-
Tytuł:
Negocjacje handlowe - jak osiągnąć zamierzony cel?
- Kategoria: Marketing i Sprzedaż
- Cena: 1 580 PLN Teraz: 1 580 PLN
- Termin: 2009-04-16 - 2009-04-17
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: Global Business Center Sp. z o.o.
Dobrze negocjować to budować zaufanie, stwarzać korzystne dla obu stron propozycje oraz przekonywać i nie dać się oszukać. Umiejętność negocjowania jest podstawą osiągnięcia sukcesu w sprzedaży i może stać się ważnym elementem osiągnięcia przewagi konkurencyjnej w przedsiębiorstwie.
Dzięki udziałowi w warsztatach dowiedzą się Państwo:
- jak właściwie planować, przygotować i prowadzić negocjacje handlowe?
- kiedy i jak negocjować pozycyjnie a kiedy stosować negocjacje oparte na relacjach?
- jak przeciwdziałać manipulacji ze strony klientów?
- jakie taktyki oraz metody negocjacji są najbardziej efektywne w trudnych czasach rynkowych?
- jak negocjować z silniejszym partnerem?
Szkolenie ma charakter warsztatów popartych krótkimi wykładami, licznymi ćwiczeniami i dyskusją, a przewidziane GRY NEGOCJACYJNE pozwolą Państwu zastosować w praktyce zdobytą na szkoleniu wiedzę i umiejętności.
Osoby prowadzące:
MACIEJ BOREJKO – Trener i psycholog. Specjalista z zakresu efektywnej komunikacji, zarządzania czasem, zespołem, asertywności, technik sprzedaży oraz negocjacji. Menedżer ds. rozwoju w jednym z anglojęzycznych miesięczników.
DR LESZEK MELLIBRUDA – Psycholog biznesu, konsultant wielu firm i korporacji, prowadzi szkolenia i treningi przygotowujące do ważnych negocjacji z kluczowymi klientami oraz codziennych rozmów handlowych. Konsultant z zakresu psychologii biznesu w TVN CNBC i TVN24. Współautor cotygodniowej audycji nt. psychologii biznesu w radiu TOKFM. Współpracuje z „POLSKA The Times”, „Businessman.pl” oraz z „Personel i Zarządzanie”.
Program
1. ANALIZA PRZEDMIOTU NEGOCJACJI
TEST - „Coś optymistycznego”
- Wyodrębnienie kwestii kluczowych i pobocznych co nie wpływa znacząco na charakter negocjowanego porozumienia?
- Ustalenie hierarchii ważności wyodrębnionych kwestii
- Cel negocjacji, do którego zmierzamy vs plan rozmowy
- Przygotowanie argumentów do prowadzenia negocjacji - DYSKUSJA
2. PRZYGOTOWANIE MERYTORYCZNE DO NEGOCJACJI
- Jakie są nasze aspiracje i oferty wyjściowe?
- Ustalenie dolnej granicy własnych ustępstw
- Jakie rezultaty zamierzamy osiągnąć?
- Przygotowanie kontrargumentów na przewidywane stanowiska Klientów
- Opracowanie różnych wariantów porozumienia
ĆWICZENIE - „Kupno/sprzedaż samochodu vs kupno/sprzedaż produktu - usługi handlowej”
3. TECHNIKI ROZPOCZYNANIA NEGOCJACJI
- Jaka atmosfera będzie najlepsza dla naszych negocjacji?
- Procedury otwarcia negocjacji
- Jak skłonić klienta, aby jako pierwszy podał swoje stanowisko wyjściowe?
- Technika zakotwiczenia, czyli jak wygrać na wstępie
- Technika jednostronnych założeń - warunków nienegocjowalnych - DYSKUSJA
4. PODSTAWOWE BŁĘDY W FAZIE ROZPOCZYNANIA NEGOCJACJI HANDLOWYCH
- Kto pierwszy podaje „ceny”?
- Jak reagować na pierwszą propozycję podaną przez Klienta?
- Jak okazywać zainteresowanie?
- Nie okazuj pośpiechu i zniecierpliwienia - usztywnisz klienta obniżając jego motywacje do porozumienia
ĆWICZENIE - „Teoria negocjacji a kupno/sprzedaż domu”
5. POLITYKA USTĘPSTW W TRAKCIE NEGOCJACJI
- W jakich sytuacjach dokonywać ustępstw?
- Techniki dokonywania ustępstw - jak ustępować by nie stracić, a zyskać?
ĆWICZENIE - „Konflikt zbrojny - czy na tym da się zarobić?”
6. PRAKTYKA NEGOCJACJI VS TECHNIKI NEGOCJACJI POZYCYJNYCH
- Specyfika prowadzenia negocjacji pozycyjnych
- Kiedy i jak negocjować pozycyjnie? - DYSKUSJA
7. ZNACZENIE PODSUMOWYWANIA POSZCZEGÓLNYCH ETAPÓW NEGOCJACJI
- Tworzenie formularza zbieżności
- Kiedy i jak przechodzić do fazy finalizowania?
- Czy rezultat negocjacji może być negocjowany powtórnie?
8. NOWE SPOJRZENIA I TAKTYKI NEGOCJACJI W TRUDNYCH CZASACH RYNKOWYCH
- Jak osobowości wpływają na siebie? - jawne i ukryte scenariusze naszych zachowań
- Nowe potrzeby, nowe postawy naszych klientów - nowe wymiary rozmów negocjacyjnych
- wartości i zasady - unikalna sztuka budowania relacji - MINI-ĆWICZENIE - tylko dla odważnych
- Strategia Judo - jak obrócić silne strony konkurentów na swoją korzyść?
- zasady ruchu, równowagi i dźwigni
- Jawne i ukryte emocje w negocjacjach
- sposoby na programy gada, Trójkąt Dramatyczny i Samca Alfa
- Intuicja i doświadczenie w negocjacjach
ĆWICZENIE - „Analiza negocjacji Abrahama z Bogiem”
9. MANIPULACJE W NEGOCJACJACH - JAK BRONIĆ SIĘ I REAGOWAĆ
- Techniki, tricki i metody negocjacji - jak stosować, jak się bronić i komu to służy?
- Identyfikacja granic i taktyk manipulacyjnych
- Jak stosować zasadę czworga uszu podczas słuchania w manipulacyjnej komunikacji negocjacyjnej?
- Cztery kody kłamstwa (ciała, twarzy, głosu, słów)
- Czy istnieje etyczna manipulacja?
- „Przydepnięty serek robi się szerszy a nie twardszy” (Goethe) - czyli tajemnice czarnej retoryki
- 13 elementów otwartego komunikatu - koncepcja Piotra Tymochowicza (na podst. „Biblii skuteczności”)
ĆWICZENIE - GRA NEGOCJACYJNA „Cena przedmiotem wzajemnego wpływu stron”
10. NEGOCJACJE OPARTE NA RELACJACH
- Sens negocjacji opartych na relacjach - nie targuj się o stanowiska, diagnozuj interesy
- Oddziel ludzi od problemu - łatwo powiedzieć, czyli jak budować własny profesjonalizm na poziomie świadomości, podświadomości i skutecznych zachowań
- Bariery komunikacyjne - rozpoznawanie i uniknie
- Analiza transakcyjna a komunikacja w negocjacjach - nauka rozpoznawania poziomów komunikacyjnych
- odkrywaj stanowiska drugiej strony staraj się, aby wynik rozmów oparty był o obiektywne kryteria znajdź kilka rozwiązań pogodzenia stanowisk
- Kiedy stosować negocjacje oparte na relacjach?
11. OSOBOWOŚĆ NAJWAŻNIEJSZYM NARZĘDZIEM NEGOCJACJI
- Typologia negocjatorów
- Osobiste umiejętności wpływu w warunkach handlowych
- Jak „zasada 6 kapeluszy de Bono” może pomóc nie tylko w kreatywnym myśleniu?
- Sposoby postępowania wobec partnera agresywnego
12. NEGOCJACJE Z POZYCJI SIŁY
JAK NEGOCJOWAĆ Z SILNIEJSZYM PARTNEREM? - GRA NEGOCJACYJNA
13. BIURO ZARZĄDU A ZMIANY CZŁONKÓW ZARZĄDU
- Reguły i techniki negocjacyjne stosowane przy braku równowagi negocjacyjnej stron
Koszty
Koszt szkolenia dla jednej osoby: 1580.00 zł brutto.
- za zgłoszenie do dnia 2009-03-27 otrzymuje się 10.0% rabatu
- za zgłoszenie więcej niż jednej osoby otrzymuje się 5.0% rabatu.
Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, certyfikat uczestnictwa w szkoleniu, przerwy kawowe oraz dwa posiłki obiadowe.
Szczegółowe informacje:
Global Business Center Sp. z o.o.
Tel.: (22) 830 05 91
Fax: (22) 830 05 04