eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkolenia Nowoczesne strategie zarządzania marką

W programie m.in :

  • Zbiór narzędzi gotowych do natychmiastowego wykorzystania w pracy
  • Kanon praktycznych zasad skutecznego planowania marki
  • Sprawdzone metody pomiaru efektów marketingu
  • Ćwiczenia
  • Case study m.in.:
    Swatch – tworzenie nowej marki w oparciu o rewolucyjny koncept
    Maybelline – poszerzanie marki na nową kategorię produktów
    General Electric – skuteczne zarządzanie marką B2B
    iPod – tworzenie marki–ikony
    Steinway – rewitalizacja marki

Dlaczego warto wziąć udział:

  • Dowiesz się, jakie są najnowsze strategie zarządzania marką i jak zastosować je w praktyc
  • Poznasz na przykładach najczęstsze błędy popełniane w zarządzaniu marką (wszystkie błędy zilustrowane!)
  • Przećwiczysz jak wykorzystywać nowoczesne narzędzia budowania marki bezpośrednio na swojej marce – ćwiczenie na markach uczestników
  • Poznasz najskuteczniejsze sposoby pomiaru efektów działań marketingowych (m.in. potencjał marki na danym obszarze terytorialnym)
  • Zobaczysz pozytywne i negatywne przykłady planowania marki

Kto powinien wziąć udział:
Wszyscy, którzy zajmują się planowaniem, rozwojem i komunikacją marek, a przede wszystkim:

  • Dyrektor Marketingu
  • Dyrektor Strategiczny
  • Marketing Manager
  • Product Manager
  • Brand Manager
  • PR Manager
  • Specjalista ds. marketingu

Program szkolenia:

Czwartek, 20 listopada

9.30-10.00 Rejestracja i przywitanie

10.00-11.30 POZYCJONOWANIE MARKI – NARZĘDZIA I PRZYKŁADY

  • Analiza atrybutów wspólnych i różnicujących dla marki
  • Jak tworzyć drabinę korzyści – benefit laddering
  • Esencja marki – brand essence
  • Co dokładnie oznacza Unikalna Obietnica Marki – Unique Selling Proposition (USP)
  • case study Gatorade, Squirt i Naked, czyli przykłady wyróżniania marki na rynku spożywczym

11.30-11.45 Przerwa na kawę

11.45-13.00 JAK KSZTAŁTOWAĆ INTERESUJĄCĄ OSOBOWOŚĆ MARKI

  • Archetypy i model pomiaru wartości marki BAV (Brand Asset Valuator)
  • Jak identyfikować kody kulturowe
  • Skuteczne profilowanie osobowości marki
  • case study iPod – tworzenie marki–ikony

13.00-14.00 Lunch

14.00-15.30 JAK I KIEDY MARKA ODDZIAŁUJE NA EMOCJE

  • Wykorzystanie modelu Brand Sense
  • Jak tworzyć Emotional Selling Proposition (ESP)
  • "Przyciski" emocjonalne w umyśle odbiorcy – jak nimi sterować
  • case study Swatch – tworzenie nowej marki w oparciu o rewolucyjny koncept

15.30-15.45 Przerwa na kawę

15.45-17.00 KOMPLEKSOWY OPIS MARKI NA PRZYKŁADACH

  • Molekuła marki, czyli z czego składa się marka
  • Mapy marki, czyli wzorzec marki
  • Wektor marki - dokąd zmierzamy
  • Role marki, czyli co znaczy marka
  • case study General Electric – zarządzanie marką B2B

ćwiczenia w ciągu całego dnia

17.00 Zakończenie

Piątek, 21 listopada

NAJCZĘSTSZE BŁĘDY W PLANOWANIU I REALIZACJI ZARZĄDZANIA MARKĄ

9.15-9.30 Rejestracja i przywitanie

9.30-11.00 BŁĘDY NA POZIOMIE STRATEGICZNYM

  • Niewłaściwy consumer insight, czyli nie tego chciał konsument
  • Za dużo korzyści
  • Problemy z wiarygodnością
  • Problemy z wyróżnieniem
  • Problemy z osobowością marki
  • Złe rozszerzenia marki i problemy z identyfikacją
  • case study Maybelline – poszerzanie marki na nową kategorię produktów

11.00-11.15 Przerwa na kawę

11.15-12.45 BŁĘDY NA POZIOMIE TAKTYCZNYM

  • Zła egzekucja strategii
  • Złe zarządzanie doświadczeniem nabywcy
  • Brak spójności i integracji między elementami planu
  • Zbyt częste zmiany w komunikacji
  • Nudne marki – nieciekawa opowieść marki, spłycanie marki
  • Podsumowanie: pozytywne przykłady planowania marki
  • Zasady właściwego zarządzania marką
  • case study Steinway – rewitalizacja marki

12.45-13.45 Lunch

13.45-14.45 KILKA SPOSOBÓW POMIARU EFEKTÓW DZIAŁAŃ MARKETINGOWYCH (Marketing Metrics) część I

  • Net Promoter Score – jak zmierzyć poziom rekomendacji
  • Brand Development Index – jak zmierzyć potencjał marki na danym obszarze terytorialnym

14.45-15.00 Przerwa na kawę

15.00-16.00 KILKA SPOSOBÓW POMIARU EFEKTÓW DZIAŁAŃ MARKETINGOWYCH (Marketing Metrics) część II

  • Stickiness Formula – jak zmierzyć atrakcyjność serwisu www
  • Model SUCCES – jak zmierzyć, czy nasz komunikat reklamowy lub PR-owy jest skuteczny

ćwiczenia w ciągu całego dnia

16.00 Zakończenie - wręczenie certyfikatów


Koszt uczestnictwa jednej osoby w warsztatach wynosi:
2995 PLN + 22%VAT przy rejestracji do 31 października 2008 r.
3495 PLN + 22%VAT przy rejestracji po 31 października 2008 r.
Cena obejmuje prelekcje, materiały oraz lunch.

Szczegółowe informacje:
Katarzyna Klimkiewicz - Project Manager
tel.(12) 350 54 00

Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: