eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkoleniaNowoczesne zarządzanie kompetencjami

W programie m.in :

  • Od managera do pracownika liniowego - jak w praktyce zdefiniować kompetencje, by przyniosły realne korzyści dla organizacji
  • Jak powiązać modele kompetencyjne z pozostałymi systemami HR i przekuć je na sukces firmy
  • Efektywny pomiar wartości kompetencji - najnowocześniejsze narzędzia rynkowe
  • Jak uniknąć najczęściej pojawiających się błędów i trudności w zarządzaniu kompetencjami

Dlaczego warto wziąc udział aby:

  • Przekonacie się Państwo, jak zarządzanie w oparciu o kompetencje podnosi na efektywność organizacji
  • Na przykładach rynkowych pokażemy Państwu sprawdzone sposoby angażowania managerów w proces wdrażania i zarządzania kompetencjami
  • W praktycznych ćwiczeniach sprawdzą Państwo liczne narzędzia pomiaru kompetencji behawioralnych i zawodowych
  • Zdobędziecie Państwo niezbędną wiedzę, jak w praktyce efektywnie łączyć modele kompetencyjne z procesami rekrutacji, oceniania, rozwoju i wynagradzania
  • Dowiecie się Państwo, jak zarządzać kompetencjami, aby uniknąć błędów i pułapek wynikających z nieumiejętnego stosowania modeli

Kto powinien wziąść udział:
Wszystkie osoby zaangażowane w procesy HR i wykorzystujące modele kompetencyjne w swojej pracy oraz osoby planujące ich wdrożenie, a przede wszystkim:

  • Dyrektorzy i Kierownicy Personalni
  • HR Managerowie
  • HR Business Partnerzy
  • Dyrektorzy i Kierownicy ds. szkoleń i rozwoju
  • Dyrektorzy i Kierownicy ds. wynagrodzeń
  • Kierownicy ds. rekrutacji i ocen

Program szkolenia:

21.10.2008, WTOREK

Przerwy kawowe w czasie dogodnym dla uczestników szkolenia

9.30-10.00 Rejestracja i przywitanie

10.00-13.00 MODUŁ I - STRATEGIA FIRMY A ZARZĄDZANIE KOMPETENCJAMI - WARUNKI SPÓJNEGO DOPASOWANIA

  • Jak wykorzystać kompetencje do strategicznego wsparcia zarządzania pracownikami w organizacji
  • Zasady motywowania pracowników a kompetencje -na co zwracać szczególną uwagę
  • Eksperyment grupowy: Jak system kompetencji wpływa na wzmocnienie zaangażowania managerów do motywowania pracowników

MODUŁ II - TWORZENIE PROFILI KOMPETENCYJNYCH W PRAKTYCE

  • Dyskusja grupowa: Jak kompetencje wpływają na efektywność organizacji
  • Jak zarządzać kompetencjami - efektywne strategie zarządzania personelem
  • Brain storming: Jak właściwie dopasować wymogi kompetencyjne do kultury i potrzeb biznesowych firmy
  • Jak stworzyć model kompetencyjny w firmie —najlepsze praktyki i najczęściej popełniane błędy
  • Sztuka oceniania kompetencji w praktyce —najważniejsze elementy procesu
  • Definiowanie kompetencji —jak zrobić to bezbłędnie
  • Pomiar kompetencji, czyli jak tworzyć skale oceny kompetencji
  • CASE STUDY: Praktyczna analiza udanych projektów wdrożenia systemu kompetencji
  • CASE STUDY: Produkty i rozwiązania stosowane na rynku - praktyczne przykłady

13.00-14.00 Lunch

14.00-17.00 MODUŁ III - OCENA KOMPETENCJI PRACOWNIKÓW W PRAKTYCE

  • Wykorzystanie Wywiadów Talentowych jako źródła wiedzy o kompetencjach kadry zarządzającej i osób na stanowiskach kluczowych
  • Diagnoza kompetencji pozostałych pracowników - jak efektywnie wykorzystać Assesment i Development Center
  • Obiektywny pomiar kompetencji - jak przeprowadzić badania w oparciu o narzędzia ankietowe i psychometryczne
  • Brain storming: Ocena kompetencji w mojej organizacji - omówienie doświadczeń uczestników
  • Ocena wyników pracy w oparciu o kompetencje
  • Wykorzystanie kompetencji w ocenie 360 stopni
  • CASE STUDY: Symulacja diagnoz kompetencji
  • CASE STUDY: Analiza wyników diagnoz w oparciu o różne podejścia i narzędzia

17.00 Zakończenie

22.10.2008, ŚRODA

Przerwy kawowe w czasie dogodnym dla uczestników szkolenia

9.45-10.00 Rejestracja i przywitanie

10.00-13.00 MODUŁ I - ZARZĄDZANIE KOMPETENCJAMI - JAK ZMAKSYMALIZOWAĆ KORZYŚCI BIZNESOWE DLA FIRMY

  • Praktyczne wykorzystanie kompetencji w zarządzaniu talentami i retencją pracowników wobec zmian na rynku
  • Jak zaplanować rozwój pracowników w oparciu o oceny okresowe, wykorzystujące profile wymogów kompetencji
  • Wykorzystanie opisów wymogów kompetencyjnych w efektywnym planowaniu i komunikowaniu ścieżek karier pracowników
  • Analiza przypadków: Modele kompetencyjne w praktyce —analiza najlepszych rozwiązań stosowanych na rynku

MODUŁ II - ZARZĄDZANIE KOMPETENCJAMI A WYNAGRODZENIA - CZY I KIEDY WARTO WYKORZYSTAĆ TRENDY ŚWIATOWE NA POLSKIM GRUNCIE

  • Jak właściwie wykorzystać ocenę kompetencji w tworzeniu efektywnego systemu wynagradzania
  • Broadbanding, czyli tworzenie efektywnej struktury płac zasadniczych w oparciu o poziomy kompetencji
  • Najnowsze trendy w wynagrodzeniach, czyli jak inteligentnie dokonywać podwyżek wynagrodzeń w oparciu o ocenę kompetencji

13.00-14.00 Lunch

14.00-17.00 MODUŁ III - ZARZĄDZANIE KOMPETENCJAMI A NOWOCZESNE SYSTEMY PREMIOWANIA

  • Najistotniejsze korzyści, wynikające z wdrożenia modeli kompetencji w dobie rynku pracownika
  • Efektywne powiązanie premii z oceną kompetencji —nowe możliwości wykorzystania systemów
  • Ćwiczenia w grupach: Budowanie systemu płacowego dla firmy, prowadzącej i gromadzącej systematycznie wyniki oceny kompetencji pracowników

MODUŁ IV - KOMUNIKACJA I ZARZĄDZANIE SYSTEMEM KOMPETENCJI W FIRMIE

  • Przebieg typowego projektu tworzenia kompetencji - o czym należy pamiętać
  • Jak zaangażować poszczególne poziomy decyzyjne w budowanie i zarządzanie systemami kompetencji —najlepsze narzędzia wsparcia
  • Typowe błędy popełniane w zarządzaniu kompetencjami i talentami w firmach - jak ich unikać
  • Studium przypadku: Zarządzanie projektem kompetencyjnym - przykłady rynkowe
  • Symulacja: Projekt kompetencyjny - jak go zaplanować zgodnie z potrzebami organizacji i skutecznie zrealizować
  • 17.00 Zakończenie - wręczenie certyfikatów


    Koszt uczestnictwa:
    Koszt uczestnictwa jednej osoby w warsztatach wynosi
    3295 PLN + 22%VAT przy rejestracji do 5 września 2008 r.
    3795 PLN + 22%VAT przy rejestracji po 5 września 2008 r.
    Cena obejmuje prelekcje, materiały oraz lunch.

    Szczegółowe informacje:
    Iwona Kubica - Project Manager
    tel.(12) 350 54 00