-
Tytuł:
Profesjonalna obsługa klienta
- Kategoria: Inne
- Cena: 1 580 PLN Teraz: 1 580 PLN
- Termin: 2009-11-19 - 2009-11-20
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: Global Business Center Sp. z o.o.
W czasach silnej konkurencji zakłada się, że w procesie rynkowego funkcjonowania to Klienci są ostatecznym oraz decydującym czynnikiem sukcesu lub klęski firmy. Znaczenie procesu zarządzania pozytywnymi relacjami z Klientami jest niezwykle istotne dla każdego przedsiębiorstwa, wpływa korzystnie na jego wizerunek oraz zwiększenie sprzedaży.
Dzięki udziałowi w warsztatach uczestnicy poznają:
- Jakie są kluczowe czynniki skuteczności w pracy sprzedawcy?
- Jak nawiązywać kontakt z klientem i zaspokajać psychologiczne potrzeby?
- Jakie są narzędzia komunikacji z Klientami w relacjach B2B oraz B2C?
- Jak za pomocą clienting’u budować długofalowe relacje sprzedaży?
- Jak radzić sobie z trudnym klientem i z emocjami w czasie rozmowy?
Szkolenie prowadzone będzie w formie interaktywnych mini-wykładów znajdujących odzwierciedlenie i rozwinięcie w wielu ćwiczeniach praktycznych, analizach przypadków oraz symulacjach wydarzeń handlowych. Każdy z uczestników będzie mógł poznać swoje predyspozycje, wyrazić swoje poglądy w trakcie dyskusji oraz nabyć nowe umiejętności podczas praktycznych zadań, realizowanych na żywo scen sytuacyjnych. Wykorzystanie metod interaktywnych gwarantują zaangażowanie oraz aktywne włączenie się w szkolenie, umożliwiając zastosowanie w praktyce nowo nabytych treści.
Warsztaty poprowadzi:
KAZIMIERZ F. NALEPA - Doradca, trener i coach z ponad 20 - letnim stażem w pracach dla biznesu, administracji państwowej i rozwoju człowieka. Specjalista w zakresie konsultingu, szkoleń oraz treningów w obszarach zarządzania, sprzedaży, negocjacji oraz komunikacji w strukturach społecznych Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu specjalistycznych, indywidualnych treningów i coachingów.
Program:
1. KLUCZOWE CZYNNIKI SKUTECZNOŚCI SPRZEDAWCY
- Psychika sprzedawcy
- Oferta firmy
- Zrozumienie Klienta
- Techniki sprzedaży
2. NAWIĄZYWANIE KONTAKTU Z KLIENTEM
- Znaczenie pierwszego wrażenia
- Rola indywidualnego podejścia do klienta
- Strategie otwarcia rozmowy i przełamywanie lodów
- Nawiązywanie kontaktu i podtrzymywania relacji
- Określenie i zrozumienie potrzeb klienta
3. TYPY KLIENTA – SPOSÓB SKUTECZNEJ OBSŁUGI
- Rozpoznanie charakterystyki klienta
- Dopasowanie stylu do typu klienta
- Wpływ poprzez wartości klienta
4. ZASPOKAJANIE PSYCHOLOGICZNYCH POTRZEB KLIENTA
- Badanie potrzeb Klienta
- Jak sprawić, aby Klienta poczuł się ważny?
- Jak wpływać na pozytywne emocje klienta?
- Budowanie lojalności i zadowolenia
- Opłacalność tworzenia dobrych relacji z klientem
5. EFEKTYWNA KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA W KONTAKCIE Z KLIENTEM
- Pięć składników skutecznej komunikacji - cele, diagnoza, dostrojenie do rozmówcy, wpływ, nastawienia
- Skuteczna komunikacja werbalna
- siła tego co i jak mówimy
- zasady skutecznej argumentacji i przekazywania informacji
- klarowność i przejrzystość wypowiedzi
- pułapki w komunikacji werbalnej
- Znaczenie technik niewerbalnych dla skutecznego przekazu informacji
- mowa ciała produktów w otoczeniu
- rozpoznawanie sygnałów niewerbalnych klienta
- Aktywne słuchanie
6. CLIENTING – JAK BUDOWAĆ RELACJE TRWAŁEJ SPRZEDAŻY – KOMPENDIUM PRAKTYCZNEJ WIEDZY
- Zaawansowane techniki budowania i realizowania trwałej sprzedaży
- praktyczne umiejętności rozpoznawania potrzeb klienta
- odkrywanie, aktywizowanie i kreowanie potrzeb klienta
- kształtowanie umiejętności zadawania pytań
- radzenie sobie z zastrzeżeniami dotyczącymi ceny, jakości, obiekcje handlowe i tzw. „trudny Klient”
- Skuteczne narzędzia wspierające sprzedaż
- eMarketing
- Telemarketing
- Partnering
- Blogmarketing
- Personalmarketing (marketing relacji B2B i B2C)
- Techniki i narzędzia kreowania zaufania jako fundamentu relacji z Klientem
- Zarządzanie relacjami z Klientem jako procesem – Management of CRM
- Narzędzia i techniki negocjacyjne wspierające i kreujące sprzedaż
- Jak nie stracić klienta? – podtrzymywanie kontaktu
- znaczenie dotrzymywania zobowiązań
- co zrobić, aby klient wrócił?
7. JAK ZACHOWAĆ POSTAWĘ ASERTYWNĄ W KONTAKCIE Z KLIENTEM?
- Asertywne odmawianie i proszenie
- Kiedy można, a kiedy nawet trzeba powiedzieć „Nie”?
- Kulturalne upominanie klienta
8. JAK SOBIE RADZIĆ Z TRUDNYMI KLIENTAMI?
- Przyczyny niezadowolenia klientów
- Reagowanie na emocje i zażalenia
- Procedura radzenia sobie z obiekcjami i sprzeciwem
- Radzenie sobie z manipulacją i krytyką
- Profesjonalizm w radzeniu sobie z reklamacjami
9. TECHNIKI RADZENIA SOBIE ZE STRESEM I EMOCJAMI
- Mechanizmy powstawania stresu
- Jak stres wpływa na komunikację?
- Style reakcji na stres
- Efektywna rozmowa z klientem w sytuacjach stresowych – jak opanować własne emocje w czasie rozmowy?
- Zarządzanie stresem poprzez relacje
Koszt szkolenia dla jednej osoby: 1580.00 zł brutto.
za zgłoszenie do dnia 2009-10-30 otrzymuje się 10.0% rabatu
za zgłoszenie więcej niż jednej osoby otrzymuje się 5.0% rabatu.
Szczegółowe informacje:
Agnieszka Szymczak
Tel.: 022 830 05 91
Fax: (22) 830 05 04