-
Tytuł:
Prawo a internet - aktualny stan prawny, projekty nowelizacji
- Kategoria: Informatyka i Internet
- Cena: 1 580 PLN Teraz: 1 580 PLN
- Termin: 2009-01-29 - 2009-01-30
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: Global Business Center Sp. z o.o.
Podczas szkolenia przedstawimy:
- obowiązujące zasady funkcjonowania przedsiębiorczości internetowej w kraju i na świecie
- nowelizacje prawne związane z handlem elektronicznym, w tym zmiany przepisów dotyczących podpisu elektronicznego oraz rozpowszechniania informacji handlowych
- aktualne uregulowania prawne w zakresie marketingu internetowego, wraz z orzecznictwem
Odpowiemy m.in. na pytania:
- Jakie „pułapki internetowe” grożą przedsiębiorcom w sieci?
- Czy pracodawca odpowiada za nielegalne działania swoich pracowników w Internecie?
- Jaka odpowiedzialność ciąży na przedsiębiorcy za naruszenie zasad przetwarzania danych osobowych?
- Jak bronić się przed manipulacją w sieci?
- W jaki sposób walczyć z „piractwem domenowym”?
Całość szkolenia bogato ilustrowana będzie przykładami z praktyki obrotu. Uczestnicy oprócz materiałów w wersji książkowej, otrzymają materiały oraz dodatkowe wzory umów i przepisów prawnych w formie elektronicznej na pendrive.
Zespół ekspertów:
ROMAN BIEDA - Aplikant radcowski i trener z zakresu aspektów prawa nowych technologii, a w tym problematyki handlu elektronicznego, umów wdrożeniowych, outsourcingowych, prawnych aspektów dystrybucji oprogramowania komputerowego. Autor artykułów prawniczych w prasie specjalistycznej oraz twórca serwisu www.prawnik.net.pl
DR ZBIGNIEW OKOŃ - Prawnik, współpracownik Centrum Badań Problemów Prawnych i Ekonomicznych Komunikacji Elektronicznej Uniwersytetu Wrocławskiego. Członek Rady Programowej kwartalnika „Prawo Nowych Technologii”. Specjalista z zakresu prawa własności intelektualnej i reklamy. Autor i współautor licznych publikacji naukowych i popularnonaukowych, w tym pozycji pt. „Prawo Internetu” (LexisNexis 2004, 2007).
DR PAWEŁ LITWIŃSKI - Adiunkt w Katedrze Prawa i Postępowania Administracyjnego Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Autor i współautor licznych publikacji naukowych i popularnonaukowych z zakresu prawa ochrony danych osobowych, prawa nowych technologii i prawa telekomunikacyjnego, w tym pozycji pt. „Prawo umów elektronicznych” (2006). Ekspert Stowarzyszenia Administratorów Bezpieczeństwa Informacji.
MAŁGORZATA SUDOŁ - Radca prawny, prowadzący indywidualną kancelarię. Specjalizuje się w prawie handlowym, zawieraniu umów zawieranych za pomocą metod handlu elektronicznego, a także w prawie ubezpieczeniowym i autorskim. Posiada duże doświadczenie w zakresie prowadzenia spraw sądowych i arbitrażowych.
Program
PRAWO W INTERNECIE
1. PODSTAWY PRAWNE FUNKCJONOWANIA PRZEDSIĘBIORCY W INTERNECIE – AKTUALNY STAN PRAWNY I PLANOWANE ZMIANY W 2009 r.
- Prawo europejskie a prawo krajowe - zasady funkcjonowania przedsiębiorczości internetowej
- Najczęściej spotykane uchybienia przepisom prawa z prowadzeniem działalności w Internecie
2. OCHRONA WŁASNOŚCI INTELEKTULNEJ W INTERNECIE
- Majątkowe i osobiste prawa autorskie - kiedy i w jakim zakresie wolno korzystać z treści należących do osób trzecich, bez zawierania jakichkolwiek umów?
- Cyfrowe pola eksploatacji utworu - czy w 2009 mogą pojawić się nowe pola eksploatacji?
- Czy przedsiębiorca odpowiada za nielegalne działania swoich pracowników?
3. BEZPIECZEŃSTWO W SIECI – OCHRONA SERWISÓW INTERENTOWYCH I BAZ DANYCH
- Jak sporządzić umowę o wykonanie serwisu internetowego?
- Ochrona prawna serwisów internetowych i elektronicznych baz danych dostępnych w Internecie
- Jak działać w Internecie nie naruszając Ustawy o ochronie danych osobowych?
CASE STUDY – orzecznictwo sądów krajowych oraz Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości
E-MARKETING – NARZĘDZIA I METODY MARKETINGU INTERNETOWEGO
1. ELEKTRONICZNE BIULETYNY INFORMACYJNE, NEWSLETTERY, BIULETYNY FIRMOWE – ZASADY ROZPOWSZECHNIANIA INFORMACJI HANDLOWYCH
2. WYBRANE PRAWNE ASPEKTY „POZYCJONOWANIA” SERWISÓW INTERNETOWYCH
- Zasady wykorzystywania znaków towarowych, oznaczeń przedsiębiorstw na stronie internetowej -najnowsze orzecznictwo sądowe
- Ochrona słów kluczowych użytych w metatagach oraz w wyszukiwarkach
- Odpowiedzialność za rozpowszechnianie informacji handlowych w Internecie, stan aktualny i proponowane nowelizacje - problematyka spamu - jakie konsekwencje niesie przesyłanie nie zamówionych przez odbiorców ofert?
3. OCHRONA DOMEN INTERNETOWYCH – CASE STUDY – orzecznictwo Sądu Polubownego
- Zasady i procedury dochodzenia roszczeń przez sądami domenowymi. Nowe możliwości rozstrzygania sporów domenowych - jak ustrzec się od piractwa domenowego?
- Aktualne zasady rozstrzygania sporów przed Sądem Polubownym ds. Domen Internetowych przy Polskiej Izbie Informatyki i Telekomunikacji
- Podstawy roszczeń: prawa do znaków towarowych, patentów, czyn nieuczciwej konkurencji, naruszenie renomy, prawo do firmy, ochrona dóbr osobistych
- Manipulacja w sieci
REGULACJE PRAWNE W ZAKRESIE SERWISÓW INTERNETOWYCH – WEB 2.0
1. JAKIE INFORMACJE MUSZĄ SIĘ ZNALEŹĆ NA FIRMOWEJ STRONIE INTERNETOWEJ?
- Czy firmowy serwis internetowy powinien zostać zarejestrowany jako tytuł prasowy?
- Web 2.0 - społecznościowa rewolucja / Problemy prawne user-generated content
- Modele prawne unikania odpowiedzialności za treści zamieszczane przez użytkowników
- Ochrona danych osobowych i prywatności użytkowników serwisów WEB 2.0
2. WYKORZYSTANIE PODPISU ELEKTRONICZNEGO W TRANSAKCJACH INTERNETOWYCH ROZLICZANIE TRANSAKCJI INTERNETOWYCH
HANDEL ELEKTRONICZNY
1. OBOWIĄZKI INFORMACYJNE PRZEDSIĘBIORCY ZWIĄZANE Z PROWADZENIEM
2. DZIAŁALNOŚCI W INTERNECIE
3. POLSKA USTAWA O HANDLU ELEKTRONICZNYM
- Definicja
- Prawa i obowiązki stron związane ze świadczeniem usług drogą elektroniczną
- Funkcja ochronna przepisów
4. ZAWIERANIE UMÓW PRZEZ INTERNET
- Pojęcie oferty elektronicznej
- Aspekty cywilno-prawne umów zawieranych za pomocą metod handlu elektronicznego
- Procedura zawierania umów - zawarcie umowy kupna i potwierdzenie przyjęcia zamówienia
5. FUNKCJONOWANIE W PRAKTYCE INTERNETOWYCH WITRYN HANDLOWYCH
- Kwalifikacja Strony Internetowej
oferta czy zaproszenie do składania ofert? - Jak czytać regulamin zakupów i jak z niego korzystać? - najczęstsze pułapki
- Aukcja elektroniczna
przepisy
praktyka
spory sądowe
podatki w handlu internetowym
CASE STUDY – orzeczenia i artykuły w Internecie
6. OBOWIĄZKI PRZEDSIĘBIORCÓW ZWIĄZANE Z TRANSAKCJAMI INTERENTOWYMI Z UDZIAŁEM KONSUMENTÓW
- Pojęcie przedsiębiorcy i konsumenta - czyli kogo i dlaczego chronimy ?
- Podstawowe obowiązki przedsiębiorcy w transakcjach zawieranych z konsumentami (np. sklep internetowy)
- Konsument i przedsiębiorca jako strony umów zawieranych w sieci - umowy zawierane na odległość
- Niedozwolone klauzule umowne
- Ochrona prywatności konsumenta - prawo do prywatności, kradzież tożsamości
- Odpowiedzialność przedsiębiorców
7. OBOWIĄZKI PRZEDSIĘBIORCÓW ZWIĄZANE Z PRZETWARZANIEM DANYCH OSOBOWYCH W HANDLU ELEKTRONICZNYM
- Pojęcie danych osobowych, czyli jakie dane chronimy.
Dane osobowe w handlu elektronicznym
podstawy prawne przetwarzania
zakres przetwarzanych danych
cel przetwarzania danych - Rejestracja i zabezpieczenie zbiorów danych
- Odpowiedzialność przedsiębiorcy za naruszenie zasad przetwarzania danych osobowych
Koszt uczestnictwa:
Pakiet „Top Talents – Akademia Profesjonalnego Lidera”
Koszt szkolenia dla jednej osoby: 1580.00 zł brutto.
za zgłoszenie do dnia 2009-01-09 otrzymuje się 10.0% rabatu
za zgłoszenie więcej niż jednej osoby otrzymuje się 5.0% rabatu<
Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, certyfikat uczestnictwa w szkoleniu, przerwy kawowe oraz dwa posiłki obiadowe.
Szczegółowe informacje: