-
Tytuł:
Kontrakty outsourcingowe na produkty teleinformatyki - specyfika branżowa, uwarunkowania prawne i praktyka kontraktowa
- Kategoria: Informatyka i Internet
- Cena: 950 + VAT PLN Teraz: 950 + VAT PLN
- Termin: 2006-05-30 - 2006-05-30
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: CPI Sp. z o.o.
Program
10:00 Prezentacja: Specyfika kontraktu outsourcingowego w obszarze teleinformatyki - Leszek Rożdżeński, (dyrektor Centrum Outsourcingu Computerland)
- Specyfika i istota kontraktu outsourcingowego,
- Model najczęściej wdrażanego zakresu usług informatycznych w ujęciu outsourcingowym.
- Specyfika różnic pomiędzy zleceniem usług informatycznych, a kontraktem na usługi w modelu outsourcingowym.
- Istotne elementy i etapy przygotowania do przejścia na model outsourcingowy.
10:40 Wykład: "Proces negocjacji kontrakt oraz elementy składowe poprawnej umowy outsourcingowej" - Mec. Marcin Maruta, (Kancelaria Prawna Kuczek&Maruta)
- Rozpoczęcie, zakres i zasady negocjacji; obowiązek poufności, zaproszenie do składania ofert, oferty, obszary negocjowalne, obszary nienegocjowalne, etapy negocjacji, list intencyjny, kryteria wyboru ofert;
- Kwalifikacje i kompetencje zespołu negocjującego; techniki negocjacji;
- Kryteria wyboru ofert, w szczególności kryteria wyboru firmy outsourcingowej w kontekście odpowiedzialności za czynności powierzone outsourcerowi,
- kwalifikacje,
- referencje,
- doświadczenie okres rzetelnego funkcjonowania na rynku,
- finansowe podstawy (kapitał),
- Klauzule gwarancyjne w umowie: oświadczenia i zapewnienia outsourcera; kwestia uprawnień i praw (w szczególności prawa własności intelektualnej) outsourcera koniecznych do wykonania umowy; zabezpieczenie wykonania umowy
- Różnice w podejściu pomiędzy outsourcerem a odbiorcą usług. Negocjacje wrażliwych obszarów umów - optymalizacja równowagi pomiędzy stronami na zasadzie "win - win".
- Elementy umowy o outsourcing - schemat umowy; korpus umowy i załączniki techniczne; etapy i zasady tworzenia umowy,
- Przedmiot umowy; określenie zakresu i poziomu usług (sposoby kontroli);
- Harmonogram prac, warunki, kryteria i sposób odbioru przedmiotu umowy;
- Współpraca pomiędzy stronami podział kompetencji i odpowiedzialności na styku kompetencji; zespoły projektowe, komitet sterujący, przepływ informacji i kompetencje;
- Sposób i zakres odpowiedzialności dostawcy usług, limity odpowiedzialności; odpowiedzialność za terminowość, odpowiedzialność za jakość,
- Możliwości podzlecania - dopuszczalność, zasady odpowiedzialności, rozwiązania rekomendowane;
- Ochrona danych osobowych, klauzule poufności, zakazy konkurencji, klauzule dodatkowe;
- Wynagrodzenie - różne warianty
- Niewykonanie, nienależyte wykonanie umowy; środki zaradcze, środki dyscyplinujące i represyjne;
- Czas trwania umowy, klauzule skuteczne po jej zakończeniu, opcje wyjścia z umowy;
- Charakterystyka umów SLA (Sernice Level Agreement ) - zasady gwarancji jakości świadczonych usług.
12:40 Lunch
13:10 Wykład: "Wykonanie i kontrola umów outsourcingowych" - Mec. Marcin Maruta, (Kancelaria Prawna Kuczek&Maruta)
- Szczegółowa analiza zasad i sposobów kontroli wykonania umowy; akceptacja wykonania umowy, niewykonanie, nienależyte wykonanie umowy; dokumentacja sposobu wykonania umowy, spory w trakcie realizacji umowy, tryby eskalacji sporu, rozstrzygnięcia konfliktowych sytuacji na zasadzie "win - win".
Renegocjacja warunków umowy outsourcingu; zmiany umowy w trakcie jej wykonywania, zmiana harmonogramu prac, przedłużanie okresu współpracy; - Zakończenie umowy:
Określenie okresu obowiązywania umów i przebieg "naturalnego" wygaśnięcia umowy; kontrola i ocena wykonania umowy; odebranie prac i akceptacja usług a wymagalność roszczenia o wynagrodzenie i ew. start okresu gwarancji (rękojmi) oraz "opcje wyjścia" - możliwości skrócenia okresu trwania umowy, możliwość odstąpienia od umowy; wypowiedzenie a odstąpienie.
14:00 Wykład i dyskusja, dodatkowe konsultacje: "Praktyczne rady prawnika" - Mec. Marcin Maruta, (Kancelaria Prawna Kuczek&Maruta)
- Obszary sensytywne i identyfikacja zagrożeń prawnych w tekstach umów;
- Szczegółowa analiza poszczególnych klauzul umownych; przedstawienie optymalnych rozwiązań kontraktowych w analizowanych umowach;
- Najczęściej spotykane pułapki w zapisach umów o outsourcing.
14:45 Prezentacja firmy konsultingowej: "Audyt poprawności kontraktu outsourcingowego i jego realizacji" - Jakub Bojanowski, (Deloitte)
- audyt technologiczny
- audyt bezpieczeństwa
- audyt legalności oprogramowania
- audyt SLA
15:30 Zakończenie warsztatów, rozdanie certyfikatów udziału
Biuro Organizatora:
Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o.
tel. /22/ 870 69 78, /22/ 871 85 51
email:
Szczegółowe informacje: