eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkoleniaPrawo a internet - aktualny stan prawny, projekty nowelizacji

Podczas szkolenia przedstawimy:

  • obowiązujące zasady funkcjonowania przedsiębiorczości internetowej w kraju i na świecie
  • nowelizacje prawne związane z handlem elektronicznym, w tym zmiany przepisów dotyczących podpisu elektronicznego oraz rozpowszechniania informacji handlowych
  • aktualne uregulowania prawne w zakresie marketingu internetowego, wraz z orzecznictwem

Odpowiemy m.in. na pytania:

  • Jakie „pułapki internetowe” grożą przedsiębiorcom w sieci?
  • Czy pracodawca odpowiada za nielegalne działania swoich pracowników w Internecie?
  • Jaka odpowiedzialność ciąży na przedsiębiorcy za naruszenie zasad przetwarzania danych osobowych?
  • Jak bronić się przed manipulacją w sieci?
  • W jaki sposób walczyć z „piractwem domenowym”?

Całość szkolenia bogato ilustrowana będzie przykładami z praktyki obrotu. Uczestnicy oprócz materiałów w wersji książkowej, otrzymają materiały oraz dodatkowe wzory umów i przepisów prawnych w formie elektronicznej na pendrive.

Zespół ekspertów:
ROMAN BIEDA - Aplikant radcowski i trener z zakresu aspektów prawa nowych technologii, a w tym problematyki handlu elektronicznego, umów wdrożeniowych, outsourcingowych, prawnych aspektów dystrybucji oprogramowania komputerowego. Autor artykułów prawniczych w prasie specjalistycznej oraz twórca serwisu www.prawnik.net.pl

DR ZBIGNIEW OKOŃ - Prawnik, współpracownik Centrum Badań Problemów Prawnych i Ekonomicznych Komunikacji Elektronicznej Uniwersytetu Wrocławskiego. Członek Rady Programowej kwartalnika „Prawo Nowych Technologii”. Specjalista z zakresu prawa własności intelektualnej i reklamy. Autor i współautor licznych publikacji naukowych i popularnonaukowych, w tym pozycji pt. „Prawo Internetu” (LexisNexis 2004, 2007).

DR PAWEŁ LITWIŃSKI - Adiunkt w Katedrze Prawa i Postępowania Administracyjnego Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Autor i współautor licznych publikacji naukowych i popularnonaukowych z zakresu prawa ochrony danych osobowych, prawa nowych technologii i prawa telekomunikacyjnego, w tym pozycji pt. „Prawo umów elektronicznych” (2006). Ekspert Stowarzyszenia Administratorów Bezpieczeństwa Informacji.

MAŁGORZATA SUDOŁ - Radca prawny, prowadzący indywidualną kancelarię. Specjalizuje się w prawie handlowym, zawieraniu umów zawieranych za pomocą metod handlu elektronicznego, a także w prawie ubezpieczeniowym i autorskim. Posiada duże doświadczenie w zakresie prowadzenia spraw sądowych i arbitrażowych.

Program

PRAWO W INTERNECIE

1. PODSTAWY PRAWNE FUNKCJONOWANIA PRZEDSIĘBIORCY W INTERNECIE – AKTUALNY STAN PRAWNY I PLANOWANE ZMIANY W 2009 r.

  • Prawo europejskie a prawo krajowe - zasady funkcjonowania przedsiębiorczości internetowej
  • Najczęściej spotykane uchybienia przepisom prawa z prowadzeniem działalności w Internecie

2. OCHRONA WŁASNOŚCI INTELEKTULNEJ W INTERNECIE

  • Majątkowe i osobiste prawa autorskie - kiedy i w jakim zakresie wolno korzystać z treści należących do osób trzecich, bez zawierania jakichkolwiek umów?
  • Cyfrowe pola eksploatacji utworu - czy w 2009 mogą pojawić się nowe pola eksploatacji?
  • Czy przedsiębiorca odpowiada za nielegalne działania swoich pracowników?

3. BEZPIECZEŃSTWO W SIECI – OCHRONA SERWISÓW INTERENTOWYCH I BAZ DANYCH

  • Jak sporządzić umowę o wykonanie serwisu internetowego?
  • Ochrona prawna serwisów internetowych i elektronicznych baz danych dostępnych w Internecie
  • Jak działać w Internecie nie naruszając Ustawy o ochronie danych osobowych?

CASE STUDY – orzecznictwo sądów krajowych oraz Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości

E-MARKETING – NARZĘDZIA I METODY MARKETINGU INTERNETOWEGO

1. ELEKTRONICZNE BIULETYNY INFORMACYJNE, NEWSLETTERY, BIULETYNY FIRMOWE – ZASADY ROZPOWSZECHNIANIA INFORMACJI HANDLOWYCH

2. WYBRANE PRAWNE ASPEKTY „POZYCJONOWANIA” SERWISÓW INTERNETOWYCH

  • Zasady wykorzystywania znaków towarowych, oznaczeń przedsiębiorstw na stronie internetowej -najnowsze orzecznictwo sądowe
  • Ochrona słów kluczowych użytych w metatagach oraz w wyszukiwarkach
  • Odpowiedzialność za rozpowszechnianie informacji handlowych w Internecie, stan aktualny i proponowane nowelizacje - problematyka spamu - jakie konsekwencje niesie przesyłanie nie zamówionych przez odbiorców ofert?

