-
Tytuł:
Menedeżer coachem. Jak za pomocą rozmowy rozwiązywać problemy i osiągać lepsze wyniki?
- Kategoria: Marketing i Sprzedaż
- Cena: 3 700 PLN Teraz: 3 700 PLN
- Termin: 2009-11-26 - 2009-11-27
- Miejsce: / małopolskie
- Organizator: Pro Optima Sp. z o.o.
3 kluczowe korzyści z uczestniczenia w szkoleniu:
- Lepsze zrozumienie jak zachowanie menedżera wpływa na emocje i postawy pracowników, oraz jak możesz skutecznie wspierać ich rozwój,
- Lepsze poznanie siebie i swoich tendencji w roli menedżerskiej,
- Poznanie praktycznych sposobów radzenia sobie z problemami i wyzwaniami w pracy z ludźmi.
3 kluczowe rezultaty zastosowania nabytych podczas szkolenia umiejętności:
- Poprawa wyników, atmosfery i jakości współpracy zespołowej,
- Wzrost innowacyjności pracowników, lepsze wykorzystanie ich mądrości i doświadczenia,
- Wzmocnienie odpowiedzialności i samodzielności zespołu – zmniejszenie poziomu stresu i obciążenia mikrozarządzaniem – więcej czasu dla menedżera.
Przed jakim wyzwaniem dzisiaj stoisz, menedżerze?
Jeżeli masz trudnych albo nowych pracowników i szukasz pomysłu jak z nimi postępować,
jeżeli chcesz skuteczniej motywować zespół, czeka Cię rozmowa oceniająca.
jeżeli zostałeś awansowany i musisz na nowo poukładać sobie relacje z zespołem,
jeżeli Twój zespół to grupa indywidualistów, a ty zarządzasz "mądrzejszymi od siebie" –
– zapraszamy na szkolenie „Menedżer coachem”.
Kto, jeśli nie Ty, może pozyskać zaangażowanie pracowników? I kiedy, jeśli nie teraz?
Adresatem szkolenia są wszyscy menedżerowie, którzy chcą się rozwijać i stawać skuteczniejszymi przywódcami, w szczególności:
- Przedstawiciele wyższej i średniej kadry menedżerskiej,
- Liderzy zespołów i kierownicy projektów,
- Menedżerowie odpowiedzialni za wdrażanie zmian organizacyjnych,
- Kierownicy świeżo awansowani lub przygotowujący się do objęcia nowego stanowiska.
Zagadnienia poruszane podczas szkolenia:
- Na czym polega rola i zadania współczesnego menedżera?
- Trudne sytuacje i problemy w pracy menedżera
- Modele przywództwa – wykorzystanie coachingu w kształtowaniu postawy przywódczej
- Na czym polega coachingowy styl zarządzania
- Bazowe umiejętności coacha – aktywne słuchanie i „mocne” pytania
- Główne zasady prowadzenia rozmów coachingowych
- Struktury rozmów coachingowych, m. in.:
- GROW
- COACH
- STAGES
- Action Plan
- Zasady skutecznego przekazywania informacji zwrotnych
- Praktyczne ćwiczenie umiejętności prowadzenia rozmów coachingowych
- Jak kształtować konstruktywne relacje z pracownikami?
- Po co i jak budować zaufanie pracowników
- Praca z celami – wyznaczanie, priorytety, kroki do realizacji celu
- Przełamywanie schematów myślenia i zachowania
- Przyjmowanie różnych perspektyw widzenia problemu
- Kiedy ludzie się zmieniają – praca nad zmianą postaw i zmianą kultury organizacyjnej
- Budowanie motywacji do zmiany, przełamywanie inercji zmiany
- Czego się może menedżer obawiać i jak przełamywać obawy
- Budowanie obrazu siebie jako menedżera
- Zespołowość – funkcje i dysfunkcje
- Dobre praktyki w stosowaniu coachingu – jak postępować w sytuacjach:
- trudni pracownicy,
- konflikty,
- brak współpracy w zespole,
- wdrażanie nowych pracowników,
- kształtowanie relacji ze współpracownikami po awansie,
- problemy z dyscypliną i przestrzeganiem zasad,
- zarządzanie „niezastąpionymi” ekspertami,
- Praca nad własnym rozwojem menedżera
- Zadania domowe – podejmowanie zobowiązań wobec siebie
Jak realizujemy szkolenie?
Szkolenie realizowane jest w formule treningu. Wykorzystujemy szeroką gamę technik pracy tak, aby dotrzeć do wszystkich uczestników i istotnie wpłynąć na rozwój ich kompetencji min. poprzez:
- Aktywne ćwiczenie składowych umiejętności i towarzyszący mu transfer wiedzy. W ten sposób umożliwiamy rozwój złożonych kompetencji.
- Tworzenie warunków by uczestnicy pełniej wykorzystywali już posiadane doświadczenie i zdobywaną podczas szkolenia wiedzę. Przez to umożliwiamy bardziej efektywną asymilacje umiejętności.
- Symulacje sytuacji wykorzystania rozwijanych umiejętności. W ten sposób inspirujemy do odkrycia nowych sposobów działania, złamania dotychczasowych nawyków.
- Opcjonalnie wzbogacenie pracy przez elementy video-treningu. Dzięki temu znacząco intensyfikujemy proces rozwoju kompetencji.
- Udzielanie konstruktywnego feedbacku i skłanianie do refleksji. Przez to każdy z uczestników identyfikuje mocne i wymagające wzmocnienia strony i świadomie planuje dalszy rozwój umiejętności – staje się kreatorem swojego rozwoju.
Prowadzący:
Wiesław Porosło
Trener, doradca, coach (Certyfikat The Art & Science of Coaching Erickson College z Vancouver). Doświadczony menedżer w budowaniu strategii rozwoju przedsiębiorstwa. Przygotowuje menedżerów do wdrażania coachingowego stylu zarządzania. Jest autorem wielu opracowań w tym zakresie, a także pomysłodawcą i jednym z trenerów prowadzących realizowanego cyklicznie od kilku lat szkolenia "Menedżer Coachem".
Szkolił pracowników m.in: Polkomtel, Kolporter, Kompas Polska, Robobat, Merida, SGI Baltis, Narodowy Bank Polski, ING, Bank Zachodni WBK, Sygma Bank, mBank, DUKA, V-Soft, Quantum Software, WASKO, Mostva.
Olga Rzycka
Trener i coach (Certyfikat ICC International Coaching Community). Autorka wielu publikacji dt. wyzwań stojących przed osobami na kierowniczych stanowiskach. Doświadczony trener wewnętrzny: PZU i PZU Życie, Pliva, ING. Inspiruje do rozwoju głównie menedżerów wyższego i średniego szczebla w zakresie: umiejętności planowania, podejmowania decyzji, motywowania, wspópracy w zespole, autoprezentacji. Coach dla wyższej kadry wspierający ich w procesach zmian, podczas obejmowania nowych funkcji, realizacji ambitnych celów biznesowych. Do tej pory przeszkoliła tysiące menedżerów i specjalistów m.in.: PZU Życie, PZU S.A., WBK, Elektrociepłownia Kraków, Krakowska Fabryka Armatur S.A., Nobiles, Impel, Vector, Fideltronik, Pliva Kraków, Wyższa Szkoła Zarządzania i Administracji, SGI Komfort, Sygma Bank, Bank Zachodni WBK, WASKO, Rockwool, Qumak-Sekom S.A.
Koszt udziału: 3700 zł/ osoba.
Terminy:
26-27 listopada (I sesja), kontynuacja 17-18 grudnia 2009 (II sesja), łącznie 4 dni (2+2).
Czas trwania: 4 dni szkoleniowe ( 2+2)
Kontakt:
Katarzyna Wszołek - Koordynator szkoleń otwartych
tel. +4812 397 79 51
Więcej informacji na stronie: