eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkoleniaHandel w sieci. Aspekty prawno-podatkowe. Najnowsze regulacje, ochrona danych, nieuczciwe praktyki

E-commerce to jeden z najszybciej rozwijajacych się kanałów sprzedaży. Rośnie liczba sklepów, rośnie liczba klientów korzystających z tej formy zakupu. Konsekwencją tej sytuacji jest również postępujący proces regulowania kwestii prawnych i podatkowych. Dodatkowo od 2013 r. zacznie obowiązywać nowa Dyrektywa w sprawie praw konsumentów, której przepisy sprecyzują m.in. jakie informacje mają trafiać do konsumentów, zasady dostawy towaru, jego zwrotu, wymiany i gwarancji.

Warto wziąć udział w warsztatach, aby poznać:

  • strategiczne zasady prawne dotyczące umów sprzedaży internetowej
  • najnowsze regulacje umów zawieranych na odległość - sposoby zawierania umów, obowiązki informacyjne, skutki odstąpienia od umowy
  • zasady ochrony danych osobowych konsumentów nieuczciwą konkurencję i nieuczciwe praktyki
  • rynkowe w Internecie
  • problematykę podatkową transakcji on-line - transakcje transgraniczne a obowiązki podatkowe
  • aspekty prawne konkursów organizowanych w sieci

W programie m.in.:

  • Umowy zawierane na odległość - najnowsze regulacje polskie i europejskie
  • Co zmieni nowa dyrektywa w sprawie praw konsumentów - skutki dla e-commerce
  • Klauzule niedozwolone umów konsumenckich w e-commerce
  • Nieuczciwa konkurencja i nieuczciwe praktyki rynkowe w Internecie
  • Aspekty podatkowe transakcji on-line - transakcje transgraniczne a obowiązki podatkowe

PROGRAM:

11 października 2011

09:30 Poranna kawa, rejestracja

10:00 Powitanie uczestników

10:10 Umowy sprzedaży w Internecie – kluczowe zasady prawne
Piotr Niezgódka – Adwokat, Partner, Kochański Zięba Rąpała i Partnerzy

  • Konsument jako klient sklepu internetowego: Jakie są konsekwencje dla sprzedawcy
  • Tradycyjne kanały sprzedaży a sprzedaż w Internecie: Jakie są główne odmienności
  • E-commerce: Nie tylko sprzedaż towarów, ale również świadczenie usług
  • Zasady prowadzenia działalności E-commerce a nowe standardy UE dotyczące ochrony konsumentów

11:10 Nowe regulacje umów zawieranych na odległość
Dr Paweł Litwiński, Adwokat, Partner, Barta Litwiński Kancelaria Radców Prawnych i Adwokatów

  • Umowy zawierane na odległość w prawie europejskim i polskim
  • Tradycyjne i elektroniczne sposoby zawierania umów a umowy zawierane na odległość
  • Umowy zawierane na odległość a serwisy aukcyjne
  • Obowiązki informacyjne przy umowach na odległość – o czym informować konsumenta
  • Odstąpienie od umowy przez konsumenta
  • Termin, sposób wykonania prawa odstąpienia od umowy
  • Skutki odstąpienia od umowy

12:10 Przerwa na kawę

12:30 Ochrona danych osobowych w związku ze sprzedażą internetową
Dr iur. Katarzyna Zbierska - Senior Associate, Kochański Zięba Rąpała i Partnerzy

  • Różnice pomiędzy przetwarzaniem danych osobowych w sprzedaży "stacjonarnej" a sprzedaży internetowej
  • Cel, zakres, ograniczenia przetwarzania danych osobowych wynikające z ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (UŚUDE)
  • Obowiązki i prawa usługodawcy, usługobiorcy wynikające z UŚUDE
  • Procedura zgłaszania do rejestracji Generalnemu Inspektorowi Ochrony Danych Osobowych zbioru danych przetwarzanych w sprzedaży internetowej
  • Postanowienia regulaminów sklepów internetowych, polityka prywatności, klauzule dotyczące wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych
  • Kwestia zabezpieczenia danych osobowych w sprzedaży internetowej, polityka bezpieczeństwa

13:30 Lunch

14:30 Klauzule niedozwolone umów konsumenckich w e-commerce
Dr Krzysztof Korus – Radca Prawny, dLK Korus Okoń Radcowie Prawni

  • Najczęstsze klauzule abuzywne e-commerce
  • Obrona przed sankcjami za stosowanie klauzul abuzywnych
  • Monitoring zgodności z prawem

15:30 Przerwa na kawę

15:45 Nieuczciwa konkurencja i nieuczciwe praktyki rynkowe w Internecie
Dr Zbigniew Okoń - Radca Prawny, Partner, Kancelaria dLK Korus Okoń Radcowie Prawni

  • Marketing, sprzedaż i obsługa posprzedażna z punktu widzenia zwalczania nieuczciwej konkurencji
  • Ograniczenia i obowiązki informacyjne na różnych etapach oferowania i sprzedaży produktu w sieci
  • Najczęściej spotykane nieuczciwe praktyki rynkowe w sklepach i usługach internetowych
  • Handel internetowy w orzecznictwie Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

16:45 Zakończenie pierwszego dnia warsztatów

12 października 2011

09:30 Poranna kawa, rejestracja i przywitanie uczestników

10:00 Oferta internetowa kierowana do konsumenta – jak uniknąć najczęstszych błędów
Joanna Affre - Adwokat, Partner, Kochański Zięba Rąpała i Partnerzy

  • Konsekwencje naruszeń
  • Najczęściej popełniane błędy – przykłady z orzecznictwa
1. umowy z gwiazdką: czytelność i zupełność informacji
2. automatyczne odnowienia umowy
3. gratisy, darmowe usługi – jakie opłaty można pobierać
4. informacja handlowa: reklama czy oferta? zastrzeżenie, że reklama nie stanowi oferty
5. zapewnienia przedsiębiorcy
6. zbliżanie się do produktów konkurencyjnych
7. przykłady niedozwolonych klauzul w umowach


11:00 Aspekty podatkowe transakcji internetowych
Tomasz Zaleski – Doradca Podatkowy, Partner, Kochański Zięba Rąpała i Partnerzy

  • Opodatkowanie VAT sprzedaży w Internecie
  • Podstawa opodatkowania VAT przy sprzedaży wysyłkowej
  • Stawki VAT dla dostawy usług / towarów związanych z dostawą główną– koszty pakowania, wysyłki, ubezpieczenia
  • Dokumentowanie sprzedaży, faktura vs paragon
  • Obowiązek fiskalizacji – zasady ewidencjonowania sprzedaży na kasach fiskalnych
  • Zwrot towarów – zasady korygowania obrotu
  • Zasady opodatkowania VAT transakcji międzynarodowych

12:00 Przerwa na kawę

12:20 Wzorce umowne w handlu internetowym jako przykład nieuczciwych praktyk rynkowych
Dr Arkadiusz Michalak, Joanna Wieczorek L.LM - Centrum Praw Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza

  • Nieuczciwe praktyki rynkowe a wzorce umowne: separacja czy symbioza
  • Przegląd klauzul abuzywnych w handlu internetowym

13:30 Lunch

14:20 Konkursy jako forma komunikacji z konsumentem. Otoczenie prawne
Piotr Niezgódka – Adwokat, Partner, Kochański Zięba Rąpała i Partnerzy

  • Czym w zasadzie jest „konkurs”, czyli jakie są możliwe formy działalności konkursowej
  • Kiedy prosty konkurs może być uznany za grę hazardową, a kiedy takiego ryzyka unikamy
  • Jakie dokumenty należy opracować w związku z konkursem
  • Jak można komunikować konkurs konsumentowi, a jak tego robić nie należy
  • W jaki sposób można zbieraæ i pracować na danych osobowych uczestników konkursów
  • O czym należy pamiętać, organizując konkurs z wykorzystaniem narzędzi social media

15:20 Zakończenie warsztatów i wręczenie certyfikatów


Koszt uczestnictwa:
2995 PLN (od 10 sierpnia 2011 do 9 września 2011)
3595 PLN (od 10 września 2011 do 11 października 2011)
(ceny netto należy powiększyć o należny podatek VAT 23%)

Szczegółowe informacje:
Aldona Mlonek - Project Manager
tel. (22) 333 97 77
fax. (22) 333 97 78


Więcej informacji na stronie organizatora: