eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkoleniaOchrona danych osobowych w działaniach marketingowych
  • Jeśli przetwarzasz dane osobowe lub dopiero zamierzasz je przetwarzać
  • Jeśli dla Ciebie marketing to bardzo ważne zagadnienie
  • Jeśli zamierzasz przeprowadzić konkurs lub w inny sposób promować swoje produkty
  • Jeśli Twoja firma docenia wartość swoich klientów i chcesz się dowiedzieć jak nie naruszyć ich praw a jednocześnie skutecznie działać
  • Jeśli chcesz zakupić bazę danych osobowych ale nie wiesz, jak zrobić to zgodnie
    z przepisami
zapraszamy na warsztaty "Ochrona danych osobowych w działaniach marketingowych".

 

Ustawa o ochronie danych osobowych po nowelizacji daje zupełnie nowe uprawienia Generalnemu Inspektorowi. Nowe technologie zmieniają podejście do zagadnień ochrony danych a jednocześnie administratorzy danych ciągle nie znajdują odpowiedzi na podstawowe pytania. Szkolenie ma za zadanie w sposób praktyczny i z wykorzystaniem bogatego doświadczenia prowadzących wyjaśnić te wątpliwości i wprowadzić administratorów w nową rzeczywistość po nowelizacji ustawy. Szkolenie zostanie wzbogacone omówieniem najważniejszych orzeczeń i decyzji GIODO.

Każdy z uczestników będzie miał możliwość praktycznego rozwiązania nurtujących go problemów, zadania pytań, rozwiania wątpliwości. Dodatkowo każdy z uczestników w ramach materiałów szkoleniowych otrzyma najnowszą książkę wydaną przez Omni Modo „Ochrona danych osobowych – wybór zagadnień” oraz wybór materiałów na płycie CD wraz
z informacją jak efektywnie korzystać z portalu www.e-ochronadanych.pl.

 

Plan szkolenia:

9.00 - 9.30 Rejestracja uczestników, poczęstunek kawą

9.30 Rozpoczęcie szkolenia

9.30 - 11:00
1. Nowelizacja ustawy o ochronie danych osobowych – cele, założenia i  konsekwencje.

2. Uwarunkowania prawne akcji promocyjnych (konkursy, sprzedaż premiowa, loterie promocyjne).

3. Ochrona danych osobowych – gdzie się kryją dane i co z tego wynika.

11:00-11:15 Przerwa na kawę

11:15-12:30
4. Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych (GIODO) – kompetencje, jak się przygotować do kontroli i jak ją przetrwać?

a. Nowe kompetencje i zadania – GIODO jako organ egzekucyjny,

b. Nowe uprawnienie – wystąpienia GIODO kierowane do administratorów danych. 

c. Czy powstaną jednostki zamiejscowe i co to może oznaczać dla administratorów danych? 

d. Jak będzie wyglądał protokół pokontrolny?

e. Nowe narzędzia zabezpieczające uprawnienia kontrolne GIODO.


5. Zasady ochrony danych ze szczególnym uwzględnieniem działalności marketingowej.

a. Kto jest administratorem danych, czyli wciąż dyskusyjne zagadnienie administrowania i powierzenia danych.

b. Obowiązek informowania – pierwotny i następczy.

c. Celowość, adekwatność, rzetelność oraz zasada ograniczenia czasu przetwarzania danych.

d. Jak zabezpieczyć dane (wprowadzenie do tematu)

                * Bezpieczeństwo fizyczne.

                * Bezpieczeństwo systemów przetwarzających dane

                * Wymagana dokumentacja. 

e. Obowiązek zgłoszenia zbiorów danych:

                * Jakie bazy danych podlegają obowiązkowi?

                * Kto powinien zgłosić?

                * Jak to zrobić w sposób optymalny?

12.30 - 13:15 Przerwa obiadowa

13:15-14:30
6. Jak legalnie zbudować bazę danych?

a. Zgoda i usprawiedliwiony cel jako podstawy przetwarzania – możliwości odwołania zgody
i konsekwencje jakie z tego wynikają.

b. Warunki jakie musi spełniać zgoda w świetle ustawy.

c. Udostępnianie danych podmiotom trzecim – pod jakimi warunkami jest możliwe? (zasady udostępniania danych w kontekście uchylenia art. 29 i 30 ustawy).

d. Specyfika zbierania danych przez Internet.

e. Infolinie i nagrywanie danych, prawidłowy skrypt.

f. Klienci z polecenia - legalne czy nielegalny sposób pozyskania danych?  

g. Umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych – jak je sporządzić?

h. Wymagana dokumentacja procesu przetwarzania danych – omówienie wzorcowej dokumentacji.

i. Rejestracja i aktualizacja zbiorów danych osobowych w GIODO, które zbiory zgłosić? (zmiany w postępowaniu rejestracyjnym).

j. Case study: klauzule zgód i obowiązki informacyjne.


7. Przetwarzanie danych osobowych po zakończeniu akcji marketingowej

a. Kiedy możemy zachować dane po zakończeniu akcji marketingowej?

b. Retencja danych.

c. Obrót bazami danych, wykorzystanie danych osobowych w innych celach niż marketingowe.
d. Przekazywanie danych osobowych do państwa trzeciego.

e. Dane osobowe a usługa elektroniczna (niezamówiona informacja handlowa) – wzajemna relacja ustawy o ochronie danych i ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

14:30 - 14:45 Przerwa na kawę

14:45-16:00
8. Ochrona danych a ochrona baz danych i przesyłanie informacji handlowej – wzajemna relacja przepisów.

9. Na co należy uważać, aby uniknąć awarii danych osobowych – przegląd legalnych i nielegalnych akcji marketingowych.

16.00 - 16:30 Pytania i odpowiedzi

 

Prowadzący:
Mec. Tomasz Osiej - Radca Prawny, Europejski Rzecznik Patentowy - specjalista z zakresu ochrony danych osobowych oraz Prawa Własności Przemysłowej. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowego Studium Prawa Własności Przemysłowej (Instytut Prawa Własności Intelektualnej) na Uniwersytecie Jagiellońskim.
W latach 1998-2000 pracownik Departamentu Prawnego Biura Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych - Asystent Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Współautor (redaktor) książek "Ochrona danych osobowych w praktyce - pytania i odpowiedzi", „Ochrona danych osobowych – wybór zagadnień”, opracowania "Ochrona danych osobowych po wejściu do Unii Europejskiej” oraz programów e-learningowych z zakresu ochrony danych . Stały współpracownik Omni Modo, jednej z wiodących firm zajmujących się ochroną danych osobowych. Współtwórca największego portalu zajmującego się ochroną danych osobowych www.e-ochronadanych.pl. Od 1999 r. prowadzi otwarte jak i zamknięte szkolenia z zakresu ochrony danych osobowych oraz przeprowadza audyty.





Koszt szkolenia:
690 zł +23% VAT

  • osoby które zapiszą się na szkolenie do 15 marca 2013 otrzymują 10% zniżki,
  • druga i następne osoby z tej samej firmy otrzymują 10% zniżki.

W cenie szkolenia:

  • udział w szkoleniu,
  • ciekawe materiały dydaktyczne,
  • serwis kawowy,
  • obiad.

Szczegółowe informacje:

tel.: 22 616 25 70

e-mail:

 

Więcej na stronie: