eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkoleniaNeurolingwistyczne Programowanie w zarządzaniu ludźmi

Najważniejsze zagadnienia seminarium:

  • Neurolingwistyczne programowanie (NLP) w praktyce zarządzania firmą
  • Doskonalenie umiejętności interpersonalnych menedżerów
  • Komunikacja jako narzędzie budowania relacji międzyludzkich
  • Zdolność skutecznego, szybkiego wdrażania nowych rozwiązań
  • Aktywny trening nowoczesnych metod zarządzania ludźmi

Cele warsztatu:
Społeczne doświadczenia i przeżycia nie są uzależnione od realnych postaci, lecz zawsze wiążą się z wewnętrznymi obrazami, czyli tak zwanymi mapami lub mentalnymi reprezentacjami. Mapy, które mamy w głowach, decydują o tym, jak spostrzegamy samych siebie i nasze kontakty społeczne. One to odzwierciedlają w plastyczny sposób stosunki władzy, autorytety, struktury rodzinne. Możemy jednak wywierać wpływ na owe mapy i zmieniać naszą społeczną rzeczywistość, przekształcając stworzony przez siebie model za pomocą technik NLP. NLP uczy, jak poprawić swoje relacje z innymi, jak odkryć najgłębsze, nieznane dotąd zakamarki własnej osobowości. Nasze warsztaty skierowane są do doświadczonych menedżerów. Uczestnicy przejdą aktywny trening nowoczesnych metod zarządzania ludźmi. Efektem będzie także zdolność skutecznego, szybkiego wdrażania nowych rozwiązań.

Warsztaty interaktywne:
Weźmiecie Państwo udział w zajęciach opartych w 60% na interaktywnych ćwiczeniach

Części prezentacyjnej towarzyszyć będą:

  • Ćwiczenia indywidualne
  • Praca w grupach
  • Dyskusje
  • Odgrywanie scenek i ról
  • Wszystkie moduły będą miały charakter interaktywnych ćwiczeń, odgrywania scenek i udziału w grach doskonalących umiejętności komunikacyjne i negocjacyjne. W ten sposób będą Państwo mogli zaobserwować i skorygować swoje indywidualne sposoby zachowania.

    Program

    Program jest nastawiony na trenowanie konkretnych umiejętności tak, by każdy uczestnik mógł wprowadzić w życie nowe, efektywniejsze sposoby funkcjonowania, zachowania i techniki pracy. NLP jest, bowiem metodą, której nie można nauczyć się z książek czy wykładów.

    Skąd bierze się siła i skuteczność metody NLP - jak powstała i jakie są jej założenia

    Jak NLP może zwiększyć efektywność oddziaływań menedżera– co powinien umieć zaobserwować, jakie wnioski wyciągnąć oraz jak może skutecznie komunikować się z pracownikami

    „Dobry kontakt z osobą polega na spotkaniu jej w jej modelu świata”

  • Na czym polegają mistrzowskie kompetencje w komunikowaniu się
  • Jak można zobaczyć więcej i więcej zrozumieć - umiejętność zauważania ważnych sygnałów komunikacji niewerbalnej (tzw. kalibrowanie)
  • Umiejętność rozpoznawania nastawienia osoby, jej sposobu rozumienia rzeczywistości, (indywidualna mapa rzeczywistości i związane z nią filtry, stan osoby i jej spójność, preferowane modalności)
  • Jak można znaleźć efektywne sposoby komunikowania się uwzględniające, z jakim rozmówcą mamy do czynienia (dopasowanie i prowadzenie)
  • Sztuka zadawania pytań, która pozwala zauważać niedopowiedzenia, zebrać brakujące informacje, poznać założenia rozmówcy oraz wpłynąć na jego sposób myślenia (tzw. meta-model)
  • Dostęp do mocnych stron – zasobów

    „Każda osoba ma zasoby potrzebne do zmiany, rozwoju”

  • Technika zmiany sposobu myślenia i odnajdowania wewnętrznej motywacji (tzw. krótkie przeformułowanie)
  • Trzy pozycje życiowe – trzy przydatne sposoby funkcjonowania
  • Czynniki pomagające zdystansować się i uwolnić od negatywnych emocji
  • Sztuka kotwiczenia – jak przywoływać i tworzyć pozytywne stany
  • Trans, czyli jak skorzystać z naszej podświadomości
  • Zdolność oddziaływania na innych – umiejętne motywowanie i kierowanie zachowaniami pracowników

    „Im większa elastyczność, tym większa skuteczność”

  • Różne konteksty komunikowania się z pracownikami a użyteczność technik NLP - codzienne komunikowanie się w miejscu pracy, wydawanie poleceń, rozmowy rekrutacyjne, rozmowy oceniające.
  • Jak podać informację zwrotną pracownikowi tak, by było to dla niego motywujące (tzw. kanapka informacji zwrotnych)
  • Filary motywowania
  • Zwiększanie potencjału i motywacji pracowników: meta-programy w rekrutacji i przydzielaniu zadań
  • Umiejętność zauważania sygnałów niezgody czy zwiastunów trudności
  • Jak radzić sobie w konfliktowej sytuacji, z trudnymi osobami
  • Pomost w przyszłość, czyli jak sprawić, by nowo nabyte umiejętności zadziałały

    Mirosława Huflejt-Łukasik
    doktor nauk humanistycznych w zakresie psychologii, pracownik Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego Laureatka zespołowej nagrody Ministra Edukacji Narodowej za publikację naukową. Autorka artykułów popularyzujących Neurolingwistyczne Programowanie w czasopismach „Manager”, „Bussines Sales”, „Impact”.

    Certyfikaty Praktyka i Mistrza Neurolingwistycznego Programowania uzyskane w Institute for Integrative Communication (potwierdzone przez German Association for Neuro-Linguistic Programming oraz International Association for NLP). Certyfikaty trenera Neurolingwistycznego Programowania uzyskane w Erickson University International – Kanada oraz w Osterreichisches Traingszentrum fur NLP. Współzałożyciel Polskiego Instytutu Neurolingwistycznego Programowania. Jest członkiem zarządu oraz członkiem Komitetu ds. Standardów Szkolenia European Assocciation for Neuro-Linguistic Psychotherapy.

    Od ponad 15 lat prowadzi seminaria, warsztaty i treningi, koncentrując się na szkoleniach dla menedżerów. Pracuje z Zarządami firm, prowadząc indywidualne szkolenia oraz coaching. Zajmuje się także konsultacjami dla firm, przekładając wiedzę i umiejętności na konkretne, praktyczne zastosowania. Przeszkoliła czy pomagała w budowie zespołu w takich firmach, jak np., Super Express, Macro Cash and Carry, Pollena Astra, Dziennik Prawa i Gospodarki, Jagram, IQS and Quant Group, Era GSM, Mercedes-Benz, Bank Śląski, Bank Zachodni WBK, NASK, Siemens, Bayer, Centertel, Global Trade Center, Digital One, Wrigley, RCF, PricewaterhouseCoopers, Canal +, ZUS, Novartis, Impel, TPSA, TVP . Prowadziła także szkolenia dla gminnych samorządów, w tym Gminy Centrum w Warszawie, dotyczące tworzenia zespołów i kierowania nimi, umiejętności z zakresu komunikowania się oraz liczne szkolenia otwarte o różnorodnej tematyce (m.in. przywództwo, komunikowanie się, motywowanie, radzenie sobie w trudnych, konfliktowych sytuacjach, organizowanie czasu pracy, radzenie sobie ze stresem). W Wydziale Psychologii UW prowadzi zajęcia na studiach podyplomowych m.in. "Psychologia Zarządzania Personelem" oraz "Psychologiczne Podstawy Komunikacji Medialnej” oraz współpracuje z SWPS prowadząc zajęcia na studiach podyplomowych „Psychologia klienta w marketingu usług” oraz „Praktyczna psychologia społeczna”.

    W swojej pracy jest nastawiona przede wszystkim na dostarczanie konkretnych potrzebnych umiejętności oraz wspieranie potencjału istniejącego w ludziach. Zajmujące są dla niej te dziedziny i sytuacje, w których można twórczo zastosować psychologiczne metody dla budowania nowych, lepszych rozwiązań.


    Cena:
    od 23-04-2007 do 25-05-2007 - 3295 PLN + 22% VAT
    od 26-05-2007 do 22-06-2007 - 3495 PLN + 22% VAT
    od 23-06-2007 do 04-07-2007 - 3795 PLN + 22% VAT

    Kontakt
    Aleksandra Bartosińska
    kierownik projektu

    tel.: 022 420 55 31
    faks: 022 420 55 01