-
Tytuł:
Nowoczesne strategie zarządzania marką
- Kategoria: Marketing i Sprzedaż
- Cena: 3 495 + VAT PLN Teraz: 2 995 + VAT PLN
- Termin: 2008-11-20 - 2008-11-21
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: ECU Marketing
W programie m.in :
- Zbiór narzędzi gotowych do natychmiastowego wykorzystania w pracy
- Kanon praktycznych zasad skutecznego planowania marki
- Sprawdzone metody pomiaru efektów marketingu
- Ćwiczenia
- Case study m.in.:
Swatch – tworzenie nowej marki w oparciu o rewolucyjny koncept
Maybelline – poszerzanie marki na nową kategorię produktów
General Electric – skuteczne zarządzanie marką B2B
iPod – tworzenie marki–ikony
Steinway – rewitalizacja marki
Dlaczego warto wziąć udział:
- Dowiesz się, jakie są najnowsze strategie zarządzania marką i jak zastosować je w praktyc
- Poznasz na przykładach najczęstsze błędy popełniane w zarządzaniu marką (wszystkie błędy zilustrowane!)
- Przećwiczysz jak wykorzystywać nowoczesne narzędzia budowania marki bezpośrednio na swojej marce – ćwiczenie na markach uczestników
- Poznasz najskuteczniejsze sposoby pomiaru efektów działań marketingowych (m.in. potencjał marki na danym obszarze terytorialnym)
- Zobaczysz pozytywne i negatywne przykłady planowania marki
Kto powinien wziąć udział:
Wszyscy, którzy zajmują się planowaniem, rozwojem i komunikacją marek, a przede wszystkim:
- Dyrektor Marketingu
- Dyrektor Strategiczny
- Marketing Manager
- Product Manager
- Brand Manager
- PR Manager
- Specjalista ds. marketingu
Program szkolenia:
Czwartek, 20 listopada
9.30-10.00 Rejestracja i przywitanie
10.00-11.30 POZYCJONOWANIE MARKI – NARZĘDZIA I PRZYKŁADY
- Analiza atrybutów wspólnych i różnicujących dla marki
- Jak tworzyć drabinę korzyści – benefit laddering
- Esencja marki – brand essence
- Co dokładnie oznacza Unikalna Obietnica Marki – Unique Selling Proposition (USP)
- case study Gatorade, Squirt i Naked, czyli przykłady wyróżniania marki na rynku spożywczym
11.30-11.45 Przerwa na kawę
11.45-13.00 JAK KSZTAŁTOWAĆ INTERESUJĄCĄ OSOBOWOŚĆ MARKI
- Archetypy i model pomiaru wartości marki BAV (Brand Asset Valuator)
- Jak identyfikować kody kulturowe
- Skuteczne profilowanie osobowości marki
- case study iPod – tworzenie marki–ikony
13.00-14.00 Lunch
14.00-15.30 JAK I KIEDY MARKA ODDZIAŁUJE NA EMOCJE
- Wykorzystanie modelu Brand Sense
- Jak tworzyć Emotional Selling Proposition (ESP)
- "Przyciski" emocjonalne w umyśle odbiorcy – jak nimi sterować
- case study Swatch – tworzenie nowej marki w oparciu o rewolucyjny koncept
15.30-15.45 Przerwa na kawę
15.45-17.00 KOMPLEKSOWY OPIS MARKI NA PRZYKŁADACH
- Molekuła marki, czyli z czego składa się marka
- Mapy marki, czyli wzorzec marki
- Wektor marki - dokąd zmierzamy
- Role marki, czyli co znaczy marka
- case study General Electric – zarządzanie marką B2B
ćwiczenia w ciągu całego dnia
17.00 Zakończenie
Piątek, 21 listopada
NAJCZĘSTSZE BŁĘDY W PLANOWANIU I REALIZACJI ZARZĄDZANIA MARKĄ
9.15-9.30 Rejestracja i przywitanie
9.30-11.00 BŁĘDY NA POZIOMIE STRATEGICZNYM
- Niewłaściwy consumer insight, czyli nie tego chciał konsument
- Za dużo korzyści
- Problemy z wiarygodnością
- Problemy z wyróżnieniem
- Problemy z osobowością marki
- Złe rozszerzenia marki i problemy z identyfikacją
- case study Maybelline – poszerzanie marki na nową kategorię produktów
11.00-11.15 Przerwa na kawę
11.15-12.45 BŁĘDY NA POZIOMIE TAKTYCZNYM
- Zła egzekucja strategii
- Złe zarządzanie doświadczeniem nabywcy
- Brak spójności i integracji między elementami planu
- Zbyt częste zmiany w komunikacji
- Nudne marki – nieciekawa opowieść marki, spłycanie marki
- Podsumowanie: pozytywne przykłady planowania marki
- Zasady właściwego zarządzania marką
- case study Steinway – rewitalizacja marki
12.45-13.45 Lunch
13.45-14.45 KILKA SPOSOBÓW POMIARU EFEKTÓW DZIAŁAŃ MARKETINGOWYCH (Marketing Metrics) część I
- Net Promoter Score – jak zmierzyć poziom rekomendacji
- Brand Development Index – jak zmierzyć potencjał marki na danym obszarze terytorialnym
14.45-15.00 Przerwa na kawę
15.00-16.00 KILKA SPOSOBÓW POMIARU EFEKTÓW DZIAŁAŃ MARKETINGOWYCH (Marketing Metrics) część II
- Stickiness Formula – jak zmierzyć atrakcyjność serwisu www
- Model SUCCES – jak zmierzyć, czy nasz komunikat reklamowy lub PR-owy jest skuteczny
ćwiczenia w ciągu całego dnia
16.00 Zakończenie - wręczenie certyfikatów
Koszt uczestnictwa jednej osoby w warsztatach wynosi:
2995 PLN + 22%VAT przy rejestracji do 31 października 2008 r.
3495 PLN + 22%VAT przy rejestracji po 31 października 2008 r.
Cena obejmuje prelekcje, materiały oraz lunch.
Szczegółowe informacje:
Katarzyna Klimkiewicz - Project Manager
tel.(12) 350 54 00