eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkoleniaEfektywne zarządzanie produktem usługowym

W programie m.in:

  • Strategie zarządzania usługami, które gwarantują sukces – gra symulacyjna "services marketing"
  • Sprawdzone strategie komunikacji produktów usługowych i budowania relacji z klientami
  • Praktyczne modele zarządzania produktami w różnych sektorach usług: B2B, finansowych, telekomunikacyjnych, handlowych i innych
  • Przykłady sukcesów w zarządzaniu produktami usługowymi – rozwiązania z rynku polskiego i światowego

Dlaczego warto wziąć udział:

  • aby na symulowanym rynku przećwiczyć skuteczne metody zarządzania produktami usługowymi, które przynoszą efekty w praktyce
  • aby poznać sprawdzone modele i strategie sukcesu w zarządzaniu usługami różnych typów
  • aby zdobyć praktyczne umiejętności oceny pozycji rynkowej produktów usługowych
  • szkolenie ma charakter typowo warsztatowy – ponad 80% jego zawartości to praktyczne techniki oceny efektywności!

Kto powinien wziąść udział:

  • Product Managerowie i Brand Managerowie, zarządzający usługami
  • Sales Managerowie współpracujący z Działami Marketingu przy sprzedaży usług
  • Managerowie ds. marketingu, pragnący zwiększyć efektywność prowadzonych przez siebie działań na rynku usług
  • Managerowie ds. obsługi klienta sprzedający produkty usługowe
  • Dyrektorzy Marketingu i Sprzedaży zarządzający usługami
  • pracownicy agencji reklamowych, agencji badań rynku, konsultanci marketingowi dążący do pogłębienia posiadanej wiedzy o efektywnych działaniach zarządzania usługami

Program:

I DZIEŃ

Przerwy kawowe w czasie dogodnym dla uczestników szkolenia

9.30-10.00 Rejestracja i przywitanie

Strategie efektywnego zarządania produktem usługowym – symulacyjna gra strategiczna "services marketing"

10.00-13.30 Część I

  • poznanie reguł symulacji
  • przygotowanie strategii zarządzania produktami usługami w perspektywie kilkuletniej
  • opracowanie budżetów i planów działań w pierwszym roku działalności

Część II

  • rywalizacja na symulowanym rynku
  • raportowanie wyników po pierwszym etapie
  • poznanie wyników działalności firm po pierwszym roku działalności na rynku

13.30-14.30 Lunch

14.30-17.30 Część III

  • ocena wyników i działania korygujące
  • strategie budowania przewagi konkurencyjnej w fazie wzrostu
  • podsumowanie wyników w kolejnych okresach działalności

Część IV

Koncentracja na wzroście sprzedaży

  • sterowanie rentownością działań i maksymalizacja wartości pod koniec gry
  • poznanie wyników gry i wręczenie nagród najlepszej drużynie

17.30 Zakończenie

II DZIEŃ

Przerwy kawowe w czasie dogodnym dla uczestników szkolenia

8.45-9.00 Rejestracja i przywitanie

9.00-12.30 Omówienie strategii sukcesu na podstawie wyników symulacji services marketing

  • czynniki sukcesu poszczególnych drużyn – kluczowe punkty
  • ocena udziałów w rynku, rentowności sprzedaży, kosztów i efektów działań marketingowych – o czym trzeba pamiętać
  • reguły efektywności zarządzania produktem usługowym na podstawie wyników symulacji

Modele sukcesu w zarządzaniu produktami usługowymi

  • typy i rodzaje usług a dobór narzędzi zarządzania produktami – praktyczne wskazówki
  • jak tworzyć pakiet produktu usługowego – elementy materialne i niematerialne
  • jakość usług a odpowiedzialność menedżera produktu – istotne elementy
  • case studies z różnych segmentów firm usługowych – czynniki budujące przewagę konkurencyjną na rynku

Analiza pozycji rynkowej produktów usługowych i rozwój produktu usługowego

  • techniki ilościowe i jakościowe oceny pozycji rynkowej produktów usługowych
  • budowanie atrakcyjnej oferty produktów usługowych
  • jak efektywnie zarządzać podażą i popytem produktów usługowych
  • kształtowanie cyklu życia produktów usługowych
  • ćwiczenia z zakresu oceny pozycji rynkowej produktów usługowych

Marketing-mix w zarządzaniu produktami usługowymi

  • powiązanie ceny z jakością produktu usługowego, różnicowanie cen
  • rola świadectwa materialnego w kształtowaniu efektywności firm usługowych
  • lokalizacja usług a efektywność zarządzania produktem
  • case-studies efektywnych działań w zakresie marketing-mix produktów usługowych

12.30-13.30 Lunch

13.30-15.30 Pozycjonowanie i komunikacja marketingowa usług a budowanie relacji z klientami

  • pozycjonowanie usług – wyzwania i możliwości
  • kompozycja promotion-mix usług – rola zrównoważenia poszczególnych narzędzi
  • budowanie relacji z klientami i programy lojalnościowe – typy usług, w których działania te są efektywne

Przykłady sukcesów efektywnych strategii zarządzania produktem usługowym w Polsce i na świecie

  • sukcesy marketingowe na rynku usług B2B i B2C
  • przykłady efektywnych strategii małych i średnich firm usługowych
  • wybrane strategie zarządzania produktami usługowymi firm polskich
  • case-studies: przykłady strategii wybranych firm polskich i zagranicznych w zwiększaniu efektywności zarządzania produktami usługowymi

15.30 Zakończenie - wręczenie certyfikatów


Koszt uczestnictwa jednej osoby w Warsztacie wynosi:
2995 PLN + 22%VAT przy rejestracji do 14 sierpnia 2008r.
3495 PLN + 22%VAT przy rejestracji po 14 sierpnia 2008r.
Cena obejmuje prelekcje, materiały, przerwy kawowe oraz lunch.

Szczegółowe informacje:
Monika Czyż - Project Manager
tel.(12) 350 54 00