3. OCHRONA DOMEN INTERNETOWYCH – CASE STUDY – orzecznictwo Sądu Polubownego

  • Zasady i procedury dochodzenia roszczeń przez sądami domenowymi. Nowe możliwości rozstrzygania sporów domenowych - jak ustrzec się od piractwa domenowego?
  • Aktualne zasady rozstrzygania sporów przed Sądem Polubownym ds. Domen Internetowych przy Polskiej Izbie Informatyki i Telekomunikacji
  • Podstawy roszczeń: prawa do znaków towarowych, patentów, czyn nieuczciwej konkurencji, naruszenie renomy, prawo do firmy, ochrona dóbr osobistych
  • Manipulacja w sieci

REGULACJE PRAWNE W ZAKRESIE SERWISÓW INTERNETOWYCH – WEB 2.0

1. JAKIE INFORMACJE MUSZĄ SIĘ ZNALEŹĆ NA FIRMOWEJ STRONIE INTERNETOWEJ?

  • Czy firmowy serwis internetowy powinien zostać zarejestrowany jako tytuł prasowy?
  • Web 2.0 - społecznościowa rewolucja / Problemy prawne user-generated content
  • Modele prawne unikania odpowiedzialności za treści zamieszczane przez użytkowników
  • Ochrona danych osobowych i prywatności użytkowników serwisów WEB 2.0

2. WYKORZYSTANIE PODPISU ELEKTRONICZNEGO W TRANSAKCJACH INTERNETOWYCH ROZLICZANIE TRANSAKCJI INTERNETOWYCH

HANDEL ELEKTRONICZNY

1. OBOWIĄZKI INFORMACYJNE PRZEDSIĘBIORCY ZWIĄZANE Z PROWADZENIEM

2. DZIAŁALNOŚCI W INTERNECIE

3. POLSKA USTAWA O HANDLU ELEKTRONICZNYM

  • Definicja
  • Prawa i obowiązki stron związane ze świadczeniem usług drogą elektroniczną
  • Funkcja ochronna przepisów

4. ZAWIERANIE UMÓW PRZEZ INTERNET

  • Pojęcie oferty elektronicznej
  • Aspekty cywilno-prawne umów zawieranych za pomocą metod handlu elektronicznego
  • Procedura zawierania umów - zawarcie umowy kupna i potwierdzenie przyjęcia zamówienia

5. FUNKCJONOWANIE W PRAKTYCE INTERNETOWYCH WITRYN HANDLOWYCH

  • Kwalifikacja Strony Internetowej
    oferta czy zaproszenie do składania ofert?
  • Jak czytać regulamin zakupów i jak z niego korzystać? - najczęstsze pułapki
  • Aukcja elektroniczna
    przepisy
    praktyka
    spory sądowe
    podatki w handlu internetowym

CASE STUDY – orzeczenia i artykuły w Internecie

6. OBOWIĄZKI PRZEDSIĘBIORCÓW ZWIĄZANE Z TRANSAKCJAMI INTERENTOWYMI Z UDZIAŁEM KONSUMENTÓW

  • Pojęcie przedsiębiorcy i konsumenta - czyli kogo i dlaczego chronimy ?
  • Podstawowe obowiązki przedsiębiorcy w transakcjach zawieranych z konsumentami (np. sklep internetowy)
  • Konsument i przedsiębiorca jako strony umów zawieranych w sieci - umowy zawierane na odległość
  • Niedozwolone klauzule umowne
  • Ochrona prywatności konsumenta - prawo do prywatności, kradzież tożsamości
  • Odpowiedzialność przedsiębiorców

7. OBOWIĄZKI PRZEDSIĘBIORCÓW ZWIĄZANE Z PRZETWARZANIEM DANYCH OSOBOWYCH W HANDLU ELEKTRONICZNYM

  • Pojęcie danych osobowych, czyli jakie dane chronimy. Dane osobowe w handlu elektronicznym
    podstawy prawne przetwarzania
    zakres przetwarzanych danych
    cel przetwarzania danych
  • Rejestracja i zabezpieczenie zbiorów danych
  • Odpowiedzialność przedsiębiorcy za naruszenie zasad przetwarzania danych osobowych


Koszt uczestnictwa:

Pakiet „Top Talents – Akademia Profesjonalnego Lidera”
Koszt szkolenia dla jednej osoby: 1580.00 zł brutto.
za zgłoszenie do dnia 2009-01-09 otrzymuje się 10.0% rabatu
za zgłoszenie więcej niż jednej osoby otrzymuje się 5.0% rabatu<
Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, certyfikat uczestnictwa w szkoleniu, przerwy kawowe oraz dwa posiłki obiadowe.

Szczegółowe informacje:

Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: