-
Tytuł:
Praktyczne techniki zarządzania produktem
- Kategoria: Zarządzanie
- Cena: 3 495 + VAT PLN Teraz: 2 995 + VAT PLN
- Termin: 2008-05-13 - 2008-05-14
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: Puls Biznesu - Bonnier Business (Polska) Sp. z o.o
Efektywne zarządzanie produktem to dziedzina praktyki marketingu, która dotychczas nie była szeroko proponowana jako tematyka szkoleń. Z drugiej strony stanowiska product i brand managerów posiada niemal każda firma, niezależnie od tego czy działa na rynku B2C czy też B2B. Ideą szkolenia jest dostarczenie sprawdzonej warsztatowej wiedzy dotyczącej technik zarządzania produktem i marką – uczestnicy spotkania będą mogli sprawdzić m.in. swoje umiejętności na symulowanym rynku gdzie poznają w praktyce obowiązujące reguły rynkowe w zarządzaniu produktem i marką.
Warsztat prowadzi: Michał Dziekoński - autor gry strategicznej PRODUCT MANAGERS uczącej w praktyce zasad zarządzania produktem
W programie m.in :
- kształtowanie strategii produktu i marki w zależności od cyklu życia
- praktyczne narzędzia planowania i kontrolowania działań w zakresie zarządzania produktem i marką
- jakich błędów unikać w zarządzaniu asortymentem i przy działaniach w zakresie poszerzania marki
- jak efektywnie powiązać działania w zakresie produktu z innymi elementami marketing-mix
Dlaczego warto wziąć udział:
- jak w praktyce zarządzać produktem i marką
- ak negocjować budżety marketingowe
- jak monitorować efektywność działań na rynku
- jak dostosować działania w zakresie zarządzania produktem i marką do sytuacji rynkowej i konkurencyjnej
- case-studies sukcesów zarządzania produktami w Polsce i na świecie
Kto powinien wziąć udział:
- product managerowie i brand managerowie zarządzający produktami i markami
- sales managerowie współpracujący z działami marketingu przy sprzedaży produktów i usług
- managerowie, specjaliści i asystenci marketingu pragnący zwiększyć efektywność prowadzonych przez siebie działań
- dyrektorzy marketingu i sprzedaży zarządzający portfelami produktów i marek
- pracownicy agencji reklamowych, agencji badań rynku, konsultanci marketingowi dążący do pogłębienia posiadanej wiedzy o efektywnych działaniach zarządzania produktem i marką
PROGRAM:
Przerwy kawowe w czasie dogodnym dla uczestników szkolenia
9:30-10:00 Rejestracja i przywitanie
10:00-13:30 STRATEGICZNA GRA SYMULACYJNA PRODUCT MANAGERS
Część 1
- poznanie reguł symulacji i zasad zarządzania produktem w firmie
- otoczenie wewnętrzne product managera – zespół sprzedaży, dział finansowy i controllingu, strategia globalna firmy
- decyzje dotyczące budżetu i strategii
STRATEGICZNA GRA SYMULACYJNA PRODUCT MANAGERS
Część 2
- gromadzenie informacji o konkurencji zewnętrznej (inne marki na rynku) oraz konkurencji wewnętrznej (dotyczącej podziału zasobów)
- reagowanie na sytuację rynkową w zakresie zarządzania produktem
13:30-14:30 Lunch
14:30-17:30 STRATEGICZNA GRA SYMULACYJNA PRODUCT MANAGERS
Część 3 i 4
- reagowanie na okazje rynkowe w zarządzaniu produktem i marką
- decyzje inwestycyjne a skuteczność działań product managerów
- podsumowanie symulacji i ogłoszenie wyników, wręczenie nagród
EFEKTYWNOŚĆ ZARZĄDZANIA PRODUKTEM W ORGANIZACJI – CZYNNIKI
- elementy wpływające na efektywność działań product managerów – przykłady i dyskusja
- negocjowanie budżetów produktu i marki – argumentacja na podstawie wskaźników marketingowych
17:30 Zakończenie
II DZIEŃ
Przerwy kawowe w czasie dogodnym dla uczestników szkolenia
8:45-9:00 Rejestracja i przywitanie
9:00-13:00 PLAN PRODUKTU I MARKI A STRATEGIA MARKETINGOWA FIRMY
- wyniki symulacji PRODUCT MANAGERS w ujęciu praktycznym
- znaczenie strategii marketingowej firmy dla działań product managerów
- ocena pozycji konkurencyjnej firmy i poszczególnych marek – techniki
- analiza i strategie budowania przewagi konkurencyjnej
- case-study: ocena pozycji konkurencyjnej na podstawie analizy profilowej konkurencji i map pozycjonowania
ANALIZA POTENCJAŁU PRODUKTU I MARKI W CYKLU ŻYCIA PRODUKTU
13:00-14:00 Lunch
14:00-15:30 ZARZĄDZANIE ASORTYMENTEM PRODUKTÓW I POSZERZANIE MARKI
- istota i reguły zarządzania asortymentem produktów
- poszerzanie marki – reguły pozwalające uniknąć błędów
- case-study: największe światowe błędy i sukcesy w zarządzaniu produktem i marką – szczegółowa analiza
POWIĄZANIE PRODUKTU Z INNYMI NARZĘDZIAMI MARKETING-MIX
- nowoczesne techniki badań cenowych
- rola kanałów dystrybucji
- reguły komunikacji marketingowej w różnych sytuacjach zarządzania produktem i marką
15:30 Zakończenie - wręczenie certyfikatów
Koszt uczestnictwa jednej osoby w warsztatach wynosi:
2995 PLN + 22%VAT przy rejestracji do 14 kwietnia 2008r.
3495 PLN + 22%VAT przy rejestracji po 14 kwietnia 2008r.
Cena obejmuje prelekcje, materiały oraz lunch.
Szczegółowe informacje:
Monika Czyż - Project Manager
tel.(12) 350 54 00