-
Tytuł:
Kierowanie zespołem pracowniczym - Trening kreowania własnego autorytetu i zarządzania personelem
- Kategoria: Zarządzanie
- Cena: 1 960 + VAT PLN Teraz: 1 660 + VAT PLN
- Termin: 2014-05-28 - 2014-05-30
- Miejsce: Sopot / pomorskie
- Organizator: Progress Project Sp. z o.o.
Szkolenie przygotowane jest dla menedżerów świadomych biznesowo, z wiedzą o komunikacji interpersonalnej na poziomie ponadpodstawowym, którzy nastawieni są na samodoskonalenie, proaktywność i którzy posiadają silną motywację wewnętrzną do poznania swoich obszarów rozwoju w obszarze świadomego wywierania wpływu we wszelkich wystąpieniach publicznych. Udział w szkoleniu/treningu i rozwój własnych kompetencji zmusza do opuszczenia swojej strefy komfortu psychicznego. Szkolenie/trening o charakterze zadaniowym pozbawione jest charakteru stricte wykładowego/slajdowego/scenkowego.
Profil uczestnika : Szkolenie skierowane jest do osób na stanowiskach kierowniczych, menadżerskich, dyrektorów, liderów zespołów oraz wszystkich, którzy są zainteresowani tematyką zarządzania zespołem.
Korzyści dla uczestników : Trening skupia się na metodach komunikowania z ludźmi i wpływania na nich poprzez swoją charyzmę (osobowość) i siłę charakteru, stosując świadome techniki wpływu. Praktyczny charakter treningu pozwala uczestnikom zobaczyć i poczuć na własnej skórze jakie obszary ich umiejętności wymagają szlifu. Szkolenie uświadamia, że skuteczność w komunikacji werbalnej i niewerbalnej ze sceny nie sprowadza się do samego mówienia do ludzi. Skuteczność jest wynikiem umiejętnego połączenia cech charakteru (CHARYZMY/EQ), predyspozycji, umiejętności, wiedzy o ludziach i ich naturze oraz okoliczności w jakich przeprowadza się prezentację.
- potwierdzenie lub zaprzeczenie obecnie posiadanym umiejętnościom kierowniczym,
- poznanie własnych deficytów wiedzy oraz umiejętności,
- diagnoza słabych i mocnych stron oraz stojących przed nami szans i zagrożeń,
- umiejętność jasnego definiowania celów oraz rozumienia konieczności ich jasnego komunikowania,
- uzmysłowienie roli komunikacji interpersonalnej jako narzędzia w budowaniu relacji.
Metodologia:
Trening składa się z 3 modułów:
- teoretycznego, który pozwala ugruntować swoją wiedzę i zrozumieć interdyscyplinarność zarządzania (20% czasu treningu),
- analitycznego, którego celem jest analiza wybranych case study przedstawiających w 100% naturalne wpływanie na innych zarejestrowane na materiale VIDEO (40% czasu treningu),
- praktycznego, związanego z 4 turami ćwiczeń o charakterze zdrowej rywalizacji między u uczestnikami.
Program szkolenia:
I dzień
- jaka jest Twoja kondycja emocjonalna (EQ), a jaka jest Twoja autoprezentacja?
- czy charyzma jest Twoim sprzymierzeńcem?
- kiedy Twoja autoprezentacja nie ma zastosowania?
- skoro jesteś pośród ludzi, wciąż jesteś na scenie – Co z tego wynika i którą rolę grasz?
- czy ubiór i gesty mają jakiekolwiek znaczenie? - analiza video case,
- wizerunek a odbiór – nie szata zdobi człowieka,
- meandry komunikacji werbalnej i niewerbalnej z ludźmi,
- jak zaplanować swoją autoprezentację? – jak Twoje zachowania, wypowiedzi i sygnały świadczą o tym kim jesteś i jak możesz manipulować informacjami jakie wysyłasz?
- jaki przekaz wybrać? Prosty czy skomplikowany? Od czego to zależy?
- nadmierna autoprezentacja i jej konsekwencje w komunikacji z innymi,
- przeciek werbalny i niewerbalny – czyli jak inni czytają między wierszami to co do nich jest mówione i jak kontrolować to aby nie dochodzili do błędnych wniosków? - analiza video case,
- gesty i mowa ciała w komunikacji między ludzkiej,
- gesty niebezpieczne:
- gesty świadczące o braku pewności tego co przekazujesz - analiza video case,
- gesty świadczące o niskiej samoocenie - analiza video case,
- gesty świadczące o zbyt dużej pewności siebie, zniechęcające rozmówców do dalszego słuchania - analiza video case.
- słowa klucze - słowa niebezpieczne w komunikacji werbalnej,
- emocje pozytywne oraz negatywne i ich wpływ na prezentację,
- kontrolowanie aktywnego słuchania słuchaczy,
- pytania ze strony odbiorców – jak sobie radzić z trudnymi pytaniami,
- po jakie techniki wywierania wpływu warto sięgnąć świadomie i jak to zrobić?
- strach i poczucie humoru kiedy jesteś obserwowany. Czemu służą i czy można je pominąć?
- głos i jego modulacja? Co Cię zdradza?
- stres i jego wykorzystanie w swojej prezentacji.
Dzień II i III
- cele osobiste,
- cele firmowe,
- moduł poświęcony uświadomieniu sobie, jakie cele (osobiste i zawodowe) stoją przed nami w przyszłości. Uczestniczy zgodnie z zasadą, NLP, precyzują cele tak, aby na drodze własnego rozwoju osobistego kierować się do celu, a w chwilach słabości pamiętać, co jest celem nadrzędnym oraz że popełniane błędy są niejednokrotnie częścią procesu, który prowadzi do wyznaczonych celów.
- narzędzia skutecznej komunikacji interpersonalnej,
- komunikacja niewerbalna i jej znaczenie w procesie komunikacji,
- umiejętność aktywnego słuchania w kierowaniu zespołem,
- bariery komunikacyjne i sposoby ich przezwyciężania,
- jedną z podstawowych kompetencji każdego człowieka, a w szczególności niezbędną skutecznemu managerowi, jest umiejętność komunikowania się z ludźmi. Model A. Machrabiana pozwoli na określenie kanałów komunikacji, którymi przekazujemy informacje. wskażemy też, jakie podstawowe błędy popełniamy w kontaktach interpersonalnych.
- elementy technik wywierania wpływu w procesie komunikacji,
- czynniki wpływające na funkcjonowanie zespołu - budowanie relacji,
- ćwiczenia praktyczne,
- jako doświadczeni managerowie wiemy, jak często uzyskiwanie przychylności innych dla realizacji naszych wizji, zamierzeń, planów lub nawet prostych poleceń nie jest umiejętnością prostą. W tym module przekażemy Państwu, w jaki sposób wykorzystywać wiedzę o psychologii zachowań człowieka w celu optymalnego zarządzania jego motywacją, do realizacji wspólnych celów.
- rodzaje motywacji,
- model Maslowa,
- model Herzberga,
- rola motywatorów niematerialnych - motywowanie środkami poza finansowymi jako oddziaływanie na sferę potrzeb pracowników,
- ćwiczenia praktyczne - rozmowa z pracownikiem,
- motywacja - czyli nic innego jak kontynuacja tematu manipulacji i oddziaływań psychologicznych. Ta część zajęć to wprowadzenie teorii motywacji oraz analiza, diagnoza i decyzja dotycząca wyboru jednej ze strategii motywacji personelu. Moduł ten będzie miał swoje podsumowanie w drugim dniu szkolenia, przy realizacji case'u.
- podstawowe czynniki budujące autorytet,
- autorytet funkcji, wiedzy i osobowości,
- co decyduje o tym, że ludzie oceniają mnie jako dobrego lub złego szefa?
- wskażemy na konkretne kryteria, którymi kierują się ludzie w dokonywaniu ocen i postaw kierowniczych.
- diagnoza osobistego potencjału w kierowaniu zespołem,
- podstawowe umiejętności menadżera w zakresie kierowania zespołem,
- czym powinna zajmować się osoba zarządzająca ludźmi a czym w praktyce
się zajmuje? Dokonamy refleksji na ten temat, aby zrozumieć istotę kompetencji kierowniczej, która na drodze rozwoju opierać się powinna na diagnozie osobistego potencjału w kierowaniu. Wykorzystamy do tego specjalnie przygotowane testy.
- test - mój styl zarządzania,
- diagnoza osobistego potencjału w kierowaniu zespołem,
- SWOT "osobisty",
- zrealizowany test na diagnozę potencjału dostarczy nam również informacji dotyczących dominującego stylu zarządzania, jaki uprawiamy w codziennej pracy. Dokonamy analizy czy w wybranych przypadkach wskazany z testu styl ma szansę powodzenia. Zamknięciem tematu diagnozy osobistego potencjału będzie realizacja SWOT'a osobistego, który dostarczy uczestnikom wiele cennych wskazówek
i obszarów do własnych przemyśleń.
- macierz kompetencji - wytyczanie kierunków rozwoju,
- klasyfikacja stylu zarządzania na etapach rozwoju pracownika,
- skuteczny dowódca to taki, który wybierając się na wojnę, zna perfekcyjnie siłę
i potencjał swojego "wojska". W naszej codziennej pracy wykorzystanie narzędzia, jakim jest macierz kompetencji pozwoli na dokonanie "przeglądu wojsk" w celu wytyczenia kierunku dalszego ich rozwoju.
- perspektywa planowania - ustalenie i weryfikacja celów działania,
- metody ustalania i realizacji priorytetów,
- analiza zakresu obowiązków,
- określenie krytycznej ścieżki zakresu obowiązków (reguła PARETO),
- analiza ABC, zasada Eisenhower'a,
- ćwiczenia praktyczne,
- wciąż aktualna zasada PARETO, mówiąca że 20 % działań przynosi 80 % efektów. Motywuje to nas do ciągłego doskonalenia umiejętności wykorzystanie jednego
z najcenniejszych zasobów które nam dano - mianowicie czasu. Moduł ten poświęcony będzie jednemu z bardzo istotnych obszarów zarządzania, jakim jest alokacja czasu pracowników w określone zadania. Przekażemy Państwu informację o technikach pozwalających na efektywne organizowanie i priorytetyzowanie zadań.
Koszt szkolenia: Dla klientów portalu egospodarka koszt szkolenia obejmuje rabat i wynosi cena 1.660 zł. Cena dotyczy jednej osoby i zawiera: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, obiad, przerwy kawowe, certyfikat ukończenia szkolenia.
Szczegółowe informacje:
Progress Project Sp.z o.o.,
tel. 22 460 46 00
lub przez
Więcej na stronie: