eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkoleniaJak podtrzymać relacje z klientem w trudnej sytuacji

Program:

1 PRZEKONANIA

  • Twoja definicja sytuacji "trudnych": "myślisz - mówisz - masz"
  • Wyłonienie przekonań, które decydują o tym czy masz problem czy cel
  • W jaki sposób sami powodujemy sytuacje "trudne"
  • Poziomy neurologiczne funkcjonowania człowieka - oddzielenie poziomów bezpiecznej komunikacji od poziomów potencjalnie konfliktogennych

2 KOŁO TROSKI / KOŁO WPŁYWU

  • Umiejętność dystansowania się i angażowania w sytuacjach emocjonalnie trudnych w sposób świadomy i ukierunkowany na osiągnięcie celu. Od dystansu lub zaangażowania zależy dążenie do celu, umiejętność szukania rozwiązań a także zrozumienie sytuacji Klienta a to wszystko pozwala na wzajemne porozumienie i chęć związku Klienta z Firmą.
  • Oddzielanie intencji od zachowania i ogląd sytuacji z tego punktu widzenia.
  • Oddzielanie informacji od interpretacji i umiejętność reagowania na treść, a nie na kontekst.

3 ZADAWANIE PYTAŃ I SŁUCHANIE ODPOWIEDZI

  • Zadawanie pytań jest pewną specyficzną umiejętnością, którą można zastosować nie tylko w celu zbadania potrzeb ale także w celu rozwiązywania sytuacji trudnych. Ważne jest jednak, by przewidywać wynik zadanego pytania, a także za pomocą odpowiednich pytań dążyć do zamiany problemu w cel
  • Umiejętność klarowania komunikatów TRAFNEGO zadawania pytań i AKTYWNEGO słuchania odpowiedzi

4 ELEMENTY KOMUNIKACJI NIEWERBALNEJ

  • Zasady dostrojenia w sytuacjach trudnych
  • Modelowanie emocji

5 OBIEKCJE I ZASTRZEŻENIA KLIENTA - konflikt interesów czy perspektywa porozumienia?
FAZA ODPOWIADANIA NA OBIEKCJE

  • Rodzaje negatywnych sformułowań Klienta oraz powody oporu, w tym: opór z powodu wcześniejszych złych doświadczeń we współpracy Klienta z Firmą
  • Podstawowe zasady reagowania na sytuacje emocjonalnie trudne: krytykę, opór, zastrzeżenia, zarzuty, skargi, wątpliwości Klienta
  • Reagowanie w sytuacji, gdy nie mamy odpowiedzi, potrzebujemy czasu na sprawdzenie informacji lub konsultacje lub przekazanie sprawy innej osobie
  • Przeformułowanie obiekcji - zamiana problemu w cel, nastawienie na poszukiwanie rozwiązania, zamiana słabości w korzyść

6 ELEMENTY KOMUNIKACJI WERBALNEJ

  • Zakazane zwroty w procesie obsługi Klienta - zamiana zwrotów niepożądanych na ich pozytywne alternatywy, wykluczenie zwrotów "zakazanych", wywołujących eskalację emocji, alternatywa do zwrotu "to niemożliwe"
  • Radzenie sobie z negatywnymi stwierdzeniami Klienta (obiekcje, zastrzeżenia): technika P.I.W., doprecyzowanie, unikanie irytującego drugą stronę usprawiedliwiania się ("Takie są zasady", "taka jest polityka firmy", "ja o tym nie decyduję" itp.)
  • Radzenie sobie z poirytowanym Klientem: praca nad technikami opartymi na mechanizmach psychologicznych - technika POPO, "Hamulec przekleństw" (asertywna, profesjonalna reakcja na agresję werbalną drugiej strony), reagowanie na krytykę
  • Podstawy zachowań asertywnych, niezbędnych do przyjęcia reklamacji i skargi w sposób profesjonalny, budujący pozytywny wizerunek Firmy
  • Postępowanie z ludźmi na sprzeciwie


Koszty:
Koszt uczestnictwa uzależniony jest od daty zgłoszenia. Przy zgłoszeniu:
do 30-11-2008 - 3295 PLN + 22% VAT
od 01-12-2007 do 08-01-2008 - 3495 PLN + 22% VAT
od 09-01-2008 do 16-01-2008 - 3795 PLN + 22% VAT

Szczegółowe informacje:
Karolina Sierocińska-Acha.
kierownik projektu
tel.: 022 420 55 91
faks: 022 420 55 01

Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: