eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkoleniaNowoczesny Trade Marketing

W programie m.in :

  • Path to Purchase – istota znajomości shopper behaviour
  • Alternatywne miejsca ekspozycji produktu – wyjść poza typową półkę i zwrócić uwagę klienta
  • Jak skutecznie wykorzystać przypadkowość zachowań zakupowych Konsumenta
  • Przykłady najciekawszych akcji promocyjnych na rynku
  • Jak przeprowadzić efektywną i efektowną promocję i nie stracić kontroli nad podatkami
  • Czy działamy zgodnie z prawem?

O projekcie:
W obliczu walki o półkę i uwagę Konsumenta, producenci bezustannie stawiani są przed nowymi wyzwaniami oraz koniecznością weryfikowania swoich działań. By zyskać pozycję lidera muszą wciąż imponować Konsumentowi, zaskakiwać go nietuzinkowymi i niespotykanymi wcześniej pomysłami.

Trade marketing działa w terenie, blisko Konsumenta. Jest narzędziem prowadzenia z nim dialogu o jego upodobaniach, preferencjach, potrzebach.

Dlatego niezbędnym narzędziem planowania skutecznej strategii trade marketingowej, a tym samym osiągania coraz lepszych wyników sprzedażowych, stało się opanowanie technik pozyskiwania strategicznych informacji o zwyczajach zakupowych czy reakcjach Konsumenta na różne bodźce marketingowe. Są one niezbędne do umiejętnego wykorzystywania momentów niezdecydowania Kupującego przy półce.

Właśnie z tego powodu, w agendzie niniejszego warsztatu, znalazł się odrębny moduł poświęcony kluczowym zagadnieniom psychologii zachowań zakupowych Konsumenta.

Warsztat kierujemy do:
Profesjonalistów działających w obszarze trade marketingu, marketingu i sprzedaży w sektorze FMCG oraz wszystkich zainteresowanych rolą narzędzi marketingu handlowego w planowaniu strategii dystrybucji produktów oraz kształtowaniu współpracy na linii producent-detalista.

Każdy uczestnik otrzyma imienny certyfikat potwierdzający udział w warsztacie.

Program

I DZIEŃ – 18 września

9.00-9.15 Rejestracja i przywitanie

I Moduł – SHOPPER BEHAVIOUR

9.15-10.45 Mapping – czynniki wpływające na decyzję zakupu przy półce

  • Fazy procesu podejmowania decyzji
  • Racjonalizm i przypadkowość zachowań konsumenckich
  • Określanie profilu psychologicznego Konsumenta – fakty i stereotypy
  • Sytuacje zakupowe pewne i niepewne jako pole weryfikacji skuteczności działań marketingowych
  • Różne typy działań konsumenckich – zakupy impulsywne i nawykowe

10.45-11.00 Przerwa na kawę

11.00-12.15 Jak skutecznie kreować stosunek Konsumenta do produktu

  • Niedocenione znaczenie postdecyzyjnych reakcji konsumenckich – czyli jak pozytywnie zapadać w pamięć kupującego
  • Od czego zależy stosunek Konsumenta do produktu
  • Jakie są uwarunkowania przywiązania Konsumenta do Produktu
  • Jak skutecznie wpływać na zamiary i decyzje

II Moduł – SHOPPER BEHAVIOUR A MERCHANDISING

12.15-13.45 Merchandising oczami Konsumenta

  • Klasyfikacja POS podstawą segmentacji klientów i planowania aktywności w POS
  • oraz budżetu
  • Patch to Purchase – znaczenie znajomości shopper behaviour
  • Efektywne formy komunikacji produktu
  • Nowoczesny space planning – alternatywne miejsca ekspozycji produktu

13.45-14.30 Lunch

14.30-16.00 Merchandising oczami Detalisty

  • Projektowanie metod współpracy z dystrybutorem
  • Innowacyjne programy lojalnościowe i promocje dla detalistów
  • Jak przekształcić plan marketingowy w skuteczne działania w terenie
  • Jak radzić sobie z problemami wynikającymi ze współpracy z partnerami handlowymi

16.00-16.10 Przerwa na kawę

III Moduł – INNOWACYJNE NARZĘDZIA PROMOCYJNE

16.10-17.30 Najnowsze trendy w projektowaniu materiałów POS

  • Dobór nośników pod kątem miejsca ekspozycji produktu w miejscu sprzedaży
  • Case Study: przykłady promocji w kanale tradycyjnym, sieciach handlowych i sieciach Cash & Carry
  • Nowości w materiałach POS i Ambient – nowe trendy w kreacji
  • Skuteczne kampanie w miejscu sprzedaży a Droga Konsumenta

17.30 Zakończenie

II DZIEŃ – 19 września

9.15-9.30 Rejestracja i przywitanie

I Moduł – NOWOCZESNY TRADE MARKETING A WZROST SPRZEDAŻY

9.30-11.30 Efektywne planowanie działań Trade Marketingu

  • Analiza Consumer Insights
  • Analiza Konkurencji
  • Analiza Micro Macro
  • Zasoby firmy z wyznaczanie celów nowoczesnego trade marketingu
  • Cele marketingowe versus cele trade marketingu

11.30-11.45 Przerwa na kawę

11.45-13.45 Skuteczne wdrażanie planu nowoczesnego Trade Marketingu

  • Dystrybucja, półka, strategia cenowa – sprawdzone rozwiązania dla profesjonalisty
  • Standardowe i niestandardowe działania marketingowe – promocje crossowe, konkursy, loterie – najciekawsze przykłady z rynku
  • Wpływ trade marketingu na strategie sprzedażowe klientów firmy – metody planowania wspólnego wzrostu

13.45-14.30 Lunch

II Moduł – „CO W PRAWIE PISZCZY?!”

14.30-15.15 Promocje sprzedaży a problemy podatkowe

  • Wydatki na cele reklamy i reprezentacji – zmiany w przepisach podatkowych i ich konsekwencje
  • Gadżety w promocjach przedaży – logo produktu czy logo detalisty
  • Typy akcji promocyjnych a kwestie podatkowe – jak efektywnie kontrolować własne działania
  • Akcje promocyjne niezdefiniowane – z czym się wiążą

15.15-15.30 Przerwa na kawę

15.30-16.15 Uczciwa konkurencja a promocje sprzedaży

  • Promocje sprzedaży w kontekście Ustawy o Zakazie Nieuczciwej Konkurencji
  • Nieuczciwe praktyki według Ustawy o Zakazie Nieuczciwych Praktykach Handlowych
  • Kilka słów o przekraczaniu granic

16.15 Zakończenie - wręczenie certyfikatów


Koszty:
3295 PLN + 22%VAT (do 31 sierpnia),
3795 PLN + 22%VAT (po 31 sierpnia).
Cena obejmuje prelekcje, materiały oraz lunch.

Szczegółowe informacje:
Ewa Buczek - Project Manager
tel.(12) 292 16 00