-
Tytuł:
Nowoczesne metody i techniki badań satysfakcji klienta
- Kategoria: Marketing i Sprzedaż
- Cena: 3 295 + VAT PLN Teraz: 2 795 + VAT PLN
- Termin: 2007-10-11 - 2007-10-12
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: ECU Marketing
W programie m.in :
- Skuteczne metody i techniki badawcze w zakresie badań zadowolenia i lojalności klientów
- Jak zbudować strategię marketingową nakierowaną na lojalność klientów
- Typowe błędy konstrukcyjne narzędzi badawczych
- Interpretacja wyników badań zadowolenia i lojalności klientów
kompendium wiedzy na temat stosowanych obecnie technik i metod badawczych w zakresie zadowolenia i lojalności klientów
Wprowadzenie:
Zadowolenie, zaufanie i lojalność klientów to jeden z kluczowych obszarów działalności marketingowej każdej nowoczesnej firmy. Badania satysfakcji i lojalności klientów stanowią więc jeden z najstarszych problemów badawczych w nowoczesnym marketingu. Właściwe i efektywne zaprojektowanie badań wymaga nie tylko dobrej znajomości metod i technik badawczych ale i znajomości sposobów wnioskowania oraz wdrażanie wyników badań do codziennej aktywności marketingowej firmy.
Dlaczego warto wziąć udział:
- przybliżymy uczestnikom zasady budowy nowoczesnego systemu zarządzania relacjami z klientami w oparciu o badania marketingowe
- wskażemy w jaki sposób projektować i wykonywać skuteczne badania zadowolenia i lojalności klientów
- przedstawimy w jaki sposób interpretować wyniki badań zadowolenia klientów i jak je wdrażać w codziennej praktyce marketingowej przedsiębiorstwa
- szkolenie prowadzone jest przez wieloletnich praktyków badań marketingowych co gwarantuje zdobycie wiedzy ‘poza-podręcznikowej’
Kto powinien wziąć udział:
Wszyscy, którzy decydują o strategii firmy, w szczególności:
- prezesi zarządu
- członkowie zarządu
- dyrektorzy zarządzający
- dyrektorzy marketingu i sprzedaży
- managerowie ds. strategii i rozwoju
- specjaliści ds. marketingu, marki i promocji
Każdy uczestnik otrzyma imienny certyfikat potwierdzający udział w warsztacie.
Program
I DZIEŃ
9.30-10.00 Rejestracja i przywitanie
10.00-11.00 WPROWADZENIE
- badania marketingowe jako podstawa zarządzania relacjami z klientami
- cele badań marketingowych
- jakie są typy metod badań i czym się różnią
- trendy w badaniach marketingowych
11.00-12.00 ZARZĄDZANIE RELACJAMI Z KLIENTAMI – CRM
- budowanie lojalności klientów poprzez wdrażanie zasad CRM
- budowa systemu CRM w oparciu o badania zadowolenia i lojalności klientów
12.00-12.20 Przerwa na kawę
12.20-13.10 WPROWADZENIE DO BADAŃ ZADOWOLENIA KLIENTÓW
- analiza potrzeb zadowolenia klientów
- wizerunek marki, a badania zadowolenia klientów
- operacjonalizacja pojęć zadowolenia, zaufania i lojalności
- budowa skutecznej strategii marketingowej nakierowanej na lojalność klienta
13.10-14.10 Lunch
14.10-15.30 PROJEKTOWANIE POSZCZEGÓLNYCH FAZ BADAŃ
- projektowanie badań zadowolenia klientów
- etapy badań
- techniki badań
- konceptualizacja problemów badawczych – budowa listy zagadnień do badań
- warsztat: budowa listy zagadnień do badań
15.30-15.45 Przerwa na kawę
15.45-17.00 JAKOŚCIOWE VERSUS ILOŚCIOWE TECHNIKI BADAŃ MARKETINGOWYCH
- projektowanie i zastosowanie badań jakościowych w badaniach zadowolenia klientów (indywidualne wywiady pogłębione i zogniskowane wywiady grupowe)
- kryteria sukcesu badań jakościowych (organizacja, przygotowanie narzędzi, moderacja)
- warsztat: zastosowanie badań jakościowych w badaniach zadowolenia klientów (case study)
17.00 Zakończenie
II DZIEŃ
9.45-10.00 Rejestracja i przywitanie
10.00-11.30 ANALIZA JAKOŚCIOWYCH BADAŃ ZADOWOLENIA KLIENTÓW CZ. I
- scenariusz jako pierwszy etap analizy problemów badawczych
- konstrukcja narzędzia badawczego
- zasady formułowania pytań
- najczęściej stosowane techniki badawcze (indywidualne wywiady pogłębione i zogniskowane wywiady grupowe)
- analiza wyników badań jakościowych jako podstawa konstrukcji narzędzia badawczego do badań ilościowych
- warsztat: identyfikacja typowych błędów konstrukcji narzędzi badawczych
11.30-11.50 Przerwa na kawę
11.50-12.30 ANALIZA JAKOŚCIOWYCH BADAŃ ZADOWOLENIA KLIENTÓW CZ. II
- analiza wyników badań jakościowych jako podstawa konstrukcji narzędzia badawczego do badań ilościowych
- warsztat: analiza wyników badań jakościowych
12.30-13.30 Lunch
13.30-14.30 NARZĘDZIA BADAWCZE W ILOŚCIOWYCH BADANIACH ZADOWOLENIA KLIENTÓW
- techniki budowy kwestionariuszy i ankiet
- zasady konstrukcji i formułowania pytań
- typowe błędy jakie pojawiają się przy konstrukcji narzędzia
- warsztat: budowa narzędzia do badań ilościowych
14.50-16.30 ANALIZA WYNIKÓW ILOŚCIOWYCH BADAŃ ZADOWOLENIA KLIENTÓW
- etapy analizy
- podstawowe miary statystyczne wykorzystywane w analizie
- prezentacja wyników badań
- interpretacja wyników badań
- od wyników badań do budowania strategii
- warsztat: interpretacja wyników badań (case studies)
16.30 Zakończenie - wręczenie certyfikatów
Koszty:
do 12 września 2007r.-2795 PLN + 22% VAT
po 12 września 2007r.-3295 PLN + 22% VAT
Cena obejmuje prelekcje, materiały oraz lunch.
Szczegółowe informacje:
Monika Czyż - Project Manager
tel.(12) 292 08 30