-
Tytuł:
Konsekwencje Zmian w Prawie Zamówień Publicznych
- Kategoria: Prawo
- Cena: 1 995 + VAT PLN Teraz: 1 995 + VAT PLN
- Termin: 2013-03-05 - 2013-03-06
- Miejsce: Warszawa / mazowieckie
- Organizator: Point Polska Mariusz Mazurek
Ustawa "Prawo zamówień publicznych" jest trudna i często nowelizowana. Z tego właśnie powodu tak wielu praktyków stosujących się do jej zapisów narażonych jest na popełnianie błędów i ponoszenie w związku z tym kłopotliwych konsekwencji.
Do aktualnego stanu prawnego zostało wprowadzonych szereg kluczowych zmian, a wiele kolejnych jest planowanych. Uczestnicy warsztatu zdobędą najbardziej aktualną wiedzę oraz dostaną gotowe narzędzia do natychmiastowego zastosowania w swojej codziennej praktyce, co skutecznie pomoże unikać błędów.
Przyjdź i skorzystaj!
- Zdobędziesz konieczną umiejętność bezbłędnego poruszania się w trudnej i często nowelizowanej ustawie "Prawo zamówień publicznych"
- Dowiesz się, jakie konsekwencje przekładające się bezpośrednio na Twoją działalność mogą mieć zmiany w ustawie "Prawo zamówień publicznych" oraz ustawy o koncesji na roboty budowlane lub usługi
- Wszystko o wykluczeniu wykonawcy – rozwiązanie, wypowiedzenie lub odstąpienie od umowy przez Zamawiającego oraz kwestia upadłości Wykonawcy
- Zwiększenie szans na należyte wykonanie zamówienia – konsorcjant, podwykonawca, podmiot trzeci
- Upewnij się, że prawidłowo kompletujesz i analizujesz dokumenty w postępowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego – warunki udziału w postępowaniu - Posiądziesz wiedzę dotyczącą naruszenia zasad uczciwej konkurencji
Kogo zapraszamy do udziału?
Warsztat skierowany jest do pracowników firm będących zarówno wykonawcami, jak i inwestorami zobowiązanymi do stosowania nowych przepisów o zamówieniach publicznych,
w tym do:
- Dyrektorów, Kierowników, Starszych Specjalistów z Departamentów Zamówień Publicznych i PPP
- Dyrektorów, Kierowników, Starszych Specjalistów ds. inwestycji
- Prawników wewnętrznych i zewnętrznych specjalizujących się w zamówieniach publicznych
reprezentujących następujące działy:
- dział zamówień publicznych
- dział zamówień i zaopatrzenia
- dział zamówień i zakupów
- biuro zamówień publicznych
- dział administracji
- dział inwestycji
PROGRAM:
DZIEŃ I
09:30 - 10:00 Rejestracja, poranna kawa i rozpoczęcie Warsztatów
10:00 - 11:30 Wybrane zagadnienia z projektu ustawy o zmianie ustawy Prawo zamówień publicznych oraz ustawy o koncesji na roboty budowlane lub usługi
Anna Piecuch Radca Prawny, Szef Departamentu Prawa Zamówień Publicznych - Chałas
i Wspólnicy Kancelaria Prawna
- Porównanie z dotychczasową regulacją – konsekwencje zmian
- Zmiana definicji „obiektu budowlanego” i „robót budowlanych”
- Wykluczenie wykonawców, którzy wyrządzili szkodę
- Wykluczenie wykonawców należących do tej samej grupy kapitałowej
- Dialog techniczny
11:30 - 11:45 Przerwa na kawę
11:45 - 12:45 Wykluczenie wykonawcy, CASE STUDY
Anna Piecuch Radca Prawny, Szef Departamentu Prawa Zamówień Publicznych - Chałas
i Wspólnicy Kancelaria Prawna
- Wykluczenie upadłego wykonawcy
- Wykluczenie wykonawcy, z którym zamawiający rozwiązał, wypowiedział albo odstąpił od umowy
12:45 - 13:30 Lunch
13:30 - 15:00 Konsorcjant, podwykonawca, podmiot trzeci ? rola i zasady uczestnictwa, zwiększenie szans na należyte wykonanie zamówienia, CASE STUDY
Anna Piecuch Radca Prawny, Szef Departamentu Prawa Zamówień Publicznych - Chałas
i Wspólnicy Kancelaria Prawna
- Konsorcjant – pojęcie, ogólne zasady i rola, wybrane problemy, zmiany w składzie konsorcjum na etapie postępowania oraz zmiany na etapie umów
- Podwykonawca – pojęcie, ogólne zasady, wybrane problemy
- Osoba udostępniająca swój potencjał – art. 26 ust. 2b – pojęcie, ogólne zasady
i rola, wybrane problemy - Zmiany w składzie konsorcjum na etapie postępowania oraz zmiany na etapie umowy
- Wynagrodzenie podwykonawcy w robotach budowlanych
15:00 - 15:15 Przerwa na kawę
15:15 - 16:30 Środki ochrony prawnej
Anna Piecuch Radca Prawny, Szef Departamentu Prawa Zamówień Publicznych - Chałas
i Wspólnicy Kancelaria Prawna
- Odwołanie – przegląd najnowszego orzecznictwa KIO z uwzględnieniem ciekawych
i kontrowersyjnych wyroków - Skarga – przegląd najnowszego orzecznictwa
16:30 - 16:35 Zakończenie I dnia Warsztatów
DZIEŃ II
09:30 - 10:00 Rejestracja, poranna kawa i rozpoczęcie II dnia Warsztatów
10:00 - 11:30 Praktyczne aspekty związane z planowaniem zamówień publicznych w oparciu o znowelizowane definicje
Elżbieta Zdanowicz Dyrektor Wydziału Zamówień Publicznych w Jednostce Samorządu Terytorialnego - Urząd Miasta Rzeszowa
- Tworzenie planów zamówień publicznych - sumowanie zamówień tego samego rodzaju
- Praktyczne przykłady związane z unikaniem nieuprawnionego dzielenia zamówień tego samego rodzaju
- Szacowanie wartości zamówienia - czynności zamawiającego związane
z prawidłowym prowadzeniem postępowań o zamówienia publiczne
11:30 - 11:40 Przerwa na kawę
11:40 - 13:10 Wybrane zagadnienia związane z oceną ofert w postępowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego w świetle znowelizowanych przepisów
Elżbieta Zdanowicz Dyrektor Wydziału Zamówień Publicznych w Jednostce Samorządu Terytorialnego - Urząd Miasta Rzeszowa
- Czynności związane z uzupełnianiem dokumentów, oświadczeń, pełnomocnictw
- Czynności związane z wyjaśnieniami treści oferty
- Tajemnica przedsiębiorstwa: definicje, praktyczne przykłady, orzecznictwo KIO
13:10 - 13:40 Lunch
13:40 - 15:10 Dokumentowanie w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego
Anna Piecuch Radca Prawny, Szef Departamentu Prawa Zamówień Publicznych - Chałas
i Wspólnicy Kancelaria Prawna
- Warunki udziału w postępowaniu oraz dokumenty potwierdzające ich spełnianie – wybrane zagadnienia
- Dokumentowanie spełniania warunku posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności – wybrane zagadnienia
- Dokumentowanie spełniania warunku posiadania wiedzy i doświadczenia – wybrane zagadnienia
- Dokumentowanie spełniania warunku dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia – wybrane zagadnienia
- Dokumentowanie spełniania warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej – wybrane zagadnienia
- Dokumentowanie braku podstaw do wykluczenia – wybrane zagadnienia
- Dokumenty wykonawcy zagranicznego oraz osób mających miejsce zamieszkania za granicą – wybrane zagadnienia
- Dokumenty przedmiotowe – wybrane zagadnienia
15:10 - 15:20 Przerwa na kawę
15:20 - 16:20 Naruszenie zasad uczciwej konkurencji - przykłady z orzecznictwa, CASE STUDY
Anna Piecuch Radca Prawny, Szef Departamentu Prawa Zamówień Publicznych - Chałas
i Wspólnicy Kancelaria Prawna
- Nieprecyzyjny opis przedmiotu zamówienia
- Zbytnie zawężenie kryteriów podmiotowych powodujące ograniczenie konkurencji
16:20 - 16:25 Zakończenie II dnia Warsztatów i wręczenie certyfikatów uczestnictwa
Koszt udziału: 1995 PLN netto
Szczegóły:
Point Polska
Mariusz Mazurek
tel.: 791 00 55 35
e-mail:
Więcej na stronie Organizatora: