-
Tytuł:
Merchandising - efektywna ekspozycja towaru
- Kategoria: Marketing i Sprzedaż
- Cena: 1 380 + VAT PLN Teraz: 1 380 + VAT PLN
- Termin: 2011-06-27 - 2011-06-28
- Miejsce: / wielkopolskie
- Organizator: AVENHANSEN Sp. z o.o.
Merchandising - czyli sztuka ułożenia towarów w sklepie w taki sposób aby z każdego metra bieżącego powierzchni sklepu uzyskać maksymalnie możliwą sprzedaż.
W dzisiejszych czasach sprzedaż odbywa się sama. Udział sprzedawców w sklepach jest ograniczony bo od czasów gdy w sklepach zniknęły lady sklepowe i kolejki rolę cichego sprzedawcy przejął Merchandising - czyli sztuka ułożenia towarów w sklepie w taki sposób aby z każdego metra bieżącego powierzchni sklepu uzyskać maksymalnie możliwą sprzedaż. Dziś sprzedaż polega na walce zmysłów pomiędzy organizatorem przestrzeni w sklepie i mniej lub bardziej świadomymi klientami, którzy robiąc zakupy poddają się urokom Merchandisingu.
Różnica pomiędzy obrotem takiego samego sklepu stosującego zasady Merchandisingu a obrotem sklepu układającego towar intuicyjnie (tak aby ładnie wyglądało) wynosi aż 30%. Dziś praktycznie żadnego sklepu nie stać na to, aby nie stosować zasad Merchandisingu. Ignorancja tych zasad odbiera cały zysk sklepu. Doskonalenie się w praktycznym Merchandisingu - zawsze zwiększa sprzedaż.
Korzyści dla uczestników
Uczestnicy szkolenia nauczą się:
- Podstawowych zasad i reguł Merchandising’u
- Jak prawidłowo wykonać ekspozycje sklepu i półki z towarem
- Jak urządzać promocje w taki sposób, aby skutecznie zwiększać sprzedaż
- Jak rozmawiać z dostawcami i przedstawicielami handlowymi negocjującymi dostawy
Dodatkowy bonus dla uczestników:
Uczestnicy zdobędą praktyczne umiejętności, w jaki sposób robić własne prywatne zakupy tak, aby nie ulegać wpływom, kupować mądrze a nie koniecznie najtaniej, dzięki czemu zachowają we własnych prywatnych domowych budżetach 20-30% gotówki.
Szkolenia polecamy dla
Szkolenie dedykowane dla: właścicieli małych i średnich sklepów detalicznych, personelu sklepu niezależnie od zajmowanego stanowiska i funkcji na sali sprzedaży, przedstawicieli handlowych dostarczających produkty do sklepów, zawodowych projektantów i merchandiser’ów oraz wszystkich konsumentów, którzy chcą świadomie robić zakupy i nie ulęgać wpływom reklamy i merchandising’u.
Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia
Aktywne dyskusje o branżach i sklepach uczestników szkolenia, techniki kreatywnego rozwiązywania kwestii, wykłady przeplatane ćwiczeniami praktycznymi, testów zmysłów wpływających na decyzje o zakupach, ćwiczenia w parach i grupach, prezentacje przykładów ze sklepów.
Program szkolenia
1. Merchandising - podejście praktyczne
- Zdefiniowanie pojęcia
- Słownik Merchandisingu
- Producent kontra detalista
- Czynniki skłaniające do zakupów
- Zasady zachowań konsumentów
- Ewolucja handlu i kierunki rozwoju
2. Skuteczność Merchandising’u
- Elementy Merchandising’u i narzędzia pracy Merchandisera
- Strategiczne miejsca w sklepie
- Poziomy ekspozycji w sklepach
- Reguła prawej ręki
3. Potęga impulsu podświadomości
- Merchandising zmysłów
- Impuls wzrokowy i jego potęga
- Możliwość dotyku
- Zmysły zapachu i smaku
- Impuls słuchowy
- Kolory i światło
- Przestrzeń i ruch
- Bramy zmysłowe i ich wpływ na decyzje o gustach
4. Techniki Ekspozycji
- Rodzaje sklepów detalicznych
- Idealna półka z produktami
- Organizacja promocji
- Wykorzystanie POS-ów
- Ćwiczenia na własnych produktach (w przypadku szkoleń zamkniętych)
5. Praktyczne ćwiczenie zasad merchandisingu z pozycji konsumenta
- Świadome zachowania konsumenckie
- Tanio czy dobrze (zawsze masz wybór)
- Koszyk pełen okazji - kto najskuteczniej drenuje portfel klientów
- (ćwiczenie praktyczne w dużej galerii handlowej) Jak świadomie kupować? (burza mózgów)
- Asertywność w zakupach i negocjowanie w sklepach
- Jak ograniczyć wpływ reklamy i marchandising’u w swoim życiu
Koszt uczestnictwa: 1380 zł
Wszystkie ceny są podane w wartościach netto, do których należy doliczyć podatek VAT w wysokości 23%.
- Rabat za dwie osoby: 200 zł, za trzy: 400 zł (przy udziale w szkoleniu osób z jednej firmy).
- Rabat za wpłatę do 4 tygodni przed datą szkolenia: dodatkowe 100 zł od osoby.
- Uczestników naszych szkoleń otwartych zapraszamy gratis na wycieczki po Krakowie.
- Oferujemy również System bezstresowych rat.
Szczegółowe informacje:
Łukasz Michałek - Doradca Klienta ds. Organizacji Szkoleń i Konferencji
tel.: 515 212 452
Więcej na: