-
Tytuł:
Marketing bezpośredni w praktyce - efektownie i efektywnie.
- Kategoria: Marketing i Sprzedaż
- Cena: 2 000 PLN Teraz: 2 000 PLN
- Termin: 2007-02-20 - 2007-02-21
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: ESSENTIS - szkolenia marketingowe
Cel szkolenia:
Rozwój umiejętności:
- Planowania kampanii direct marketingowych w różnych scenariuszach
- Wykorzystania doświadczeń innych firm do konstrukcji akcji marketingu bezpośredniego na własnym rynku
- Skutecznej realizacji kampanii wykorzystujących narzędzia marketingu bezpośredniego
- Zastosowania technik kreatywnego myślenia przy planowaniu kampanii direct marketingowych
- Pozyskania baz danych i rozwiązywania problemów takich jak brak aktualności i niska jakość danych
- Analizy efektywności i kontroli kosztów akcji direct marketingowych
Metody szkolenia:
Obszerne case studies z rynku polskiego, ze szczególnym uwzględnieniem działań instytucji finansowych i wydawnictw, arkusze kalkulacyjne do planowania kampanii.
Uwaga! Uczestnikom zapewniamy możliwość konsultacji z trenerem w okresie 2 tygodni po odbytym szkoleniu.
Program szkolenia
Dzień 1 Planowanie działań direct marketingowych godz. 9:00 - 17:00
1. Wprowadzenie - przegląd działań marketingowych i direct marketingowych realizowanych na polskim rynku
- Przykłady działań marketingowych - case studies:
- działania ATL i PR
- promocje, eventy
- budowanie baz danych
- akcje mailingowe i telemarketingowe
- akcje integrujące siły sprzedaży w terenie
- Ocena przydatności narzędzi direct marketingowych i ich dopasowania od potrzeb firm
- Analiza prezentowanych przykładów - mocne i słabe strony
- Analiza omówionych akcji pod kątem realizacji potrzeb firmy i rekomendacji dla wybranych branż<
Ćwiczenie: Dobór działań direct marketingowych w zależności od potrzeb firmy i specyfiki branży
2. Myślenie kreatywne - rola w planowaniu działań direct marketingowych
- Jak rozumieć kreatywność w marketingu bezpośrednim?
- Techniki pracy kreatywnej nad pomysłem
- Kreatywności - dobry pomysł i skuteczna realizacja.
Ćwiczenia z zastosowaniem technik myślenia kreatywnego: opracowanie zarysu strategii dla wybranych produktów, wykorzystanie potencjału kreatywnego pracy w grupie.
3. Planowanie akcji wsparcia sprzedaży z zastosowaniem narzędzi marketingu bezpośredniego
- Określanie punktu wyjściowego dla kampaniii
- Określanie celów kampaniii
- Wybór narzędzi, określenie procesów, timingu, punktów kontrolnychi
- Planowanie efektywności i kosztów kampaniii
- Punkty krytyczne kampaniii
- Podjęcie decyzji o wewnętrznej realizacji kampanii lub outsourcingu działań i
- Przygotowanie briefu dla agencji
4. Pozyskiwanie baz danych
- Rynek baz danych w Polsce - dostępność, wady i zalety baz komercyjnych
- Pozyskanie zewnętrznych baz danych do akcji direct marketingowych
- Budowanie własnych baz danych
Case study: sposoby pozyskiwania danych do baz własnych
- Rozwiązywanie problemów takich jak niska jakość i aktualność, duplikacja, brak standaryzacji zewnętrznych baz danych
Dzień 2 Efektywność działań direct marketingowych godz. 9:00 - 17:00
1. Co decyduje o sukcesie akcji marketingu bezpośredniego - case studies
- Prezentacja przykładów działań wsparcia sprzedaży z zastosowaniem narzędzi marketingu bezpośredniego:
- infolinia
- kampanie aktywnej sprzedaży
- wsparcie sprzedaży struktur terenowych - aktywizacja handlowców i agentów
- ocena potencjału Klienta i aktualizacja bazy danych
- aktualizacja baz danych
- programy partnerskie
- pogramy lojalnościowe
Ćwiczenie: Określenie punktów krytycznych, narzędzi pomiaru skuteczności akcji, elementów, decydujących o sukcesie lub porażce akcji. Rekomendacje - jak osiągnąć sukces i jak uniknąć błędów?
2. Korzyści z wdrożenia narzędzi marketingu bezpośredniego
- Przegląd korzyści uzyskiwanych przez firmy skutecznie realizujące działania direct marketingowe:
- analiza efektywności poszczególnych struktur handlowych
- analiza efektywności sprzedaży na etapach dotarcia do Klienta, ofertowania, spotkania bezpośredniego, zamknięcia sprzedaży
- określanie potrzeb szkoleniowych sieci sprzedaży
- wsparcie struktur terenowych kampaniami centralnymi i ich aktywizacja
- kontrola kosztów pozyskania Klienta
- precyzyjne planowanie sprzedaży
Ćwiczenie podsumowujące: Przygotowanie planu działań direct marketingowych dla własnej firmy.
3. Ograniczenia prawne i etyczne w marketingu bezpośrednim
- Kodeks etyczny marketingu bezpośredniego
- Ustawa o ochronie danych osobowych
- Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną
- Ustawa o ochronie baz danych
- Prawo telekomunikacyjne
- Zasady savoir-vivre i standardy obsługi Klienta
Prowadzący: Beata Nawrat
Dyrektor Dzialu Sprzedazy i Marketingu w dziale Sales Support Arterii S.A. Pracowała m.in. dla: AIG Poland, ING Nationale-Nederlanden, Wydawnictwa Wiedza i Praktyka, Bertelsmann Media, Europejskiego Funduszu Leasingowego, Raiffeisen Banku Polska, Amplico AIG Life, Verlag&Dashoffer. Od 9 lat prowadzi szkolenia oraz zarządza kampaniami tele- i direct- marketingowymi.
Termin: 20 - 21 luty 2007
Miejsce: Warszawa, Kolmex Inwest, ul. Grzybowska 80/82
Cena: 2000 zł netto, dla prenumeratorów miesięcznika Marketing w Praktyce - 1800 zł, przy zgłoszeniu 2 i więcej osób - 1700 zł od osoby (zw. z VAT)
Cena zawiera: udział w dwudniowym szkoleniu, materiały szkoleniowe - drukowane w segregatorach oraz w wersji elektronicznej na CD, certyfikat wystawiony przez ESSENTIS - szkolenia marketingowe i Wydawnictwo Marketing w Praktyce, konsultacje z trenerem, lunch oraz serwis kawowy w trakcie przerw.
Szczegółowe informacje:
Daria Chrzan
ESSENTIS - szkolenia marketingowe
022 353 25 11