eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkoleniaOchrona konkurencji i konsumentów w relacjach B2B i B2C - konsekwencje dla przedsiębiorców
W codziennej działalności każdego przedsiębiorcy ważne są zarówno relacje biznesowe z kontrahentami (B2B), jak i relacje z konsumentami (B2C). Błędy i niedopatrzenia mogą skutkować naruszeniem prawa konkurencji czy praw konsumentów, za które grożą kary finansowe, ale również straty wizerunkowe.

Pierwsza część warsztatów poświęcona zostanie prawu konkurencji w odniesieniu do relacji B2B, gdzie głównymi poruszonymi zagadnieniami będą kontrole i przeszukania UOKiK oraz compliance. Niezapowiedziana kontrola UOKiK, czasami połączona z przeszukaniem, to zdarzenie w istotny sposób wpływające na działalność przedsiębiorcy. Dodatkowo przepisy przewidują wysokie kary finansowe nie tylko za stwierdzone naruszenia prawa (do 10% obrotu przedsiębiorcy), ale również za utrudnianie kontroli (do 50 mln euro). Dlatego przedsiębiorcy powinni mieć świadomość zarówno własnych praw i obowiązków, jak i uprawnień przysługujących kontrolującym. Równie ważne jest uprzednie zapobieganie naruszeniom i w konsekwencji zapobieganie stratom finansowym i utracie reputacji. Pomaga w tym wprowadzenie systemu compliance, zapewniającego zgodność działania przedsiębiorcy z przepisami prawa.

Podczas drugiej części warsztatów omówione zostaną najnowsze zmiany wprowadzone nowelizacją ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Główne cele zmian to szybsze eliminowanie niekorzystnych dla konsumentów praktyk oraz usprawnienie kontroli klauzul niedozwolonych. Nowe uprawnienia nadane Prezesowi UOKiK mogą w znaczący sposób wkraczać w sferę działalności przedsiębiorcy. Nie chodzi tylko o kary finansowe, ale również możliwości zakazania sprzedaży usług czy produktów.

Przekazana podczas szkoleń wiedza następnie zostanie wykorzystana w praktyce. Uczestnicy będą pracowali nad rozwiązaniem przygotowanych w tym celu zadań. Wydarzenie będzie doskonałą okazją, aby omówić wszelkie niejasności wynikające z interpretacji przepisów oraz kwestie budzące największe ryzyka w działalności przedsiębiorcy.

Do udziału w warsztatach zapraszamy:

  • Prezesów, Członków Zarządu, Dyrektorów Zarządzających
  • Dyrektorów Działów Prawnych i Prawników Zewnętrznych i Wewnętrznych
  • Radców Prawnych
  • Adwokatów
  • Dyrektorów Marketingu

Biorąc udział w warsztatach otrzymają Państwo zaświadczenie o punktach szkoleniowych do przedstawienia w Krajowej Radzie Radców Prawnych.



Każdy uczestnik otrzyma imienny certyfikat potwierdzający udział w warsztatach.


Serdecznie zapraszamy!

 


Szkolenie odbędzie się w dniach 20 - 21 czerwca 2016 r. w Warszawie 

Ceny:
2295 zł -
cena obowiązująca od 21 maja do 20 czerwca 2016 r.
1695 zł - cena obowiązująca od 18 kwietnia do 20 maja 2016 r.

Rejestracji można dokonac pod adresem:

Szczegółowe informacje:
Tel:
22 333 97 77
E-mail:
konferencje@pb.pl
WWW: