eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkoleniaMarketing bezpośredni w praktyce - efektownie i efektywnie.

Cel szkolenia:

Rozwój umiejętności:

  • Planowania kampanii direct marketingowych w różnych scenariuszach
  • Wykorzystania doświadczeń innych firm do konstrukcji akcji marketingu bezpośredniego na własnym rynku
  • Skutecznej realizacji kampanii wykorzystujących narzędzia marketingu bezpośredniego
  • Zastosowania technik kreatywnego myślenia przy planowaniu kampanii direct marketingowych
  • Pozyskania baz danych i rozwiązywania problemów takich jak brak aktualności i niska jakość danych
  • Analizy efektywności i kontroli kosztów akcji direct marketingowych

Metody szkolenia:
Obszerne case studies z rynku polskiego, ze szczególnym uwzględnieniem działań instytucji finansowych i wydawnictw, arkusze kalkulacyjne do planowania kampanii.
Uwaga! Uczestnikom zapewniamy możliwość konsultacji z trenerem w okresie 2 tygodni po odbytym szkoleniu.

Program szkolenia

Dzień 1 Planowanie działań direct marketingowych godz. 9:00 - 17:00

1. Wprowadzenie - przegląd działań marketingowych i direct marketingowych realizowanych na polskim rynku

  • Przykłady działań marketingowych - case studies:
    • działania ATL i PR
    • promocje, eventy
    • budowanie baz danych
    • akcje mailingowe i telemarketingowe
    • akcje integrujące siły sprzedaży w terenie
  • Ocena przydatności narzędzi direct marketingowych i ich dopasowania od potrzeb firm
  • Analiza prezentowanych przykładów - mocne i słabe strony
  • Analiza omówionych akcji pod kątem realizacji potrzeb firmy i rekomendacji dla wybranych branż<

Ćwiczenie: Dobór działań direct marketingowych w zależności od potrzeb firmy i specyfiki branży

2. Myślenie kreatywne - rola w planowaniu działań direct marketingowych

  • Jak rozumieć kreatywność w marketingu bezpośrednim?
  • Techniki pracy kreatywnej nad pomysłem
  • Kreatywności - dobry pomysł i skuteczna realizacja.

Ćwiczenia z zastosowaniem technik myślenia kreatywnego: opracowanie zarysu strategii dla wybranych produktów, wykorzystanie potencjału kreatywnego pracy w grupie.

3. Planowanie akcji wsparcia sprzedaży z zastosowaniem narzędzi marketingu bezpośredniego

  • Określanie punktu wyjściowego dla kampaniii
  • Określanie celów kampaniii
  • Wybór narzędzi, określenie procesów, timingu, punktów kontrolnychi
  • Planowanie efektywności i kosztów kampaniii
  • Punkty krytyczne kampaniii
  • Podjęcie decyzji o wewnętrznej realizacji kampanii lub outsourcingu działań i
  • Przygotowanie briefu dla agencji

4. Pozyskiwanie baz danych

  • Rynek baz danych w Polsce - dostępność, wady i zalety baz komercyjnych
  • Pozyskanie zewnętrznych baz danych do akcji direct marketingowych
  • Budowanie własnych baz danych

Case study: sposoby pozyskiwania danych do baz własnych

  • Rozwiązywanie problemów takich jak niska jakość i aktualność, duplikacja, brak standaryzacji zewnętrznych baz danych


Dzień 2 Efektywność działań direct marketingowych godz. 9:00 - 17:00

1. Co decyduje o sukcesie akcji marketingu bezpośredniego - case studies

  • Prezentacja przykładów działań wsparcia sprzedaży z zastosowaniem narzędzi marketingu bezpośredniego:
    • infolinia
    • kampanie aktywnej sprzedaży
    • wsparcie sprzedaży struktur terenowych - aktywizacja handlowców i agentów
    • ocena potencjału Klienta i aktualizacja bazy danych
    • aktualizacja baz danych
    • programy partnerskie
    • pogramy lojalnościowe

Ćwiczenie: Określenie punktów krytycznych, narzędzi pomiaru skuteczności akcji, elementów, decydujących o sukcesie lub porażce akcji. Rekomendacje - jak osiągnąć sukces i jak uniknąć błędów?

2. Korzyści z wdrożenia narzędzi marketingu bezpośredniego

  • Przegląd korzyści uzyskiwanych przez firmy skutecznie realizujące działania direct marketingowe:
    • analiza efektywności poszczególnych struktur handlowych
    • analiza efektywności sprzedaży na etapach dotarcia do Klienta, ofertowania, spotkania bezpośredniego, zamknięcia sprzedaży
    • określanie potrzeb szkoleniowych sieci sprzedaży
    • wsparcie struktur terenowych kampaniami centralnymi i ich aktywizacja
    • kontrola kosztów pozyskania Klienta
    • precyzyjne planowanie sprzedaży

Ćwiczenie podsumowujące: Przygotowanie planu działań direct marketingowych dla własnej firmy.

3. Ograniczenia prawne i etyczne w marketingu bezpośrednim

  • Kodeks etyczny marketingu bezpośredniego
  • Ustawa o ochronie danych osobowych
  • Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną
  • Ustawa o ochronie baz danych
  • Prawo telekomunikacyjne
  • Zasady savoir-vivre i standardy obsługi Klienta


Prowadzący: Beata Nawrat
Dyrektor Dzialu Sprzedazy i Marketingu w dziale Sales Support Arterii S.A. Pracowała m.in. dla: AIG Poland, ING Nationale-Nederlanden, Wydawnictwa Wiedza i Praktyka, Bertelsmann Media, Europejskiego Funduszu Leasingowego, Raiffeisen Banku Polska, Amplico AIG Life, Verlag&Dashoffer. Od 9 lat prowadzi szkolenia oraz zarządza kampaniami tele- i direct- marketingowymi.


Termin: 20 - 21 luty 2007

Miejsce: Warszawa, Kolmex Inwest, ul. Grzybowska 80/82

Cena: 2000 zł netto, dla prenumeratorów miesięcznika Marketing w Praktyce - 1800 zł, przy zgłoszeniu 2 i więcej osób - 1700 zł od osoby (zw. z VAT)

Cena zawiera: udział w dwudniowym szkoleniu, materiały szkoleniowe - drukowane w segregatorach oraz w wersji elektronicznej na CD, certyfikat wystawiony przez ESSENTIS - szkolenia marketingowe i Wydawnictwo Marketing w Praktyce, konsultacje z trenerem, lunch oraz serwis kawowy w trakcie przerw.

Szczegółowe informacje:
Daria Chrzan
ESSENTIS - szkolenia marketingowe
022 353 25 11

Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: