji
- Różnice między pozycyjnym stylem negocjowania a negocjacjami według zasad korzyści i straty
Przygotowanie negocjacji
- Istotne jest poznanie partnera negocjacji
- Najgorszy i najlepszy scenariusz - opracowanie i analiza możliwych wariantów wg których potoczą się negocjacje
- Przygotowanie planu działania i opracowanie argumentów
Reguły otwarcia negocjacji
- Autoprezentacja
- Jak wykorzystać atut pierwszych 20 sekund
Przebieg rozmów - co może się wydarzyć, na co zwracać uwagę
- Przebieg negocjacji
- Rozpoczęcie negocjacji
- Prezentacja ofert
- Negocjacje właściwe
Umiejętne finalizowanie rozmowy
- Jak sprawić by Państwa partner w negocjacjach pozytywnie zapamiętał rozmowę
- Jak umiejętnie finalizować rozmowę i sporządzać umowę
Strategie negocjacyjne
- "Twardy" i "miękki" styl negocjowania
- Najlepsza z alternatyw negocjowanego porozumienia
- Rozpoznawanie manipulacji i obrona przed nimi w negocjacjach
Konflikty negocjacyjne
- Powstawanie konfliktu - co sprzyja i czego się wystrzegać
- Przebieg i uwarunkowania konfliktów
- Jak łagodzić sytuacje nie tracąc swojej pozycji w negocjacjach
PROWADZĄCY:
Bogna Kostyk - doświadczony konsultant i trener. Absolwentka Politechniki Wrocławskiej i Uniwersytetu Warszawskiego (Psychologia Zmiany), absolwentka szkoły Trenerów Biznesu przy Polskim Towarzystwie Psychologicznym, Master Praktyk Art of NLP - certyfikat Polskiego Instytutu NLP, ukończyła kurs "Train The Trainer" w Centrum Szkoleniowym w Holandii oraz wiele kursów i szkoleń z zakresu rozwoju osobistego.
Współpracuje z firmami szkoleniowymi w zakresie konsultingu i doradztwa HR oraz treningów z obszaru komunikacji wewnętrznej. Niektóre projekty: współpracowała we wdrażaniu projektu kompetencji i wykorzystaniu tego narzędzia do celów szkoleniowych, w TNT Express odpowiedzialna na diagnozę potrzeb szkoleniowych i prowadzenie szkoleń, politykę komunikacyjną firmy, szef projektu Komunikacja Wewnętrzna, w Fournier odpowiedzialna za szkolenia i wprowadzanie nowych pracowników.
Prowadziła warsztaty i seminaria dla m.in.: Era, EulerHermes, Indykpol, Aves, Medicare, ProLab, BZ WBK.
Cena:
do 22-06-2007 - 3495 PLN + 22% VAT
od 23-06-2007 - 3795 PLN + 22% VAT
Więcej informacji:
Aleksandra Bartosińska
Tel. 22 420 55 31