eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkoleniaPrawo autorskie i prawa pokrewne w praktyce

WYKŁADOWCA:

Rafał Golat - Radca prawny w Departamencie Prawno-Legislacyjnym Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, arbiter Sądu Polubownego do Spraw Domen Internetowych przy Polskiej Izbie Informatyki i Telekomunikacji, autor licznych publikacji na tematy związane z prawem kultury, własności intelektualnej i przemysłowej (prawa autorskiego), prawa cywilnego, gospodarczego i podatkowego.

PROGRAM SZKOLENIA:

(z uwzględnieniem nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z 8 lipca 2010 r.)

1) ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych a kodeks cywilny:
a) ochrona dóbr osobistych (wizerunek, tajemnica korespondencji),
b) zasady odpowiedzialności kontraktowej i deliktowej,
c) ogólne zasady dotyczące umów sprzedaży i umów o dzieło,

2) przedmiot ochrony:
a) definicja i rodzaje utworów,
b) przedmioty praw pokrewnych (w tym prawa nadawcze i wydawnicze),
c) szczególny status baz danych,
d) szczególny status programów komputerowych,
e) szczególny status utworów audiowizualnych,

3) kontekst podmiotowy:
a) zagadnienia współautorstwa,
b) prawo autorskie w stosunkach pracowniczych,
c) wyjątki przysługiwania ochrony z ustawy innym podmiotom niż twórcy,

4) rodzaje praw:
a) prawa osobiste,
b) prawa majątkowe - pola eksploatacji, aspekty Internetu,
c) prawa zależne (opracowania),
d) wygasanie praw majątkowych,
e) dozwolony użytek z chronionych utworów,

5) obrót umowny w zakresie prawa autorskiego:
a) umowy dotyczące zamawiania utworów,
b) umowy dotyczące korzystania z utworów (licencje),
c) umowy dotyczące kupowania utworów,
d) umowy wydawnicze a prawa autorskie,
e) dziedziczenie praw autorskich,

6) zasady i rodzaje ochrony prawnej:
a) ochrona w prawie karnym (plagiat, piractwo),
b) ochrona w prawie cywilnym - rodzaje roszczeń i właściwość sądu.

Adresatami szkolenia są osoby zatrudnione w instytucjach, mających na co dzień do czynienia z prawami własności intelektualnej (w szególności firmy reklamowe, wydawcy, instytucje kultury - np. teatry, biblioteki, domy kultury, media - prasa, radio, telewizja, firmy audiowizulane - filmowe, firmy informatyczne - programistyczne, internetowe, firmy graficzne).


Koszt szkolenia: 590.00 zł +23% VAT/ os

Koszt obejmuje:

  • indywidualne konsultacje z wykładowcą w trakcie szkolenia
  • materiały szkoleniowe
  • zaświadczenie ukończenia szkolenia
  • serwis kawowy i lunch

Szczegółowe informacje:
Tel.: 022 535 80 75
Fax: 022 535 80 76


Więcej na: