-
Tytuł:
Nowoczesny Trade Marketing
- Kategoria: Marketing i Sprzedaż
- Cena: 3 795 + VAT PLN Teraz: 3 295 + VAT PLN
- Termin: 2007-09-18 - 2007-09-19
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: Puls Biznesu - Bonnier Business (Polska) Sp. z o.o
W programie m.in :
- Path to Purchase – istota znajomości shopper behaviour
- Alternatywne miejsca ekspozycji produktu – wyjść poza typową półkę i zwrócić uwagę klienta
- Jak skutecznie wykorzystać przypadkowość zachowań zakupowych Konsumenta
- Przykłady najciekawszych akcji promocyjnych na rynku
- Jak przeprowadzić efektywną i efektowną promocję i nie stracić kontroli nad podatkami
- Czy działamy zgodnie z prawem?
O projekcie:
W obliczu walki o półkę i uwagę Konsumenta, producenci bezustannie stawiani są przed nowymi wyzwaniami oraz koniecznością weryfikowania swoich działań. By zyskać pozycję lidera muszą wciąż imponować Konsumentowi, zaskakiwać go nietuzinkowymi i niespotykanymi wcześniej pomysłami.
Trade marketing działa w terenie, blisko Konsumenta. Jest narzędziem prowadzenia z nim dialogu o jego upodobaniach, preferencjach, potrzebach.
Dlatego niezbędnym narzędziem planowania skutecznej strategii trade marketingowej, a tym samym osiągania coraz lepszych wyników sprzedażowych, stało się opanowanie technik pozyskiwania strategicznych informacji o zwyczajach zakupowych czy reakcjach Konsumenta na różne bodźce marketingowe. Są one niezbędne do umiejętnego wykorzystywania momentów niezdecydowania Kupującego przy półce.
Właśnie z tego powodu, w agendzie niniejszego warsztatu, znalazł się odrębny moduł poświęcony kluczowym zagadnieniom psychologii zachowań zakupowych Konsumenta.
Warsztat kierujemy do:
Profesjonalistów działających w obszarze trade marketingu, marketingu i sprzedaży w sektorze FMCG oraz wszystkich zainteresowanych rolą narzędzi marketingu handlowego w planowaniu strategii dystrybucji produktów oraz kształtowaniu współpracy na linii producent-detalista.
Każdy uczestnik otrzyma imienny certyfikat potwierdzający udział w warsztacie.
Program
I DZIEŃ – 18 września
9.00-9.15 Rejestracja i przywitanie
I Moduł – SHOPPER BEHAVIOUR
9.15-10.45 Mapping – czynniki wpływające na decyzję zakupu przy półce
- Fazy procesu podejmowania decyzji
- Racjonalizm i przypadkowość zachowań konsumenckich
- Określanie profilu psychologicznego Konsumenta – fakty i stereotypy
- Sytuacje zakupowe pewne i niepewne jako pole weryfikacji skuteczności działań marketingowych
- Różne typy działań konsumenckich – zakupy impulsywne i nawykowe
10.45-11.00 Przerwa na kawę
11.00-12.15 Jak skutecznie kreować stosunek Konsumenta do produktu
- Niedocenione znaczenie postdecyzyjnych reakcji konsumenckich – czyli jak pozytywnie zapadać w pamięć kupującego
- Od czego zależy stosunek Konsumenta do produktu
- Jakie są uwarunkowania przywiązania Konsumenta do Produktu
- Jak skutecznie wpływać na zamiary i decyzje
II Moduł – SHOPPER BEHAVIOUR A MERCHANDISING
12.15-13.45 Merchandising oczami Konsumenta
- Klasyfikacja POS podstawą segmentacji klientów i planowania aktywności w POS
- oraz budżetu
- Patch to Purchase – znaczenie znajomości shopper behaviour
- Efektywne formy komunikacji produktu
- Nowoczesny space planning – alternatywne miejsca ekspozycji produktu
13.45-14.30 Lunch
14.30-16.00 Merchandising oczami Detalisty
- Projektowanie metod współpracy z dystrybutorem
- Innowacyjne programy lojalnościowe i promocje dla detalistów
- Jak przekształcić plan marketingowy w skuteczne działania w terenie
- Jak radzić sobie z problemami wynikającymi ze współpracy z partnerami handlowymi
16.00-16.10 Przerwa na kawę
III Moduł – INNOWACYJNE NARZĘDZIA PROMOCYJNE
16.10-17.30 Najnowsze trendy w projektowaniu materiałów POS
- Dobór nośników pod kątem miejsca ekspozycji produktu w miejscu sprzedaży
- Case Study: przykłady promocji w kanale tradycyjnym, sieciach handlowych i sieciach Cash & Carry
- Nowości w materiałach POS i Ambient – nowe trendy w kreacji
- Skuteczne kampanie w miejscu sprzedaży a Droga Konsumenta
17.30 Zakończenie
II DZIEŃ – 19 września
9.15-9.30 Rejestracja i przywitanie
I Moduł – NOWOCZESNY TRADE MARKETING A WZROST SPRZEDAŻY
9.30-11.30 Efektywne planowanie działań Trade Marketingu
- Analiza Consumer Insights
- Analiza Konkurencji
- Analiza Micro Macro
- Zasoby firmy z wyznaczanie celów nowoczesnego trade marketingu
- Cele marketingowe versus cele trade marketingu
11.30-11.45 Przerwa na kawę
11.45-13.45 Skuteczne wdrażanie planu nowoczesnego Trade Marketingu
- Dystrybucja, półka, strategia cenowa – sprawdzone rozwiązania dla profesjonalisty
- Standardowe i niestandardowe działania marketingowe – promocje crossowe, konkursy, loterie – najciekawsze przykłady z rynku
- Wpływ trade marketingu na strategie sprzedażowe klientów firmy – metody planowania wspólnego wzrostu
13.45-14.30 Lunch
II Moduł – „CO W PRAWIE PISZCZY?!”
14.30-15.15 Promocje sprzedaży a problemy podatkowe
- Wydatki na cele reklamy i reprezentacji – zmiany w przepisach podatkowych i ich konsekwencje
- Gadżety w promocjach przedaży – logo produktu czy logo detalisty
- Typy akcji promocyjnych a kwestie podatkowe – jak efektywnie kontrolować własne działania
- Akcje promocyjne niezdefiniowane – z czym się wiążą
15.15-15.30 Przerwa na kawę
15.30-16.15 Uczciwa konkurencja a promocje sprzedaży
- Promocje sprzedaży w kontekście Ustawy o Zakazie Nieuczciwej Konkurencji
- Nieuczciwe praktyki według Ustawy o Zakazie Nieuczciwych Praktykach Handlowych
- Kilka słów o przekraczaniu granic
16.15 Zakończenie - wręczenie certyfikatów
Koszty:
3295 PLN + 22%VAT (do 31 sierpnia),
3795 PLN + 22%VAT (po 31 sierpnia).
Cena obejmuje prelekcje, materiały oraz lunch.
Szczegółowe informacje:
Ewa Buczek - Project Manager
tel.(12) 292 16 00