eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkoleniaJak zwiększyć efektywność współpracy działu marketingu i sprzedaży

W programie m.in :

  • Kluczowe obszary efektywności działań marketingu i sprzedaży
  • Wzajemna motywacja i rozwój komunikacji obydwu działów
  • Jak kontrolować i doskonalić współdziałanie marketingu i sprzedaży
  • Jak zwiększyć skuteczność wprowadzanych nowych inicjatyw
  • Aktualne trendy i rozwiązania

Warto wziąć udział, aby dowiedzieć się:

  • jak zwiększać sprzedaż dzięki integracji działań marketingowo – sprzedażowych
  • jak zwiększyć skuteczność wprowadzanych nowych inicjatyw
  • jak zwiększyć skuteczność wprowadzanych nowych inicjatyw
  • czego oczekują marketingowcy od sprzedawców a czego oczekują sprzedawcy od marketingowców – wyniki najnowszych badań
  • jak wypracować model współpracy obydwu działów aby założone cele zostały zrealizowane
  • jak udoskonalić stosunki pomiędzy obydwoma działami
  • jak tworzyć atmosferę współpracy i zaufania
  • jakie jest nowoczesne podejście marketingowo – sprzedażowe

Warsztaty skierowane są do

  • dyrektorzy marketingu i sprzedaży
  • dyrektorzy zarządzający
  • członkowie zarządu
  • menedżerowie ds. strategii i rozwoju
  • specjaliści z działów: Badań, Rozwoju, Marketingu, Sprzedaży, HR, PR

Program

I DZIEŃ

Przerwy kawowe w czasie dogodnym dla uczestników spotkania

9.30- 10.00 Rejestracja i przywitanie

10.00-13.00 Wprowadzenie

  • nasze oczekiwania i cele szkolenia
  • jestem sprzedawcą, ponieważ...
  • jestem marketingowcem, ponieważ...

Dlaczego marketing i sprzedaż muszą ze sobą współpracować, czyli w którą stronę zmierza świat

  • kto tradycyjnie odpowiada za wizerunek marki a jak jest naprawdę
  • czy klient kupuje bo lubi produkt, czy dlatego, że lubi sprzedawcę
  • czy trzecie P Kotlera (placement) to P marketingowe czy sprzedażowe
  • „Wyróżnij się lub zgiń” – hasło marketingowca realizowane przez sprzedawcę
  • kto jest odpowiedzialny za wynik sprzedaży

Warunki dobrej współpracy działów marketingu i sprzedaży – jak robią to najlepsi

  • model dobrej współpracy: kluczowe czynniki dobrej współpracy działów marketingu i sprzedaży (cele, oczekiwania, zrozumienie)
  • jakie zachowania sprzyjają budowaniu kultury wzajemnej współpracy a jakie nie budują dobrych relacji marketingu i sprzedaży
  • test – ocena jak w mojej firmie współpracują działy marketingu i sprzedaży. Jakie są mocne strony w naszych relacjach a jakie są szanse na poprawę tych relacji

13.00-14.00 Lunch

14.00-17.00 Cele marketingu a cele sprzedaży – w poszukiwaniu synergii czyli jak zdobyć i utrzymać klienta

  • wyobrażenia marketingowców na temat pracy sprzedawców a... rzeczywistość
  • wyobrażenia sprzedawców na temat pracy marketingowców a... rzeczywistość
  • cele marketingu a cele sprzedaży: wspólne czy rozłączne? Jak poszukiwać synergii? Jak wspólnie planować działania?

Klient w dzisiejszych czasach jest inny, a jak zmieniły się nasze działania

  • co lubią klienci i dlaczego to co lubią zmieniło się w ostatnim czasie
  • czy rozumiemy zachowania klienta w punkcie sprzedaży: czyja to odpowiedzialność sprzedaży czy marketingu
  • jak nowocześnie przeprowadzone badania rynku mogą nam pomóc
  • jaką rolę odgrywa Internet: sprzedażową czy marketingową

Ćwiczenie: przygotowanie zintegrowanego planu marketingowo-sprzedażowego wprowadzającego nowy produkt na rynek

17.00 Zakończenie

DZIEŃ 2

Przerwy kawowe w czasie dogodnym dla uczestników spotkania

9.45-10.00 Rejestracja i przywitanie

10.00-13.30 Wzajemne oczekiwania – fakty i mity czyli jak realnie możemy sobie pomóc

  • moje wyobrażenia co do oczekiwań drugiej strony a wyniki badań
  • jak wykorzystać nową wiedzę w poszukiwaniu synergii w działaniach sprzedaży i marketingu
  • typowe zadania sprzedawców a rola marketingowców w ich realizacji
  • typowe zadania marketingowców a rola sprzedawców w ich realizacji

Case: przykłady firm osiągających sukcesy rynkowe dzięki integracji działań sprzedażowo-marketingowych

Ćwiczenia

  • przygotowanie aktywności marketingowej z wykorzystaniem dotychczasowej wiedzy ze szkolenia
  • przygotowanie aktywności sprzedażowej z wykorzystaniem dotychczasowej wiedzy ze szkolenia

13.30-14.30 Lunch

14.30-16.00 Jakie znaczenie ma człowiek w relacjach obu działów czyli różnice osobowościowe sprzedawców i marketingowców

  • czy znam osoby, z którymi współpracuję
  • czy umiem dobrać sposób komunikacji do każdej z tych osób
  • czy umiem komunikować się z grupą osób
  • jak wykorzystać różne osobowości do zwiększenia wartości produktu, projektu, aktywności

Zakończenie

  • podsumowanie szkolenia
  • mój indywidualny plan działań na przyszłość

16.00 Zakończenie - wręczenie certyfikatów


Koszt uczestnictwa jednej osoby w warsztatach wynosi:
2995 PLN + 22%VAT przy rejestracji do 10 marca 2008r.
3495 PLN + 22%VAT przy rejestracji po 10 marca 2008r.
Cena obejmuje prelekcje, materiały oraz lunch.

Szczegółowe informacje:
Monika Czyż - Project Manager
Szczegółowe informacje: tel.(12) 350 54 00