-
Tytuł:
Jak zwiększyć efektywność współpracy działu marketingu i sprzedaży
- Kategoria: Marketing i Sprzedaż
- Cena: 3 495 + VAT PLN Teraz: 2 995 + VAT PLN
- Termin: 2008-04-10 - 2008-04-11
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: Puls Biznesu - Bonnier Business (Polska) Sp. z o.o
W programie m.in :
- Kluczowe obszary efektywności działań marketingu i sprzedaży
- Wzajemna motywacja i rozwój komunikacji obydwu działów
- Jak kontrolować i doskonalić współdziałanie marketingu i sprzedaży
- Jak zwiększyć skuteczność wprowadzanych nowych inicjatyw
- Aktualne trendy i rozwiązania
Warto wziąć udział, aby dowiedzieć się:
- jak zwiększać sprzedaż dzięki integracji działań marketingowo – sprzedażowych
- jak zwiększyć skuteczność wprowadzanych nowych inicjatyw
- jak zwiększyć skuteczność wprowadzanych nowych inicjatyw
- czego oczekują marketingowcy od sprzedawców a czego oczekują sprzedawcy od marketingowców – wyniki najnowszych badań
- jak wypracować model współpracy obydwu działów aby założone cele zostały zrealizowane
- jak udoskonalić stosunki pomiędzy obydwoma działami
- jak tworzyć atmosferę współpracy i zaufania
- jakie jest nowoczesne podejście marketingowo – sprzedażowe
Warsztaty skierowane są do
- dyrektorzy marketingu i sprzedaży
- dyrektorzy zarządzający
- członkowie zarządu
- menedżerowie ds. strategii i rozwoju
- specjaliści z działów: Badań, Rozwoju, Marketingu, Sprzedaży, HR, PR
Program
I DZIEŃ
Przerwy kawowe w czasie dogodnym dla uczestników spotkania
9.30- 10.00 Rejestracja i przywitanie
10.00-13.00 Wprowadzenie
- nasze oczekiwania i cele szkolenia
- jestem sprzedawcą, ponieważ...
- jestem marketingowcem, ponieważ...
Dlaczego marketing i sprzedaż muszą ze sobą współpracować, czyli w którą stronę zmierza świat
- kto tradycyjnie odpowiada za wizerunek marki a jak jest naprawdę
- czy klient kupuje bo lubi produkt, czy dlatego, że lubi sprzedawcę
- czy trzecie P Kotlera (placement) to P marketingowe czy sprzedażowe
- „Wyróżnij się lub zgiń” – hasło marketingowca realizowane przez sprzedawcę
- kto jest odpowiedzialny za wynik sprzedaży
Warunki dobrej współpracy działów marketingu i sprzedaży – jak robią to najlepsi
- model dobrej współpracy: kluczowe czynniki dobrej współpracy działów marketingu i sprzedaży (cele, oczekiwania, zrozumienie)
- jakie zachowania sprzyjają budowaniu kultury wzajemnej współpracy a jakie nie budują dobrych relacji marketingu i sprzedaży
- test – ocena jak w mojej firmie współpracują działy marketingu i sprzedaży. Jakie są mocne strony w naszych relacjach a jakie są szanse na poprawę tych relacji
13.00-14.00 Lunch
14.00-17.00 Cele marketingu a cele sprzedaży – w poszukiwaniu synergii czyli jak zdobyć i utrzymać klienta
- wyobrażenia marketingowców na temat pracy sprzedawców a... rzeczywistość
- wyobrażenia sprzedawców na temat pracy marketingowców a... rzeczywistość
- cele marketingu a cele sprzedaży: wspólne czy rozłączne? Jak poszukiwać synergii? Jak wspólnie planować działania?
Klient w dzisiejszych czasach jest inny, a jak zmieniły się nasze działania
- co lubią klienci i dlaczego to co lubią zmieniło się w ostatnim czasie
- czy rozumiemy zachowania klienta w punkcie sprzedaży: czyja to odpowiedzialność sprzedaży czy marketingu
- jak nowocześnie przeprowadzone badania rynku mogą nam pomóc
- jaką rolę odgrywa Internet: sprzedażową czy marketingową
Ćwiczenie: przygotowanie zintegrowanego planu marketingowo-sprzedażowego wprowadzającego nowy produkt na rynek
17.00 Zakończenie
DZIEŃ 2
Przerwy kawowe w czasie dogodnym dla uczestników spotkania
9.45-10.00 Rejestracja i przywitanie
10.00-13.30 Wzajemne oczekiwania – fakty i mity czyli jak realnie możemy sobie pomóc
- moje wyobrażenia co do oczekiwań drugiej strony a wyniki badań
- jak wykorzystać nową wiedzę w poszukiwaniu synergii w działaniach sprzedaży i marketingu
- typowe zadania sprzedawców a rola marketingowców w ich realizacji
- typowe zadania marketingowców a rola sprzedawców w ich realizacji
Case: przykłady firm osiągających sukcesy rynkowe dzięki integracji działań sprzedażowo-marketingowych
Ćwiczenia
- przygotowanie aktywności marketingowej z wykorzystaniem dotychczasowej wiedzy ze szkolenia
- przygotowanie aktywności sprzedażowej z wykorzystaniem dotychczasowej wiedzy ze szkolenia
13.30-14.30 Lunch
14.30-16.00 Jakie znaczenie ma człowiek w relacjach obu działów czyli różnice osobowościowe sprzedawców i marketingowców
- czy znam osoby, z którymi współpracuję
- czy umiem dobrać sposób komunikacji do każdej z tych osób
- czy umiem komunikować się z grupą osób
- jak wykorzystać różne osobowości do zwiększenia wartości produktu, projektu, aktywności
Zakończenie
- podsumowanie szkolenia
- mój indywidualny plan działań na przyszłość
16.00 Zakończenie - wręczenie certyfikatów
Koszt uczestnictwa jednej osoby w warsztatach wynosi:
2995 PLN + 22%VAT przy rejestracji do 10 marca 2008r.
3495 PLN + 22%VAT przy rejestracji po 10 marca 2008r.
Cena obejmuje prelekcje, materiały oraz lunch.
Szczegółowe informacje:
Monika Czyż - Project Manager
Szczegółowe informacje:
tel.(12) 350 54 00