-
Tytuł:
Handel w sieci. Aspekty prawno-podatkowe. Najnowsze regulacje, ochrona danych, nieuczciwe praktyki
- Kategoria: Marketing i Sprzedaż
- Cena: 3 595 + VAT PLN Teraz: 3 595 + VAT PLN
- Termin: 2011-10-11 - 2011-10-12
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: Puls Biznesu - Bonnier Business (Polska) Sp. z o.o
E-commerce to jeden z najszybciej rozwijajacych się kanałów sprzedaży. Rośnie liczba sklepów, rośnie liczba klientów korzystających z tej formy zakupu. Konsekwencją tej sytuacji jest również postępujący proces regulowania kwestii prawnych i podatkowych. Dodatkowo od 2013 r. zacznie obowiązywać nowa Dyrektywa w sprawie praw konsumentów, której przepisy sprecyzują m.in. jakie informacje mają trafiać do konsumentów, zasady dostawy towaru, jego zwrotu, wymiany i gwarancji.
Warto wziąć udział w warsztatach, aby poznać:
- strategiczne zasady prawne dotyczące umów sprzedaży internetowej
- najnowsze regulacje umów zawieranych na odległość - sposoby zawierania umów, obowiązki informacyjne, skutki odstąpienia od umowy
- zasady ochrony danych osobowych konsumentów nieuczciwą konkurencję i nieuczciwe praktyki
- rynkowe w Internecie
- problematykę podatkową transakcji on-line - transakcje transgraniczne a obowiązki podatkowe
- aspekty prawne konkursów organizowanych w sieci
W programie m.in.:
- Umowy zawierane na odległość - najnowsze regulacje polskie i europejskie
- Co zmieni nowa dyrektywa w sprawie praw konsumentów - skutki dla e-commerce
- Klauzule niedozwolone umów konsumenckich w e-commerce
- Nieuczciwa konkurencja i nieuczciwe praktyki rynkowe w Internecie
- Aspekty podatkowe transakcji on-line - transakcje transgraniczne a obowiązki podatkowe
PROGRAM:
11 października 2011
09:30 Poranna kawa, rejestracja
10:00 Powitanie uczestników
10:10
Umowy sprzedaży w Internecie – kluczowe zasady prawne
Piotr Niezgódka – Adwokat, Partner, Kochański Zięba Rąpała i Partnerzy
- Konsument jako klient sklepu internetowego: Jakie są konsekwencje dla sprzedawcy
- Tradycyjne kanały sprzedaży a sprzedaż w Internecie: Jakie są główne odmienności
- E-commerce: Nie tylko sprzedaż towarów, ale również świadczenie usług
- Zasady prowadzenia działalności E-commerce a nowe standardy UE dotyczące ochrony konsumentów
11:10
Nowe regulacje umów zawieranych na odległość
Dr Paweł Litwiński, Adwokat, Partner, Barta Litwiński Kancelaria Radców Prawnych i Adwokatów
- Umowy zawierane na odległość w prawie europejskim i polskim
- Tradycyjne i elektroniczne sposoby zawierania umów a umowy zawierane na odległość
- Umowy zawierane na odległość a serwisy aukcyjne
- Obowiązki informacyjne przy umowach na odległość – o czym informować konsumenta
- Odstąpienie od umowy przez konsumenta
- Termin, sposób wykonania prawa odstąpienia od umowy
- Skutki odstąpienia od umowy
12:10 Przerwa na kawę
12:30
Ochrona danych osobowych w związku ze sprzedażą internetową
Dr iur. Katarzyna Zbierska - Senior Associate, Kochański Zięba Rąpała i Partnerzy
- Różnice pomiędzy przetwarzaniem danych osobowych w sprzedaży "stacjonarnej" a sprzedaży internetowej
- Cel, zakres, ograniczenia przetwarzania danych osobowych wynikające z ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (UŚUDE)
- Obowiązki i prawa usługodawcy, usługobiorcy wynikające z UŚUDE
- Procedura zgłaszania do rejestracji Generalnemu Inspektorowi Ochrony Danych Osobowych zbioru danych przetwarzanych w sprzedaży internetowej
- Postanowienia regulaminów sklepów internetowych, polityka prywatności, klauzule dotyczące wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych
