eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkoleniaPraktyczne techniki zarządzania produktem

Efektywne zarządzanie produktem to dziedzina praktyki marketingu, która dotychczas nie była szeroko proponowana jako tematyka szkoleń. Z drugiej strony stanowiska product i brand managerów posiada niemal każda firma, niezależnie od tego czy działa na rynku B2C czy też B2B. Ideą szkolenia jest dostarczenie sprawdzonej warsztatowej wiedzy dotyczącej technik zarządzania produktem i marką – uczestnicy spotkania będą mogli sprawdzić m.in. swoje umiejętności na symulowanym rynku gdzie poznają w praktyce obowiązujące reguły rynkowe w zarządzaniu produktem i marką.

Warsztat prowadzi: Michał Dziekoński - autor gry strategicznej PRODUCT MANAGERS uczącej w praktyce zasad zarządzania produktem

W programie m.in :

  • kształtowanie strategii produktu i marki w zależności od cyklu życia
  • praktyczne narzędzia planowania i kontrolowania działań w zakresie zarządzania produktem i marką
  • jakich błędów unikać w zarządzaniu asortymentem i przy działaniach w zakresie poszerzania marki
  • jak efektywnie powiązać działania w zakresie produktu z innymi elementami marketing-mix

Dlaczego warto wziąć udział:

  • jak w praktyce zarządzać produktem i marką
  • ak negocjować budżety marketingowe
  • jak monitorować efektywność działań na rynku
  • jak dostosować działania w zakresie zarządzania produktem i marką do sytuacji rynkowej i konkurencyjnej
  • case-studies sukcesów zarządzania produktami w Polsce i na świecie

Kto powinien wziąć udział:

  • product managerowie i brand managerowie zarządzający produktami i markami
  • sales managerowie współpracujący z działami marketingu przy sprzedaży produktów i usług
  • managerowie, specjaliści i asystenci marketingu pragnący zwiększyć efektywność prowadzonych przez siebie działań
  • dyrektorzy marketingu i sprzedaży zarządzający portfelami produktów i marek
  • pracownicy agencji reklamowych, agencji badań rynku, konsultanci marketingowi dążący do pogłębienia posiadanej wiedzy o efektywnych działaniach zarządzania produktem i marką

PROGRAM:

Przerwy kawowe w czasie dogodnym dla uczestników szkolenia

9:30-10:00 Rejestracja i przywitanie

10:00-13:30 STRATEGICZNA GRA SYMULACYJNA PRODUCT MANAGERS

Część 1

  • poznanie reguł symulacji i zasad zarządzania produktem w firmie
  • otoczenie wewnętrzne product managera – zespół sprzedaży, dział finansowy i controllingu, strategia globalna firmy
  • decyzje dotyczące budżetu i strategii

STRATEGICZNA GRA SYMULACYJNA PRODUCT MANAGERS

Część 2

  • gromadzenie informacji o konkurencji zewnętrznej (inne marki na rynku) oraz konkurencji wewnętrznej (dotyczącej podziału zasobów)
  • reagowanie na sytuację rynkową w zakresie zarządzania produktem

13:30-14:30 Lunch

14:30-17:30 STRATEGICZNA GRA SYMULACYJNA PRODUCT MANAGERS

Część 3 i 4

  • reagowanie na okazje rynkowe w zarządzaniu produktem i marką
  • decyzje inwestycyjne a skuteczność działań product managerów
  • podsumowanie symulacji i ogłoszenie wyników, wręczenie nagród

EFEKTYWNOŚĆ ZARZĄDZANIA PRODUKTEM W ORGANIZACJI – CZYNNIKI

  • elementy wpływające na efektywność działań product managerów – przykłady i dyskusja
  • negocjowanie budżetów produktu i marki – argumentacja na podstawie wskaźników marketingowych

17:30 Zakończenie

II DZIEŃ

Przerwy kawowe w czasie dogodnym dla uczestników szkolenia

8:45-9:00 Rejestracja i przywitanie

9:00-13:00 PLAN PRODUKTU I MARKI A STRATEGIA MARKETINGOWA FIRMY

  • wyniki symulacji PRODUCT MANAGERS w ujęciu praktycznym
  • znaczenie strategii marketingowej firmy dla działań product managerów
  • ocena pozycji konkurencyjnej firmy i poszczególnych marek – techniki
  • analiza i strategie budowania przewagi konkurencyjnej
  • case-study: ocena pozycji konkurencyjnej na podstawie analizy profilowej konkurencji i map pozycjonowania

ANALIZA POTENCJAŁU PRODUKTU I MARKI W CYKLU ŻYCIA PRODUKTU

  • nowoczesne techniki analizy potencjału produktu i marki
  • zarządzanie produktem w fazie wprowadzania na rynek – projektowanie i rozwój produktu
  • rozwój i dojrzałość produktu
  • schyłek produktu – przywracanie konkurencyjności produktu i odzyskiwania klientów lub wycofywania produktu z rynku
  • case-study: przykłady zarządzania produktami i markami w różnych cyklach życia produktu
  • 13:00-14:00 Lunch

    14:00-15:30 ZARZĄDZANIE ASORTYMENTEM PRODUKTÓW I POSZERZANIE MARKI

    • istota i reguły zarządzania asortymentem produktów
    • poszerzanie marki – reguły pozwalające uniknąć błędów
    • case-study: największe światowe błędy i sukcesy w zarządzaniu produktem i marką – szczegółowa analiza

    POWIĄZANIE PRODUKTU Z INNYMI NARZĘDZIAMI MARKETING-MIX

    • nowoczesne techniki badań cenowych
    • rola kanałów dystrybucji
    • reguły komunikacji marketingowej w różnych sytuacjach zarządzania produktem i marką

    15:30 Zakończenie - wręczenie certyfikatów


    Koszt uczestnictwa jednej osoby w warsztatach wynosi:
    2995 PLN + 22%VAT przy rejestracji do 14 kwietnia 2008r.
    3495 PLN + 22%VAT przy rejestracji po 14 kwietnia 2008r.
    Cena obejmuje prelekcje, materiały oraz lunch.

    Szczegółowe informacje:
    Monika Czyż - Project Manager
    tel.(12) 350 54 00