-
Tytuł:
Nowoczesne zarządzanie kompetencjami
- Kategoria: HR
- Cena: 3 795 + VAT PLN Teraz: 3 295 + VAT PLN
- Termin: 2008-10-21 - 2008-10-22
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: Puls Biznesu - Bonnier Business (Polska) Sp. z o.o
W programie m.in :
- Od managera do pracownika liniowego - jak w praktyce zdefiniować kompetencje, by przyniosły realne korzyści dla organizacji
- Jak powiązać modele kompetencyjne z pozostałymi systemami HR i przekuć je na sukces firmy
- Efektywny pomiar wartości kompetencji - najnowocześniejsze narzędzia rynkowe
- Jak uniknąć najczęściej pojawiających się błędów i trudności w zarządzaniu kompetencjami
Dlaczego warto wziąc udział aby:
- Przekonacie się Państwo, jak zarządzanie w oparciu o kompetencje podnosi na efektywność organizacji
- Na przykładach rynkowych pokażemy Państwu sprawdzone sposoby angażowania managerów w proces wdrażania i zarządzania kompetencjami
- W praktycznych ćwiczeniach sprawdzą Państwo liczne narzędzia pomiaru kompetencji behawioralnych i zawodowych
- Zdobędziecie Państwo niezbędną wiedzę, jak w praktyce efektywnie łączyć modele kompetencyjne z procesami rekrutacji, oceniania, rozwoju i wynagradzania
- Dowiecie się Państwo, jak zarządzać kompetencjami, aby uniknąć błędów i pułapek wynikających z nieumiejętnego stosowania modeli
Kto powinien wziąść udział:
Wszystkie osoby zaangażowane w procesy HR i wykorzystujące modele kompetencyjne w swojej pracy oraz osoby planujące ich wdrożenie, a przede wszystkim:
- Dyrektorzy i Kierownicy Personalni
- HR Managerowie
- HR Business Partnerzy
- Dyrektorzy i Kierownicy ds. szkoleń i rozwoju
- Dyrektorzy i Kierownicy ds. wynagrodzeń
- Kierownicy ds. rekrutacji i ocen
Program szkolenia:
21.10.2008, WTOREK
Przerwy kawowe w czasie dogodnym dla uczestników szkolenia
9.30-10.00 Rejestracja i przywitanie
10.00-13.00 MODUŁ I - STRATEGIA FIRMY A ZARZĄDZANIE KOMPETENCJAMI - WARUNKI SPÓJNEGO DOPASOWANIA
- Jak wykorzystać kompetencje do strategicznego wsparcia zarządzania pracownikami w organizacji
- Zasady motywowania pracowników a kompetencje -na co zwracać szczególną uwagę
- Eksperyment grupowy: Jak system kompetencji wpływa na wzmocnienie zaangażowania managerów do motywowania pracowników
MODUŁ II - TWORZENIE PROFILI KOMPETENCYJNYCH W PRAKTYCE
- Dyskusja grupowa: Jak kompetencje wpływają na efektywność organizacji
- Jak zarządzać kompetencjami - efektywne strategie zarządzania personelem
- Brain storming: Jak właściwie dopasować wymogi kompetencyjne do kultury i potrzeb biznesowych firmy
- Jak stworzyć model kompetencyjny w firmie —najlepsze praktyki i najczęściej popełniane błędy
- Sztuka oceniania kompetencji w praktyce —najważniejsze elementy procesu
- Definiowanie kompetencji —jak zrobić to bezbłędnie
- Pomiar kompetencji, czyli jak tworzyć skale oceny kompetencji
- CASE STUDY: Praktyczna analiza udanych projektów wdrożenia systemu kompetencji
- CASE STUDY: Produkty i rozwiązania stosowane na rynku - praktyczne przykłady
13.00-14.00 Lunch
14.00-17.00 MODUŁ III - OCENA KOMPETENCJI PRACOWNIKÓW W PRAKTYCE
- Wykorzystanie Wywiadów Talentowych jako źródła wiedzy o kompetencjach kadry zarządzającej i osób na stanowiskach kluczowych
- Diagnoza kompetencji pozostałych pracowników - jak efektywnie wykorzystać Assesment i Development Center
- Obiektywny pomiar kompetencji - jak przeprowadzić badania w oparciu o narzędzia ankietowe i psychometryczne
- Brain storming: Ocena kompetencji w mojej organizacji - omówienie doświadczeń uczestników
- Ocena wyników pracy w oparciu o kompetencje
- Wykorzystanie kompetencji w ocenie 360 stopni
- CASE STUDY: Symulacja diagnoz kompetencji
- CASE STUDY: Analiza wyników diagnoz w oparciu o różne podejścia i narzędzia
17.00 Zakończenie
22.10.2008, ŚRODA
Przerwy kawowe w czasie dogodnym dla uczestników szkolenia
9.45-10.00 Rejestracja i przywitanie
10.00-13.00 MODUŁ I - ZARZĄDZANIE KOMPETENCJAMI - JAK ZMAKSYMALIZOWAĆ KORZYŚCI BIZNESOWE DLA FIRMY
- Praktyczne wykorzystanie kompetencji w zarządzaniu talentami i retencją pracowników wobec zmian na rynku
- Jak zaplanować rozwój pracowników w oparciu o oceny okresowe, wykorzystujące profile wymogów kompetencji
- Wykorzystanie opisów wymogów kompetencyjnych w efektywnym planowaniu i komunikowaniu ścieżek karier pracowników
- Analiza przypadków: Modele kompetencyjne w praktyce —analiza najlepszych rozwiązań stosowanych na rynku
MODUŁ II - ZARZĄDZANIE KOMPETENCJAMI A WYNAGRODZENIA - CZY I KIEDY WARTO WYKORZYSTAĆ TRENDY ŚWIATOWE NA POLSKIM GRUNCIE
- Jak właściwie wykorzystać ocenę kompetencji w tworzeniu efektywnego systemu wynagradzania
- Broadbanding, czyli tworzenie efektywnej struktury płac zasadniczych w oparciu o poziomy kompetencji
- Najnowsze trendy w wynagrodzeniach, czyli jak inteligentnie dokonywać podwyżek wynagrodzeń w oparciu o ocenę kompetencji
13.00-14.00 Lunch
14.00-17.00 MODUŁ III - ZARZĄDZANIE KOMPETENCJAMI A NOWOCZESNE SYSTEMY PREMIOWANIA
- Najistotniejsze korzyści, wynikające z wdrożenia modeli kompetencji w dobie rynku pracownika
- Efektywne powiązanie premii z oceną kompetencji —nowe możliwości wykorzystania systemów
- Ćwiczenia w grupach: Budowanie systemu płacowego dla firmy, prowadzącej i gromadzącej systematycznie wyniki oceny kompetencji pracowników
MODUŁ IV - KOMUNIKACJA I ZARZĄDZANIE SYSTEMEM KOMPETENCJI W FIRMIE
17.00 Zakończenie - wręczenie certyfikatów
Koszt uczestnictwa:
Koszt uczestnictwa jednej osoby w warsztatach wynosi
3295 PLN + 22%VAT przy rejestracji do 5 września 2008 r.
3795 PLN + 22%VAT przy rejestracji po 5 września 2008 r.
Cena obejmuje prelekcje, materiały oraz lunch.
Szczegółowe informacje:
Iwona Kubica - Project Manager
tel.(12) 350 54 00