- Kwestia zabezpieczenia danych osobowych w sprzedaży internetowej, polityka bezpieczeństwa
13:30 Lunch
14:30
Klauzule niedozwolone umów konsumenckich w e-commerce
Dr Krzysztof Korus – Radca Prawny, dLK Korus Okoń Radcowie Prawni
- Najczęstsze klauzule abuzywne e-commerce
- Obrona przed sankcjami za stosowanie klauzul abuzywnych
- Monitoring zgodności z prawem
15:30 Przerwa na kawę
15:45
Nieuczciwa konkurencja i nieuczciwe praktyki rynkowe w Internecie
Dr Zbigniew Okoń - Radca Prawny, Partner, Kancelaria dLK Korus Okoń Radcowie Prawni
- Marketing, sprzedaż i obsługa posprzedażna z punktu widzenia zwalczania nieuczciwej konkurencji
- Ograniczenia i obowiązki informacyjne na różnych etapach oferowania i sprzedaży produktu w sieci
- Najczęściej spotykane nieuczciwe praktyki rynkowe w sklepach i usługach internetowych
- Handel internetowy w orzecznictwie Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
16:45 Zakończenie pierwszego dnia warsztatów
12 października 2011
09:30 Poranna kawa, rejestracja i przywitanie uczestników
10:00
Oferta internetowa kierowana do konsumenta – jak uniknąć najczęstszych błędów
Joanna Affre - Adwokat, Partner, Kochański Zięba Rąpała i Partnerzy
- Konsekwencje naruszeń
- Najczęściej popełniane błędy – przykłady z orzecznictwa
2. automatyczne odnowienia umowy
3. gratisy, darmowe usługi – jakie opłaty można pobierać
4. informacja handlowa: reklama czy oferta? zastrzeżenie, że reklama nie stanowi oferty
5. zapewnienia przedsiębiorcy
6. zbliżanie się do produktów konkurencyjnych
7. przykłady niedozwolonych klauzul w umowach
11:00
Aspekty podatkowe transakcji internetowych
Tomasz Zaleski – Doradca Podatkowy, Partner, Kochański Zięba Rąpała i Partnerzy
- Opodatkowanie VAT sprzedaży w Internecie
- Podstawa opodatkowania VAT przy sprzedaży wysyłkowej
- Stawki VAT dla dostawy usług / towarów związanych z dostawą główną– koszty pakowania, wysyłki, ubezpieczenia
- Dokumentowanie sprzedaży, faktura vs paragon
- Obowiązek fiskalizacji – zasady ewidencjonowania sprzedaży na kasach fiskalnych
- Zwrot towarów – zasady korygowania obrotu
- Zasady opodatkowania VAT transakcji międzynarodowych
12:00 Przerwa na kawę
12:20
Wzorce umowne w handlu internetowym jako przykład nieuczciwych praktyk rynkowych
Dr Arkadiusz Michalak, Joanna Wieczorek L.LM - Centrum Praw Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza
- Nieuczciwe praktyki rynkowe a wzorce umowne: separacja czy symbioza
- Przegląd klauzul abuzywnych w handlu internetowym
13:30 Lunch
14:20
Konkursy jako forma komunikacji z konsumentem. Otoczenie prawne
Piotr Niezgódka – Adwokat, Partner, Kochański Zięba Rąpała i Partnerzy
- Czym w zasadzie jest „konkurs”, czyli jakie są możliwe formy działalności konkursowej
- Kiedy prosty konkurs może być uznany za grę hazardową, a kiedy takiego ryzyka unikamy
- Jakie dokumenty należy opracować w związku z konkursem
- Jak można komunikować konkurs konsumentowi, a jak tego robić nie należy
- W jaki sposób można zbieraæ i pracować na danych osobowych uczestników konkursów
- O czym należy pamiętać, organizując konkurs z wykorzystaniem narzędzi social media
15:20 Zakończenie warsztatów i wręczenie certyfikatów
Koszt uczestnictwa:
2995 PLN (od 10 sierpnia 2011 do 9 września 2011)
3595 PLN (od 10 września 2011 do 11 października 2011)
(ceny netto należy powiększyć o należny podatek VAT 23%)
Szczegółowe informacje:
Aldona Mlonek - Project Manager
tel. (22) 333 97 77
fax. (22) 333 97 78
Więcej informacji na stronie organizatora: