-
Tytuł:
Efektywne zarządzanie produktem usługowym
- Kategoria: Marketing i Sprzedaż
- Cena: 3 495 + VAT PLN Teraz: 2 995 + VAT PLN
- Termin: 2008-09-09 - 2008-09-10
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: ECU Marketing
W programie m.in:
- Strategie zarządzania usługami, które gwarantują sukces – gra symulacyjna "services marketing"
- Sprawdzone strategie komunikacji produktów usługowych i budowania relacji z klientami
- Praktyczne modele zarządzania produktami w różnych sektorach usług: B2B, finansowych, telekomunikacyjnych, handlowych i innych
- Przykłady sukcesów w zarządzaniu produktami usługowymi – rozwiązania z rynku polskiego i światowego
Dlaczego warto wziąć udział:
- aby na symulowanym rynku przećwiczyć skuteczne metody zarządzania produktami usługowymi, które przynoszą efekty w praktyce
- aby poznać sprawdzone modele i strategie sukcesu w zarządzaniu usługami różnych typów
- aby zdobyć praktyczne umiejętności oceny pozycji rynkowej produktów usługowych
- szkolenie ma charakter typowo warsztatowy – ponad 80% jego zawartości to praktyczne techniki oceny efektywności!
Kto powinien wziąść udział:
- Product Managerowie i Brand Managerowie, zarządzający usługami
- Sales Managerowie współpracujący z Działami Marketingu przy sprzedaży usług
- Managerowie ds. marketingu, pragnący zwiększyć efektywność prowadzonych przez siebie działań na rynku usług
- Managerowie ds. obsługi klienta sprzedający produkty usługowe
- Dyrektorzy Marketingu i Sprzedaży zarządzający usługami
- pracownicy agencji reklamowych, agencji badań rynku, konsultanci marketingowi dążący do pogłębienia posiadanej wiedzy o efektywnych działaniach zarządzania usługami
Program:
I DZIEŃ
Przerwy kawowe w czasie dogodnym dla uczestników szkolenia
9.30-10.00 Rejestracja i przywitanie
Strategie efektywnego zarządania produktem usługowym – symulacyjna gra strategiczna "services marketing"
10.00-13.30 Część I
- poznanie reguł symulacji
- przygotowanie strategii zarządzania produktami usługami w perspektywie kilkuletniej
- opracowanie budżetów i planów działań w pierwszym roku działalności
Część II
- rywalizacja na symulowanym rynku
- raportowanie wyników po pierwszym etapie
- poznanie wyników działalności firm po pierwszym roku działalności na rynku
13.30-14.30 Lunch
14.30-17.30 Część III
- ocena wyników i działania korygujące
- strategie budowania przewagi konkurencyjnej w fazie wzrostu
- podsumowanie wyników w kolejnych okresach działalności
Część IV
Koncentracja na wzroście sprzedaży
- sterowanie rentownością działań i maksymalizacja wartości pod koniec gry
- poznanie wyników gry i wręczenie nagród najlepszej drużynie
17.30 Zakończenie
II DZIEŃ
Przerwy kawowe w czasie dogodnym dla uczestników szkolenia
8.45-9.00 Rejestracja i przywitanie
9.00-12.30 Omówienie strategii sukcesu na podstawie wyników symulacji services marketing
- czynniki sukcesu poszczególnych drużyn – kluczowe punkty
- ocena udziałów w rynku, rentowności sprzedaży, kosztów i efektów działań marketingowych – o czym trzeba pamiętać
- reguły efektywności zarządzania produktem usługowym na podstawie wyników symulacji
Modele sukcesu w zarządzaniu produktami usługowymi
- typy i rodzaje usług a dobór narzędzi zarządzania produktami – praktyczne wskazówki
- jak tworzyć pakiet produktu usługowego – elementy materialne i niematerialne
- jakość usług a odpowiedzialność menedżera produktu – istotne elementy
- case studies z różnych segmentów firm usługowych – czynniki budujące przewagę konkurencyjną na rynku
Analiza pozycji rynkowej produktów usługowych i rozwój produktu usługowego
- techniki ilościowe i jakościowe oceny pozycji rynkowej produktów usługowych
- budowanie atrakcyjnej oferty produktów usługowych
- jak efektywnie zarządzać podażą i popytem produktów usługowych
- kształtowanie cyklu życia produktów usługowych
- ćwiczenia z zakresu oceny pozycji rynkowej produktów usługowych
Marketing-mix w zarządzaniu produktami usługowymi
- powiązanie ceny z jakością produktu usługowego, różnicowanie cen
- rola świadectwa materialnego w kształtowaniu efektywności firm usługowych
- lokalizacja usług a efektywność zarządzania produktem
- case-studies efektywnych działań w zakresie marketing-mix produktów usługowych
12.30-13.30 Lunch
13.30-15.30 Pozycjonowanie i komunikacja marketingowa usług a budowanie relacji z klientami
- pozycjonowanie usług – wyzwania i możliwości
- kompozycja promotion-mix usług – rola zrównoważenia poszczególnych narzędzi
- budowanie relacji z klientami i programy lojalnościowe – typy usług, w których działania te są efektywne
Przykłady sukcesów efektywnych strategii zarządzania produktem usługowym w Polsce i na świecie
- sukcesy marketingowe na rynku usług B2B i B2C
- przykłady efektywnych strategii małych i średnich firm usługowych
- wybrane strategie zarządzania produktami usługowymi firm polskich
- case-studies: przykłady strategii wybranych firm polskich i zagranicznych w zwiększaniu efektywności zarządzania produktami usługowymi
15.30 Zakończenie - wręczenie certyfikatów
Koszt uczestnictwa jednej osoby w Warsztacie wynosi:
2995 PLN + 22%VAT przy rejestracji do 14 sierpnia 2008r.
3495 PLN + 22%VAT przy rejestracji po 14 sierpnia 2008r.
Cena obejmuje prelekcje, materiały, przerwy kawowe oraz lunch.
Szczegółowe informacje:
Monika Czyż - Project Manager
tel.(12) 350 54 00