-
Tytuł:
Ochrona prawna danych osobowych Klientów
- Kategoria: Inne
- Cena: 3 795 + VAT PLN Teraz: 3 295 + VAT PLN
- Termin: 2008-10-14 - 2008-10-15
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: Puls Biznesu - Bonnier Business (Polska) Sp. z o.o
W programie m.in :
- Zdobywanie danych o Kliencie – możliwości i ograniczenia techniczne oraz prawne
- Wtórne wykorzystanie pozyskanych danych – jak daleko możemy się posunąć, nie łamiąc prawa
- Zgoda przez telefon – rozwiązania, zwiększające skuteczność takiej zgody
- Jak prawidłowo formułować klauzule dotyczące zgody na przetwarzanie danych
- Zakazane praktyki – sankcje, grożące za złamanie ustawy o ochronie danych osobowych
Dlaczego warto wziąść udział:
- Dowiecie się Państwo, jak samodzielnie pozyskiwać dane o potencjalnych Klientach bez naruszenia prawa o ochronie danych osobowych
- Poznacie Państwo szczegóły na temat dopuszczalności przez prawo polskie wtórnego wykorzystania danych transakcyjnych w systemie CRM
- Usłyszycie Państwo, jak sprawić, by telefoniczna zgoda na przetwarzanie danych była wiążąca
- Zdobędziecie Państwo praktyczne umiejętności tworzenia klauzul i zgody na przetwarzanie danych osobowych
- Pokażemy Państwu, jak nie stracić zaufania Klientów poprzez profesjonalne zabezpieczenie i wykorzystanie danych osobowych swoich klientów
Kto powinien wziąść udział:
Wszystkie osoby, odpowiedzialne za bazy danych i wykorzystujące je w swojej pracy, a przede wszystkim:
- Dyrektorzy i Kierownicy Działu Obsługi Klienta
- Dyrektorzy i Kierownicy ds. CRM
- Dyrektorzy, Kierownicy, Managerowie Call-Center oraz Contact-Center
- Dyrektorzy Marketingu
- Dyrektorzy Handlowi
- Administratorzy Bezpieczeństwa Informacji
Program szkolenia:
14.10.2008, WTOREK
9.30-10.00 Rejestracja i przywitanie
10.00-11.15 MODUŁ I
KLASYFIKACJA INFORMACJI O KLIENTACH – DZIAŁANIA ZGODNE Z PRAWEM
- Dane osobowe a informacje objęte tajemnicami zawodowymi
- Informacje o osobach prawnych
- Informacje o przedsiębiorcach – osobach fizycznych
- Dane służbowe
- Dane adresowe podstawowe a dane transakcyjne – najważniejsze różnice i obostrzenia prawne
- Kwalifikacja prawna określonych informacji zbieranych przez przedsiębiorców – możliwości, jakie dają adres e-mail, adres IP, numer telefonu komórkowego czy pliki cookies
11.15-11.30 Przerwa na kawę
11.30-13.00 MODUŁ II
PRZEDSIĘBIORCA JAKO ADMINISTRATOR I PROCESSOR
- Znaczenie prawne rozróżnienia pomiędzy administratorem danych a processorem
- „Wspólny” zbiór danych (data pool) – dopuszczalne konstrukcje prawne
- Podpowierzenia przetwarzania danych osobowych – jak się zachować w takim przypadku
- Outsourcing operacji na danych osobowych i informacjach objętych tajemnicami zawodowymi – najczęstsza problematyka prawna
13.00-14.00 Lunch
14.00-15.15 MODUŁ III
BUDOWA BAZY DANYCH KLIENTÓW
- Typologia baz danych klientów – praktyczne możliwości korzystania z baz transakcyjnych, baz centralnych i hurtowni danych
- Zbieranie danych osobowych – obowiązki prawne i organizacyjne
- Pozyskiwanie danych z baz wewnętrznych i zewnętrznych – jak daleko możemy się posunąć nie łamiąc prawa
- Dane sensytywne, dane finansowe, ubezpieczeniowe, dane o lokalizacji, czy dane o ruchu w sieciach teleinformatycznych – najważniejsze zasady gromadzenia szczególnych kategorii danych
15.15-15.30 Przerwa na kawę
15.30-17.00 MODUŁ IV
PODSTAWY PRAWNE PRZETWARZANIA INFORMACJI O KLIENTACH
- „Pierwotne” i „wtórne” cele przetwarzania danych
- Usprawiedliwiony cel administratora danych jako podstawa przetwarzania danych (opt-out)
- Udostępnianie danych w oparciu o konstrukcję opt-out
- Zgoda podmiotu danych jako podstawa przetwarzania danych (opt-in)
- Zgoda na przetwarzanie danych we „własnych” i „cudzych” celach marketingowych
- Zgoda na przetwarzanie danych a zgoda na udostępnianie danych
- Zgoda na przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej
17.00-17.45 OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH W PRAKTYCE
Case study Telekomunikacja Polska S.A.
Barbara Sawina, Kierownik Wydziału Koordynacji Danych Osobowych
- Zakres przetwarzanych danych osobowych w działalności telekomunikacyjnej
- Cele przetwarzania danych osobowych Abonentów
- Wykorzystanie danych Abonentów przez przedsiębiorców telekomunikacyjnych
- Konsekwencje sprzecznego z prawem przetwarzania danych osobowych Abonentów
17.45 Zakończenie
15.10.2008, ŚRODA
9.45-10.00 Rejestracja i przywitanie
10.00-11.15 MODUŁ I
PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH W CELACH MARKETINGOWYCH
- Kwalifikacja prawna działań CRM – co zyskujemy dzięki takim rozwiązaniom
- Różne formy komunikacji marketingowej a podstawa przetwarzania danych
- Tradycyjna przesyłka listowna, telefon/fax, e-mail/SMS/MMS czy automatyczne systemy wywołujące – najskuteczniejsze i najbezpieczniejsze pod względem prawnym rozwiązania
- Wykorzystywanie danych transakcyjnych na cele marketingowe – możliwości prawne
11.15-11.30 Przerwa na kawę
11.30-13.00 MODUŁ II
DOPUSZCZALNOŚĆ WYKONYWANIA OKREŚLONYCH OPERACJI NA DANYCH OSOBOWYCH
- Zestawianie danych osobowych – jak zrobić to skutecznie i zgodnie z prawem
- Łączenie danych a integracja danych – najważniejsze różnice prawne
- Analizowanie danych klientów – dlaczego należy to robić
- Data mining – jak skutecznie dokonywać takich operacji
- Scoring klientów – możliwości takiego rozwiązania
13.00-14.00 Lunch
14.00-15.15 MODUŁ III
REJESTRACJA ZBIORÓW DANYCH KLIENTÓW
- „Baza danych” a „zbiór danych” – jak zoptymalizować wykonanie obowiązku rejestracji zbioru
- Zbiory danych „zwykłych” i zbiory danych „sensytywnych”
- Jak się zachować w przypadku pozyskiwania danych z baz zewnętrznych
- Zmiana administratora danych a obowiązek rejestracji zbioru – o czym należy bezwzględnie pamiętać
15.15-15.30 Przerwa na kawę
15.30-17.00 MODUŁ IV
ŚRODKI OCHRONY PRAWNEJ BAZY KLIENTÓW
- Ochrona prawno-autorska a ochrona sui generis – różnice prawne
- Zakres wyłączności producenta bazy danych
- Jak udowodnić naruszenie prawa do bazy danych
- Ochrona bazy danych na podstawie postanowień umownych – sankcje grożące za złamanie ustawy
17.00 Zakończenie - wręczenie certyfikatów
Koszt uczestnictwa jednej osoby w warsztatach wynosi:
3295 PLN + 22%VAT przy rejestracji do 26 września 2008 r.
3795 PLN + 22%VAT przy rejestracji po 26 września 2008 r.
Cena obejmuje prelekcje, materiały oraz lunch.
Szczegółowe informacje:
Marcin Jurek - Project Manager
tel.(12) 350 54 00