-
Tytuł:
PR-owiec kontra dziennikarz
- Kategoria: Inne
- Cena: 3 495 + VAT PLN Teraz: 2 995 + VAT PLN
- Termin: 2008-05-13 - 2008-05-14
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: Puls Biznesu - Bonnier Business (Polska) Sp. z o.o
W programie m.in :
- Oczekiwania dziennikarzy wobec rzeczników prasowych i działów PR
- Jak bronić w mediach swoich racji
- Budowanie użytecznych medialnie stron internetowych
- Skuteczna komunikacja w prasie, radiu i telewizji
- PR i media w sytuacji kryzysowej
Dlaczego warto wziąć udział:
- Media jak mało co są w stanie zarówno wykreować, jak i zburzyć obraz naszej firmy w oczach klientów. Jak możemy zdobyć ich przychylność oraz wykorzystać w promocji swojego wizerunku na rynku?
- W trakcie warsztatu pokażemy najlepsze metody współpracy z mediami i jak poprzez uczciwe działania budować ich szacunek.
- W trakcie zajęć, uczestnicy będą mieli możliwość praktycznego poznania pracy z mediami, opracowania komunikatów dla prasy, radia i telewizji, zrozumienia oczekiwań i zachowań dziennikarzy oraz przyczyn ich reakcji. Pokażemy, jak być przyjaznym mediom i uzyskać ich pomoc, jednocześnie pozostając "strażnikiem" własnego i firmowego wizerunku.
- Warsztat pozwoli na uporządkowanie wiadomości o sposobach kontaktowania się z mediami w czasie kryzysów, zmian własnościowych w firmach i korporacjach. Podpowiemy, jak zwalczać tremę i stać się osobą medialną, wskażemy na mocne strony osobowości osób biorących udział w zajęciach.
Kto powinien wziąć udział:
- Dyrektorzy i Kierownicy działów PR
- Rzecznicy prasowi
- Specjaliści ds. PR
- Account Executives i Account Managers w agencjach PR
- osoby zajmujące się komunikacją w firmach, instytucjach i agencjach PR
- osoby odpowiadające za wizerunek, promocję, public relations, marketing
PROGRAM:
Rejestracja i przywitanie
9.00-10.00 Analiza rynku medialnego w Polsce
Jacek Mroczek
- media ogólnopolskie, regionalne, lokalne
- media branżowe
- prasa, radio, telewizja, Internet – różne media, różne oczekiwania i możliwości
- język mediów
10.00-10.15 Przerwa na kawę
10.15-11.15 Sztuka budowania dobrych relacji z mediami
Sebastian Łuczak
- czego oczekują dziennikarze i jak im to dać
- kompromis, czyli łączenie interesów
- prawo prasowe i inne regulacje prawne
– prawo do sprostowań
– prawo do autoryzacji wypowiedzi
– strategie przyjmowane wobec mediów – co działa a co nie - obszary medialne i niemedialne w firmie
11.15-13.15 Przygotowania do kontaktów z mediami
Sebastian Łuczak
- narzędzia ułatwiające i porządkujące komunikację
- cel, kluczowe przesłania, tezy, message mouse
- jak odpowiadać i jak nie odpowiadać na pytania
- na co zwrócić uwagę w pierwszej kolejności
- mailing, tworzenie medialnej listy mailingowej
13.15-14.15 Lunch
14.15-16.15 Ćwiczenia z kamerą
Sebastian Łuczak, Jacek Mroczek
- ćwiczenia sprawdzające predyspozycje, mocne strony osobowości, panowanie nad upływem czasu
16.15-16.30 Przerwa na kawę
16.30-18.00 Konstruowanie komunikatów dla mediów
Jacek Mroczek
- komunikat prasowy, media dzienne, tygodniowe, miesięczniki
- język agencji informacyjnych
- relacja radiowa
- wystąpienia telewizyjne
18.00 Zakończenie
II DZIEŃ
9.00-9.30 Rejestracja i przywitanie
9.30-10.30 Jak komunikować się za pomocą strony internetowej
Sebastian Łuczak
- witryna internetowa
- poczta elektroniczna: zasady stosowania, możliwości, bariery, przestrogi
- internetowe biura prasowe
- redagowanie tekstów do Internetu
- pozycjonowanie komunikatów prasowych
10.30-11.30 Spotkania z mediami, narzędzia PR
Jacek Mroczek
- kryteria doboru narzędzi PR do konkretnych potrzeb
- konferencje prasowe, briefingi
- komunikaty medialne, wywiady, eventy
- przygotowanie folderów dla dziennikarzy
- komunikowanie mediom zmian własnościowych w firmach i korporacjach
- media a marka produktu, firmy, usługi – wprowadzenie marki na rynek, rebranding, rozciągnięcie, odświeżenie marki
11.30-11.45 Przerwa na kawę
11.45-13.45 Współpraca z mediami podczas kryzysu
Sebastian Łuczak, Jacek Mroczek
- zasady zachowania w kryzysie
- case study: co robić a czego nie robić podczas kryzysu
- jak sobie radzić z trudnymi pytaniami ze strony mediów
- sposoby reagowania na kampanię negatywną
- procedura kryzysowa w mediach
- zespół obsługi medialnej w sytuacji kryzysowej, lub w czasie kampanii negatywnej
- informacje jawne, poufne, pod embargiem, analiza przydatności
- jak pozytywnie wykorzystać kryzys
- odbudowanie zniszczonego wizerunku
13,45-14,45 Lunch
SESJA WARSZTATOWA
14.45-15.45 Ćwiczenia z kamerą
Sebastian Łuczak, Jacek Mroczek
- teoria mowy ciała
- sposoby radzenia sobie ze stresem występowania publicznego
- budowanie relacji w mediach – przygotowywanie i wygłaszanie komunikatów przed kamerą
15.45-16.00 Przerwa na kawę
16.00-17.00 Ćwiczenia z kamerą
Sebastian Łuczak, Jacek Mroczek
- odpowiadanie na pytania dziennikarzy
- obrona własnego zdania w mediach
17.00 Zakończenie - wręczenie certyfikatów
Koszt uczestnictwa jednej osoby w warsztatach wynosi:
2995 PLN + 22%VAT przy rejestracji do 14 kwietnia 2008r.
3495 PLN + 22%VAT przy rejestracji po 14 kwietnia 2008r.
Cena obejmuje prelekcje, materiały oraz lunch.
Szczegółowe informacje:
Monika Czyż - Project Manager
tel.(12) 350 54 00